Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v3

Majatalon takahuoneen höperöt jaarittelemassa samoista asioista päivät pitkät.

Mopot, kevarit, moottoripyörät ym.

ViestiKirjoittaja Da Hanski » 29.04.2008, 19:42

Mjees. Uskon että moni polilainen siis pyörii siinä iässä että mopo & kevari keskustelu on akuuttia ja olihan tälläinen triidikin kohtuullisella menestyksellä aikasemmassakin versiossa. Eipä tätä vielä täällä näkynyt joten päätin tehdä sen itse. Eli vapaata keskustelua aiheesta.

Itseltäni löytyy edelleen keeway matrix 07 skootteri, jota olen nyt passiivisesti myymässä pois. Vikoja ei ole nyt pahemmin ilmennyt muutakun se että akku ei oikein pelaa (atm laturissa @ talli). Tosiaan, jahka saan myytyä tuon pois niin gilera rcr 04 olisi hankinnassa serkultani. Hinnasta en ole vielä puhunut mutta 1000-1300€ paikkeilla varmaan pyöritään. Kevarikorttiikin olisi nyt ollut mahdollisuus (tai no on tietysti vieläkin), mutta rahatilanteesta & bensan hinnasta johtuen en hommaa piikkiä.
Da Hanski
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 833
Liittynyt: 29.04.2008, 19:06
Paikkakunta: Muuttanut:
RS -hahmo: 27.9.2005
IRC-nick: Da_Hanski

Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v3

ViestiKirjoittaja Ishiku » 18.07.2011, 08:25

Aattelin hommata 2004 vuoden Derbin. Kuvissa näyttää ihan hyviltä, mut faija ei silti usko et kestäis vuottakaa :rolleyes::

Tiedot:

Spoiler:
Osista sen verran että n.1½ vuotta sitten:
- uusi nestekytkin
Viime syksynä:
- upouudet ketjut
- vakio takaratas kiinni
Tässä keväällä:
- uudet tupit
- etujarrukahva
- uusi penkinpäällinen
- vaihdelaatikon öljyt vaihdettu
- uudet takakatteet (vanhatkin saa mukaan)
- vielä uutuuttaan kiiltelevä sytytystulppa

Tällä pelillä ajettu 6500km pytynvaihdon jälkeen ja muutenkin kulutusosat on ihan kunnossa eli ei kannata pelästyä vuosimallia.
Huipuista vielä sen verran kun joku sitä varmasti kysyy että mopohan on siis vakio eli huippuja kertyy huimat ~50km/h ja ehkä vähän enemmänkin kun vähän jaksaa huudattaa, tässä vuosimallissa kun ei ole vakiona kierrostenrajoitinta.
Ishiku
Eläkejäsen
Eläkejäsen
 
Viestit: 686
Liittynyt: 14.01.2011, 18:01
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v2

ViestiKirjoittaja Anarchism » 18.07.2011, 09:37

Janda kirjoitti:
"Me mad.
Vähemmänkin tyhmästä henkilöstä menee hermot.
Jaa, enpä tiennykkää, jännä juttu, voivoi...
Voinhan sen noinkin myöntää olevansa tyhmä ja tietämätön

Atrillia ja derpi on eri maissa kasattu... että on siinäkin pientä eroavaisuutta.

Molemmat Piaggion omistuksessa joten sama työväki niitä kasaa. Ei käytännön eroja siis, ainakaan niin mittavia että sen perusteella kannattais valita
Ja mitä noista "laadukkaista" puhutaan, miksei tossa oo detsii, limittii jne? Iha samaa ne on, hyviä ja toimivia.
Jos hm&fantic mopot samaa luokka kuin kevarit niin kirkkaasti hm&fantic > yamaha&mbk. Tosin ei yamahakaan huono ole
E: Oon ysikuus xddd
Onneksi olkoon, olet yksi niistä miljoonasta jotka ovat juuri saaneet/saamassa korttia ja jotka jaksaa väittää kokeneempia vastaan vaikka ei ole käytännön kokemusta ja tietoa yhtään :lol::

Seuraavat jaksoi naurattaa mua vielä toisenkin kerran
Turha vinee et apikka on samaa paskaa eri paketissa jos derbiin verrataan. Eikö se jumalauta riitä että ostan sen minkä haluan, tiiän kyllä mikä mua kiihottaa mopoissa ni ei tarvi mitää jileroita yms malajuteja neuvoo ostaa.
No maksa sit vähän paremmasta alustasta ja pari milliä isommista levyjarruista törkee hinta, ei ole mun rahani :D
Turha edelleen valittaa siitä että derbi ja apikka on samaa paskaa, lopettakaa nyt jo. En jaksa kinata.
En mäkään : DD
inb4 jonne "u mad"

+1
Noh katotaa ku laps ostaa sen apikan koht kinuu et "voiks maksaa isi huollot ku jotain häikkää sähköis" :)

Anyway, köyhän on hyvä elää siinä unelmassa että aprillia olisi upea laatu vempele ja dt on saman tasoinen mopo kuin fantic ja hm :lol:
Anarchism
Mäkitupalainen
Mäkitupalainen
Avatar
 
Viestit: 104
Liittynyt: 15.07.2011, 20:34
IRC-nick: Secret
Klaani: Runepoli Karnevalistit

Re: Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v2

ViestiKirjoittaja Kakkutukka » 18.07.2011, 09:48

Nocando kirjoitti:
Janda kirjoitti:No maksa sit vähän paremmasta alustasta ja pari milliä isommista levyjarruista törkee hinta, ei ole mun rahani :D
inb4 jonne "u mad"

Mäki oon sitä mieltä kans että samaa kamaa ne kaikki mopot on vakiona. Kiihtyy sen aina vakiona että kaasuu väännät ja käyt nopee vaihteet yhest kutosee vaa läpi. Alle sata kiloo ku painaa nii mitä vähempää siltäkää voi odottaa. Siihe neljäviitee se stoppaa kuiteki kiihtymisensä. Ne virittämiset ja niiden mukanatuomansa kuormitukset niitä sähkövikoja ja muita hajoomisia si aiheuttaa, riippuu iha siitä mitä ja miten osaat niitä osia kiinni laittaa.

Ite ajoin sen reilu kaks vuotta vakiomopol, si myin pois ja ny on sellane auto alla että kestää opiskeluajat mulla. Eikä vituta mihkää suuntaa mikää valinta koskien mopoja.

Hehheh.. Miks mun kaverille tuotii just vakioderbi joka pitäs korjata kun siinä on sähkövika? Ja ihan noca sulle, nykyenskat menee 55-60 VAKIONA, ei mitään piristyksiä.

Ja janda, piaggio omistaa, mut gilera mun tietääkseni kasataan ja valmistetaan yhdes maas mut derbiä ei.
Ehkä pitää myöntää se virhe et valitsin gileran mahdolliseks mopoks, samoin aprilian, mut pieniä laatueroja noissakin on nykyään, kuten apikas verrattuna derbiin.

Tjoo, varmaa joku vklp detsi pihas :rolleyes::
Kakkutukka
Räätäli
Räätäli
Avatar
 
Viestit: 1571
Liittynyt: 01.05.2008, 08:04
RS -hahmo: Kesaexpaaja
IRC-nick: Tolvanen
Klaani: Fin Explorers

Re: Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v2

ViestiKirjoittaja Horna » 18.07.2011, 10:23

Mun mopo kulkee koviten ja on varmatoimisin ja hienoin.
Horna
Renki
Renki
 
Viestit: 228
Liittynyt: 03.05.2008, 15:02
RS -hahmo: Byytta
IRC-nick: Byytta
Klaani: Runite knights of Finland

Re: Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v2

ViestiKirjoittaja jogis » 18.07.2011, 10:44

Edelleenkin mopo endurot on kusetusta. Iha tiedoks niille ketkä haaveilee sellasista, moni kaveri vaihtanu vuode sisää johki skobaa, 1. Penkit oikee kaivautuu perseesee, kun taas skootterin penkki on ku sohva 2. Kaupungissa helvetin vittumaista ajaa 3. Roxi on paras :cool:: Vääntää 3 pääl 90 asteen kulmaa ja menee alamäkee 5000 vakiona !
jogis
Raudanvalaja
Raudanvalaja
 
Viestit: 323
Liittynyt: 17.10.2010, 12:33

Re: Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v2

ViestiKirjoittaja Korva´ » 18.07.2011, 10:54

jogis kirjoitti:Edelleenkin mopo endurot on kusetusta. Iha tiedoks niille ketkä haaveilee sellasista, moni kaveri vaihtanu vuode sisää johki skobaa, 1. Penkit oikee kaivautuu perseesee, kun taas skootterin penkki on ku sohva 2. Kaupungissa helvetin vittumaista ajaa 3. Roxi on paras :cool:: Vääntää 3 pääl 90 asteen kulmaa ja menee alamäkee 5000 vakiona !

Roxit on liian ahtaita ajaa, mut roxin penkki on kyl niiku sohva :p

jos rupeis säätää varii
Korva´
feimi
Avatar
 
Viestit: 1758
Liittynyt: 16.11.2009, 10:34
RS -hahmo: Korvajuusto

Re: Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v2

ViestiKirjoittaja Kakkutukka » 18.07.2011, 10:55

jogis kirjoitti:Edelleenkin mopo endurot on kusetusta. Iha tiedoks niille ketkä haaveilee sellasista, moni kaveri vaihtanu vuode sisää johki skobaa, 1. Penkit oikee kaivautuu perseesee, kun taas skootterin penkki on ku sohva 2. Kaupungissa helvetin vittumaista ajaa 3. Roxi on paras :cool:: Vääntää 3 pääl 90 asteen kulmaa ja menee alamäkee 5000 vakiona !

Skobat on tytöille (ei pahalla ketään poikaa kohtaan :D )
Ja iha btw, skoba on huono mehiksil missä enskat vie, ja muutenki, aika mukavaa ajella skoballa kun on kaasussakin et on/off kun tarvii ees vaihteita vaihtaa..
Kakkutukka
Räätäli
Räätäli
Avatar
 
Viestit: 1571
Liittynyt: 01.05.2008, 08:04
RS -hahmo: Kesaexpaaja
IRC-nick: Tolvanen
Klaani: Fin Explorers

Re: Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v2

ViestiKirjoittaja Janda » 18.07.2011, 11:33

menee 55-60 VAKIONA, ei mitään piristyksiä.
Mittariin, katoppa gepsil.
Ja janda, piaggio omistaa, mut gilera mun tietääkseni kasataan ja valmistetaan yhdes maas mut derbiä ei.
Mitä ihmeen väliä. Vaikka se kasattais Italias ja Espanjas niin se ei tarkoita mitään. Koska;
a) Et huomaa Italian ja Espanjan välillä eroa
b) Ihmettelen suuresti jos niitä vieläkin kasataan edes Euroopassa ja vielä eri tehtaissa
c) Yks luotettavimmasta kevareista cbr kasataan Vietnamissa, joten mitä väliä missä se kasataan, se ratkasee kuinka hyvin se kasataan
Hehheh.. Miks mun kaverille tuotii just vakioderbi joka pitäs korjata kun siinä on sähkövika?
:lol:
mut pieniä laatueroja noissakin on nykyään, kuten apikas verrattuna derbiin.
Isi maksaa pari milliä isommista jarrulevyistä maltaita, ei muakaan vituttais :biggrin::
Janda
Mylläri
Mylläri
 
Viestit: 741
Liittynyt: 29.04.2008, 19:59
IRC-nick: Janda

Re: Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v2

ViestiKirjoittaja Kakkutukka » 18.07.2011, 12:20

Janda kirjoitti:
menee 55-60 VAKIONA, ei mitään piristyksiä.
Mittariin, katoppa gepsil.
Ja janda, piaggio omistaa, mut gilera mun tietääkseni kasataan ja valmistetaan yhdes maas mut derbiä ei.
Mitä ihmeen väliä. Vaikka se kasattais Italias ja Espanjas niin se ei tarkoita mitään. Koska;
a) Et huomaa Italian ja Espanjan välillä eroa
b) Ihmettelen suuresti jos niitä vieläkin kasataan edes Euroopassa ja vielä eri tehtaissa
c) Yks luotettavimmasta kevareista cbr kasataan Vietnamissa, joten mitä väliä missä se kasataan, se ratkasee kuinka hyvin se kasataan
Hehheh.. Miks mun kaverille tuotii just vakioderbi joka pitäs korjata kun siinä on sähkövika?
:lol:
mut pieniä laatueroja noissakin on nykyään, kuten apikas verrattuna derbiin.
Isi maksaa pari milliä isommista jarrulevyistä maltaita, ei muakaan vituttais :biggrin::

sulla on joku pakkomielle derbiin?
ENKÖ VITTU SAA PÄÄTTÄÄ VITTU ITE MINKÄ VITUN MOPON OSTAN OLI SE DERBI TA TUNTURI TIGER?

Ai vittu, jätkä vaa inttää kokoaja asiast et ei voi olla kun derbi ja apikka ihan sama ei mitään eroo ihan tasan tarkkaan just melkee kaks millii isommat jarrulevyt maksaa maltaita vittu.. Kiinnosta yhtää sun mielipitees kun et mistään mittään näemmä tiedäkkää, ja miks ostaa derbi jos apikoist en oo kuullu et sähköt hajois kokoajan? Ja ihan btw, aja sä lussuderbilläs joka kulkee 43 alamäkee, digimittarit on iha btw tarkkoja ja näyttää sen nopeuden +-1kmh. "mopopoju" voi tietää ehkä enempi ku joku joka omistaa jo derbin ja on niin vakaa siitä et derbi on ykkönen. En ihmettelekkää ku tääl ihmiset jotka osaa miettii mopon päälle, ei omista derbiä vaa jonku paremman..

E: CBR on kevari, ja nelitahtine, eikä se liity mopoihin mitenkään. Nelarit on luotettavii koska koneremppaa ei tarvi olla kokoajan tekemäs, ja se on sitäpaitsi aika matalaviritteinen.
Kakkutukka
Räätäli
Räätäli
Avatar
 
Viestit: 1571
Liittynyt: 01.05.2008, 08:04
RS -hahmo: Kesaexpaaja
IRC-nick: Tolvanen
Klaani: Fin Explorers

Re: Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v2

ViestiKirjoittaja Vesinokka » 18.07.2011, 12:32

Horna kirjoitti:Mun mopo kulkee koviten ja on varmatoimisin ja hienoin.

munpas!!
Vesinokka
Metalliseppä
Metalliseppä
 
Viestit: 2958
Liittynyt: 07.02.2009, 12:46

Re: Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v2

ViestiKirjoittaja Kakkutukka » 18.07.2011, 12:34

Fin Exitium kirjoitti:
Horna kirjoitti:Mun mopo kulkee koviten ja on varmatoimisin ja hienoin.

munpas!!

Mana jättää sen :)
Kakkutukka
Räätäli
Räätäli
Avatar
 
Viestit: 1571
Liittynyt: 01.05.2008, 08:04
RS -hahmo: Kesaexpaaja
IRC-nick: Tolvanen
Klaani: Fin Explorers

Re: Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v2

ViestiKirjoittaja Korva´ » 18.07.2011, 12:40

Kakkutukka kirjoitti:ENKÖ VITTU SAA PÄÄTTÄÄ VITTU ITE MINKÄ VITUN MOPON OSTAN OLI SE DERBI TA TUNTURI TIGER?

et. Janda päättää miten täällä eletään
Kakkutukka kirjoitti:Ja ihan btw, aja sä lussuderbilläs joka kulkee 43 alamäkee, digimittarit on iha btw tarkkoja ja näyttää sen nopeuden +-1kmh.

Mun pösön digimittari näytti jyrkkään alamäkeen alamäkeen 83, meni gepsiin 71.
Kakkutukka kirjoitti:"mopopoju" voi tietää ehkä enempi ku joku joka omistaa jo derbin ja on niin vakaa siitä et derbi on ykkönen. En ihmettelekkää ku tääl ihmiset jotka osaa miettii mopon päälle, ei omista derbiä vaa jonku paremman..

Tätä en oikein tajunnut? Kyl niihin "huonoihinkin" mopoihin voi olla tyytyväinen, esim frendi on iha tyytyväinen omaan CPI mopoonsa, kulkee mukavasti eikä mitää vikoja. Derbi, apikka ja gillu on kaikki samaa paskaa eri kansissa, en ikinä ostais tommosta.

Kakkutukka kirjoitti:E: CBR on kevari, ja nelitahtine, eikä se liity mopoihin mitenkään. Nelarit on luotettavii koska koneremppaa ei tarvi olla kokoajan tekemäs, ja se on sitäpaitsi aika matalaviritteinen.

Nelarit on luumuja, kuriton derbimopokin kiihtyy nopeemmin ku CBR

Fin Exitium kirjoitti:
Horna kirjoitti:Mun mopo kulkee koviten ja on varmatoimisin ja hienoin.

munpas!!

sul on vakio
Korva´
feimi
Avatar
 
Viestit: 1758
Liittynyt: 16.11.2009, 10:34
RS -hahmo: Korvajuusto

Re: Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v2

ViestiKirjoittaja Kakkutukka » 18.07.2011, 13:11

Korva´ kirjoitti:
Kakkutukka kirjoitti:ENKÖ VITTU SAA PÄÄTTÄÄ VITTU ITE MINKÄ VITUN MOPON OSTAN OLI SE DERBI TA TUNTURI TIGER?

et. Janda päättää miten täällä eletään
Kakkutukka kirjoitti:Ja ihan btw, aja sä lussuderbilläs joka kulkee 43 alamäkee, digimittarit on iha btw tarkkoja ja näyttää sen nopeuden +-1kmh.

Mun pösön digimittari näytti jyrkkään alamäkeen alamäkeen 83, meni gepsiin 71.
Kakkutukka kirjoitti:"mopopoju" voi tietää ehkä enempi ku joku joka omistaa jo derbin ja on niin vakaa siitä et derbi on ykkönen. En ihmettelekkää ku tääl ihmiset jotka osaa miettii mopon päälle, ei omista derbiä vaa jonku paremman..

Tätä en oikein tajunnut? Kyl niihin "huonoihinkin" mopoihin voi olla tyytyväinen, esim frendi on iha tyytyväinen omaan CPI mopoonsa, kulkee mukavasti eikä mitää vikoja. Derbi, apikka ja gillu on kaikki samaa paskaa eri kansissa, en ikinä ostais tommosta.

Kakkutukka kirjoitti:E: CBR on kevari, ja nelitahtine, eikä se liity mopoihin mitenkään. Nelarit on luotettavii koska koneremppaa ei tarvi olla kokoajan tekemäs, ja se on sitäpaitsi aika matalaviritteinen.

Nelarit on luumuja, kuriton derbimopokin kiihtyy nopeemmin ku CBR

Fin Exitium kirjoitti:
Horna kirjoitti:Mun mopo kulkee koviten ja on varmatoimisin ja hienoin.

munpas!!

sul on vakio


No miks kaverin apikan mittari näyttää 72 tasasel kurittoman ja gepsii 71? Kusettaa 1kmh, ei siinä, ja sit en viitti ostaa huonoo mopoo kuten derbiä, koska ei mene kaupaks. Derbist kuullu sen verran paskaa ja niin vähän hyvää, etten lähe ostaa sellast. Mut kappas vaan kun porukka kertoo et apikat on hyviä ja reilusti kertonu mitä vikoja ollu, eikä oo pahemmin sähköis ollu vikaa..
Niin, mut mä en ymmärrä sit miks janda heittää CBR:än toho kun kyse oli derbist, apikast ja gilerast ja niiden maagisest yhteydest.

Janda, onks sama sit jos esimerkiks laitetaa joku kehitysvammaine ja normaali täysjärkinen ihminen kasamaa pienoismallia, kummasta tulee laadukkaampi? Sama pätee täs, tosin kysees on derbi ja atrillia, kaks eri maata kans. Että ooppa hilijaa ja jatka sitä derbis korjaamista.
Kakkutukka
Räätäli
Räätäli
Avatar
 
Viestit: 1571
Liittynyt: 01.05.2008, 08:04
RS -hahmo: Kesaexpaaja
IRC-nick: Tolvanen
Klaani: Fin Explorers

Re: Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v2

ViestiKirjoittaja Korva´ » 18.07.2011, 13:18

on muute laiska jos menee kurittomana 71, kaverin detsi meni _poliisin_ tutkaan kurittomana 78
Korva´
feimi
Avatar
 
Viestit: 1758
Liittynyt: 16.11.2009, 10:34
RS -hahmo: Korvajuusto

Re: Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v2

ViestiKirjoittaja jogis » 18.07.2011, 13:40

Mut nelari ois oiva vaihtoehto tuollasille kakkutukille ja jandoille, ketkä ei osaa muutaku kinastella onko ny derbi vai aprilia parempi ku kaikki enskat on samaa naurettavaa paskaa eri kansissa niinkui tua korva jo mainitsi näin lainaten (;

PSSSSS : MUN KAVERIN AVARUUSALUS MENEE MITTARIIN 100 MUT GEPSIIN 5000 ET KYL NE DIGITAALIMITTARIT ON IHA PERSEESTÄ :twisted: :twisted: :twisted:
jogis
Raudanvalaja
Raudanvalaja
 
Viestit: 323
Liittynyt: 17.10.2010, 12:33

Re: Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v2

ViestiKirjoittaja Saisse » 18.07.2011, 13:44

Korva` kirjoitti:Nelarit on luumuja, kuriton derbimopokin kiihtyy nopeemmin ku CBR


:DDD jätkä ajelee jollakki skodella ja huutelee että nelarit o paskoja :DDD tallissa löytyy atm 450 crf vuosimallia 2007. Ja pakko sanoa että kyllä nelari vie 2-tahi tuosta vaa ku puhutaan isommista ku piikeistä.
Pitäs tässä husseki myydä vittuun, autokortti alkuvuodest.

Ja Korvalle viel, muista ottaa siitä sun imurista prikka pois nii saattaa mennä sen 55.
Saisse
Köydenpunoja
Köydenpunoja
 
Viestit: 435
Liittynyt: 17.11.2009, 16:04
IRC-nick: Saisse`

Re: Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v2

ViestiKirjoittaja Lamppu » 18.07.2011, 13:44

Kakkutukka kirjoitti:No miks kaverin apikan mittari näyttää 72 tasasel kurittoman ja gepsii 71?

Induktiivinen päättely ei ole pätevä keino lähestyä tässä väittelyssä.

Kakkutukka kirjoitti:Niin, mut mä en ymmärrä sit miks janda heittää CBR:än toho kun kyse oli derbist, apikast ja gilerast ja niiden maagisest yhteydest.

Rautalangastako esimerkki olisi pitänyt vääntää. Jandan pointti oli, että vaikka CBR on luotettavimmista päästä nelarikevareista niin silti se kasataan Thaimaassa. Eli se "made in Europe" -leima siinä ohjekirjan takakannessa ei valitettavasti enää nykyään takaa laatua. Globalisaatiossa on eri puolensa, mutta tämän lasken ainakin plussaksi että laadukkaita tuotteita valmistetaan nykyisin ympäri maailman.

Kakkutukka kirjoitti:Janda, onks sama sit jos esimerkiks laitetaa joku kehitysvammaine ja normaali täysjärkinen ihminen kasamaa pienoismallia, kummasta tulee laadukkaampi? Sama pätee täs, tosin kysees on derbi ja atrillia, kaks eri maata kans. Että ooppa hilijaa ja jatka sitä derbis korjaamista.

En ole Janda mutta vastaan silti. Hienon esimerkin väänsit, mutta se on jo itsessään täysin naurettava. Myönnät esimerkissäsi että Derbit ja Apriliat kasataan samoista osista, hieno juttu, mutta vertaat Italiaa ja Espanjaa erittäin oudosti. Sinun mukaasi italialaiset ovat siis kuin puhdas arjalainen kansa kun taas espanjalaisia kuvaisi "kehitysvammaine" kansa. Vaikka ne on kaksi eri valtiota niin varmasti molempien tehtaissa on aivan yhtä pätevät työ miehet. En jaksa millänä uskoa että huippu-insinöörit lähtevät kasaamaan Aprilioita konkurssikypsään Italiaan kun taas vähemmän pätevät ja huolettomammat työläiset päätyvät espanjalaisiin tehtaisiin tekemään sähkövikoja mopoihin.

Ainiin, kehitysvammaiset vs. "normaalit" kansalaiset vertaukseen - monilla autisteilla on hieno tapa kiinnittää huomiota erittäin tarkasti tiettyihin asioihin ja yksityiskohtiin, joten sellaisen henkilön kasaama pienoismalli voisi olla hyvinkin laadukkaampi.

Kakkutukka kirjoitti:Derbist kuullu sen verran paskaa ja niin vähän hyvää, etten lähe ostaa sellast. Mut kappas vaan kun porukka kertoo et apikat on hyviä ja reilusti kertonu mitä vikoja ollu, eikä oo pahemmin sähköis ollu vikaa..

Hienoa että olet ottanut asioista selvää ja keskustellut kavereidesi kanssa ja itse sen päätöksen teet minkä mopon ostat tai laitat isän ostamaan, mutta kyllä niissä Aprilioissakin varmasti on omat huonot puolensa. Monesti vain käy niin että kun iskee silmänsä johonkin niin tulee sokeaksi sen negatiivisille puolille.

Rauhoitu hyvä mies, jos joku esittää poikkipuolisen kommentin ihailemastasi moposta Runepolissa niin ei se tarkoita että pitäisi lähteä CAPS LOCK ja henkilökohtaisuudet aseina taistelemaan pahaa Apriliaa vihaavaa kollektiivia eli tässä tapauksessa tämän triidin käyttäjiä vastaan.
Lamppu
Maanviljelijä
Maanviljelijä
Avatar
 
Viestit: 667
Liittynyt: 29.04.2008, 20:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v2

ViestiKirjoittaja Saisse » 18.07.2011, 13:49

Sehän o omasta käytöstä kiinni, miten ne mopot kestää. eikai ne terpit kestä mittää jos raiskaat niitä etc. Ja ei mikään kestä.
Saisse
Köydenpunoja
Köydenpunoja
 
Viestit: 435
Liittynyt: 17.11.2009, 16:04
IRC-nick: Saisse`

Re: Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v2

ViestiKirjoittaja jogis » 18.07.2011, 13:56

jogis
Raudanvalaja
Raudanvalaja
 
Viestit: 323
Liittynyt: 17.10.2010, 12:33

Re: Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v2

ViestiKirjoittaja Janda » 18.07.2011, 14:19

et. Janda päättää miten täällä eletään
Mulle on ihan sama miten täällä eletään, itellä on periaate että rahalle mahdollisimman paljon vastinetta

Mun pösön digimittari näytti jyrkkään alamäkeen alamäkeen 83, meni gepsiin 71.

08 Gilera smt 68 @60
07 Derbi Senda 125 120 @110-112
Kaverin Aprilia SX 07 tai 08 80 @71
Almera 97 85 @80
Dt 97-99 (ei tarkkaa muistikuvaa) apout 90 @80
Tämmösiä ite mittaillu, muitakin on esim manaa, cpi mut ei muista niin ei muista. En tahdo oikein uskoa että apikan mittari näyttää yhellä/kahdella väärin D:
mopoo kuten derbiä, koska ei mene kaupaks.
Itellä menny ainakin ihan hyvin
Mut nelari ois oiva vaihtoehto tuollasille kakkutukille ja jandoille, ketkä ei osaa muutaku kinastella onko ny derbi vai aprilia parempi ku kaikki enskat on samaa naurettavaa
Itellä ollut manki, pv, gilera smt, aprilia rs piikkinen ja senda 125 ja nykyään auto että on jo koettu (:
Janda
Mylläri
Mylläri
 
Viestit: 741
Liittynyt: 29.04.2008, 19:59
IRC-nick: Janda

Re: Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v2

ViestiKirjoittaja Zaerah » 18.07.2011, 16:24

Jostain syystä jaksoin lukea pari viimistä sivua tästä, ja ilmeeni kun luin :neutral::
Zaerah
Savenvalaja
Savenvalaja
 
Viestit: 1208
Liittynyt: 03.05.2008, 05:15

Re: Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v2

ViestiKirjoittaja Kakkutukka » 18.07.2011, 17:41

Mut edellee..
Mitä vitun väliä sillä on että ostanko aprilian joka on mun mielestä parempi kuin derbi?
Lamppu, vaikka separi kasataa vietanmis, entäs sit mana? Made in japan, ja silti toimii. En mä tässä meinannu et onks se just se maan merkitys siin, et onks se kasattu jossain japanis, vietnamis vai naapurikyläs, mut edelleen, siin on se ero et toisaalla on toiset tavat.

Btw aika sääd dissata mua siitä hyvästä kun oon sitä mieltä et derbit on huonoja. Ajelkee te sitten vaan paskoilla derbeillänne, mut ei tarvi mulle itkee kun en liity massaan ja ostan jonkun toisen. Voi harmi jos satun ostaan apikan, jossa on samoja osia ku jossai derbis, mut silti. Ja käytetyissäki on vitusti eroja uuteen, enkä oo iha uutta mallia ostamaskaa.

Mikä vitun idea on vääntää rautalangast MULLE asiasta, joka on vaan mielipideasia?

Ei vittu, jos teille ei kelpaa ni suksikaa suohon. Tää varmaan auttaakin taas asiaa kun viititte vaa vittuilla asiasta, vaikka oon sitä mieltä että derbi on suosta.

Ja ihan btw, onko täs sit järkee jatkaa jos en
Halua olla osa sitä massaa joka omaa derbin
Halua omistaa omast mielest paskaa mopoo joka on paskas mainees


Janda, noi sun nopeustulokset, onks ne analogisil vai digimittaril? Siinäkin oiva ero. Eikä tol mittaril oo niinkään seksuaalist merkitystä.
JOGIS, viritysasteestakin voi olla montaa eri mieltä..

Mulle on ihan sama miten täällä eletään, itellä on periaate että rahalle mahdollisimman paljon vastinetta

Tselevä? Onko sit väliä omistanko derbin vai apikan? Jos se kerta sun mielestä on samaa paskaa eri paketis, ei tollakaan oo väliä sit tässä asiassa.

Mut nelari ois oiva vaihtoehto tuollasille kakkutukille ja jandoille, ketkä ei osaa muutaku kinastella onko ny derbi vai aprilia parempi ku kaikki enskat on samaa naurettavaa

Skoballahan on ihan vitun hyvä ajella mehiksillä? Tyylikään ei oo päätä huimaava.. Nelarin ostaisin, mut tyylikään ei oo päätä huimaava kaikis eikä oo tehojakaa oikee mitenkään :|

Ja iha btw, miks kaikki frendit jotka harrastaa enempi mopoja kuin minä, sanoo et derbi ei oo hyvä?

Lopetetaanko täs topikis, pistäkää yv jos huvittaa valittaa taas lisää :cool::
Kakkutukka
Räätäli
Räätäli
Avatar
 
Viestit: 1571
Liittynyt: 01.05.2008, 08:04
RS -hahmo: Kesaexpaaja
IRC-nick: Tolvanen
Klaani: Fin Explorers

Re: Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v2

ViestiKirjoittaja Tempus » 18.07.2011, 17:42

Must tuntuu siltä, ettei suo dissata sen takia, koska vihaat mitä vihaat. Sun argumenttis oli vaan vähän turhan paskoja ja Lamppu hienona miehenä päätti tarttua niihin.
Tempus
Köydenpunoja
Köydenpunoja
Avatar
 
Viestit: 408
Liittynyt: 17.02.2011, 16:50
Paikkakunta: Espoo
IRC-nick: Tempus

Re: Mopot, kevarit, moottoripyörät ym. v2

ViestiKirjoittaja Anarchism » 18.07.2011, 17:49

Kakkutukka kirjoitti:
jogis kirjoitti:Edelleenkin mopo endurot on kusetusta. Iha tiedoks niille ketkä haaveilee sellasista, moni kaveri vaihtanu vuode sisää johki skobaa, 1. Penkit oikee kaivautuu perseesee, kun taas skootterin penkki on ku sohva 2. Kaupungissa helvetin vittumaista ajaa 3. Roxi on paras :cool:: Vääntää 3 pääl 90 asteen kulmaa ja menee alamäkee 5000 vakiona !

Skobat on tytöille (ei pahalla ketään poikaa kohtaan :D )
Ja iha btw, skoba on huono mehiksil missä enskat vie, ja muutenki, aika mukavaa ajella skoballa kun on kaasussakin et on/off kun tarvii ees vaihteita vaihtaa..

No nyt puhu tolvanen ihme kyllä täyttä asiaa :) ei skobat nyt iha tytöille oo mut onhan se hiuka epä-miehistä ajaa jollai skoballa =P ja vitun tylsää istuu niinku jossai vessas ja painaa vaa kaasua ja jarrua ei voi rellestää :/ kaveril on kans enduro ja iha mukavan tuntust istua kyydis :)
Anarchism
Mäkitupalainen
Mäkitupalainen
Avatar
 
Viestit: 104
Liittynyt: 15.07.2011, 20:34
IRC-nick: Secret
Klaani: Runepoli Karnevalistit

Seuraava

Paluu Ikuisuusjaarittelut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa