Kannabis lailliseksi?

Majatalon takahuoneen höperöt jaarittelemassa samoista asioista päivät pitkät.

Pitäisikö siis laillistaa?

Kyllä
123
51%
Ei
92
38%
En osaa sanoa
28
12%
 
Ääniä yhteensä : 243

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Legendaz` » 09.09.2011, 08:44

MakeMyDay kirjoitti:Se on vain kasvi. 8-)

Niin on kokaiinikin.
E: Totta, joten korjataan hieman paremmaksi: Kokaiini on kasvista (samoin esim. ooppium kukasta).
Viimeksi muokannut Legendaz` päivämäärä 09.09.2011, 13:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Legendaz`
Mylläri
Mylläri
Avatar
 
Viestit: 802
Liittynyt: 30.04.2008, 07:17
RS -hahmo: Alzmari
IRC-nick: Legendaz`

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Valokaapeli » 09.09.2011, 10:17

Legendaz` kirjoitti:
MakeMyDay kirjoitti:Se on vain kasvi. 8-)

Niin on kokaiinikin.

Kokapensas on kasvi kokaiinin ollessa siitä johdettu alkaloidi. Kaks käytännös ihan eri vaikutusta.
Valokaapeli
Suutari
Suutari
Avatar
 
Viestit: 2304
Liittynyt: 05.01.2011, 16:28
RS -hahmo: Devi Nosgoth
IRC-nick: Valokaapeli
Klaani: Generation Finland

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Viivotin » 10.09.2011, 14:15

Oon miettiny asiaa. Ainakin olisin kallistumassa siihen, että sieniä pitäisi pystyä käyttämään valvotuissa olosuhteissa. Niistä oon kuullu, että erilainen kokemus, josta saa täysin eri perspektiivin asioihin, mikä auttaa ymmärtään elämää, ja sitä, mitä haluaa oikeesti elämältä. Kannabiksessa sama kaiketi, mutta ei yhtä vahvasti. Toki pitää muistaa, etten tiedä asiasta mitään, muuta kuin mitä olen kuullut ihmisiltä, joilla kokemusta asiasta on. Mahdollisuus tähän pitäisi kuitenkin olla.
Viivotin
Tiilenpolttaja
Tiilenpolttaja
Avatar
 
Viestit: 260
Liittynyt: 30.04.2008, 13:47
RS -hahmo: viivotin9

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Nikke` » 12.09.2011, 21:20

joo

fobbajuttu t: hanau
Nikke`
Köydenpunoja
Köydenpunoja
Avatar
 
Viestit: 381
Liittynyt: 29.04.2008, 19:01

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Da Hanski » 29.10.2011, 18:52

Nikke` kirjoitti:joo

fobbajuttu t: hanau

Nikke pajareis :--DDDDDD spärdöxD
Da Hanski
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 833
Liittynyt: 29.04.2008, 19:06
Paikkakunta: Muuttanut:
RS -hahmo: 27.9.2005
IRC-nick: Da_Hanski

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Maito » 31.10.2011, 08:57

Sama kai se kerta meil on jo esa joka pistää mielen pyörimää.
Maito
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 963
Liittynyt: 28.09.2009, 21:36
RS -hahmo: Milk Energy

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Volkkis » 31.12.2011, 04:14

En tiedä, mutta ituhipeille turpiin kumipampulla ja teidän komerokasvit roskiin. :mrgreen: Ai että tästä topickista saa aina niin hyvät naurut kuinka porukka yrittää vääntää kannabista turvalliseksi kasviksi, parempaa kuin alkoholi! ja tupakka

Kyllä sillä alkoholilla on ollut hyvätkin vaikutukset tässä maailmassa. Mutta kaikkien aikojen lopuksi yhtä paskaa ne kaikki on :lol:: Nyt jonku kotikasvattajan tai vastaavan kommentia odotellessa. :arrow::
Volkkis
Eläkejäsen
Eläkejäsen
 
Viestit: 1129
Liittynyt: 30.04.2008, 06:14
Paikkakunta: Ivalo
RS -hahmo: volga34
IRC-nick: Volkkis

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja suklaavanukas » 31.12.2011, 15:32

Korva´ kirjoitti:sä vertaat röökin ja kannabiksen koukuttavuutta? kui moni polttaa esim sen +20 jointtii päiväs, niiku mullaki voi mennä maxi röökiaski päiväs nii jointti jokasel.. et ei se iha niinkää mee


ei kannabis koukuta yhtään :D ja pitää olla aika isot tolet että 20 jointtia menee päivässä
suklaavanukas
Renki
Renki
 
Viestit: 225
Liittynyt: 20.03.2010, 17:00

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja mist » 31.12.2011, 17:17

Sanalla huume on suuri psykologinen vaikutus kuulijaan, että sinisilmäisimmät uskoo samantien kaiken mitä lukee virallisilta sivuilta, toki sinisilmäisyys tuo toimii myös vastaavasti huumemyönteisiessä "propagandassa" totuutta tietyistä asioista on hankala nähdä kun kaksi eri ryhmää vetää täysin eri suuntiin. Kannabiksella ei oo paljoakaan haitallisia vaikutuksia, pahimmat tulee yhteiskunnallisesta leimautumisesta sitten, huumausainerikos ei näytä hyvältä rikosrekisterissä.. :lol:: Otetaan vaikka esimerkki, joku asioista perillä oleva(t) ottaa parit savut muutamana viikonloppuna kuussa, mitä haittaa siitä kellekkään on? Ei mitään, muttakun jää kiinni nostetaan kauhea älämölö turhista asioista ja piltaan näiden henkilöiden tulevaisuus. Kohtuus kaikessa on hyvä motto, ja ymmärrys siitä mitä on tekemässä, nämä ei vaan tomi suurella osalla niin itekkin oon sitä mieltä että pitäköön laittomana..vielä.
mist
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 961
Liittynyt: 01.02.2010, 22:02

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Volkkis » 31.12.2011, 18:22

Se on vähä niinku henkilökohtainen voi voi kun jää kiini ja on tienny asian seuraukset, siittä nyt on turha kenellekkään alkaa itkemään :wink::
Volkkis
Eläkejäsen
Eläkejäsen
 
Viestit: 1129
Liittynyt: 30.04.2008, 06:14
Paikkakunta: Ivalo
RS -hahmo: volga34
IRC-nick: Volkkis

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Varikko » 31.12.2011, 20:56

mist kirjoitti:Sanalla huume Otetaan vaikka esimerkki, joku asioista perillä oleva(t) ottaa parit savut muutamana viikonloppuna kuussa, mitä haittaa siitä kellekkään on?


Samanlaista käyttöä nyt kaikissa päihteissä on, yleensä löytyy joitakin ketkä niitä osaa käyttää niin ettei siitä pahemmin haittaa itselle/muille tule. Mutta aina on se toinenkin pää.

Sinänsä asia ei kiinnosta, mutta laillistaminen johtaisi niin roimaan kasvuun käytössä että en kannata. emt.
Varikko
Talonpoika
Talonpoika
 
Viestit: 337
Liittynyt: 30.04.2008, 21:34
RS -hahmo: Varikko
IRC-nick: Varikko
Klaani: LeatherBoys

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Valokaapeli » 01.01.2012, 15:26

Volkkis kirjoitti:En tiedä, mutta ituhipeille turpiin kumipampulla ja teidän komerokasvit roskiin. :mrgreen: Ai että tästä topickista saa aina niin hyvät naurut kuinka porukka yrittää vääntää kannabista turvalliseksi kasviksi, parempaa kuin alkoholi! ja tupakka

Kyllä sillä alkoholilla on ollut hyvätkin vaikutukset tässä maailmassa. Mutta kaikkien aikojen lopuksi yhtä paskaa ne kaikki on :lol:: Nyt jonku kotikasvattajan tai vastaavan kommentia odotellessa. :arrow::

Polttelijoiden yleistämine ituhipeiks on vähä sama ku mä sanoisin et kellään lappalaisel ei oo valoja päässä.
Valokaapeli
Suutari
Suutari
Avatar
 
Viestit: 2304
Liittynyt: 05.01.2011, 16:28
RS -hahmo: Devi Nosgoth
IRC-nick: Valokaapeli
Klaani: Generation Finland

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja jakoavain » 04.01.2012, 14:48

Volkkis kirjoitti:Ai että tästä topickista saa aina niin hyvät naurut kuinka porukka yrittää vääntää kannabista turvalliseksi kasviksi, parempaa kuin alkoholi! ja tupakka

Minun mielestä on tyhmää edes verrata kannabista ja alkoholia. Alkoholi ja kannabis vaikuttaa niin eri tavoilla ihmiseen että en oikein edes ymmärrä mitenkä niitä voi verrata toisiinsa. Tupakkaan vertaamisessa ei myöskään ole mitään ideaa.

En ehkä sanoisi, että kannabis on turvallinen kasvi. Muihin huumeisiin verrattuna sanoisin, että se on jollain tapaa turvallinen, mutta kuitenkin siinäkin on ihan oikeasti niitä vaaroja. Monilla on pää seonnu ihan pelkästä kannabiksesta. En tarkota tuolla pään sekoamisella sitä, että olis teljettynä hullujen huoneelle loppu elämäkseen vaan sitä, että esimerkiksi omat ajatukset on seonnut ja on ollut täysin hukassa eikä ole tiennyt että mitä tapahtuu.

Omien ajatuksien flippaamisella tarkoitan sitä, että ei ole enää voinut hallita omia ajatuksiaan. Tarkotan siis sitä, että kun normaalisti ajattelet jotain asiaa niin kuulet oman pään sisällä sen mitä ajattelet. Minulla kävi niin, että minun päässä puhu kolme ääntä ja kaikki selittivät eri juttuja. Ongelmana oli, että ne puhuvat minun päässä että minä olen nyt lopullisesti seonnut ja tämmöstä sinun loppu elämäs on. Tuossa vaiheessa rupesin miettimään, että mitä helvettiä tapahtuu ja luulin ihan oikeasti seonneeni lopullisesti. Siinä on vaan se vikana, että omia ajatuksia et saa mitenkään hiljaseks eikä niitä saa mitenkään pysäytettyä. Normaalisti olen ajatellut, että jos jotain omituista tapahtuu niin se johtuu ihan vaan siitä polttamisesta, mutta tuossa tilanteessa se ei auttanut kyllä ollenkaan. Tuohon kylkeen vielä jonkin sortin paniikkikohtaus ja syke helvetin korkealla että luulet saavas sydänkohtauksen niin siinä on hauskuus kaukana.

En ole ainut jolle tuo on käynyt. Muutamalle ystävälle on käynyt samalla tavalla ja ovat olleet aivan helvetin paniikissa, ihan niinkuin minäkin. Alkoholin kanssa kun tulee överit niin se on vaan sitä että ollaan ihan kuutamolla ja kohta sitä sitten herätäänkin jostain eikä vaan muisteta illasta mitään. Tuosta huomaa erittäin hyvin mitenkä nuo kaks vaikuttaa aivoihin ja ihmiseen ihan eri tavalla. Kannabis vaikuttaa aivoihin myös eri tavalla kun jotkut vahvemmat huumeet. Tiedän muutaman henkilön joiden pää ei kestä ollenkaan kannabista, mutta muiden kanssa ei ole vastaavia ongelmia.

Olen myös huomannut semmosen ikävän asian kannabiksessa, että se aiheuttaa ystävien kanssa riitoja. Ite en ole onnekseni saanu osaani tästä, mutta vierestä oon katellu kavereiden riitoja. Siitä se aina lähtee kun toinen tarjoaa toiselle ja sitten se toinen ei tarjoakkaan ens kerralla takasin. Muutaman kerran kun tuo tapahtuu niin siitä se riita ja välien kylmeneminen pikku hiljaa alkaa. Voi toki olla, että me ollaan sen verran nuoria ja jonneja jonka takia tuota tapahtuu.

Kannabis myöskin tekee ihmisestä tajuttoman passiivisen. Kun alkaa kunnolla jumittamaan niin sillon ei kyllä kukaan jaksa tehdä yhtään mitään. Tai no, korkeintaan syödä. Usein myös se jumitus jatkuu vielä vähäsen seuraavana päivänäkin kun heräilee, kyllähän se siitä sitten ohi menee mutta silti. Ei tuo oikein mitenkään juhlapäihde ole, ainakaan yksinään. Alkoholin kanssa taas sitten saattaa toimiakkin vähän liiankin hyvin eikä sillon enää edes tiedä että kuka tai mikä on. Toisaalta eikös se välillä olekkin ihan ideanakin?

Kuitenkin sanoisin kannabiksen olevan ihan mukava päihde sillä minä tykkään rentoutua sen avulla ystävien kanssa. Sillon on vaan kiva löllöttää sohvalla ja pelata pelejä. Tuo on ainut hyvä puoli tuossa passivoitumisessa. Niin ja ei, tämä ei ollut mikään mainoslause kannabiksen puolesta, sen päätöksen teette ihan kokonaan itse enkä siihen halua vaikuttaa mitenkään (paitsi aina fiksumpaa on olla ilman mitään päihteitä). Tämänkin kanssa täytyy tietää mitä tekee ja mitkä on omat rajansa ja edes koittaa pysyä niissä rajoissa.

Kannabista pidetään yleisesti ottaen varmaankin sen takia turvallisena, että pelkästään siihen ei voi kuolla. Siinä ei ole vaaraa, että vetäisit yliannostuksen ja sen takia kuolisit niinkun vahvemmissa huumeissa on. Kuitenkin olen sitä mieltä, että se kuolema ei ainut vaara ole vaan muutakin pahaa voi sattua. Juuri nuo selittämäni asiat, en minä niihin kuollut mutta en silti sanoisi, että jotenkin turvallinen olo sillon oli. Tuosta eteenpäin on myöskin vähän mietityttänyt oman mielenterveyden tila ja pohtinut että pitäisiköhän asiasta puhua jollekkin itseäni fiksummalle. Ylireagointia ehkäpä, mutta kuitenkin olen asiaa miettinyt.

Porttiteoriasta vielä sen verran, että olen pikku hiljaa ruvennut uskomaan sen pätevyyteen. Monesti ollaan mietitty, että olis ihan jännää kokeilla jotain muuta ja aika monelta joilta kannabista saa niin saa jotain muutakin. Siitä olen ihan varma, että ilman kannabista en olisi tuollasta ikinä edes miettinyt, mutta uskon kuitenkin olevani tarpeeksi fiksu ja pysyn niistä erossa. Siitä se mielenkiinto aina lähtee kun kuulee, että niitä muitakin saisi jos haluaisi joten tämä on vähän ristiriitanen tämä porttiteoria. Jos kannabis olisi laillista niin eipä tarvitsisi edes kuulla että jotain muuta olisi tarjolla, toisaalta taas se mielenkiinto muihin voisi sillon myöskin kasvaa.

En siis vieläkään osaa sanoa, että haluanko tuon kannabiksen lailliseks vai en. Olishan se toki jännää ja siistä ja valtiolle tulis reilusti rahaa siitä, mutta toisaalta taas en oikein tiedä.
Postauksen ideana oli siis kertoa, että se kannabis ei ole ihan vaaraton. Ei ehkä fyysisesti vaarallinen niinkuin alkoholi ja rööki, mutta henkisesti ja jopa mielenterveydellisesti voi olla vaarallinen. Toisilla se pää ja aivot kestää hittiä hyvin, mutta ei kuitenkaan kaikilla. Miettikääpä siis ihan tarkoin ennen kun teette päätöksen sen vaarallisuudesta/vaarattomuudesta.
jakoavain
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
 
Viestit: 869
Liittynyt: 29.04.2008, 20:42
RS -hahmo: jakoavain
IRC-nick: jakoavain

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Viivotin » 04.01.2012, 17:55

^
Ihmisiä on erilaisia, ja niin on ihmiskehojakin. Jos ei pää ja ruumis kestä jotain ainetta, ei sitä tarvitse kuluttaa (jotkut voi kuolla pähkinöihin, jotkut tykkää niistä). Kannabis on hyvä väline tutkia omaa tietoisuuttaan ja erilisia ajatuksia. (vertaa: pitääkö Ferrari-autot kieltää, joilla monet pääsevät paikasta A paikkaan B kieltää, koska on mahdollisuus, että joku ajaa niillä liian kovaa ja loukkaantuu?)

Miete tähän vielä: "Is it right to send people to jail for exploring their own consciousness?"
Viivotin
Tiilenpolttaja
Tiilenpolttaja
Avatar
 
Viestit: 260
Liittynyt: 30.04.2008, 13:47
RS -hahmo: viivotin9

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Tikru » 04.01.2012, 19:01

Olen itse sitä mieltä ettei kannabis ole huume, mutta kumminkin kyseessä on päihdyttävä aine. Mutta kannabis on portti kovempiin huumeisiin. Se, että se laillistettaisiin, johtaisi siihen että tupakat vaihtuisivat jointteihin suurella osalla varmasti. Kuka oikeasti luulee että ihmiset jättäisivät aineen rauhaan kun se ei enää olisi laiton? Voisin jopa kuvitella että käyttö räjähtäisi jos sitä saisi laillisesti ostaa. Kukaan ei todellakaan käytä kannabista juuri siksi koska se on laiton aine. Jos joku haluaa kyseistä ainetta käyttää ja ei halua sitä ostaa, niin pistä purkki tai pari kasvamaan. Kiinnijäämisen riski on olematon jos et mainosta että kyseistä ainetta kasvatat. Pahimmassa tapauksessa saat ainoastaan sakkoja jos jäät kiinni.

Ja en käsitä miksi foorumeilla, joiden keski-ikä on alle 13-15 on kannabista käsittelevä aihe?
Tikru
Renki
Renki
 
Viestit: 216
Liittynyt: 30.04.2008, 15:59
Paikkakunta: Vaasa
Klaani: LeatherBoys

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Kammo » 04.01.2012, 19:20

Tikru kirjoitti:Ja en käsitä miksi foorumeilla, joiden keski-ikä on alle 13-15 on kannabista käsittelevä aihe?

Kyllä täältä sitä vanhempaakin porukkaa löytyy (sillä oletuksella, että porukka ei vaan ole valehdellu syntymävuosiaan :roll: )

Itsehän vastustan edelleen kannabiksen - ja kaikkien muidenkin huumeiden - laillistamista. t. Kukkahattu-Kammo
Kammo
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 940
Liittynyt: 04.09.2010, 15:50
RS -hahmo: Kammo22
IRC-nick: Kammo22

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Valokaapeli » 04.01.2012, 19:24

Tikru kirjoitti:Olen itse sitä mieltä ettei kannabis ole huume, mutta kumminkin kyseessä on päihdyttävä aine. Mutta kannabis on portti kovempiin huumeisiin. Se, että se laillistettaisiin, johtaisi siihen että tupakat vaihtuisivat jointteihin suurella osalla varmasti. Kuka oikeasti luulee että ihmiset jättäisivät aineen rauhaan kun se ei enää olisi laiton? Voisin jopa kuvitella että käyttö räjähtäisi jos sitä saisi laillisesti ostaa. Kukaan ei todellakaan käytä kannabista juuri siksi koska se on laiton aine. Jos joku haluaa kyseistä ainetta käyttää ja ei halua sitä ostaa, niin pistä purkki tai pari kasvamaan. Kiinnijäämisen riski on olematon jos et mainosta että kyseistä ainetta kasvatat. Pahimmassa tapauksessa saat ainoastaan sakkoja jos jäät kiinni.

Ja en käsitä miksi foorumeilla, joiden keski-ikä on alle 13-15 on kannabista käsittelevä aihe?

Aika monel tutul, jotka on jotain kokeillu ni on yhten syyn, ei välttämät niin merkittävänä, ollu se et se on kiellettyy. Ja ne jotka haluu poltella ei pahemmin kiinnostu siit onkse laitonta vai ei, et se nyt on se ja sama. Mun on ainaki tosi vaikee kuvitella et käyttö räjähtäis käsiin, koska niin ei oo käyny muuallakaan. On naurettavaa ajatella et porukat vaihtais röökin jointtiin vaan siks et se ois laillista, puhutaan kumminkin kahdesta ihan eri asiasta.
En myöskään käsitä miten joku pystyy ajatella näiden foorumeiden keski.-iän olevan alle 13. Vaikka olisikin niin sen tuskin pitäisi olla esteenä yhtän millekään.
Valokaapeli
Suutari
Suutari
Avatar
 
Viestit: 2304
Liittynyt: 05.01.2011, 16:28
RS -hahmo: Devi Nosgoth
IRC-nick: Valokaapeli
Klaani: Generation Finland

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Jardaani » 04.01.2012, 21:01

"Laillistakaa kannabis tai kieltäkää viina. Mulle on ihan sama koska Suomi ei pysy raittiina." Eikös se Juno näin räpännyt biisissään "Älä luota hippiin". Onhan tämä Junon lause jokseenkin totta :roll:
Jardaani
Talonpoika
Talonpoika
Avatar
 
Viestit: 370
Liittynyt: 27.12.2009, 10:20
RS -hahmo: Marenki
IRC-nick: marenki

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Viivotin » 05.01.2012, 15:07

heppajätkä kirjoitti:
Tikru kirjoitti:Olen itse sitä mieltä ettei kannabis ole huume, mutta kumminkin kyseessä on päihdyttävä aine. Mutta kannabis on portti kovempiin huumeisiin. Se, että se laillistettaisiin, johtaisi siihen että tupakat vaihtuisivat jointteihin suurella osalla varmasti. Kuka oikeasti luulee että ihmiset jättäisivät aineen rauhaan kun se ei enää olisi laiton? Voisin jopa kuvitella että käyttö räjähtäisi jos sitä saisi laillisesti ostaa. Kukaan ei todellakaan käytä kannabista juuri siksi koska se on laiton aine. Jos joku haluaa kyseistä ainetta käyttää ja ei halua sitä ostaa, niin pistä purkki tai pari kasvamaan. Kiinnijäämisen riski on olematon jos et mainosta että kyseistä ainetta kasvatat. Pahimmassa tapauksessa saat ainoastaan sakkoja jos jäät kiinni.

Ja en käsitä miksi foorumeilla, joiden keski-ikä on alle 13-15 on kannabista käsittelevä aihe?

Aika monel tutul, jotka on jotain kokeillu ni on yhten syyn, ei välttämät niin merkittävänä, ollu se et se on kiellettyy. Ja ne jotka haluu poltella ei pahemmin kiinnostu siit onkse laitonta vai ei, et se nyt on se ja sama. Mun on ainaki tosi vaikee kuvitella et käyttö räjähtäis käsiin, koska niin ei oo käyny muuallakaan. On naurettavaa ajatella et porukat vaihtais röökin jointtiin vaan siks et se ois laillista, puhutaan kumminkin kahdesta ihan eri asiasta.
En myöskään käsitä miten joku pystyy ajatella näiden foorumeiden keski.-iän olevan alle 13. Vaikka olisikin niin sen tuskin pitäisi olla esteenä yhtän millekään.

heppäjätkä taas fucking smart. Siis toi on aikamoista kärjistämistä. JA voisko ajatella niin, että kannabis on siksi porttihuume, että se pitää ostaa just joltain hiippareilta kadulla, joilta tulee sitten helposti jotain muutakin ostettua? Jos sitä sais jostain kaupoista turvallisesti niin en usko, että es johtais vahvempiin huumeisiin.

Why has the key to our consciousness been locked by the government?
Viivotin
Tiilenpolttaja
Tiilenpolttaja
Avatar
 
Viestit: 260
Liittynyt: 30.04.2008, 13:47
RS -hahmo: viivotin9

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Valokaapeli » 05.01.2012, 15:27

Viivotin kirjoitti:
heppajätkä kirjoitti:
Tikru kirjoitti:Olen itse sitä mieltä ettei kannabis ole huume, mutta kumminkin kyseessä on päihdyttävä aine. Mutta kannabis on portti kovempiin huumeisiin. Se, että se laillistettaisiin, johtaisi siihen että tupakat vaihtuisivat jointteihin suurella osalla varmasti. Kuka oikeasti luulee että ihmiset jättäisivät aineen rauhaan kun se ei enää olisi laiton? Voisin jopa kuvitella että käyttö räjähtäisi jos sitä saisi laillisesti ostaa. Kukaan ei todellakaan käytä kannabista juuri siksi koska se on laiton aine. Jos joku haluaa kyseistä ainetta käyttää ja ei halua sitä ostaa, niin pistä purkki tai pari kasvamaan. Kiinnijäämisen riski on olematon jos et mainosta että kyseistä ainetta kasvatat. Pahimmassa tapauksessa saat ainoastaan sakkoja jos jäät kiinni.

Ja en käsitä miksi foorumeilla, joiden keski-ikä on alle 13-15 on kannabista käsittelevä aihe?

Aika monel tutul, jotka on jotain kokeillu ni on yhten syyn, ei välttämät niin merkittävänä, ollu se et se on kiellettyy. Ja ne jotka haluu poltella ei pahemmin kiinnostu siit onkse laitonta vai ei, et se nyt on se ja sama. Mun on ainaki tosi vaikee kuvitella et käyttö räjähtäis käsiin, koska niin ei oo käyny muuallakaan. On naurettavaa ajatella et porukat vaihtais röökin jointtiin vaan siks et se ois laillista, puhutaan kumminkin kahdesta ihan eri asiasta.
En myöskään käsitä miten joku pystyy ajatella näiden foorumeiden keski.-iän olevan alle 13. Vaikka olisikin niin sen tuskin pitäisi olla esteenä yhtän millekään.

heppäjätkä taas fucking smart. Siis toi on aikamoista kärjistämistä. JA voisko ajatella niin, että kannabis on siksi porttihuume, että se pitää ostaa just joltain hiippareilta kadulla, joilta tulee sitten helposti jotain muutakin ostettua? Jos sitä sais jostain kaupoista turvallisesti niin en usko, että es johtais vahvempiin huumeisiin.

Why has the key to our consciousness been locked by the government?

Niin mikä oli kärjistämistä? :mrgreen: Sekö, että kerron etteivät asiat ole niin mustavalkoisia ja yksinkertaisia kuin Tikru kärjistetysti antoi ymmärtää? Äly hoi...
Minkä takii budi pitää välttämättä ostaa kadulta? Aikamoista kärjistämistä, ettei hasaa saa muuta ku diilereiltä.
Valokaapeli
Suutari
Suutari
Avatar
 
Viestit: 2304
Liittynyt: 05.01.2011, 16:28
RS -hahmo: Devi Nosgoth
IRC-nick: Valokaapeli
Klaani: Generation Finland

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Legendaz` » 05.01.2012, 15:36

Noista kannabistapauksista vielä sen verran, että tiedän henkilön, joka kannabista nautittuaan sekosi täysin (näki jotain harhoja tms. ja pyöri pitkin seiniä) sekä käyttäytyi aggressiivisesti (löi jopa kavereitaan, jotka lähestyivät).
Kuullut myös tällaista juttua, että pitkän ajan säännöllinen käyttö aiheuttanut myös masennusta.

Laillistamisesta vielä sen verran, että sen jälkeen ala-ikäiset saisi sitä helpommin käsiinsä.

Itsetutkiskelua voi tehdä kyllä ilman huumaavia aineitakin. Ainakin minun mielestäni se käsitys itsestä tulee paremmin selville selvänä, kuin huumeen alaisena.
Jos puhutaan sitten tietoisuudesta ja alitajunnasta, niin en tiedä miten kannabis vaikuttaa siihen, koska minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia. Jos esim. psykoanalyysiteoria on totta, niin silloin on ehkä mielenterveyden kannalta parempikin, ettei tällaista tutkiskelua harrasta huumeen vaikutuksessa ollessa.
Täysin tiedostamattomalla alueella toimii 'se' eli viettipohja, joka sisältää lähinnä primitiivisiä viettejä. Se toimii täysin mielihyväperiaatteella ja on ainoa psyyken osa, joka on jo vastasyntyneellä. Viettipohjassa on torjuttuja muistoja ja ajatuksia, jotka saattavat aiheuttaa ongelmia.
Legendaz`
Mylläri
Mylläri
Avatar
 
Viestit: 802
Liittynyt: 30.04.2008, 07:17
RS -hahmo: Alzmari
IRC-nick: Legendaz`

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Volkkis » 05.01.2012, 20:04

Eli loppujen lopuksi miksi tämä kasvi pitäisi laillistaa? että kotikasvattajat voisivat rauhassa tuprutella? kasvi joka aiheuttaa ongelmia (mitä nyt tästä lukennut). Tietenki tämä vaikuttaa jokaseen erillälailla, ei pidä siis pelkästää mennä sillä ettei tää muhun ja kolmee kaverii vaikuta niin ei vaikuta muihinkaa! Alkoholilla on ennen vanhaan pelastettu ihmishenkiä ja siittä on ollu hyötyäkin, myös haittaa. Oravanpyörä senkun pyörii..
Volkkis
Eläkejäsen
Eläkejäsen
 
Viestit: 1129
Liittynyt: 30.04.2008, 06:14
Paikkakunta: Ivalo
RS -hahmo: volga34
IRC-nick: Volkkis

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja suklaavanukas » 05.01.2012, 20:29

Legendaz` kirjoitti:Noista kannabistapauksista vielä sen verran, että tiedän henkilön, joka kannabista nautittuaan sekosi täysin (näki jotain harhoja tms. ja pyöri pitkin seiniä) sekä käyttäytyi aggressiivisesti (löi jopa kavereitaan, jotka lähestyivät).
Kuullut myös tällaista juttua, että pitkän ajan säännöllinen käyttö aiheuttanut myös masennusta.



tais äijjä polttaa jotain ihan muuta ku kannabista :D ei siitä voi seota noin pahasti. varmaa jtn salviaa (?)
suklaavanukas
Renki
Renki
 
Viestit: 225
Liittynyt: 20.03.2010, 17:00

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Aapelis » 05.01.2012, 23:20

Oon sanonu jo kaiken sanottavani tähän topiciin joten pistän vaan lyhyen ja ytimekkään kommentin joka kuuluu:

Oikeen hyvin ilman sitä on pärjätty, turha ottaa.
Aapelis
Riistanvartija
Riistanvartija
 
Viestit: 872
Liittynyt: 17.08.2010, 10:41
Paikkakunta: Helsinki
RS -hahmo: Aapelis
IRC-nick: Aapelis

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Valokaapeli » 06.01.2012, 05:58

Volkkis kirjoitti:Eli loppujen lopuksi miksi tämä kasvi pitäisi laillistaa? että kotikasvattajat voisivat rauhassa tuprutella? kasvi joka aiheuttaa ongelmia (mitä nyt tästä lukennut). Tietenki tämä vaikuttaa jokaseen erillälailla, ei pidä siis pelkästää mennä sillä ettei tää muhun ja kolmee kaverii vaikuta niin ei vaikuta muihinkaa! Alkoholilla on ennen vanhaan pelastettu ihmishenkiä ja siittä on ollu hyötyäkin, myös haittaa. Oravanpyörä senkun pyörii..

Ainoo mitä sun viestistä aukeni oli kaks ekaa lausetta, kirjotitko loput jurrissa?
Kasvi, joka aiheuttaa ongelmia? Mäki voisin kaivaa vaan positiiviset puolet esiin ja sulkea silmäni kaikelta negatiiviselta, mut se ois jo lapsellista.
Seuraava lausees taas ei aukee yhtään, ei sitten ollenkaan. Hasapäät ei oo samasta muotista, kuten ei alkoholinkäyttäjätkään. Sitäkö meinasit? Mut mitä ajoit sillä takaa?
En tiiä miten onnistuit alkoholin tollatavalla tähän sotkee, mut kannabis on aina ollut alkoholia parempi lääke.
Ehkä eniten mua kuitenkin hämmästyttää se, että tunnut pitävän kaikkia kannabiksen käyttäjiä ituhippeinä ja kotikasvattajia. Suosittelen herää 2000-luvulle...
En myöskään ymmärrä minkä takia väitit alkoholin olevan kannabista turvallisempaa. Koulussa opittua? Toki sattuu onnettomuuksiakin, mut kuinkakohan moni flindapullon kiskonu on itselleen saati ympäristölleen vaarallisempi kuin jointin pari illan aikan polttanu.
Jätän vastaamatta ensimmäiseen kysymyksees, koska näät ison liudan pointteja sitä koskien, kun vaan maltat seuraavaks tätä triidiä lukiessas lukea läpi myös niitä viestejä, jotka eivät kulje käsi kädessä oman näkemyuksesi kanssa.

Ja ei, en oo ite kotikasvattaja vaikka tänään polttelinkin. cheers
Valokaapeli
Suutari
Suutari
Avatar
 
Viestit: 2304
Liittynyt: 05.01.2011, 16:28
RS -hahmo: Devi Nosgoth
IRC-nick: Valokaapeli
Klaani: Generation Finland

EdellinenSeuraava

Paluu Ikuisuusjaarittelut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 187 vierailijaa