WinXP uudelleenasennus

Keskustelua tietotekniikan aiheista niin ohjelmista ja laitteiden vertailuista kuin uuden elektroniikan hankinnasta. Täällä voit myös tiedustella apua tietoteknisiin ongelmiin.

WinXP uudelleenasennus

ViestiKirjoittaja HaiskaDude » 25.09.2012, 10:37

Eli mulla on lojunu tossa huoneen nurkassa mun vanha Acerin läppäri joka on niin hidas ettei sitä saatanakaan käytä. Sen takia olen tullut siihen tulokseen että olisi varmaan parasta tyhjentää koko kone ihan kaikesta ja asentaa windows xp siihen uudelleen. Kun kuitenkin eilen yritin aloittaa tätä eilen ja ensitöikseni valitsin kovalevyn D: ja C: valikoista ''Alusta'' vaihtoehdon, niin se ilmoitti että sulje kaikki ohjelmat jotka käyttävät kovalevyä. Sitten, kun mielestäni kaikki kun oli suljettu kokeilin uudelleen mutta sama ilmoitus toistui. Olen siis avuton ja kun en mikään tietokonejumala ole niin kyselisin teiltä, mahdollisesti viisaammilta apua :) Ja mulla PITÄISI olla uudet xp:een asennuslevykkeet acerin koneelle. :D
HaiskaDude
Kulkuri
Kulkuri
Avatar
 
Viestit: 5
Liittynyt: 28.08.2012, 17:21
RS -hahmo: HaiskaDude

Re: WinXP uudelleenasennus

ViestiKirjoittaja Wentios » 25.09.2012, 10:44

Lataat koneelles killdiskin ja poltat levylle. Sillä saat tyhjennettyy kaikki läppäris kovalevyt ja sen jälkee vaa WinXP asentumaan. Täs Viel linkki siihen http://how-to-erase-hard-drive.com/downloadfree.htm
Wentios
Karnevaaliritari
Karnevaaliritari
Avatar
 
Viestit: 294
Liittynyt: 05.05.2008, 19:21
Paikkakunta: Pori
RS -hahmo: Wentios
IRC-nick: Wentios

Re: WinXP uudelleenasennus

ViestiKirjoittaja HaiskaDude » 25.09.2012, 10:46

Oh thank you! Elämä jatkuu taas :D
HaiskaDude
Kulkuri
Kulkuri
Avatar
 
Viestit: 5
Liittynyt: 28.08.2012, 17:21
RS -hahmo: HaiskaDude

Re: WinXP uudelleenasennus

ViestiKirjoittaja Pehmolelu » 25.09.2012, 17:21

En kyl missään nimessä suosittele asentaan enää Windows XP:tä kun kuullu juttua et jos sul on netti päällä asennuksessa niin se lataa jo asennuksessa jotai viruksia :D Se on muutenkin erittäin reikänen paska, ellei ole sattunut saamaa sitä viimisee service packii asti ja silloinki se o aika riskaabeli. Tietysti jos ei kone pyöritä windows 7 ni... Suosittelen silti että lataat etukätee service packit ja koitat toimia mahdollisimman offlinessä ku asennat sitä.
Kuva
Pehmolelu
Kehitys- ja sisältövastaava
Kehitys- ja sisältövastaava
Avatar
 
Viestit: 2065
Liittynyt: 28.04.2008, 22:17
Paikkakunta: Pori
RS -hahmo: Lelu
IRC-nick: Pehmolelu

Re: WinXP uudelleenasennus

ViestiKirjoittaja Ei Kai » 28.09.2012, 16:40

^ paranoidien ihmisten puhetta, oon käyttäny äkspeetä päälle vuoden ilman mitään virusturvaa tai palomuureja saamatta yhtään virusta. Suosittelen lämpimästi äkspeetä.
Kuva
Ei Kai
Riistanvartija
Riistanvartija
 
Viestit: 919
Liittynyt: 14.10.2011, 20:43
RS -hahmo: Ei kai
IRC-nick: EiKai

Re: WinXP uudelleenasennus

ViestiKirjoittaja Pehmolelu » 28.09.2012, 18:09

^ No mistäs tiiät ettei oo viruksia :D
Kuva
Pehmolelu
Kehitys- ja sisältövastaava
Kehitys- ja sisältövastaava
Avatar
 
Viestit: 2065
Liittynyt: 28.04.2008, 22:17
Paikkakunta: Pori
RS -hahmo: Lelu
IRC-nick: Pehmolelu

Re: WinXP uudelleenasennus

ViestiKirjoittaja Ei Kai » 28.09.2012, 21:55

^ ommulla niitäkii pienenä ollu ja ne on aika selkeesti ittensä tuonu esille. Ja pankki pysyny täynnä ni emmää usko et mul iha hirveesti on ;)
Kuva
Ei Kai
Riistanvartija
Riistanvartija
 
Viestit: 919
Liittynyt: 14.10.2011, 20:43
RS -hahmo: Ei kai
IRC-nick: EiKai

Re: WinXP uudelleenasennus

ViestiKirjoittaja Anspi » 29.09.2012, 10:55

^ Koska jokainen virus tyhjentää sun pankkitilin ja tuo itsensä selkeästi esille. On niitä muitaki.
Anspi
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 949
Liittynyt: 30.04.2008, 20:22
IRC-nick: Anspi`
Klaani: Future of Old Style

Re: WinXP uudelleenasennus

ViestiKirjoittaja HaiskaDude » 26.10.2012, 15:42

Joo siis sen takia en voi asentaa Win7 tai jotain muuta koska tuo kone on vanha p*ska läppäri joka ei todellakaan ollut tietoinen vielä muusta kun WinXP:een moderniudesta kun se tehtiin. Eikä nyt haittaa vaikka menisikin ihan jumiin viruksista kun ei ole käyttöä sille ollenkaan, mutta mietin että parempi laittaa kuntoon kun antaa sen lojua kelvottoman jossain nurkassa. Ehkä joku voi sitä vielä joskus johonkin CS dataukseen käyttää tai jotain. :D
HaiskaDude
Kulkuri
Kulkuri
Avatar
 
Viestit: 5
Liittynyt: 28.08.2012, 17:21
RS -hahmo: HaiskaDude


Paluu Teknokraattien kilta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa