Fin Exitium kirjoitti:Onko kellää kokemusta että millasta kauppiksessa opiskelu on?
Layz kirjoitti:Nyt ois pari kysymyst. Et minkälaisii numeroit tarvitaa tonne lukioo? Pääseks 7 keskiarvol vai pitääks olla paljo parempi?
Btw , jos ootte nähny ton mun luokkasormus topicin se EI ole mun tekemä vaan isoveljeni teki sen tällä käyttäjällä.
Layz kirjoitti:Nyt ois pari kysymyst. Et minkälaisii numeroit tarvitaa tonne lukioo? Pääseks 7 keskiarvol vai pitääks olla paljo parempi?
Btw , jos ootte nähny ton mun luokkasormus topicin se EI ole mun tekemä vaan isoveljeni teki sen tällä käyttäjällä.
Legendaz` kirjoitti:Layz kirjoitti:Nyt ois pari kysymyst. Et minkälaisii numeroit tarvitaa tonne lukioo? Pääseks 7 keskiarvol vai pitääks olla paljo parempi?
No tuo 7 ka on mielestäni aika vanhaa tietoa, sillä ei nuo lukiot nyt niin suosittuja ole (paitsi ne "hyvät ja arvostetut" tai erikoislukiot) että varmana ottavat sisään ketkä sinne hakevat, ainakin täällä suht keskikokoisella(tai no vähän keskikokoista pienemmällä) paikkakunnalla on otettu reippaasti alle 6 ka omaavia henkilöitä.
Muusi kirjoitti:En kyl tiiä onko mitään järkeä mennä lukioon sekoilemaan, jos KA on seiskaa tai jopa alle. Toisaalt, monilla kyllä nousee lukios niistäkin lähtökohdista arvosanat iha jepasti mut.. kirjotukset voi ol tuskaa. Tai sitten ei, mistäs minä sen tietäisin. Alle kutosen keskiarvolla nyt on ihan turha mennä lukioon, sehän nyt on selvä homma.
Wrim kirjoitti:Lukiota käyn ekaa vuotta enkä kadu yhtään. Sopii mulle hyvin, koska tykkään enemmän teoriasta kuin käytännöstä. Lisäksi saa muutaman vuoden vielä miettiä, että mihin ammattiin sitä kouluttautuisi.
Muusi kirjoitti:Alle kutosen keskiarvolla nyt on ihan turha mennä lukioon, sehän nyt on selvä homma.
ryydz kirjoitti:Amiksessa oon, eipä jaksanu alkaa pitää naamaa kirjas kii ni tää vaikutta paremmalt vaihtoehdolta itelle. AIka lunkisti voi vedel tunneilla.
jakoavain kirjoitti:ah. niin saatanan perus amiskomentti. "eipä jaksanu alkaa pitää naama kirjas kii ni tää vaikutti paremmalt vaihtoehdolta itelle." Kerro toki, kuka sinulle on sanonu, että jos menet lukioon niin sinun pitää olla ihan koko ajan lukemassa? Jos sinulla vaan keskiarvo lukioon riittää niin eipä siellä kummemmin tarvitse lukea. Varsinkaan pakollisilla kursseilla.
Kiellätkö sen muka että lukiossa ei tulisi pidettyä naamaa kirjassa?
rang pure60 kirjoitti:kyllähän se niin on että lukion pääsee lukematta läpitte, mutta niillä papereilla voidaan sitten pyyhkiä persettä (kokemusta on, mutta onneksi oli ammattitutkinto samalla.)
että jos haluaa muutaman L:n niin kyllä siellä saa tehdä sitten töitä aika mukavasti
Yleensähän noihin on kiintiöt pelkillä papereilla, pelkällä pääsykokeella tai molemmilla tulijoille. Ymmärtääkseni aika moneen koulutusohjelmaan se suurin kiintiö on se, johon vaikuttaa sekä paperit, että pääsykokeet..? Ainakin TKK:lle hakiessani, jos olisi jaksanut kirjoittaa vaan paljon aineita ja kerätä sitä kautta paljon ylioppilastodistuspisteitä, olis päässy selvästi huonommilla pääsykoetuloksilla sisään. Ei sillä että tossa juuri mitään järkeä olis, mutta niin se vaan on.Legendaz` kirjoitti:rang pure60 kirjoitti:kyllähän se niin on että lukion pääsee lukematta läpitte, mutta niillä papereilla voidaan sitten pyyhkiä persettä (kokemusta on, mutta onneksi oli ammattitutkinto samalla.)
että jos haluaa muutaman L:n niin kyllä siellä saa tehdä sitten töitä aika mukavasti
Ihan yleensäottaen ylioppilaspapereilla saa pyyhkiä persettä, ei ne oo kun loppujen lopuksi koristeina siinä paperissa, ihan oikeasti. Suoraan pääset todistuksella ehkä jotain luonnontieteitä lukemaan, mutta jos pyrit johonkin erikoisempaan niin niihin on omat pääsykokeeet.
Ettei tuu hirveetä paskavyöryä niskaan, niin mainittakoon se itsestäänselvyys, että totta kai pääsykokeissa auttaa huomattavasti se, että osaat sen lukion oppimäärän hyvin.
Hynski kirjoitti:Yleensähän noihin on kiintiöt pelkillä papereilla, pelkällä pääsykokeella tai molemmilla tulijoille. Ymmärtääkseni aika moneen koulutusohjelmaan se suurin kiintiö on se, johon vaikuttaa sekä paperit, että pääsykokeet..? Ainakin TKK:lle hakiessani, jos olisi jaksanut kirjoittaa vaan paljon aineita ja kerätä sitä kautta paljon ylioppilastodistuspisteitä, olis päässy selvästi huonommilla pääsykoetuloksilla sisään. Ei sillä että tossa juuri mitään järkeä olis, mutta niin se vaan on.
Pehmolelu kirjoitti:Lukion on rankka jos ei yläasteella ole keskiarvo päälle 8. Jos pitkää matikaa tai pitkää fysiikkaa tai pitkää kemiaa lukee niin niistä on melkein pakko tehdä läksyt että pysyy kelkassa. Yläasteella mentiin ehkä 1 kirja vuodessa mutta lukiossa mennään 4 tai 5. Ite onnistuin silti kirjoittaa juuri ja juuri pitkästä matikasta M vaikken lukiossakaa niitä läksyjä jaksanu tehdä mutta raskasta oli. Helpoimmalla pääsis jos vaa tekis läksyt
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa