Ammattikoulu vai lukio?

Majatalon takahuoneen höperöt jaarittelemassa samoista asioista päivät pitkät.

Amis vai lukio?

Amis
134
40%
Lukio
205
60%
 
Ääniä yhteensä : 339

Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Xamp » 28.02.2010, 20:51

Monille 9 luokan tänä keväänä päättäville oppilaille on nyt päätön hetki mennäkkö lukioon vai ammatilliseen opiskeluun. Yhteishakuhan alkaa huomenna. Kumman vaihtoehdon kannalla olet? Ja myös perusteluja kehiin.
Xamp
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 1453
Liittynyt: 29.04.2008, 19:30
Paikkakunta: Kajaani
Klaani: Finland Skillers Society

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Zaerah » 28.02.2010, 22:00

Kokemäen amikseen, autoalalle olisi tarkotus mennä, toinen on levyseppähitsaaja, kolmatta en vielä tiedä.
Toivon vaan todella että pääsisin tonne autoalalle, nimittäin ei oikein ole nyt mielessä muita mihin oikeasti haluaisin.
Autoalalle jos pääsisi niin mekaanikoksi sitte, automaalaaja olis myös, vois ehkä hieman päästä toteuttaa itseään.
Jotn graafikon koulutustakin kattelin mutten löytänyt sopivaa.
Amikseen ihan siksi että ei ole ikinä kiinnostanut tollaset lukuaineet jne, vaan se että oikeasti pääsee tekemään jotain.

Btw, niille jotka vielä ehkä miettivät.
http://www02.oph.fi/koulutusoppaat/Koulutusopas.pdf

E:Kyllä sen tiedän ettei niistä kokonaan eroon pääse, meinasin siis hiukan verrattuna lukioon.
Viimeksi muokannut Zaerah päivämäärä 28.02.2010, 22:15, muokattu yhteensä 1 kerran
Zaerah
Savenvalaja
Savenvalaja
 
Viestit: 1208
Liittynyt: 03.05.2008, 05:15

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Ozo » 28.02.2010, 22:11

Zaerah kirjoitti:Kokemäen amikseen, autoalalle olisi tarkotus mennä, toinen on levyseppähitsaaja, kolmatta en vielä tiedä.
Toivon vaan todella että pääsisin tonne autoalalle, nimittäin ei oikein ole nyt mielessä muita mihin oikeasti haluaisin.
Autoalalle jos pääsisi niin mekaanikoksi sitte.
Jotn graafikon koulutustakin kattelin mutten löytänyt sopivaa.
Amikseen ihan siksi että ei ole ikinä kiinnostanut tollaset lukuaineet jne, vaan se että oikeasti pääsee tekemään jotain.


Useimmiten ammattikouluissa ei kyllä pääse ihan niin helposti eroon lukuaineista kuin sitä oletti peruskoulussa. Itse kuvittelin amista peruskoulussa jotenkin rennommaksi ja "aikuismaisemmaksi" kuin mitä se oikeasti oli, vaikka onhan se toki enemmän näitä kahta kuin peruskoulu. Tämä nyt riippuu vähän alasta jota lähdet opiskelemaan, mutta yleisenä neuvona on hyvä pitää sitä ettei kannata ihan niitä kaikkia peruskoulun oppeja heittää mäkeen ja kuvitella että opiskelet ainoastaan vaikkapa juuri hitsaamaan. Tämä viesti ei ole mikään hyökkäys mielipiteitäsi kohtaan tai mikään sellainen huima ja valistava saarna, kunhan jaan nyt tuntemukseni näin itsekin ammattikoulussa opiskelevana.
Ozo
Karjapaimen
Karjapaimen
Avatar
 
Viestit: 77
Liittynyt: 02.05.2008, 01:16
Paikkakunta: Helsinki
IRC-nick: Paxor

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Fernando » 01.03.2010, 12:33

Amiksee

Ekaks vaihtoehdoks meinasin laittaa Sähköalan toiseks LVI ja kolmatta en viel tiedä =D Pitää joku päivä pistää hakemus menemään, kunhan jaksaa
Fernando
Talonpoika
Talonpoika
Avatar
 
Viestit: 343
Liittynyt: 29.04.2008, 19:04
RS -hahmo: Kossu-Jossu

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Hyvitys » 01.03.2010, 15:40

Itse ajattelin hakea tässä ensisijaisesti lukioon, mutta toisena ja kolmantena vaihtoehtona on kylläkin ammattikoulujen linjoja. Ei sillä minulle itselleni niin ole väliä mihin sitä opiskelee, kunhan vain itse pitää siitä.
Hyvitys
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 896
Liittynyt: 02.05.2008, 10:22
Paikkakunta: Oulu
RS -hahmo: Kaleman6
IRC-nick: Hyvitys

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Kirby » 01.03.2010, 15:55

Vaikka olenkin vasta 7-luokkalainen voin varmaan sanoa mielipiteeni, eh?

Itse olen päättänyt mennä lukioon, koska minulla ei ole mitään tulevaisuuden ammattihaavetta, joten miksi mennä amikseen jos en tiedä mitä haluan aikuisena tehdä? Voihan mielipide muuttua kahden vuoden aikana, mutta aika epätodennäköistä. Eli lukioon menen aika varmasti, jos siis pääsen :bro::
Kirby
Kelloseppä
Kelloseppä
Avatar
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 04.05.2008, 16:26
Paikkakunta: Espoo

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Minakka » 01.03.2010, 16:27

Kaksoistutkinto o paras, ite en tajunnut ottaa ja nyt kaduttaa.
Minakka
Räätäli
Räätäli
 
Viestit: 1644
Liittynyt: 30.04.2008, 12:21

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Teesuomi » 01.03.2010, 17:01

Lukioon meen, ku ei oikee mikää puoli oo amiksessa kiinnostanu ja saapahan ainaki miettimis aikaa.
Teesuomi
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 1990
Liittynyt: 29.04.2008, 20:01
Paikkakunta: Oulu/Lappi
RS -hahmo: 4X
Klaani: Northern Gods

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Jyrzä P » 01.03.2010, 17:48

Amiksee ois tarkotus mennä :P 1. Hotelli ja ravontola-ala aka Kokkilinja, 2. Merkonomi tai jos keksin jonkun kiinnostavamman ja 3 on vielä vähä auki mut eiköhä siihenki löydy jotain :).
Jyrzä P
Aseenkantaja
Aseenkantaja
 
Viestit: 484
Liittynyt: 14.05.2008, 19:33
RS -hahmo: salainen

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Rosecenze » 01.03.2010, 20:56

Lukioon oon ajatellu mennä ihan alakoulusta saakka niin. Enmt, eivaan kauheest kiinnosta amis. Varmaa ihan paikallisessa lukiossa tai sit Kallioon ehk vois pyrkii, tuskin kyl pääsen. Onhan täs viel vähä yli 2v miettimis aikaa. Ja en kummiska tiedä aijonko sen jälkeen sitte yliopistoon vai ammattikorkeeseen mennä, mut lukiosta pääsee molempiin niin helpompi silleen.
Rosecenze
Metalliseppä
Metalliseppä
Avatar
 
Viestit: 3041
Liittynyt: 29.04.2008, 19:18
Paikkakunta: Somero
RS -hahmo: *Retired*
IRC-nick: Rosecenze

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Fernando » 01.03.2010, 21:49

Rosecenze kirjoitti:Lukioon oon ajatellu mennä ihan alakoulusta saakka niin. Enmt, eivaan kauheest kiinnosta amis. Varmaa ihan paikallisessa lukiossa tai sit Kallioon ehk vois pyrkii, tuskin kyl pääsen. Onhan täs viel vähä yli 2v miettimis aikaa. Ja en kummiska tiedä aijonko sen jälkeen sitte yliopistoon vai ammattikorkeeseen mennä, mut lukiosta pääsee molempiin niin helpompi silleen.


Ammattikoulusta on mahdollista päästä yliopistoon ja ammattikorkeeseen
Fernando
Talonpoika
Talonpoika
Avatar
 
Viestit: 343
Liittynyt: 29.04.2008, 19:04
RS -hahmo: Kossu-Jossu

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja jjyrqi » 01.03.2010, 22:07

Sopiva aihe, ainakin mun tän hetkisiin ajatuksiin. Tota on nyt tullu mietittyä kieltämättä ihan helvetisti tää koko yhdeksännes luokka, ja vaikka oon ollu varma monesta paikasta, niin en sitten tiedä nytten mitkä paikat laitan mihinkin vaihtoehtoihin.
Haluaisin lukioon, sinne menee moni mun ystävä ja mun mielestä lukio meininki olis paljon rennompaa ku amis meininki mun näkökulmasta. Pääsen kyllä tähän paikalliseen Someron lukioon omavaallani 6.2 keskiarvolla, mutta ongelmahan on se, että pääsenkö sieltä pois? Sen tiedän että jotenkin sieltä saisin itteni mahdollisesti ulos hommattua, mutta mitä teen niillä huonoilla lukiopapereilla joihin oon uurastanut hikisesti kolme vuotta?

Okei, menen sitten ammattikorkeeseen. Tekemään mitä? En tiedä

Toinen vaihtoehto on Forssassa sijaitseva amis, johon menisin media-assistentti linjalle. Uskon että pääsykokeet läpäisin, mutta kestäisinkö herätä joka aamu puoli kuuden aikaa ja olla jo seitsämältä bussipysäkillä odottamassa bussia ja sitä että se ajaa puolessa+ tunissa amikseen, ja tulla vielä takaisin bussipysäkille, josta minun pitäis hommata kyyti kotiin?
Linjalle pääsy kiinnostaa, oon valmis panostautumaan täysin 3 vuotisiin opiskeluihin joitten jälkeen ammattikorkeeseen media-alalle varmaankin.

Vaihtoehto kolme, joka on mulla nytten #1, ja jonka toivon eniten tapahtuvan on se, että pääsen oppisopimuksella paikalliseen lehteen kouluttautumaan toimittajaksi, josse siis on mahdollista. Palkka toimittajilla on hyvä, ja työpaikkoja tietääkseni enemmän kuin joillain media-assistentilla. Työ olis mun makuun, 60% toimistotyötä, 30% ihmisten kanssa kommunikointia, ja loput 10% voi sitten laittaa valokuvaukseen joka sopii mun makuun. Pidän kirjoittamisesti ja se sujuu suht-koht-ok.

Pe tekemään yhteishaku opon kanssa...
jjyrqi
Renki
Renki
Avatar
 
Viestit: 225
Liittynyt: 07.09.2008, 06:25
Paikkakunta: Somero
RS -hahmo: -
IRC-nick: jjyrqi

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Dark_Knig171 » 01.03.2010, 22:26

Käyn toista vuotta Tikkurilan lukiossa ja olen varsin tyytyväinen valintaani. En koskaan harkinnut hetkeäkään meneväni ammattikouluun, sillä minulla ei ole harmainta aavistusta, mitä siellä tekisin.

Siinä mielessä olen myös tyytyväinen valintaani, sillä lukiossa saa lisää aikaa miettiä tulevaisuuden valintojaan. Tuntien itseni, pääni pyörii sinne sun tänne, joten lisäaika on vain hyväksi. Tällä hetkellä musiikinopettajan ammatista haaveilen ja olen alkanut tekemään töitä sen eteen, sillä se on täysin mahdollista.

Lukiossa joutuu totisesti tekemään enemmän töitä kuin peruskoulussa, mutta en ole vielä kokenut työn määrää yhtään sen painostavammaksi kuin aiemminkaan. Totuin nopeasti.

Mielestäni, jos tietää mitä menisi amikseen tekemään, eikä lukeminen niinkään kiinnosta, kannattaa ennemmin mennä amikseen. Lukio ei kuitenkaan ole missään nimessä yhtä läksyjen lukemista. Itsekin saanut monista kursseista kiitettäviä, vaikken ole kirjoja avannutkaan. Aineiden keskiarvojen keskiarvo +9 tällä hetkellä.

Jos taas pystyy ottamaan vastuuta omasta opiskelustaan, haluaa lisäaikaa tulevaisuuden miettimiselle tai lukeminen on siedettävää, lukio on varsin hyvä paikka. Täällä on myös värikästä, ystävällistä ja hullunkurista seuraa. Jokaiselle löytyy varmasti jotain. =)
Dark_Knig171
Renki
Renki
Avatar
 
Viestit: 224
Liittynyt: 29.04.2008, 21:15
Paikkakunta: Vantaa
RS -hahmo: Lopettanut
IRC-nick: Dkn_
Klaani: Runite knights of Finland

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Harhainen » 01.03.2010, 22:27

Kyllähän se lukio on aika must mulle ollut aina, kun lääketiedettä olisi tarkoitus päästä opiskelemaan. Töitä teetättää, mutta varmasti on sen arvoistakin.
Harhainen
Mäkitupalainen
Mäkitupalainen
 
Viestit: 118
Liittynyt: 01.03.2010, 13:37

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Fernando » 01.03.2010, 22:29

Opo ja muut opettajat sanoivat meille koulussa, etä jos tietää miksi haluaa tulla, on ihan turha lähteä lukioon, jos ammatti ei sitä vaadi.
Fernando
Talonpoika
Talonpoika
Avatar
 
Viestit: 343
Liittynyt: 29.04.2008, 19:04
RS -hahmo: Kossu-Jossu

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja BlazeAce » 02.03.2010, 01:34

Itsehän olen nyt taidelukiosta ulos kirjoittamassa.

En pidä lukiosta. Kauhea määrä nippelitietoa pitää sisäistää. Pietismin keskeinen ajatus ja kyseisen uskonnollisen herätyksen perustamisen ajankohta ei ole sitä keskeisintä tietoa. Täytyy kuitenkin muistaa, että suuri osa tiedosta on yleissivistävää ja hyödyllistäkin, kuten kunnollisen kieliasun opettelu teksteihin ja mediakriittisen lukutaidon harjoittelu.

Lukio:
+ Ei tarvitse tietää miksi aikoo isona
+ Asiallinen ilmapiiri
+ Vankka yleissivistys tulevalle elämälle pohjaksi
- Järkyttävä määrä tietoa sisäistettäväksi (ja Opetusministeriö lisää taakkaa etenkin äidinkielen kurssien osalta, mikä tekee niistä sietämätöntä)
- Pelkkää kirjaviisautta, eikä juuri lainkaan mitään oikeaa tekemistä.

En pidä järin amiksestakaan. Sinne hakeutuvat ihmiset eivät stereotypisesti ole laatikon terävimpiä veitsiä. Sen seurauksena amiksen opiskeluympäristö on huono (3:n erilaisen amistutun kertoman mukaan) eikä oppimisesta tule juuri mitään. Lisäksi amis valmistaa melko yksipuolisesti tulevaisuuteen.
+ On jokin hyvä pohja lähteä työelämään
+ Opetetaan tekemään eikä lukemaan
- Yleissivistystä ei juurikaan tule ja on mahdollista olla kuin todellinen American Idiot.
- Opiskeluympäristö ei ole järin hulppea

Pidän enemmän amiksen opiskelutavasta, jossa opitaan enemmän tekemällä, mutta lukion opiskeluympäristö ja parempi pohja pistivät äänestämään lukiota. Ammattikorkeaan olisi kuitenkin tarkoitus lukion jälkeen hakea :biggrin::
BlazeAce
Reservin reservi
Reservin reservi
Avatar
 
Viestit: 878
Liittynyt: 29.04.2008, 21:27
Paikkakunta: Kajaani
RS -hahmo: Blazeace
IRC-nick: BlazeAce

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Zaerah » 02.03.2010, 15:35

Dodih, yhteishaku tehtiin koululla, nyt vaan pitäisi odotella kesään että saa tietää tulokset.
Zaerah
Savenvalaja
Savenvalaja
 
Viestit: 1208
Liittynyt: 03.05.2008, 05:15

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Janda » 02.03.2010, 15:42

Juu, mielipide vaihtunu tarpeeks monta kertaa viimesen puolen vuoden aikana.

Eka oli sähkö-/metallimies, sitten datanomiks, sitten taas metallille haaveilin, sen jälkeen datanomiks + lukio ja tällä hetkellä pelkkä lukio joka on varmaan lopullinen. Lukion jälkeen amk, yliopisto tai sit opiskelen oikeustiedettä. Haaveammatit varmaankin (di-)insinööri, asianajaja, poliisi, rauhanturvaaja tai palomies. Kattoo nyt mitä aika tuo mukanaan.
Janda
Mylläri
Mylläri
 
Viestit: 741
Liittynyt: 29.04.2008, 19:59
IRC-nick: Janda

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Rokkikenguru » 02.03.2010, 15:52

Teesuomi kirjoitti:Lukioon meen, ku ei oikee mikää puoli oo amiksessa kiinnostanu ja saapahan ainaki miettimis aikaa.


Zaerah kirjoitti:Dodih, yhteishaku tehtiin koululla, nyt vaan pitäisi odotella kesään että saa tietää tulokset.


Näin. Eipä tässä sen kummempia..
Rokkikenguru
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 871
Liittynyt: 01.06.2008, 19:00
Paikkakunta: Kuopio
RS -hahmo: Rokki
IRC-nick: Rokkikenguru

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Fernando » 02.03.2010, 16:16

Itellä ollut kans vähän mielessä tuo kaksoistutkinto. Eikös siitä tule joku ilmoitus, kun on päässyt johonkin opiskelemaan vai koska se valitaan?
Fernando
Talonpoika
Talonpoika
Avatar
 
Viestit: 343
Liittynyt: 29.04.2008, 19:04
RS -hahmo: Kossu-Jossu

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Kapteeni Sinikarhu » 02.03.2010, 16:59

Rosecenze kirjoitti:Lukioon oon ajatellu mennä ihan alakoulusta saakka niin. Enmt, eivaan kauheest kiinnosta amis. Varmaa ihan paikallisessa lukiossa tai sit Kallioon ehk vois pyrkii, tuskin kyl pääsen. Onhan täs viel vähä yli 2v miettimis aikaa. Ja en kummiska tiedä aijonko sen jälkeen sitte yliopistoon vai ammattikorkeeseen mennä, mut lukiosta pääsee molempiin niin helpompi silleen.

Vaikka ootki aika keijo, niin autan silti. Älä hae Kallioon. Älä edes harkitse jollet ole satavarma teakkiin haluamisesta. Ne pakolliset ~13 ilmaisutaidon kurssia kostautuvat siinä vaiheessa kun pitäisi jotain kirjoittaa. Myös oppilassakki on äärimmäisen kusipäistä. Paska koulu joka sopii vain taidehinteille tyhjäpäille. En jaksa ymmärtää mistä lafkan maine on peräisin. En soisi moista paikkaa pahimmalle vihamiehellenikään.

t. exä kävi sitä
Kapteeni Sinikarhu
Talonpoika
Talonpoika
Avatar
 
Viestit: 367
Liittynyt: 04.05.2008, 12:48
IRC-nick: Sinikarhu

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Ozo » 02.03.2010, 18:10

Kapteeni Sinikarhu kirjoitti:
Rosecenze kirjoitti:Lukioon oon ajatellu mennä ihan alakoulusta saakka niin. Enmt, eivaan kauheest kiinnosta amis. Varmaa ihan paikallisessa lukiossa tai sit Kallioon ehk vois pyrkii, tuskin kyl pääsen. Onhan täs viel vähä yli 2v miettimis aikaa. Ja en kummiska tiedä aijonko sen jälkeen sitte yliopistoon vai ammattikorkeeseen mennä, mut lukiosta pääsee molempiin niin helpompi silleen.

Vaikka ootki aika keijo, niin autan silti. Älä hae Kallioon. Älä edes harkitse jollet ole satavarma teakkiin haluamisesta. Ne pakolliset ~13 ilmaisutaidon kurssia kostautuvat siinä vaiheessa kun pitäisi jotain kirjoittaa. Myös oppilassakki on äärimmäisen kusipäistä. Paska koulu joka sopii vain taidehinteille tyhjäpäille. En jaksa ymmärtää mistä lafkan maine on peräisin. En soisi moista paikkaa pahimmalle vihamiehellenikään.

t. exä kävi sitä


Komppaan Sinikarhua tässä täysin. Kalliossa nousee helposti hattuun ja porukkaa on helvetin tylsää. Kaikki koettavat olla jotenkin indie ja niin erikoista taiteilijaa, mutta tulos on se että he kaikki ovat täysin samanlaisia naurettavine kangaskasseineen ja ideoineen pelastaa maailma vegetarismilla. Tosin jos salkkareitten nuorten näyttelijöiden varjostus kiinnostaa niin suosittelen lämpimästi.
Ozo
Karjapaimen
Karjapaimen
Avatar
 
Viestit: 77
Liittynyt: 02.05.2008, 01:16
Paikkakunta: Helsinki
IRC-nick: Paxor

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Kapteeni Sinikarhu » 02.03.2010, 18:41

Ozo kirjoitti:
Kapteeni Sinikarhu kirjoitti:
Rosecenze kirjoitti:Lukioon oon ajatellu mennä ihan alakoulusta saakka niin. Enmt, eivaan kauheest kiinnosta amis. Varmaa ihan paikallisessa lukiossa tai sit Kallioon ehk vois pyrkii, tuskin kyl pääsen. Onhan täs viel vähä yli 2v miettimis aikaa. Ja en kummiska tiedä aijonko sen jälkeen sitte yliopistoon vai ammattikorkeeseen mennä, mut lukiosta pääsee molempiin niin helpompi silleen.

Vaikka ootki aika keijo, niin autan silti. Älä hae Kallioon. Älä edes harkitse jollet ole satavarma teakkiin haluamisesta. Ne pakolliset ~13 ilmaisutaidon kurssia kostautuvat siinä vaiheessa kun pitäisi jotain kirjoittaa. Myös oppilassakki on äärimmäisen kusipäistä. Paska koulu joka sopii vain taidehinteille tyhjäpäille. En jaksa ymmärtää mistä lafkan maine on peräisin. En soisi moista paikkaa pahimmalle vihamiehellenikään.

t. exä kävi sitä


Komppaan Sinikarhua tässä täysin. Kalliossa nousee helposti hattuun ja porukkaa on helvetin tylsää. Kaikki koettavat olla jotenkin indie ja niin erikoista taiteilijaa, mutta tulos on se että he kaikki ovat täysin samanlaisia naurettavine kangaskasseineen ja ideoineen pelastaa maailma vegetarismilla. Tosin jos salkkareitten nuorten näyttelijöiden varjostus kiinnostaa niin suosittelen lämpimästi.

Kuulemma täysiä kusipäitä nekin.
Kapteeni Sinikarhu
Talonpoika
Talonpoika
Avatar
 
Viestit: 367
Liittynyt: 04.05.2008, 12:48
IRC-nick: Sinikarhu

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Lasbee » 02.03.2010, 23:12

Tuli tässä juuri tänään haettua, ja tosiaan ensimmäiseksi laitoin Lukion, toiseksi Keuda Keravan liiketalouden ja kolmanneksi Suomen Liikemiesten Kauppaopiston.. Onneksi tässä ei vielä tarvi tietää, että lähteekö kaksoistutkintoa suorittamaan, kunhan tietää koulut.. Kumminkin aika varmasti kaksoistutkinnon suoritan..
Lasbee
Munkki
Munkki
Avatar
 
Viestit: 1174
Liittynyt: 29.04.2008, 19:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ammattikoulu vai lukio?

ViestiKirjoittaja Infamy » 03.03.2010, 08:17

Jees, tuossa itekkin heti ekana hakupäivänä pistin haun menemään, sillä kuviot olivat olleet jo selvillä pitemmän aikaa.
Ensimmäiseksi laitoin medialukion. Jos joku ei tiedä mikä se on, niin se on kaksoistutkinto, jossa suoritetaan lukio-opinnot ja samalla myös media-assistentin koulutus. Tämä kaikki vie neljä vuotta.
Olin harkinnut myös turvallisuusalan koulutusta, mutta en sitten loppujenlopuksi laittanutkaan sitä edes hakuvaihtoehdoksi.
Infamy
Aseenkantaja
Aseenkantaja
Avatar
 
Viestit: 498
Liittynyt: 10.06.2008, 19:37
Paikkakunta: Kajaani
IRC-nick: Infamy

Seuraava

Paluu Ikuisuusjaarittelut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa