Ydinvoima

Ilkeiden baarinpitäjien hirmuvallan alla oleva majatalo, jossa he kuuntelevat kaikkien huolet ja murheet koskien sitä toista, joidenkin mukaan oikeaa elämää.

Kannatatko ydinvoimaa?

Kyllä
73
69%
Ei
18
17%
EOS
15
14%
 
Ääniä yhteensä : 106

Ydinvoima

ViestiKirjoittaja Tupse » 05.07.2010, 14:11

Ydinvoiman historia alkaa oikeastaan jo varhaiselta 1800-luvulta, jolloin alettiin käyttää kivihiiltä talojen lämmitykseen. Kerran erääseen hiililastiin oli vahingossa sattunut mukaan muutama uraaninpalanen. Huomattiin, että yksi uraaninpala lämmittää taloa sadantuhannen hiilenpalasen edestä. Pian myös huomattiin, että jos sitä lämmittää liikaa, se räjähtää sadan miljoonan TNT-tonnin edestä. Lisäksi uraanilla oli hiileen nähden muitakin etuja, kuten se, että talo, jossa sillä lämmitettiin, hehkui usein pimeäs...

Eiku hetkinen, kaikkihan tietää mitä ydinvoima on tai ainakin luulee tietävänsä. Jos ette, niin menkää googlaamaan. HUS! Se joka kirjottelee huhuja ja vastaavaa menkööt itseensä.
Pääasia tässä viestiketjussa on, että mitä mieltä kukainenkin on kyseisestä energiamuodosta? Miksi olette sitä mieltä, että jokainen ydinvoimala muuttaa kasvit kerrostalon kokoisiksi? Ovatko greenpeacen terroristit ystäviäsi? Pidätkö ydinvoimaa hyvänä ratkaisuna asiaan perehtymättömien feissareiden maailmanlopun ennustuksista huolimatta? Vai murehditko ydinonnettomuutta ja/tai ydinjätteiden loppusijoitusta? Uskotko sähkön hinnan nousevan? Kerro, mitä mieltä olet ydinvoimasta ja vaikka samalla oma henkilökohtainen ratkaisusi uusien ydinvoimaloiden suhteen.

On vähän köyhä ja provosoiva aloitus, mutta kun töissä ollaan niin jaksa pidemmästi kirjoitella. Suomiliiton puolella viestiketju ei feidannut vaan toimi hyvin, jopa yllättävän hyvin niin lähdinpä hakemaan täältäkin kommentteja ja katsomaan josko löytyisi väittelyyn joku pätevä henkilö. :wink:: Ja perustelkaa ne kommenttinne.
Tupse
Suomiturnaus 09
Suomiturnaus 09
Avatar
 
Viestit: 118
Liittynyt: 30.04.2008, 19:01
Paikkakunta: Lappi
RS -hahmo: Mr Tupselot
IRC-nick: Tupse
Klaani: Future of Old Style

Re: Ydinvoima

ViestiKirjoittaja Vulle » 05.07.2010, 17:20

Kyllä minä tuen, sillä kyllä ne jätteet siellä kallionkolossa minun aikani ihan hyvin pysyvät. Mitä mahdollisesti tapahtuisi myöhemmin on sitten muiden ongelma. Sitten onnettomuuksilla sun muilla spekulointi nyt on ihan tyhjän kanssa, STUKesin valvontaan tuli yläasteella perehdyttyä ydinfysiikkaa käsittelevän työn teossa jolloin tuli todettua että mallillaan on asiat. Tästähän kertonee myös se että rakenteilla oleva Arevan voimala on monta takapakkia kärsinyt juuri heidän valvontansa takia.

Kun en pelkää mitään säteilymörköjä ja energiantuotantotapa on minulle jokseenkin sama (kunhan vaan hinnat eivät nouse), niin kyllä tätä kannatan.
Vulle
 

Re: Ydinvoima

ViestiKirjoittaja Minakka » 05.07.2010, 18:38

Kannatan moderneja ydinvoimaloita, jotka toimivat kuten pitääkin parhaalla mahdollisella hyötysuhteella. Olen sitä mieltä, että uusiutuvissa energianmuodoissa ja ydinvoimassa on planeettamme tulevaisuus energiantuotannossa. Ydinjätteen loppusijoitus on kuitenkin ratkaistava varmasti, myönnettäköön että on hankala selvittää mitä 100000 vuoden aikana tulee tapahtumaan Suomenkin kallioperässä makaaville kuparikapseleille.
Minakka
Räätäli
Räätäli
 
Viestit: 1644
Liittynyt: 30.04.2008, 12:21

Re: Ydinvoima

ViestiKirjoittaja Haklu » 05.07.2010, 19:48

Vulle kirjoitti:STUKesin valvontaan tuli yläasteella perehdyttyä ydinfysiikkaa käsittelevän työn teossa jolloin tuli todettua että mallillaan on asiat. Tästähän kertonee myös se että rakenteilla oleva Arevan voimala on monta takapakkia kärsinyt juuri heidän valvontansa takia.

Spekuloidaas, että tulis sota ja joku toinen valtio haluais vaikeuttaa Suomen energiantuotantoo ja alkas pommittaa ydinvoimaloita. Sillon oltas lievästi sanoen nesteessä, ja pahemman kerran.
Haklu
Aseenkantaja
Aseenkantaja
Avatar
 
Viestit: 495
Liittynyt: 29.04.2008, 19:50
IRC-nick: Haklu

Re: Ydinvoima

ViestiKirjoittaja Nailou1 » 05.07.2010, 19:57

Samalla voidaan spekuloida, mitä kävis jos joku toinen valtio haluais tiputtaa tänne atomipommin. Sillon oltas lievästi sanoen nesteessä, ja pahemman kerran.
Nailou1
Mylläri
Mylläri
Avatar
 
Viestit: 755
Liittynyt: 10.02.2010, 18:15
RS -hahmo: Nailou1
IRC-nick: Nailou1

Re: Ydinvoima

ViestiKirjoittaja Haklu » 06.07.2010, 02:49

Nailou1 kirjoitti:Samalla voidaan spekuloida, mitä kävis jos joku toinen valtio haluais tiputtaa tänne atomipommin. Sillon oltas lievästi sanoen nesteessä, ja pahemman kerran.

Ei atomipommeja pudotella ihan yhtä helposti., mutta mitä enemmän maailmassa on ydinvoimaloita, sitä varmemmin ne jää vielä sodan alle.
Haklu
Aseenkantaja
Aseenkantaja
Avatar
 
Viestit: 495
Liittynyt: 29.04.2008, 19:50
IRC-nick: Haklu

Re: Ydinvoima

ViestiKirjoittaja Nailou1 » 06.07.2010, 09:02

No aika utopistista se mulle ois ainakin nyt että ryssä tänne hyökkäis...
Nailou1
Mylläri
Mylläri
Avatar
 
Viestit: 755
Liittynyt: 10.02.2010, 18:15
RS -hahmo: Nailou1
IRC-nick: Nailou1

Re: Ydinvoima

ViestiKirjoittaja Vulle » 06.07.2010, 11:53

Haklu kirjoitti:
Vulle kirjoitti:STUKesin valvontaan tuli yläasteella perehdyttyä ydinfysiikkaa käsittelevän työn teossa jolloin tuli todettua että mallillaan on asiat. Tästähän kertonee myös se että rakenteilla oleva Arevan voimala on monta takapakkia kärsinyt juuri heidän valvontansa takia.

Spekuloidaas, että tulis sota ja joku toinen valtio haluais vaikeuttaa Suomen energiantuotantoo ja alkas pommittaa ydinvoimaloita. Sillon oltas lievästi sanoen nesteessä, ja pahemman kerran.


No spekuloidaan vaan. Spekulointihan on siitä hauskaa että aina päädytään aivan käsittämättömiin tilanteisiin, joita ei todellisuudessa koskaan tule tapahtumaan, koska ne edellyttävät niin monen erittäin epätodennäköisen tekijän yhtäaikaisen toteutumisen.

Tilanne jossa Suomi olisi sodassa en näe juuri eroa onko meillä reaktoreita vai ei. Vihollinen kun haluaa katkaista mahdollisimman laajasti kulkuyhteydet ja informaatioyhteydet (sähkön). Sen se tekee pommittamalla Fingridin hallinnoiman runkoverkon solmukohdat hajalle, oli meillä ydinvoimaloita tai ei. Itse ydinvoimalalaitoksia tuskin alkavat pommittaa, ellei heidän tiedustelullaan ole tietoja siitä että vaikka käyttäisimme sitä ydinpommin valmistamiseen. Kallis laitos joka mielellään kelpaa valloittajallekin ehjänä, eikä se laskeumakaan heitä houkuttele.

Sähköähän me ei kummassakaan tilanteessa mistään muualta saada, sillä ne tosiaankin pyrkivät mahdollisimman nopeasti katkomaan kaikki tällaiset yhteydet.
Vulle
 

Re: Ydinvoima

ViestiKirjoittaja suklaavanukas » 06.07.2010, 12:33

juu ihan heti vaikka oltais sodassa nii alkais pommitta ydinvoimalaa vähä aivoja saa käyttää
suklaavanukas
Renki
Renki
 
Viestit: 225
Liittynyt: 20.03.2010, 17:00

Re: Ydinvoima

ViestiKirjoittaja Kapteeni Sinikarhu » 06.07.2010, 16:43

Ydinvoimaloiden pommittaminen on kielletty niin monessa laissa että huhhuh. Argumentti siitä, että sodan syttyessä ydinvoimalat olisivat riski, on jo niin kaukaa haettu että ihan hirvittää. On helpompiakin tapoja tuhota valtion energiantuotanto kuin pommittaa ne ydinvoimalat.
Kapteeni Sinikarhu
Talonpoika
Talonpoika
Avatar
 
Viestit: 367
Liittynyt: 04.05.2008, 12:48
IRC-nick: Sinikarhu

Re: Ydinvoima

ViestiKirjoittaja Volkkis » 07.07.2010, 02:40

Ydinvoimasta -> sotaan -> ?

Kuka ensinnäkään haluais vallottaa Suomen? Mielummi se Venäjä vaikka Norjan vallottas kun jonku Suomen.
Asiaan -> Ydinvoimalla saadaan mahd halvemmaksi sähkö, työpaikkoja esim. Jätehän ei ole minun ongelma, tuskin vaikutusta minun elämääni, ehkä tulevien mutta ei minun..
Volkkis
Eläkejäsen
Eläkejäsen
 
Viestit: 1129
Liittynyt: 30.04.2008, 06:14
Paikkakunta: Ivalo
RS -hahmo: volga34
IRC-nick: Volkkis

Re: Ydinvoima

ViestiKirjoittaja Tukkimies » 07.07.2010, 14:20

Volkkis kirjoitti:Ydinvoimasta -> sotaan -> ?

Kuka ensinnäkään haluais vallottaa Suomen? Mielummi se Venäjä vaikka Norjan vallottas kun jonku Suomen.
Asiaan -> Ydinvoimalla saadaan mahd halvemmaksi sähkö, työpaikkoja esim. Jätehän ei ole minun ongelma, tuskin vaikutusta minun elämääni, ehkä tulevien mutta ei minun..
Kyllä ne ydinjätteet vielä sieltä kallion kolosesta tulee esiin. Kuten sanoit, että tuskin vaikuttaa nykyisten ihmisten elämään, mutta siinäkin on mahdollisuus, että vaikuttaa.
Tukkimies
Aseenkantaja
Aseenkantaja
Avatar
 
Viestit: 481
Liittynyt: 26.05.2008, 17:00
Paikkakunta: Anjalankoski

Re: Ydinvoima

ViestiKirjoittaja Vulle » 07.07.2010, 15:31

Tukkimies kirjoitti:
Volkkis kirjoitti:Ydinvoimasta -> sotaan -> ?

Kuka ensinnäkään haluais vallottaa Suomen? Mielummi se Venäjä vaikka Norjan vallottas kun jonku Suomen.
Asiaan -> Ydinvoimalla saadaan mahd halvemmaksi sähkö, työpaikkoja esim. Jätehän ei ole minun ongelma, tuskin vaikutusta minun elämääni, ehkä tulevien mutta ei minun..
Kyllä ne ydinjätteet vielä sieltä kallion kolosesta tulee esiin. Kuten sanoit, että tuskin vaikuttaa nykyisten ihmisten elämään, mutta siinäkin on mahdollisuus, että vaikuttaa.


Saisinko esimerkkiä tästä mahdollisuudesta, eli tilanteesta miten syvälle kallioon porattuihin onkaloihin varastoitu ydinjäte pääsee sieltä vaikuttamaan meihin?
Vulle
 

Re: Ydinvoima

ViestiKirjoittaja george905 » 07.07.2010, 17:37

tämän hetkinen tilanne= ydinvoimala on tuottavin energia laitos ja atm Suomessaki sitä sähköö menee sen verta paljon et joudutaa turvautumaan Venäläisten resursseihin-> noi 2 uutta ydinvoimalaa jotka on tulossa ni on oikeesti tarpeeseen :surprised:: jos joitain kammostuttaa se ydinjäte ni ei se sielt satojen metrien syvyydestä kallion sisästä minnekkää pomppaa :mrgreen: enemmän teinä oisin huolissani sitte ilmassa olevasta radonista (jos ette tiiä mitä se on ni se on radioaktiivista alkuainetta ilmassa, joka aiheuttaa maailmanlaajusesti tosi paljon keuhkosyöpiä). umm ja faktahan on se et Uraani tulee loppumaan maapallolta ennemmin tai myöhemmin, jolloin nykymuotoset ydinvoimalat menettää tehokkuutensa :arrow: jonka seuraksena tarvitaa uusia voimaloita. Fuusioreaktori ratkasis tän ongelman täydellisesti mut harmiks ne on viel kokeiluasteellatässä lisätietoa :confused:: elikkä asiat ynnättynä yhteen: tällä hetkellä ydinvoima on paras vaihtoehto ja jos joku viherpiipertäjä on sitä vastaa ni : kannattaa miettii et oisko valmis tiputtamaan sähkön kulutustaan~15-20% (ja jos joku haluu väitellä asiasta vastaan ni->muutamia faktoja suomen sähkönkulutuksesta/tuotosta)Ja mitä teidän sotaan tulee ydinvoimaa kohtaan ni->
Spoiler:
toi motiivi jäi aika epäselväks miks suomi alottais mitään sotaa, tai miks kukaa hyökkäis suomee; ja nimenomaan viel ydinvoimalaan saastuttaen koko lähitienoon käyttökelvottomaks :surprised:: koitin keksii edes yhtä järkevää syytä kuten : Venäjä valtaa Suomen sen liityttyä natoon-> WW3, jonka Venäjäki tietää-> mikä syy venäjällä alottaa kolmas maailman sota, mut tääki kaatuu sit siihen et minkä hiton takii ne posauttais suomen ydinvoimaloit saastuttaen taktisesti hyvällä sijainnilla olevan maaperän :neutral::

loppusanoiks viel: oon kirjottanu voimalaitoksista esseitä 3-5 joista 2 koskien ydinvoimaa positiivisella tavalla :mrgreen:
george905
Eliittijäsen
Eliittijäsen
 
Viestit: 434
Liittynyt: 30.04.2008, 12:38
RS -hahmo: george905
IRC-nick: george905

Re: Ydinvoima

ViestiKirjoittaja King Jontzku » 09.07.2010, 22:14

Kyllä kannatan ydinvoimaa. Jonkinlaisen ydinonnettomuuden tapahtuminen on äärimmäisen epätodennäköistä, ja loppusijoitus hoidetaan siististi syvälle kallioperään.
King Jontzku
Tiilenpolttaja
Tiilenpolttaja
 
Viestit: 268
Liittynyt: 01.08.2008, 15:26
RS -hahmo: Veromies1

Re: Ydinvoima

ViestiKirjoittaja Legendaz` » 10.07.2010, 15:12

Miten mulla on sellanen muistikuva, et jotain 5% jätteestä on loppusijoitettavaa ja 95% kierrätettävää?

Avs, kannatan.
Legendaz`
Mylläri
Mylläri
Avatar
 
Viestit: 802
Liittynyt: 30.04.2008, 07:17
RS -hahmo: Alzmari
IRC-nick: Legendaz`

Re: Ydinvoima

ViestiKirjoittaja Tukkimies » 10.07.2010, 17:51

Vulle kirjoitti:
Tukkimies kirjoitti:
Volkkis kirjoitti:Ydinvoimasta -> sotaan -> ?

Kuka ensinnäkään haluais vallottaa Suomen? Mielummi se Venäjä vaikka Norjan vallottas kun jonku Suomen.
Asiaan -> Ydinvoimalla saadaan mahd halvemmaksi sähkö, työpaikkoja esim. Jätehän ei ole minun ongelma, tuskin vaikutusta minun elämääni, ehkä tulevien mutta ei minun..
Kyllä ne ydinjätteet vielä sieltä kallion kolosesta tulee esiin. Kuten sanoit, että tuskin vaikuttaa nykyisten ihmisten elämään, mutta siinäkin on mahdollisuus, että vaikuttaa.


Saisinko esimerkkiä tästä mahdollisuudesta, eli tilanteesta miten syvälle kallioon porattuihin onkaloihin varastoitu ydinjäte pääsee sieltä vaikuttamaan meihin?

No, sitten ehkä joskus kahden sadan vuoden päästä. Jos vaikka kaikki olisivat unohtaneet ydinjätteiden olin paikan. Olisi keksitty joku ehtymätön energian tuotanto tapa ja ydinvoima olisi lopetettu, vaikka luvulla 2173. Joku alkaa porailemaan jotain mineraaleja ja osuukin siihen ydinjäteen onkaloon. Poraaja ihmettelee ''Mitäs ne nämä tynnyrit ovat?'' ja heittää ne, vaikka keskellä metsää. Siten ydinjäte voi päästä vaikuttamaan meihin. Ja tuo oli pelkkä teoria. Ja kuten sanoin aikaisemmin, että tuskin ydinvoima pääsee koskaan vaikuttamaan meihin, se mahdollisuus on hyvin pieni.
Tukkimies
Aseenkantaja
Aseenkantaja
Avatar
 
Viestit: 481
Liittynyt: 26.05.2008, 17:00
Paikkakunta: Anjalankoski

Re: Ydinvoima

ViestiKirjoittaja Minakka » 10.07.2010, 18:36

No eikö nyt muka jo ole ehtymättömiä energiavaroja? Mikähän se tuolla avaruudessa paistaa... Auringosta Maahan tuleva energia kattaa maailman energiantarpeen 1000 kertaisesti mutta sitä ei vain hyödynnetä siinä suhteessa mikä olisi järkevää.
Aika mielenkiintonen teoria tbh.
Minakka
Räätäli
Räätäli
 
Viestit: 1644
Liittynyt: 30.04.2008, 12:21

Re: Ydinvoima

ViestiKirjoittaja Uniqueue » 11.07.2010, 03:34

Ydinvoimaa kannatan, eikä kauheammin huoleta ydinjätteistä mahdollisesti aiheutuvat ongelmat, koska miellän ne muiden ongelmiksi. Siitä vaan rakentamaan reaktoreita, kunhan hoidetaan se turvallisuus kunnolla.
Uniqueue
Uurtaja T1
Uurtaja T1
Avatar
 
Viestit: 988
Liittynyt: 30.04.2008, 15:00
IRC-nick: USSR/Uniqueue

Re: Ydinvoima

ViestiKirjoittaja Legendaz` » 11.07.2010, 11:35

Tukkimies kirjoitti:No, sitten ehkä joskus kahden sadan vuoden päästä. Jos vaikka kaikki olisivat unohtaneet ydinjätteiden olin paikan. Olisi keksitty joku ehtymätön energian tuotanto tapa ja ydinvoima olisi lopetettu, vaikka luvulla 2173. Joku alkaa porailemaan jotain mineraaleja ja osuukin siihen ydinjäteen onkaloon. Poraaja ihmettelee ''Mitäs ne nämä tynnyrit ovat?'' ja heittää ne, vaikka keskellä metsää. Siten ydinjäte voi päästä vaikuttamaan meihin. Ja tuo oli pelkkä teoria. Ja kuten sanoin aikaisemmin, että tuskin ydinvoima pääsee koskaan vaikuttamaan meihin, se mahdollisuus on hyvin pieni.

Voi kuule, ei niitä ydinjätteitä minne tahansa dumpata kuin lapset leikkisivät kuurupiiloa. Tuskinpa ihmiset ovat 200 vuoden päästä niin tyhmiä, etteivät muka tiedä radioaktiivisuuden vaaroja.
Lisäksi tuo sinun teoriasi on ristiriitainen. Miten keksitään ehtymätön energiamuoto, jota pitää kaivaa maaperästä? Eikö se joskus lopu sieltä?
Legendaz`
Mylläri
Mylläri
Avatar
 
Viestit: 802
Liittynyt: 30.04.2008, 07:17
RS -hahmo: Alzmari
IRC-nick: Legendaz`

Re: Ydinvoima

ViestiKirjoittaja Tukkimies » 11.07.2010, 12:29

Legendaz` kirjoitti:
Tukkimies kirjoitti:No, sitten ehkä joskus kahden sadan vuoden päästä. Jos vaikka kaikki olisivat unohtaneet ydinjätteiden olin paikan. Olisi keksitty joku ehtymätön energian tuotanto tapa ja ydinvoima olisi lopetettu, vaikka luvulla 2173. Joku alkaa porailemaan jotain mineraaleja ja osuukin siihen ydinjäteen onkaloon. Poraaja ihmettelee ''Mitäs ne nämä tynnyrit ovat?'' ja heittää ne, vaikka keskellä metsää. Siten ydinjäte voi päästä vaikuttamaan meihin. Ja tuo oli pelkkä teoria. Ja kuten sanoin aikaisemmin, että tuskin ydinvoima pääsee koskaan vaikuttamaan meihin, se mahdollisuus on hyvin pieni.

Voi kuule, ei niitä ydinjätteitä minne tahansa dumpata kuin lapset leikkisivät kuurupiiloa. Tuskinpa ihmiset ovat 200 vuoden päästä niin tyhmiä, etteivät muka tiedä radioaktiivisuuden vaaroja.
Lisäksi tuo sinun teoriasi on ristiriitainen. Miten keksitään ehtymätön energiamuoto, jota pitää kaivaa maaperästä? Eikö se joskus lopu sieltä?
No se oli vaan esimerkki miten ydinjätteet voi vaikuttaa meihin. (ja tuskin voivat) En tarkoittanut sitä, että se poraaja porais sitä energian lähdettä, vaan se energian lähde olisi joku muu.
Tukkimies
Aseenkantaja
Aseenkantaja
Avatar
 
Viestit: 481
Liittynyt: 26.05.2008, 17:00
Paikkakunta: Anjalankoski

Re: Ydinvoima

ViestiKirjoittaja Vulle » 11.07.2010, 13:35

Ydinjätteiden loppusijoituspaikat eivät unohdu minnekään (ellei näin haluta tarkoituksellisesti, terveisin CCCP). Ne ovat luonnollisestikin joka kartalla ja rakennustietokannassa. Ei siellä mitään aiheettomia porailuja tehdä, sen pitää huolen se taho joka kyseistä kompleksia hallinoi.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Onkalo-kaaviokuva.png
Vulle
 

Re: Ydinvoima

ViestiKirjoittaja Hyvitys » 11.07.2010, 13:38

Ehtymätön energialähde maasta hmm... Turve!
Nojoo, omasta mielestä ydinvoima on ihan hyväasia näin nykyaikana. Aika turha aktivistien ja muutenkin ihmisten pelätä mitään ydinonnettomuutta Tšernobylin varjolla, koska teknologia ja sitä myötä turvallisuus on kasvanut huomattavasti tuosta ja kaikkihan sen tietää, kuinka silloisen N-liiton teknologia oli monissa paikoissa hyvinkin paljon jäljessä jo sen aikaisesta teknologiasta. Ja mitä niihin jätteisiin tulee, niin tässä on jo moneen kertaan tullut se asia selväksi, että ei ne sieltä maasta mihinkään pääse vaikuttamaan, jos ne varastoidaan sinne oikein. Ydinvoima on siis järkevä energiantuotantomuoto hyöty/haitta akselilla. Jos kuitenkin halutaan suosia jostain syystä näitä uusiutuvia energiamuotoja, niin itse suosisin tuulivoimaloita eniten. Onhan tuossa Suomella rannikkoa mihin niitä pystyttää ja merialueitakin jonkin verran. Tässä lähitulevaisuudessa pitäisi myös ilmestyä paljon ns. aaltovoimaloita, jotka tuottavat energiaa aaltojen ja muutenkin veden liikkeen voimalla, joten sekin voisi olla hyvä ratkaisu Suomen kohdalta uusiutuvien energialähteiden etsinnässä. Tällä hetkellä kuitenkin olen aika vahvasti tuon ydinvoiman kannalla.
Hyvitys
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 896
Liittynyt: 02.05.2008, 10:22
Paikkakunta: Oulu
RS -hahmo: Kaleman6
IRC-nick: Hyvitys

Re: Ydinvoima

ViestiKirjoittaja Nightfan92 » 15.07.2010, 20:30

En kannata ydinvoimaa ja se on mielestäni huono asia jos siihen luotetaan liikaa. Paras mahdollinen energiamuoto on uudistuvat luonnonvarat sillä niitä saadaan ihan riittävästi tulevaisuudessa. Vaikka nykyajan tekniikka onkin kehittynyttä ei noita kyseisiä voimaloita voi pitää toiminnassa loputtomiin eikä niitä voi välttämättä purkaa käytön jälkeen säteilyn takia. Jätteiden hautaaminen kallioperään ei sinänsä ole kovinkaan järkevä idis koska ei sielläkään sitä tilaa riitä loputtomiin ja mahdolliset seismiset liikonnat voivat aiheuttaa suuria vahinkoja tapahtuessaan. Vaikka Suomessa seismiset tapahtumat ovat NYKYISIN liki olemattomat ei tulevaisuudesta ole 100% varmuutta jos kuitenkin säilöntä menetelmää jatketaan kauan ja säteilyn väheneminen on todella hidasta. Eniten minä kylläkin vastustan uusien voimaloiden rakennusta ja uusiutuvien resurssien käytön lisäämistä, jotta tulevaisuudessa saataisiin ydinvoima kokonaan poistettua.

Tiivistelmä: Ei uusia voimaloita ja lisätään uusiutuvaa energiaa
Nightfan92
Ojankaivaja
Ojankaivaja
Avatar
 
Viestit: 154
Liittynyt: 27.07.2009, 18:50
RS -hahmo: Nightfan92
Klaani: Fin Explorers

Re: Ydinvoima

ViestiKirjoittaja Legendaz` » 16.07.2010, 14:35

Nightfan92 kirjoitti:Tiivistelmä: Ei uusia voimaloita ja lisätään uusiutuvaa energiaa

Olisitkohan tuota mieltä (tai yleensäkin moni satunnainen vihreä maailmanparantaja) jos kuulisit, kuinka paljon uusiutuva energia on kalliimpaa sinun lompakollesi?
Legendaz`
Mylläri
Mylläri
Avatar
 
Viestit: 802
Liittynyt: 30.04.2008, 07:17
RS -hahmo: Alzmari
IRC-nick: Legendaz`

Seuraava

Paluu Tomuisen tien majatalo

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa