Itsemurha

Majatalon takahuoneen höperöt jaarittelemassa samoista asioista päivät pitkät.

Oletko miettynit/yrittänyt?

Yrittänyt
42
7%
Olen miettinyt
91
16%
En ole miettinyt
274
47%
Joskus kävässy mielessä
131
22%
Kaveri on yrittänyt/miettinyt
23
4%
Kaveri on tehnyt
25
4%
 
Ääniä yhteensä : 586

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Master Kai » 09.03.2010, 13:30

MITÄ IHMETTÄ!!!??? 27 tyyppiä on yrittänyt itsemurhaa??? :shock: :shock: :shock:
Master Kai
Karnevaaliritari
Karnevaaliritari
 
Viestit: 735
Liittynyt: 20.10.2009, 13:35

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja saque30 » 09.03.2010, 13:54

hmh itellä on olu puukko ase ja vaikka mitä vaaraseita kädessä mutta en oo ikinä tehny itsemurhaa mutta kävässy mielessä mutta ei!
saque30
Banned
Avatar
 
Viestit: 205
Liittynyt: 12.02.2009, 17:44
RS -hahmo: saque30
IRC-nick: saque30

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Owl » 09.03.2010, 14:51

Joo-o.. Itse en ole ikinä kokeillut tehdä itsemurhaa tai edes ajatellut tehdä, koska miksi päättää hyvin sujunut elämä ja mitään syytäkään ei ole kyllä ikinä ollut, että olisin edes harkinnut tätä vaihtoehtoa.
Joskus kun olin pieni niin naapuri oli tehnyt itsemurhan, koska vaimo oli ottanut lapset ja muuttanut pois (juoppo kun oli, siis mies) Miestä sitten etsittiin viikko ja löydettiin puuvajasta kuolleena; haulikolla oli itseään ampunut.

Ystävä myös on ainakin ajatellut itsemurhaa, koska elämä meni päin helvettiä, mutta sitten puhuttiin kavereiden kanssa sille järkeä ettei vaan tekisi ja kuunteli järkipuhetta..
Owl
Banned
Avatar
 
Viestit: 44
Liittynyt: 08.03.2010, 15:14

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Dead man zzz » 09.03.2010, 16:23

Cujoz kirjoitti:J
Joskus kun olin pieni niin naapuri oli tehnyt itsemurhan, koska vaimo oli ottanut lapset ja muuttanut pois (juoppo kun oli, siis mies) Miestä sitten etsittiin viikko ja löydettiin puuvajasta kuolleena; haulikolla oli itseään ampunut.

Melkein samanlainen tapaus naapurissa aikoinaan.
Dead man zzz
Renki
Renki
 
Viestit: 180
Liittynyt: 03.05.2008, 09:54
RS -hahmo: Lunaticsmith
IRC-nick: Jyergki

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Harhainen » 09.03.2010, 16:28

Joka päivä mielessä.
Harhainen
Mäkitupalainen
Mäkitupalainen
 
Viestit: 118
Liittynyt: 01.03.2010, 13:37

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Hyvitys » 26.03.2010, 15:50

Noh, tänää kävi silleen, että aamulla kun meni kouluun nii huomas kaikkien olevan vähä allapäin. Sitten sain kuulle yhtiiltä, että yks rinnakkaisluokkalainen kaveri oli ampunu ittensä eilen kotonaan haulikolla. Oli kyllä aika semmonen tunne, että "ei tää voi olla totta", mutta kun siitä ruvettiin sit pitään muistotilaisuutta missä oli kaikki rehtorit, papit ja koulukuraattorit/psykolokit sun muut nii oli se pakkoa uskoa. Ikävä juttu tommonen ja vieläpä ku tunsi sen tyypin iha sutkoht hyvin. :neutral::
Hyvitys
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 896
Liittynyt: 02.05.2008, 10:22
Paikkakunta: Oulu
RS -hahmo: Kaleman6
IRC-nick: Hyvitys

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja pelle1000 » 26.03.2010, 17:47

Hyvitys kirjoitti:Noh, tänää kävi silleen, että aamulla kun meni kouluun nii huomas kaikkien olevan vähä allapäin. Sitten sain kuulle yhtiiltä, että yks rinnakkaisluokkalainen kaveri oli ampunu ittensä eilen kotonaan haulikolla. Oli kyllä aika semmonen tunne, että "ei tää voi olla totta", mutta kun siitä ruvettiin sit pitään muistotilaisuutta missä oli kaikki rehtorit, papit ja koulukuraattorit/psykolokit sun muut nii oli se pakkoa uskoa. Ikävä juttu tommonen ja vieläpä ku tunsi sen tyypin iha sutkoht hyvin. :neutral::


Tää itsemurhan tehnyt oli samalla riparilla. RIP
pelle1000
Renki
Renki
Avatar
 
Viestit: 220
Liittynyt: 01.05.2008, 16:31

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Anspi » 26.03.2010, 22:34

Eipä ole tullut mieleen yrittää vielä tähän mennessä, enkä ole läheistenikään kuullut itsemurhaa yrittäneen.

Itsemurhahan on uskonnon etiikan mukaan väärin, sillä ihmisen hengen katsotaan olevan Jumalan, eikä ihmisen itsensä hallinnassa. Tehdessään itsemurhan ihminen siis leikkii Jumalaa, jolloin uskonnon etiikka tuomitsee kyseisen teon. Mutta eipä siitä kai sen enempää, kun en oo ikinä uskonnon mukaan elämääni elänyt.

Eettisesti itsemurha on erittäin vaikea käsite, sillä siinä tulee huomioida itse "kohteen" lisäksi myös teon vaikutukset läheisiin ja heidän elämäänsä. (Vaikka en oo kovin useesti itsemurhan tehnyttä ihmistä päässyt jututtamaan), luulisi, että he tekevät tekonsa vain, koska ITSE voivat pahoin kyseisellä hetkellä. Kuten sanottu, itse en ole itsemurhaa miettinyt, joten en tiedä millainen kokemus voisi kyseiset ajatukset ihmisen päähän tuoda. Mutta harvoin itsemurhaajan päässä liikkuu muuta kuin omista tuskista poispääsy - läheisistä välittämättä. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.

Eutanasia itsemurhan asemassa onkin etiikan ikuisuuskysymyksistä. Eutanasia (= armokuolema) on potilaan (tai tietyissä tapauksissa läheisten) omasta toivomuksesta tapahtuva surmaaminen, kun parantavia parannuskeinoja potilaan sairauteen ei ole enää tarjolla. Koska eutanasian suorittaa joku ulkopuolinen, ei sitä yleensä nähdä itsemurhana, mutta omasta mielestäni teko on tarpeeksi lähellä itsemurhaa, kun potilas sitä toivoo ja kykenemättömyydessään etsii jonkun muun tekemään sen puolestaan. Lisää eutanasiasta ja sen etiikasta löytyy mm. Wikipediasta.

Sanoisinko, että juuri parantumaton sairaus on ainoa syy, jonka pohjalta voisin nähdä itsemurhan eettisesti oikeana tekona. Tapaukset, joissa itse ollaan aiheutettu itselle paha olo, jätän omaan arvoonsa. Parantumattomille sairauksille taasen ei voi mitään, jolloin ihmiselle tulee tarjota poispääsyn vaihtoehto, koska hänen kokemansa kipu ei ole itse aiheutettua.

Näin tällä kertaa :cool::
Viimeksi muokannut Anspi päivämäärä 26.03.2010, 22:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Anspi
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 949
Liittynyt: 30.04.2008, 20:22
IRC-nick: Anspi`
Klaani: Future of Old Style

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja mist » 26.03.2010, 22:40

Tässä viikko sit yks paikkakuntalainen 13v tenix oli tekemässä itsemurhaa hyppäämällä about 2m korkealta ikkunasta :mrgreen: lopuksi kävi niin että' poliisit haki ja vei sijaiskotiin.
mist
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 961
Liittynyt: 01.02.2010, 22:02

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Rosecenze » 27.03.2010, 01:22

^ Täytyy olla aika heikko jos 2m hypystä kuolee, ellei sitten hyppää pää edellä, mutta tuskin kanttia sillä olisi ollut.
Rosecenze
Metalliseppä
Metalliseppä
Avatar
 
Viestit: 3041
Liittynyt: 29.04.2008, 19:18
Paikkakunta: Somero
RS -hahmo: *Retired*
IRC-nick: Rosecenze

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Saisse » 27.03.2010, 09:17

Itellä on pari kertaa käyny, koska o vituttanu ja muuten elämä menny päi persettä. Sitten ku menee nukkuun tai rauhottuu niin oon vaan miettiny, että miks edes vittu ajattelin tollasta :D
Saisse
Köydenpunoja
Köydenpunoja
 
Viestit: 435
Liittynyt: 17.11.2009, 16:04
IRC-nick: Saisse`

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja =Ace= » 30.03.2010, 14:37

Saisse kirjoitti:Itellä on pari kertaa käyny, koska o vituttanu ja muuten elämä menny päi persettä. Sitten ku menee nukkuun tai rauhottuu niin oon vaan miettiny, että miks edes vittu ajattelin tollasta :D

Sama käynyt pari kertaa...
=Ace=
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 1886
Liittynyt: 24.10.2008, 12:07
Paikkakunta: Vantaa
RS -hahmo: Ace Quality
IRC-nick: Ace^
Klaani: Runepoli Karnevalistit

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Minakka » 30.03.2010, 19:40

Miks tosta puuttuu "olen tehnyt" vaihtoehto..?
Minakka
Räätäli
Räätäli
 
Viestit: 1644
Liittynyt: 30.04.2008, 12:21

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Temeee. » 30.03.2010, 19:53

Anspi kirjoitti:Eipä ole tullut mieleen yrittää vielä tähän mennessä, enkä ole läheistenikään kuullut itsemurhaa yrittäneen.

Itsemurhahan on uskonnon etiikan mukaan väärin, sillä ihmisen hengen katsotaan olevan Jumalan, eikä ihmisen itsensä hallinnassa. Tehdessään itsemurhan ihminen siis leikkii Jumalaa, jolloin uskonnon etiikka tuomitsee kyseisen teon. Mutta eipä siitä kai sen enempää, kun en oo ikinä uskonnon mukaan elämääni elänyt.

Eettisesti itsemurha on erittäin vaikea käsite, sillä siinä tulee huomioida itse "kohteen" lisäksi myös teon vaikutukset läheisiin ja heidän elämäänsä. (Vaikka en oo kovin useesti itsemurhan tehnyttä ihmistä päässyt jututtamaan), luulisi, että he tekevät tekonsa vain, koska ITSE voivat pahoin kyseisellä hetkellä. Kuten sanottu, itse en ole itsemurhaa miettinyt, joten en tiedä millainen kokemus voisi kyseiset ajatukset ihmisen päähän tuoda. Mutta harvoin itsemurhaajan päässä liikkuu muuta kuin omista tuskista poispääsy - läheisistä välittämättä. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.

Eutanasia itsemurhan asemassa onkin etiikan ikuisuuskysymyksistä. Eutanasia (= armokuolema) on potilaan (tai tietyissä tapauksissa läheisten) omasta toivomuksesta tapahtuva surmaaminen, kun parantavia parannuskeinoja potilaan sairauteen ei ole enää tarjolla. Koska eutanasian suorittaa joku ulkopuolinen, ei sitä yleensä nähdä itsemurhana, mutta omasta mielestäni teko on tarpeeksi lähellä itsemurhaa, kun potilas sitä toivoo ja kykenemättömyydessään etsii jonkun muun tekemään sen puolestaan. Lisää eutanasiasta ja sen etiikasta löytyy mm. Wikipediasta.

Sanoisinko, että juuri parantumaton sairaus on ainoa syy, jonka pohjalta voisin nähdä itsemurhan eettisesti oikeana tekona. Tapaukset, joissa itse ollaan aiheutettu itselle paha olo, jätän omaan arvoonsa. Parantumattomille sairauksille taasen ei voi mitään, jolloin ihmiselle tulee tarjota poispääsyn vaihtoehto, koska hänen kokemansa kipu ei ole itse aiheutettua.

Näin tällä kertaa :cool::


Copy paste ja editti on jännäääää.

Ja Minakka, saat miettii sitä loppuillan 8DD
Temeee.
Banned
 
Viestit: 2027
Liittynyt: 03.05.2008, 11:20

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Anspi » 31.03.2010, 12:28

Temeee. kirjoitti:Copy paste ja editti on jännäääää.

:biggrin:: ? Perustele, kiitos.

Minakka- kirjoitti:Miks tosta puuttuu "olen tehnyt" vaihtoehto..?

:biggrin::

Kamu tuu irkkiin, haluan keskustella Runepolin keskustelun tasosta, kun pitkän postin tekijä leimataan samantien kopioijaksi. Ei tollasten viestien tekemiseen meinaa äidinkielen tohtoria tarvita :roll:
Anspi
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 949
Liittynyt: 30.04.2008, 20:22
IRC-nick: Anspi`
Klaani: Future of Old Style

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Minakka » 31.03.2010, 12:49

Temeee. kirjoitti:
Anspi kirjoitti:Anspin stooriii:


Copy paste ja editti on jännäääää.

Onko kätilö tiputtanut sut pienenä pää edellä lattialle vai ootko oikeesti noin tyhmä?

Taidat olla vaan kateellinen kun et itse pysty kirjoittamaan samantyylistä tekstiä omasta päästäsi.
Eiku ainiin eihän ala-asteella viel tarvi kirjottaa muuta ku viiden lauseen tekstei, sori et unohtu.

saque30 kirjoitti:hmh itellä on olu puukko ase ja vaikka mitä vaaraseita kädessä mutta en oo ikinä tehny itsemurhaa mutta kävässy mielessä mutta ei!

Itekin harrastan sukeltamista mutta ikinä en oo itsemurhaan asti veden alla ollut :o
Minakka
Räätäli
Räätäli
 
Viestit: 1644
Liittynyt: 30.04.2008, 12:21

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Temeee. » 01.04.2010, 18:12

Minakka- kirjoitti:Taidat olla vaan kateellinen kun et itse pysty kirjoittamaan samantyylistä tekstiä omasta päästäsi.
Eiku ainiin eihän ala-asteella viel tarvi kirjottaa muuta ku viiden lauseen tekstei, sori et unohtu.


En menis sustakaan sanoo et ootko käyny jo Ala-Asteen. :biggrin:: :cry::
Ja miks oisin kateellinen ku en jaksa kirjottaa pitkiä viestejä? Ei niitä kukaan lue kumminkaan.
Temeee.
Banned
 
Viestit: 2027
Liittynyt: 03.05.2008, 11:20

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Ogami » 01.04.2010, 19:11

Anspi kirjoitti:Mutta harvoin itsemurhaajan päässä liikkuu muuta kuin omista tuskista poispääsy - läheisistä välittämättä.

Tai sitten toiset välittää niin vähän, että on helpompi kuolla.

Isovanhempien naapurissa asui sotaveteraani, niitä joista aina juhlapuheissa sanotaan "sankarit pelastivat maamme".
Sitä yritettiin saada vanhainkotiin, mutta sano ettei mene, kun oli nähny miten sen kavereista siellä "huolehdittiin".
Ja kun väkisin yritettiin, tappoi itsensä ennemmin.
Ogami
Karjapaimen
Karjapaimen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 03.01.2010, 18:45
RS -hahmo: Ogami

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Anspi » 01.04.2010, 19:13

^ Totta tuokin.

Temeee. kirjoitti:Ja miks oisin kateellinen ku en jaksa kirjottaa pitkiä viestejä? Ei niitä kukaan lue kumminkaan.

En ymmärrä, miksi siis itket, kun joku sellaisen viestin kirjoittaa. :-) No hard feelings, kamu. :arrow::
Anspi
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 949
Liittynyt: 30.04.2008, 20:22
IRC-nick: Anspi`
Klaani: Future of Old Style

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Owl » 01.04.2010, 21:23

Helvetin hauskaa kyl lukee ku kakarat tappelee et onko teksti kopioitu vai ei. Minakka, ja tuskin säkää 16 enempää olet eli just peruskoulun suorittanu ? Jees, takas ala-asteelle vaan.
Owl
Banned
Avatar
 
Viestit: 44
Liittynyt: 08.03.2010, 15:14

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Temeee. » 01.04.2010, 21:58

Anspi kirjoitti:^ Totta tuokin.

Temeee. kirjoitti:Ja miks oisin kateellinen ku en jaksa kirjottaa pitkiä viestejä? Ei niitä kukaan lue kumminkaan.

En ymmärrä, miksi siis itket, kun joku sellaisen viestin kirjoittaa. :-) No hard feelings, kamu. :arrow::

Ahha, sanoo jätkä kuka tuli kannulle itkeen tuosta jutusta :---------DDDD
Temeee.
Banned
 
Viestit: 2027
Liittynyt: 03.05.2008, 11:20

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Anspi » 01.04.2010, 22:00

Temeee. kirjoitti:
Anspi kirjoitti:^ Totta tuokin.

Temeee. kirjoitti:Ja miks oisin kateellinen ku en jaksa kirjottaa pitkiä viestejä? Ei niitä kukaan lue kumminkaan.

En ymmärrä, miksi siis itket, kun joku sellaisen viestin kirjoittaa. :-) No hard feelings, kamu. :arrow::

Ahha, sanoo jätkä kuka tuli kannulle itkeen tuosta jutusta :---------DDDD

En itkemään, vaan kysymään perusteluita =) Hyvin edustat omaa rankkiasi, keep it going!
Anspi
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 949
Liittynyt: 30.04.2008, 20:22
IRC-nick: Anspi`
Klaani: Future of Old Style

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja zuidj. » 01.04.2010, 23:31

Tässä taas nähää miten ''helposti'' polissa hakeudutaan kartoittajaksi ison pc voimin egoa hakiessa. Temekään varmaan halunnut oppaita tehdä, ego.
Ja vielä tuohon kun sanoit että pitkiä viestejä ei lue kukaan. Imo kaikki pitkät viestit 100 kertaa kiinnostavampia kuin omasi.
Luen ite pitkät viestit ajatuksen kanssa, näitä sun tasosia :'' en oo yrittäny +1'' ei tee mieli kattella. gj man. <3
--
en oo miettiny, yks kaveri avautuu meses harvase päivä mut ei tee, onneksi. 8(
zuidj.
Lukkoseppä
Lukkoseppä
Avatar
 
Viestit: 1697
Liittynyt: 29.04.2008, 19:17
RS -hahmo: Muuttanut:
IRC-nick: 09 Marras 2005

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Minakka » 02.04.2010, 00:04

Owl kirjoitti:Helvetin hauskaa kyl lukee ku kakarat tappelee et onko teksti kopioitu vai ei. Minakka, ja tuskin säkää 16 enempää olet eli just peruskoulun suorittanu ? Jees, takas ala-asteelle vaan.

<3 ownausta satelee
mun flame keksi uus
Minakka
Räätäli
Räätäli
 
Viestit: 1644
Liittynyt: 30.04.2008, 12:21

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Coore » 02.04.2010, 00:26

Koska mulla ei ole tähän aiheeseen liittyen mitään sanottavaa niinku ei näytä olevan teillä muillakaan. :| Muistakaa että Kartoittajat tekevät vain oppaita, ei teidät tarvitse "egota" keltaisella nimellä foorumilla. :d
Coore
Metalliseppä
Metalliseppä
 
Viestit: 3047
Liittynyt: 29.04.2008, 21:06
RS -hahmo: Coore0
Klaani: Finland Skillers Society

EdellinenSeuraava

Paluu Ikuisuusjaarittelut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa