Kannabis lailliseksi?

Majatalon takahuoneen höperöt jaarittelemassa samoista asioista päivät pitkät.

Pitäisikö siis laillistaa?

Kyllä
123
51%
Ei
92
38%
En osaa sanoa
28
12%
 
Ääniä yhteensä : 243

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Sopulii » 18.02.2013, 11:39

Jep, pitänee kiristää sitä nutturaa, mee sä vaikka nyt viiltelee rantees auki, kun tää yhteiskunta on vissiin sulle liian epäoikeudenmukainen koska tarkkaillaan näitä merkinnän saaneita tarkemmin.

Ihan hyvän hollantilaisen kaverin kertomukseen perustelen tarinani.
still #1
Sopulii
Jalokivenleikkaaja
Jalokivenleikkaaja
Avatar
 
Viestit: 3639
Liittynyt: 28.02.2011, 15:37
Paikkakunta: Helsinki
IRC-nick: S`

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Foetida » 18.02.2013, 11:45

Sopulii kirjoitti:Jep, pitänee kiristää sitä nutturaa, mee sä vaikka nyt viiltelee rantees auki, kun tää yhteiskunta on vissiin sulle liian epäoikeudenmukainen koska tarkkaillaan näitä merkinnän saaneita tarkemmin.

Ihan hyvän hollantilaisen kaverin kertomukseen perustelen tarinani.

ei mulla mitään merkintää ole, eikä tarvitte viillellä ranteitani, kyllä mä pystyn hyvin diilaamaan asian kanssa.
On täällä maailmassa paljon pahempia ja vakavampiakin vääryyksiä kun kannan laittomuus, se on vain yksi turhimmista.
Foetida
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 15
Liittynyt: 15.02.2013, 18:44
RS -hahmo: Foetida
IRC-nick: Foetida

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Lightdragon4 » 18.02.2013, 12:38

Foetida kirjoitti:Btw. Sopuli, monenko ihmisen olet pilvessä nähnyt riehuvan :lol:: nutturaa tiukemmalle vain.


Vastaan kerta Sopuli ei vastannut.

Kyllähän niitä näkee, jos sulla on kaveri porukka kenen kanssa dokailet sanotaan vaikka 10 ihmistä ja aina on yks agressiivinen kännissä... Otetaan sama porukka niin kyllä sieltä joku on agressiivinen pilvessäkin :)

Mutta koska pilvi on laitonta ja alkoholi ei niin nämä sankarit ketä rupee agressiiviseks jonnebiksen vaikutuksen alasena vetää sitten pään sekasin holilla ja välttyvät siltä. Toisinpäin homma taas ei toimi, koska jonnebis on laitontan niin jollain voi olla periaate syyt miksi ei sitten sillä vedä päätä sekasin vaan holilla vaikka tietää sen aiheuttavan agrea.

Ja muutenkin pilveä polttelee vielä nykysuomessakin vain murto-osa holia käyttävien määrästä, joten ei niitä tietenkään yhtä paljoa kaduilla näy.

Ja kyllä olen todistanut kyseistä paskaa monet kerrat, joten et voi väittää sitä jonkun kukkahattutädin moralisointi puheeksi.


Sopulii kirjoitti:
Lightdragon4 kirjoitti:
Sopulii kirjoitti:[
osavaltioissa varmaan on vähän hankala saada kunnon tilastotietoa kun jonnebis ollut vasta niin vähän aikaa laillista siellä, tuskinpa tuo sentään käyttäjien määrää on hirveästi lisännyt kun jonnebiksen käyttö on ollut jo ennenkin suht yleistä

ja kyl Hollannissa siit on ollu ongelmia, just nää Ranskan ja Belgian rajakaupungit kärsii siit ku huumeturistit tulevat ja pilves sit rupevat riehumaan


Mutta hyvä mies eihän se ole Hollannin ongelma, joten Vesinokan argumentti on validi edelleen!

ai ei ole Hollannin ongelma jos ne ovat kyseisen valtion kaupunkeja?

:confused::

Et puhunut Hollannin rajakaupungeista mitään :shock::
Lightdragon4
Leipuri
Leipuri
 
Viestit: 944
Liittynyt: 29.07.2008, 11:25
RS -hahmo: XpelleX
IRC-nick: -.-
Klaani: Runepoli Karnevalistit

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Foetida » 18.02.2013, 12:46

Lightdragon4 kirjoitti:
Foetida kirjoitti:Btw. Sopuli, monenko ihmisen olet pilvessä nähnyt riehuvan :lol:: nutturaa tiukemmalle vain.


Vastaan kerta Sopuli ei vastannut.

Kyllähän niitä näkee, jos sulla on kaveri porukka kenen kanssa dokailet sanotaan vaikka 10 ihmistä ja aina on yks agressiivinen kännissä... Otetaan sama porukka niin kyllä sieltä joku on agressiivinen pilvessäkin :)

Mutta koska pilvi on laitonta ja alkoholi ei niin nämä sankarit ketä rupee agressiiviseks jonnebiksen vaikutuksen alasena vetää sitten pään sekasin holilla ja välttyvät siltä. Toisinpäin homma taas ei toimi, koska jonnebis on laitontan niin jollain voi olla periaate syyt miksi ei sitten sillä vedä päätä sekasin vaan holilla vaikka tietää sen aiheuttavan agrea.


Ja kyllä olen todistanut kyseistä paskaa monet kerrat, joten et voi väittää sitä jonkun kukkahattutädin moralisointi puheeksi.

Mutta onko se vika sitten ihmisessä joka ei pysty olemaan sovussa ryhmän sisällä vai ihmisessä jolla mahdollisesti paska päivä.
Olen myös nähnyt ihmisiä jotka ovat agressiivisia selvinpäin, kännissä, kännipajareissa, mutta hyvin harvoin yhdistäisin agressiivisuuden suoraan hatsinpolttoon.
Eikö känniset ihmiset aiheuta ympäri maailmaa erilaisten turistirysien klubeilla eripuraa, kyseessä taitaa olla niin sanottu nigga moment eikä päihteen vaikutus, kännissä harvemmin nielee paskaa.
https://www.youtube.com/watch?v=Zhgwy9y5ttA
Foetida
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 15
Liittynyt: 15.02.2013, 18:44
RS -hahmo: Foetida
IRC-nick: Foetida

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Sopulii » 18.02.2013, 12:49

Lightdragon4 kirjoitti:
Sopulii kirjoitti:[
ai ei ole Hollannin ongelma jos ne ovat kyseisen valtion kaupunkeja?

:confused::

Et puhunut Hollannin rajakaupungeista mitään :shock::

no eiköhän sen voinut tosta päätellä ihan jokainen itsekseen, ei ainakaan mun tietääkseni Ranska & Belgia ole laillistaneet jonnebistä
still #1
Sopulii
Jalokivenleikkaaja
Jalokivenleikkaaja
Avatar
 
Viestit: 3639
Liittynyt: 28.02.2011, 15:37
Paikkakunta: Helsinki
IRC-nick: S`

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Lightdragon4 » 18.02.2013, 14:17

Sopulii kirjoitti:
Lightdragon4 kirjoitti:
Sopulii kirjoitti:[
ai ei ole Hollannin ongelma jos ne ovat kyseisen valtion kaupunkeja?

:confused::

Et puhunut Hollannin rajakaupungeista mitään :shock::

no eiköhän sen voinut tosta päätellä ihan jokainen itsekseen, ei ainakaan mun tietääkseni Ranska & Belgia ole laillistaneet jonnebistä


Harrastin sarkastista pilkun viilausta....

Foetida kirjoitti:Mutta onko se vika sitten ihmisessä joka ei pysty olemaan sovussa ryhmän sisällä vai ihmisessä jolla mahdollisesti paska päivä.
Olen myös nähnyt ihmisiä jotka ovat agressiivisia selvinpäin, kännissä, kännipajareissa, mutta hyvin harvoin yhdistäisin agressiivisuuden suoraan hatsinpolttoon.

Mutta tarviiko aine, joka lisää agressiivisuutta osalla ihmisistä laillilstaa?
Ja minähän otinkin lähinnä kantaa holi vs. jonnebis vertailuun, koska monet käyttää tota agresiivisuutta siitä esimerkkinä vaikka omien kokemuksian mukaa molemmissa tapauksissa suhteutettuna yhtä yleistä, kenties jopa pilvessä yleisempää, koska en tapaa agressiivisesti minua kohtaan käyttäytyviä känniläisiä lähes koskaan... Kai humalassa itsesuojeluvaisto sit pelaa paremmin ku pilvessä porukalla :P
Lightdragon4
Leipuri
Leipuri
 
Viestit: 944
Liittynyt: 29.07.2008, 11:25
RS -hahmo: XpelleX
IRC-nick: -.-
Klaani: Runepoli Karnevalistit

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Valokaapeli » 18.02.2013, 14:24

Sopulii kirjoitti:no eiköhän sen toinut tosta päätellä ihan jokainen itsekseen, ei ainakaan mun tietääkseni Ranska & Belgia ole laillistaneet jonnebistä

Ranskan tilannetta en tiedä, mutta ainakin belgiassa kannabis on laitonta. Laittomuus ei kumminkaan automaattisesti tarkoita, ettäkö siitä rangaistaisiin. Ranskan tilanteesta en tiedä, mutta ainakaan Belgiassa käytöstä ja pienten määrien hallussapidosta ei rangaista. Ranskan suhteen muistelisin, että sielläkin oltaisiin yleisen trendin mukaisesti joko laillistettu käyttö & pienten määrien hallussapito tai sitten vastavuoroisesti niistä jätetään rankaisematta.
Kuva
Valokaapeli
Suutari
Suutari
Avatar
 
Viestit: 2304
Liittynyt: 05.01.2011, 16:28
RS -hahmo: Devi Nosgoth
IRC-nick: Valokaapeli
Klaani: Generation Finland

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Foetida » 18.02.2013, 14:39

Lightdragon4 kirjoitti:
Foetida kirjoitti:Mutta onko se vika sitten ihmisessä joka ei pysty olemaan sovussa ryhmän sisällä vai ihmisessä jolla mahdollisesti paska päivä.
Olen myös nähnyt ihmisiä jotka ovat agressiivisia selvinpäin, kännissä, kännipajareissa, mutta hyvin harvoin yhdistäisin agressiivisuuden suoraan hatsinpolttoon.

Mutta tarviiko aine, joka lisää agressiivisuutta osalla ihmisistä laillilstaa?
Ja minähän otinkin lähinnä kantaa holi vs. jonnebis vertailuun, koska monet käyttää tota agresiivisuutta siitä esimerkkinä vaikka omien kokemuksian mukaa molemmissa tapauksissa suhteutettuna yhtä yleistä, kenties jopa pilvessä yleisempää, koska en tapaa agressiivisesti minua kohtaan käyttäytyviä känniläisiä lähes koskaan... Kai humalassa itsesuojeluvaisto sit pelaa paremmin ku pilvessä porukalla :P

Eli siis isoin tekijä laittomuudessa on lisääkö substanssi agressiivisuutta? Mitä jos sinussa on sellaisia piirteitä joita pilvenpolttajat yleisesti vihaa? Enkä kyllä oo löytänyt vielä yhtään todistetta siitä että humalassa ihminen varoisi sanojaan tai muutenkaan ajattelisi tekojaan yleensäkkään yhtä paljon kuin selvinpäin.
Kovin yleistä ainakin täälläpäin on että narikkajonossa känniset apinat saavat olkapäätä toiselta känniseltä apinalta ja tästä seuraa jo edellämainittu nigga moment, ja se ei ainakaan omasta mielestäni edusta hyvin toimivaa itsesuojeluvaistoa, lopputuloshan saattaa hyvinkin olla baarin ulkopuolella lyöty pää joka johtaa koomaan tai kuolemaan.
Harvemmin pilvessä tekee edes mieli lähteä rähisemään, ellei ole painavaa syytä ja silloinkin se tuntuu vastenmieliseltä.
Vaikea se on uskoa tuohon väitteeseen mutta jos kerran omien kokemuksien pohjalta on niin eiköhän se oo uskottava :cool:: .
Foetida
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 15
Liittynyt: 15.02.2013, 18:44
RS -hahmo: Foetida
IRC-nick: Foetida

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Foetida » 18.02.2013, 14:42

heppajätkä kirjoitti:
Sopulii kirjoitti:no eiköhän sen toinut tosta päätellä ihan jokainen itsekseen, ei ainakaan mun tietääkseni Ranska & Belgia ole laillistaneet jonnebistä

Ranskan tilannetta en tiedä, mutta ainakin belgiassa kannabis on laitonta. Laittomuus ei kumminkaan automaattisesti tarkoita, ettäkö siitä rangaistaisiin. Ranskan tilanteesta en tiedä, mutta ainakaan Belgiassa käytöstä ja pienten määrien hallussapidosta ei rangaista. Ranskan suhteen muistelisin, että sielläkin oltaisiin yleisen trendin mukaisesti joko laillistettu käyttö & pienten määrien hallussapito tai sitten vastavuoroisesti niistä jätetään rankaisematta.

Samaa käytäntöähän on yleisesti noudatettu myös saksassa ja espanjassa, tosin en ole varma espanjan lakitilanteesta, voihan se olla jo täysin laillistakin kun niin vapaata se meininki jo on.
Foetida
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 15
Liittynyt: 15.02.2013, 18:44
RS -hahmo: Foetida
IRC-nick: Foetida

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Sopulii » 18.02.2013, 14:52

Foetida kirjoitti:Samaa käytäntöähän on yleisesti noudatettu myös espanjassa

:no::
still #1
Sopulii
Jalokivenleikkaaja
Jalokivenleikkaaja
Avatar
 
Viestit: 3639
Liittynyt: 28.02.2011, 15:37
Paikkakunta: Helsinki
IRC-nick: S`

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Foetida » 18.02.2013, 14:57

Sopulii kirjoitti:
Foetida kirjoitti:Samaa käytäntöähän on yleisesti noudatettu myös espanjassa

:no::

http://gospain.about.com/od/drugsinspai ... _spain.htm
T. 10 sekunttia googlessa
Taitaa olla pientä peppukipeyttä ilmassa?
Foetida
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 15
Liittynyt: 15.02.2013, 18:44
RS -hahmo: Foetida
IRC-nick: Foetida

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Rahka » 13.01.2014, 21:51



Mikä on tekosyysi olla allekirjoittamatta kansalaisaloitetta?

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/703
Rahka
Uurtaja T1
Uurtaja T1
Avatar
 
Viestit: 422
Liittynyt: 01.07.2011, 11:42
RS -hahmo: Electric wiz
Klaani: Agility Finland

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Valokaapeli » 14.01.2014, 15:35

En äänestä, en jaksanu lukee tota.
Kuva
Valokaapeli
Suutari
Suutari
Avatar
 
Viestit: 2304
Liittynyt: 05.01.2011, 16:28
RS -hahmo: Devi Nosgoth
IRC-nick: Valokaapeli
Klaani: Generation Finland

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Rahka » 14.01.2014, 21:27

Valokaapeli kirjoitti:En äänestä, en jaksanu lukee tota.

Kato video, eiköhän kerro jo kaiken oleellisen
Rahka
Uurtaja T1
Uurtaja T1
Avatar
 
Viestit: 422
Liittynyt: 01.07.2011, 11:42
RS -hahmo: Electric wiz
Klaani: Agility Finland

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Pulla » 14.01.2014, 22:28

liikaa effort ja ' ei sota yhtä miestä kaipaa '

ei sil et panisin pahaks vaik ois laillista : _ )
You know how they say it's been a pleasure? It hasn't.
- Mike Ehrmantraut

ᄽὁȍ ̪ őᄿ
Pulla
Puuseppä
Puuseppä
Avatar
 
Viestit: 1975
Liittynyt: 05.05.2008, 14:19

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Sopulii » 15.01.2014, 11:26

Nty
still #1
Sopulii
Jalokivenleikkaaja
Jalokivenleikkaaja
Avatar
 
Viestit: 3639
Liittynyt: 28.02.2011, 15:37
Paikkakunta: Helsinki
IRC-nick: S`

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja The Mehu » 15.01.2014, 17:15

Semipaskaa kamaa XTC kuulostas paremmalta. Kohveiini kans iha OK!
~Not that I was ever very efficient, everyone else just sucked more~
The Mehu
Puuseppä
Puuseppä
Avatar
 
Viestit: 1864
Liittynyt: 08.10.2008, 06:39
RS -hahmo: The Mehukas
IRC-nick: Mehukas
Klaani: Generation Finland

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Rahka » 15.01.2014, 18:21

Annetaan ihmisille vaihtoehtoja ; )

Harmihan se on kun joutuu kehoansa myrkyttämään alkolla, kun paljon miedompi, ja vaarattomampi hamppukin voisi olla vaihtoehtona.
Rahka
Uurtaja T1
Uurtaja T1
Avatar
 
Viestit: 422
Liittynyt: 01.07.2011, 11:42
RS -hahmo: Electric wiz
Klaani: Agility Finland

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Tsino » 15.01.2014, 22:19

Harvempi ihminen joutuu myrkyttämään kehoaan alkoholilla, yleensä sitä nautitaan ihan vapaaehtoisesti.
Nää aineet kans vaikuttaa ainakin mun tietääkseni eri tavalla aivoihin. Jos juhlimaan lähdössä olevalle nistille tarjotaan jotain jarrua ja ekstaasia niin eiköhän se valitse sen ekstaasin.

Miten miedompi? Jos vedät yhden annoksen alkoholia vs. yhden annoksen kannabista niin kumpikohan vaikuttaa enemmän nuppiin. Toki voit kiskoo litran viinaa ja verrata sitä yhteen kannabissätkään, mut onko se sit tasavertanen vertailu? Kannabiksesta on toki käytännössä mahdotonta saada kuolettavaa yliannostusta, mutta silti sitä tarvitaan pienempi määrä että pään saa sekaisin. Eiköhän se alkoholi ole kumminkin se miedompi jos verrataan kerta-annosta.


Ei mulla sinänsä ole mitään kannabiksen laillistamista vastaan jos se tehtäisiin Coffee shop tyyliin. Katukauppaa en kuitenkaan menis laillistamaan, saati sitten julkista polttamista siittä syntyvien haittojen takia. Sama homma kun tupakan kanssa, sivussa olevat ihmiset kärsii turhaan.
Tsino
Leipuri
Leipuri
 
Viestit: 973
Liittynyt: 29.04.2008, 19:20

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Danskuu » 16.01.2014, 00:52

Rahka kirjoitti:Annetaan ihmisille vaihtoehtoja ; )

Harmihan se on kun joutuu kehoansa myrkyttämään alkolla, kun paljon miedompi, ja vaarattomampi hamppukin voisi olla vaihtoehtona.

Ite en oo mitenkää kannabiksen laillistamist vastaa, kunhan se tehtäis tohon tyylii ku Tsino mainitsi.
Mut tosiaan, kyl mä ite mieluummin alkoo vedän ku pilvee, en vaa saa mitää oikee irti siit et oon paukuis, kännis paljon hauskempaa imo.
Kuva
Danskuu
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
 
Viestit: 2956
Liittynyt: 29.04.2008, 20:20
Paikkakunta: Turku
RS -hahmo: Danskuu
IRC-nick: Jax`
Klaani: Generation Finland

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Rahka » 16.01.2014, 19:53

Tsino; Omien kokemuksieni mukaan alkolla saa sen vintin paljon sekavammaksi. Toki jos hamppua savuttaa, niin vahva fiilis kestää sen 20-30min (verrattavissa nousukänneihin), ainakin itse "totun" tämänjälkeen kyseeseen aineeseen, jolloin on vain perus hamppufiilis, mutta esim ulkoapäin ei mua huomaa polttaneen mitään ellei nyt ihan megaannosta ottanut. Ohan se myös kiva kun ei tarvi kun vähän ottaa että toimii, ja silloinkin tulee vain iloinen olo ja lievästi päihtynyt olo, joka myös laskee sitten aika nopeasti. On myös vähän vaikea arvioida alkoholin ja kannabiksen kerta-annoksia, koska esim. syötynä vaikuttaa 1-2h syömisen jälkeen, eikä se toimi ellei ota kunnon annosta hamppua.

Ja samaa mieltä oon että kahvila systeemi olisi hyvä, mutta ei sekään olisi pakollinen. Kunhan nyt saataisiin edes käytöstä rankaiseminen pois, se olisi kaikkien etu. Ei menis niitä poliisin resurssejakaan niinkin lievään pahaan, vaan voitaisiin keskittyä niihin oikeisiin rikollisiin. Hamppu (kuitu,lääke,päihde) voisi saattaa Suomen vaurauteen, kun tätä maata kovaa vauhtia köyhyyteen ollaan ajamassa.

Lääkepotentiaalikin kyseisessä aineessa on hirmuinen. Jo nyt sadat tuhannet ympärimaailmaa saa lääkehamppua joka sisältää thc:ta, vauvaiästä lähtien. Suosittelen katsomaan sproilerissa olevan lyhytdokumentin, ei olisi noitakaan muksuja planeetalla ilman hamppua.
Spoiler:


Danskuu; toki kännissäkin on helvetin hauskaa, mut ei aina jaksa darraa/kaloreita/sekavuutta.

Eiköhän tueta kaikki kannabiksen käytön rangaistamattomuutta. Kaikki hyötyy ;) Niin sinä, minä sekä koko yhteiskunta. btw 2 rakkulaa kirjotus sormissa niin teksti paskaa.

E; eikä siis kaikki saa lääkehamppua vauvaiästä lähtien, mutta myös niitä on
Rahka
Uurtaja T1
Uurtaja T1
Avatar
 
Viestit: 422
Liittynyt: 01.07.2011, 11:42
RS -hahmo: Electric wiz
Klaani: Agility Finland

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Piglet Jr » 16.01.2014, 20:17

Rahka kirjoitti: Ei menis niitä poliisin resurssejakaan niinkin lievään pahaan, vaan voitaisiin keskittyä niihin oikeisiin rikollisiin. Hamppu (kuitu,lääke,päihde) voisi saattaa Suomen vaurauteen, kun tätä maata kovaa vauhtia köyhyyteen ollaan ajamassa.

Kannabiksen laillistamisee menis helposti päälle miljoona valtion varoja, ku jouduttais säätämää läjä uusia lakeja käyttöön, väärinkäyttöjen tarkkailuu, valvontaa ja kontrollii. Jouduttais selvittämää käyttösuositukset, hankinnat, tuotanto, infra jne jne. Minkä rinnalla se et keskivertopoliisi käy 10 minuuttia päivässä läpsimäs ganjamakei poskille on aika pien sijoitus.
Kuva
Piglet Jr
Mylläri
Mylläri
Avatar
 
Viestit: 787
Liittynyt: 03.05.2008, 01:51
Paikkakunta: Mikkeli
RS -hahmo: Piglet Jr
IRC-nick: Piple
Klaani: Runite knights of Finland

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Nocando » 16.01.2014, 20:27

Se, millä tavalla valtio tuon kannabiksen laillistamisen toteuttais, ei millään tavalla tyydyttäis Suomessa kannabista käyttäviä. Kun kokoaika verrataan alkoholia päihteenä kannabikseen, niin mietitään nyt miten alkoholia säädellään. On meinaan ihan järjettömästi rajotuksia niin alkoholin valmistuksessa, käytössä kuin myynnissäkin, koska koko ajan mennään holhoavampaan suuntaan terveyssyihin vedoten. Minkä takia kannabis saisi erityiskohtelua vapaammalla, käyttäjien toivomalla laillisuuden tavalla?

Jos valtio ottaa kontrolliinsa kasvatuksen ja myynnin, eli laillistaminen tehtäis verotulojen näkökulmasta, niin mun käsityksen mukaan koko kulttuuri muuttus. Kotikasvatus, eihän sitä voida sallia, niin kuin ei sallita viinan kotipolttoakaan. Tai, maanviljelyn tapaan, tulee kaikenmaailman byrokratia raaka-aineen saattamiseksi valmiiksi tuotteeksi. Mä uskon että suurta osaa tosta kyseistä ainetta käyttävästä porukasta kiehtoo se että itse kontrolloi käyttöä, oma nautinto on omissa käsissä. Se viedään jos kannabiksesta tulis laillista siinä muodossa kun sitä ihmiset käyttää.

Kannabiksen lääkekäyttö, se pitäs sallia. Sen haittapuolena voi olla väärinkäytökset lääkekäytössä, mutta sama ongelma on kaikkien muiden voimakkaasti vaikuttavien lääkkeiden kanssa. Tupakankaltaisena poltettavana tuotteena, ei missään nimessä. Se, että se on mahdollisesti vähemmän haitallista kun tupakka ja alkoholi, ei poista sitä haitallisuutta siitä itestään.

Mun mielestä ongelma on se että ihmiset haluaa päänsä sekasin. Tota ongelmaa ei voida poistaa seuraamuksia purkamalla.
Nocando
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 3155
Liittynyt: 29.04.2008, 19:25
Paikkakunta: Mikkeli
RS -hahmo: Nocando
IRC-nick: Nocando

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja The Mehu » 16.01.2014, 22:47

Samoilla linjoilla. Lääkekäyttökin aika hiinä ja hiinä. Ei ainakaan mihinkään masennukseen, ehkä MS tai vastaavat.

Kuten kaveri joskus heitti:
[9:57:06] Savolainen: pää sekasin keinolla millä hyvänsä
[9:57:16] Savolainen: mielellään edullisesti
:mrgreen:
~Not that I was ever very efficient, everyone else just sucked more~
The Mehu
Puuseppä
Puuseppä
Avatar
 
Viestit: 1864
Liittynyt: 08.10.2008, 06:39
RS -hahmo: The Mehukas
IRC-nick: Mehukas
Klaani: Generation Finland

Re: Kannabis lailliseksi?

ViestiKirjoittaja Rahka » 17.01.2014, 13:49

Piglet Jr kirjoitti:
Rahka kirjoitti: Ei menis niitä poliisin resurssejakaan niinkin lievään pahaan, vaan voitaisiin keskittyä niihin oikeisiin rikollisiin. Hamppu (kuitu,lääke,päihde) voisi saattaa Suomen vaurauteen, kun tätä maata kovaa vauhtia köyhyyteen ollaan ajamassa.

Kannabiksen laillistamisee menis helposti päälle miljoona valtion varoja, ku jouduttais säätämää läjä uusia lakeja käyttöön, väärinkäyttöjen tarkkailuu, valvontaa ja kontrollii. Jouduttais selvittämää käyttösuositukset, hankinnat, tuotanto, infra jne jne. Minkä rinnalla se et keskivertopoliisi käy 10 minuuttia päivässä läpsimäs ganjamakei poskille on aika pien sijoitus.


Onhan toi miljoona aika pieni siihen verrattuna mitä menettää tälläkin hetkellä. Jos valtio rupeaisi myymään hamppua päihedkäyttöön kahviloissa, alkaisi rahaa sinne tulemaan, saataisiin rikollisuus hampun suhteen kuriin eikä vankiloissakaan olisi niin paljon jengiä. Porttiteoriakin voitaisiin heivata hevon helvettiin, kun ei enään silta samalta diileriltä jolta atm haetaan hamppua, joudu tarjotuksi mitään pirijuttuja jne.

Mut tos kansalaisaloitteessa ei puhuta mistään laillistamisesta. Ainoa tavoite on saada rangaistamattomuus pois, sekä kotikasvatus lailliseksi. Uskoisin että kukaan hampuusi (huom. pelkkä hampunkäyttäjä) ole ikinä häirinnyt elämäänne mitenkään, toisin kun noi alkojussit vetää turpaa sua sentakia koska katoit niitä vähän liian pitkää taksijonossa.

Nocando; toi kokosun tekstis perustuu tollasee mututietoon. Lopetetaan se suoraan ja keskitytään todellisuuteen. Lääkehamppuakin käyttää sadat tuhannet ympäri maailmaa, ootkos ikinä kuullu ihmisestä jolla on mennyt lääkekäyttö yli? Toki on varmasti niitäkin.



Siellä ne yhteiskunnallisesti vaikutusvaltaiseiset ihmisetkin alkavat avaamaan silmiään pikkuhiljaan ; )
Rahka
Uurtaja T1
Uurtaja T1
Avatar
 
Viestit: 422
Liittynyt: 01.07.2011, 11:42
RS -hahmo: Electric wiz
Klaani: Agility Finland

EdellinenSeuraava

Paluu Ikuisuusjaarittelut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa