Itsemurha

Majatalon takahuoneen höperöt jaarittelemassa samoista asioista päivät pitkät.

Oletko miettynit/yrittänyt?

Yrittänyt
42
7%
Olen miettinyt
91
16%
En ole miettinyt
274
47%
Joskus kävässy mielessä
131
22%
Kaveri on yrittänyt/miettinyt
23
4%
Kaveri on tehnyt
25
4%
 
Ääniä yhteensä : 586

Re: Oletko/onko kaverisi ajatellut itsemurhaa?

ViestiKirjoittaja Ti0 » 23.07.2008, 21:41

Karvavarvas kirjoitti:Mielestäni varoituksen ansaitseva postaus. Tälläiseen aiheeseen ei pitäisi tulla heittämään paskaa läppää. Eikä edes yhtään hyvääkään läppää. Kuolema ja varsinkaan itsemurha ei ole leikin asia.

Itse olen miettinyt mutta en ole edes yrittänyt toistaiseksi. En ainakaan tiedä yhdenkään ystäväni ajatelleen tai kokeilleen.
Huumorihan on asiantuntijoidenkin mielestä oiva tapa käsitellä rankkoja asioita :neutral::

En oo koittanu :mrgreen::
Ti0
Karjapaimen
Karjapaimen
Avatar
 
Viestit: 65
Liittynyt: 29.04.2008, 20:30
RS -hahmo: Tio.11
IRC-nick: Ti0

Re: Oletko/onko kaverisi ajatellut itsemurhaa?

ViestiKirjoittaja Tsun » 24.07.2008, 00:28

Ti0 kirjoitti:
Karvavarvas kirjoitti:Mielestäni varoituksen ansaitseva postaus. Tälläiseen aiheeseen ei pitäisi tulla heittämään paskaa läppää. Eikä edes yhtään hyvääkään läppää. Kuolema ja varsinkaan itsemurha ei ole leikin asia.

Itse olen miettinyt mutta en ole edes yrittänyt toistaiseksi. En ainakaan tiedä yhdenkään ystäväni ajatelleen tai kokeilleen.
Huumorihan on asiantuntijoidenkin mielestä oiva tapa käsitellä rankkoja asioita :neutral::

siinä tapauksessa puhuvat täyttä hevon paskaa suoraan sanoen.
tietyissa tapauksissa huumori vain pahentaa asiaa ja rankasti. kokemusta on.
Tsun
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 379
Liittynyt: 29.04.2008, 13:23
Paikkakunta: Imatra/Järvenpää

Re: Oletko/onko kaverisi ajatellut itsemurhaa?

ViestiKirjoittaja Plo Koon » 24.07.2008, 03:23

Rakentavaa ja järkevää keskustelua nykypäivän tabu-aiheista, mainiota. Ja vaikkakin suuri osa oletettavasti jättää kertomatta omista aikeistaan/ajatuksistaan, niin voidaanhan keskustelu muunnella myös itse itsemurhan etiikkaa käsitteleväksi (kuten jo onkin osittain käynyt tässä topicissa).

Sitten omiin ajatuksiini ja "kokemuksiini" aiheesta.. Onhan tuota itsemurhaa tullut mietittyä niin omalla kuin yleiselläkin tasolla, etenkin näinä teinivuosina. Joskus olen angstisuuden syvässä mustassa kuilussa jopa harkitsenut vieväni tämän aatetta pidemmälle omalla kohdallani, onneksi näin ei kuitenkaan käytännön tasolla ole tapahtunut. Nykyinen elämäntasoni, ympäristöni ja ajatusmaailmani ei kovin helposti salli minun ajautuvan ainakaan realistisesti harkitsemaan omaa itsemurhaani. Monia ystäviäkin on tullut puhuttua ympäri toteuttamisen parista, tiedä sitten kuinka totisia ovat olleet. Pahintahan itsemurhaa hautovassa ihmisessä on juuri se, että et voi tietää onko henkilö todella tosissaan ajautumassa siihen vai hakemassa huomiota. Juuri tämän takia pyrin aina ottamaan läheisteni tapaukset todesta, vaikka yksinäisen teinin huomion haku haisisi kaukaa. En todellakaan halua viimeisten sanojeni jollekin olevan "varmaan sä varmaan jotain itsemurhaa haudot, huomiota vaan haet" ja tapauksen näyttäytyvän totiseksi :neutral::

Välikommentina ennen mielipidettäni aiheeseen yleisesti, yleensä kykenen voittamaan hetkellisen masennuksen ja itsemurhan ajattelun purkamalla sen paperiin. Kirjoittaen synkkiä lyriikoita, runoja ja tarinoita aiheesta tai kuuntelemalla musiikkia (esim. Sentencedin itsemurhapainoitteiset lyriikat mustalla huumorilla höystettynä :biggrin:: ) vaivun syvemmälle melankoliaan, mutta lopulta piristyn :) Suosittelen samaa tai jotain muuta omalla kohdallaan sopivaa aiheen purkamista kaikille muille jotka ajoittain kokevat tälläistä, sillä olen ainakin itse todennut sen auttavan.

Sitten mielipiteeni itsemurhasta noin moraalisella tasolla... Sitähän sanotaan, että itsemurha on pysyvä ratkaisu väliaikaiseen ongelmaan. Tämä useimmiten on tapaus, ja juuri väliaikaisten ongelmien (esim. masennus, kiusaus, yksinäisyys, joihin kaikkiin voi hakea muutakin ratkaisua kuin overkill itsemurha) ratkaisuun en todellakaan kelpuuta itsemurhaa järkevänä tai pitkäkatseisena ratkaisuna. Sen sijaan, jos jollakin henkilöllä on jokin pysyvä vamma tai sairaus - fyysinen tai henkinen - pidän itsemurhaa sinänsä moraalisena ratkaisuna. Pysyvä ratkaisu pysyvään ongelmaan, ei väliaikaiseen. Toisaalta, jokaisen tulisi tehdä pitkä ajatteluprosessi sen sijaan, että toteuttaisi itsemurhan hetken mielijohteena (esim. tappaa itsensä samana päivänä kun tyttöystävä jättää).

Kukaan ei ole vastuussa omasta elämästään kenellekään muulle. Ei perheenjäsenilleen, ei ystävilleen. Ei meillä ollut valinnanvaraa kun elämään synnyimme, joten jos olemme elämässämme ajautuneet jonkinlaiseen pysyvään sietämättömään tilanteeseen, emmekä tahdo enää jatkaa, meillä tulisi olla vapaa tahto sekä oikeus päättää päivämme. Tuo kuuluisa argumentti "mieti miltä perheenjäsenistäsi ja ystävistäsi tuntuisi jos tapat itsesi" on sinänsä kaksihaarainen juttu. Itsemurhaa suunnittelevan henkilön tulisi toki miettiä seurauksia läheisyyteensä, mutta hänen pelkonsa aiheuttamastaan surusta ei tulisi lamaannuttaa häntä aikeistaan mikäli hän näkee ne rationaalisina. Kenenkään ei tulisi pakottaa itseänsä elämään kärsimyksessä, vain koska muut eivät kärsisi hänen kuolemansa (tod.näk.) ohimenevästä surusta :|

Näen itsemurhan tarpeen vaatiessa sallittavana ja hyväksyttävänä ratkaisuna tilanteeseen, joka on sietämätön siinä eläjälle ja jonka tilaan ei ole parannusta. Jokaisen tulisi aina käydä läpi pitkä ajatteluprosessi, puhuminen läheisille aiheesta sekä mahd. terapeutti ja muut tahot. Jos pitkä aika, ajattelu, pohtiminen sekä aiheesta puhuminen muiden kanssa ei kuitenkaan auta, näen itsemurhan hyväksyttävänä ratkaisuna. Tämä saattaa kuulostaa hieman tunnekylmältä, mutta jos jollain ystävälläni olisi todella hyvä ja rationaalisen ajattelun tuottama syy (josta hän olisi kanssani keskustellut), saattaisin todella hyväksyä hänen itsemurhansa surustani huolimatta :neutral:: Kuten aiemmin sanoin, kenenkään ei tule kahlita itseänsä elämään kärsimyksessä ainoastaan koska haluaisi välttää muiden kärsimyksen.

Itse ainakin ajattelin elää hyvän elämän ja saavuttaa haluamiani asioita niin hyvin kuin pystyn. Elättelen kuitenkin ajatusta siitä, että joskus vanhuksena tekisin itsemurhan, jolloin sillä ei sen suurempaa vaikutusta läheisiini enää olisi (kuolemani ollessa muutenkin lähellä). Olen oman elämäni herra ja haluan myös kontrolloida omaa kuolemaani haluamallani tavalla.

Pitkä, ohut rautaköysi kaulan ympäri ja kerrostalon katolle. Saan kaksi suosikkikuolemaani samalla, ilmalennon sekä 10-20 sekunnin elämisen pelkkänä päänä. Ah :cool::

(Anteeksi sairas loppu muuten pitkälle tekstinvirrelle)
Plo Koon
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 490
Liittynyt: 29.04.2008, 14:41
RS -hahmo: Ki-Adi-Mundi
IRC-nick: PloKoon

Re: Oletko/onko kaverisi ajatellut itsemurhaa?

ViestiKirjoittaja TUBA » 24.07.2008, 10:43

Übergekko kirjoitti:
Ethernet Owl kirjoitti:Itsemurha on vain tyhmä teko paeta jotain, jonka voisi korjata.

Tai sitten ihan tosi nerokas keino kaikkein valistuneimmalle eliitille? Mieti nyt miten päätöntä ja turhaa elämämme ja elämä ylenpäätäänsä on.


Se ettei ole syytä elää ei tarkoita että olisi syytä kuolla :neutral:: .

Onko pakko elää jonkin syyn takia? Miksei vaan elä päivästä toiseen :neutral:: .

Elämän turhuus on kyllä huonoimpia itsemurhan syitä jota tulee nytten mieleen.
TUBA
Eläkejäsen
Eläkejäsen
 
Viestit: 168
Liittynyt: 29.04.2008, 20:28

Re: Oletko/onko kaverisi ajatellut itsemurhaa?

ViestiKirjoittaja Ti0 » 24.07.2008, 18:11

XoPp kirjoitti:
Ti0 kirjoitti: Huumorihan on asiantuntijoidenkin mielestä oiva tapa käsitellä rankkoja asioita :neutral::

siinä tapauksessa puhuvat täyttä hevon paskaa suoraan sanoen.
tietyissa tapauksissa huumori vain pahentaa asiaa ja rankasti. kokemusta on.
Muistan nauraneeni joskus suicide bunnieseille tjsp ainakin tosi paljon :neutral:: Nojoo, mutta siis huumorilla asioiden ajattelu auttaa joskus. Sita paitsi niinhan ihmiset nimenomaan tekevat lappaa heittaessaan, keventavat asioita. Joskus hiillostavassa tilanteessa ihmiselle tulee pakonomainen tarve heittaa jokin vitsi. Eihan tata maailmaa muuten kestaisi.

Eri asiahan tietysti on viljella jotain taysin tilanteeseen sopimatonta sketsia jonkun omaisen juuri menettaneen seurassa jne. Mutta en myoskaan odottaisi, etta johonkin runepolin itsaritopikkiin jengi kokoontuisi pitamaan hiljaisia hetkia. Voi menna johonkin "kokoontumisiin" jos ei yksin kesta suruaan.

sry ku ei aita ja oita lol.
Ti0
Karjapaimen
Karjapaimen
Avatar
 
Viestit: 65
Liittynyt: 29.04.2008, 20:30
RS -hahmo: Tio.11
IRC-nick: Ti0

Re: Oletko/onko kaverisi ajatellut itsemurhaa?

ViestiKirjoittaja Übergekko » 24.07.2008, 20:03

TUBA kirjoitti:Onko pakko elää jonkin syyn takia? Miksei vaan elä päivästä toiseen :neutral:: .

Kuolemalla pääsee eteenpäin elämässään. Pääsee helpommalla, mikä onkin ihmisen tavoite kaikessa.
Übergekko
Talonpoika
Talonpoika
Avatar
 
Viestit: 355
Liittynyt: 01.05.2008, 12:18
RS -hahmo: Drosdrain

Re: Oletko/onko kaverisi ajatellut itsemurhaa?

ViestiKirjoittaja TUBA » 24.07.2008, 20:23

Übergekko kirjoitti:
TUBA kirjoitti:Onko pakko elää jonkin syyn takia? Miksei vaan elä päivästä toiseen :neutral:: .

Kuolemalla pääsee eteenpäin elämässään. Pääsee helpommalla, mikä onkin ihmisen tavoite kaikessa.


Jos elämässä jokin on vaikeata, niin mikset lopeta sitä ja elä helposti :neutral:: . Taitaa nämä elämän päätöspisteiden tavoittelut löytyä vain sinun itsetuhoisesta mielestäsi. Itselläni ei ainakaan ole mitään "eteenpäin" pääsemisen tavoitteita mielessäni. En myöskään yritä päästä kaikesta helpommalla :neutral:: .

En kyllä tajua tuota "Kuolemalla pääsee eteenpäin elämässään" paskaa. Kuolema päättää elämänkaaren, ei sillä eteenpäin pääse.

Jos itsemurha olisi oikea ratkasu, niin sydämmen voisi pysäyttää ajatuksenvoimalla :nerd::
TUBA
Eläkejäsen
Eläkejäsen
 
Viestit: 168
Liittynyt: 29.04.2008, 20:28

Re: Oletko/onko kaverisi ajatellut itsemurhaa?

ViestiKirjoittaja Übergekko » 24.07.2008, 21:15

TUBA kirjoitti: :neutral:: :neutral:: :neutral::

En ole päätämässä elämääni, kunhan postaan ihan vaan inttämisen takia.
Übergekko
Talonpoika
Talonpoika
Avatar
 
Viestit: 355
Liittynyt: 01.05.2008, 12:18
RS -hahmo: Drosdrain

Re: Oletko/onko kaverisi ajatellut itsemurhaa?

ViestiKirjoittaja TUBA » 25.07.2008, 15:48

Übergekko kirjoitti:
TUBA kirjoitti: :neutral:: :neutral:: :neutral::

En ole päätämässä elämääni, kunhan postaan ihan vaan inttämisen takia.


:neutral::
TUBA
Eläkejäsen
Eläkejäsen
 
Viestit: 168
Liittynyt: 29.04.2008, 20:28

Re: Oletko/onko kaverisi ajatellut itsemurhaa?

ViestiKirjoittaja Tsun » 26.07.2008, 22:24

Ti0 kirjoitti:
XoPp kirjoitti:
Ti0 kirjoitti: Huumorihan on asiantuntijoidenkin mielestä oiva tapa käsitellä rankkoja asioita :neutral::

siinä tapauksessa puhuvat täyttä hevon paskaa suoraan sanoen.
tietyissa tapauksissa huumori vain pahentaa asiaa ja rankasti. kokemusta on.
Muistan nauraneeni joskus suicide bunnieseille tjsp ainakin tosi paljon :neutral:: Nojoo, mutta siis huumorilla asioiden ajattelu auttaa joskus. Sita paitsi niinhan ihmiset nimenomaan tekevat lappaa heittaessaan, keventavat asioita. Joskus hiillostavassa tilanteessa ihmiselle tulee pakonomainen tarve heittaa jokin vitsi. Eihan tata maailmaa muuten kestaisi.

Eri asiahan tietysti on viljella jotain taysin tilanteeseen sopimatonta sketsia jonkun omaisen juuri menettaneen seurassa jne. Mutta en myoskaan odottaisi, etta johonkin runepolin itsaritopikkiin jengi kokoontuisi pitamaan hiljaisia hetkia. Voi menna johonkin "kokoontumisiin" jos ei yksin kesta suruaan.

sry ku ei aita ja oita lol.

Nosiis näissä "tietyissä tapauksissa" asiaan ei auta mikään muu kun se että kaikki muut painuvat sinne missä ei pippurikaan enää kasva ja antavat henkilön olla.
Jos ei ole kokenut niin ei voi ymmärtää.
Tsun
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 379
Liittynyt: 29.04.2008, 13:23
Paikkakunta: Imatra/Järvenpää

Re: Oletko/onko kaverisi ajatellut itsemurhaa?

ViestiKirjoittaja TUBA » 27.07.2008, 05:23

XoPp kirjoitti:useampaa vuotta sitten olin siinä tilassa että meinasin viiltää kämmenen auki veitsellä. suunnittelin myös hyppääväni sillalta alas :rolleyes::
syynä oli äitin jatkuva vittuilu jne jne jne jne jne jne paska joka jatkuu edelleen tänäpäivänäkin.

vuosia kestävä paska on saanut minut siihen tilaan että olen että joo ja annan äidin rauhassa huutaa vieressä ja jatkan pelaamista.



Mee röihi ja muuta johoki opiskelijakämppään jos vituttaa :neutral::
TUBA
Eläkejäsen
Eläkejäsen
 
Viestit: 168
Liittynyt: 29.04.2008, 20:28

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Julius » 27.07.2008, 11:34

Pari kertaa ajatellu joskus junnuna, mutta onneks on pysähtyny siihen, ku aatellu että läheiset masentuis iha kunnolla. Tunnen monia, jotka on tehny itsemurhan..
Julius
Aseenkantaja
Aseenkantaja
 
Viestit: 463
Liittynyt: 01.05.2008, 09:55

Re: Oletko/onko kaverisi ajatellut itsemurhaa?

ViestiKirjoittaja Tsun » 27.07.2008, 13:53

TUBA kirjoitti:
XoPp kirjoitti:useampaa vuotta sitten olin siinä tilassa että meinasin viiltää kämmenen auki veitsellä. suunnittelin myös hyppääväni sillalta alas :rolleyes::
syynä oli äitin jatkuva vittuilu jne jne jne jne jne jne paska joka jatkuu edelleen tänäpäivänäkin.

vuosia kestävä paska on saanut minut siihen tilaan että olen että joo ja annan äidin rauhassa huutaa vieressä ja jatkan pelaamista.



Mee röihi ja muuta johoki opiskelijakämppään jos vituttaa :neutral::

Mulla on sellanen juttu ettei käykään niin helposti.
toivottavasti ei pidä käydä selittämään.


edi
Vuonari: muutama kuukausi sitten
Tsun
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 379
Liittynyt: 29.04.2008, 13:23
Paikkakunta: Imatra/Järvenpää

Re: Oletko/onko kaverisi ajatellut itsemurhaa?

ViestiKirjoittaja Vuonari » 27.07.2008, 22:29

XoPp kirjoitti:
TUBA kirjoitti:
XoPp kirjoitti:useampaa vuotta sitten olin siinä tilassa että meinasin viiltää kämmenen auki veitsellä. suunnittelin myös hyppääväni sillalta alas :rolleyes::
syynä oli äitin jatkuva vittuilu jne jne jne jne jne jne paska joka jatkuu edelleen tänäpäivänäkin.

vuosia kestävä paska on saanut minut siihen tilaan että olen että joo ja annan äidin rauhassa huutaa vieressä ja jatkan pelaamista.



Mee röihi ja muuta johoki opiskelijakämppään jos vituttaa :neutral::

Mulla on sellanen juttu ettei käykään niin helposti.
toivottavasti ei pidä käydä selittämään.
Mulla on muutes sama juttu. Ei nyt kyllä todellakaan kuulu topickkiin, mutta millon sulta diagnosoitiin tuo? Iteltä kun olin noin 10v.
Vuonari
Banned
 
Viestit: 248
Liittynyt: 03.06.2008, 14:49

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Silence » 28.07.2008, 09:53

Joskus kummisetä koittanu kun oli itte kouluiässä hirttee itseensä, mutta koitti hirttää itsensä niin heikkoon puuhun et se oksa taittus ja jalat yletty helposti maaha :lol: Tyhmä mikä tyhmä :)
Silence
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 883
Liittynyt: 30.04.2008, 06:23
Paikkakunta: Somero
RS -hahmo: WoW: Duokkis
IRC-nick: Silence^

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja janss0ni » 28.07.2008, 15:44

Ensiksi on juuri valmistunut koti, kaunis nainen ja pari ihanaa lastakin.
Sitten tuleekin huonot ajat. Ensiksi lähtee talo, sitten nainen sitten lapset pitkän tasitelun jälkeen.
Sitten teetkin muutaman virhe liikkeen ja sinne katoaakin omaisuus. Mitäs sitten sen jälkeen?

Rappiolla on hyvä olla. Huumoria :neutral::
janss0ni
Banned
Avatar
 
Viestit: 246
Liittynyt: 06.05.2008, 16:10
RS -hahmo: janss0ni

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Sen » 29.07.2008, 13:51

En ole,mutta välillä on halunnu vajota maan alle... :neutral::
Sen
Torppari
Torppari
Avatar
 
Viestit: 136
Liittynyt: 30.04.2008, 18:07

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja merbo » 29.07.2008, 22:11

Hullua, en missään tapauksessa aijo tehdä itse murhaa enkä ymmärrä mitä järkeä siinä on,
jos vituttaa joku vaikka paljonkin niin ei oo oikea ratkaisu tehdä itsemurhaa. :neutral::

Onhan ne jotku tehnykki mut ei näin.
merbo
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 13
Liittynyt: 04.05.2008, 12:23
Paikkakunta: espoo
Klaani: Generation Finland

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja x warrior » 03.08.2008, 17:48

En ole ajatellut. Kavereistani en tiedä, eivät luultavasti nekään.

Suicide. It's the cowards way out
x warrior
Sikopaimen
Sikopaimen
Avatar
 
Viestit: 50
Liittynyt: 30.04.2008, 19:13
RS -hahmo: x warrior253

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Verine » 03.08.2008, 18:24

Elämä on kivaa, nauttikaa siitä niin kauan kuin ehditte.
Jos joku koulu kiusaa niin turpaan vaan, ja jos joku juttu painaa tai olet masentunut niin puhu vanhemmille siitä.
Kun joku ihminen tekee itsemurhan, ei hän voi olla siinä vaiheessa aivan kunnossa. Itsemurha on viimeinen asia mitä kannattaa tehdä, koska toista mahdollista et saa siihen, että pääsisit elämään tänne maan päälle.
Jos aijot tehdä itsemurhan niin mieti kolmesti(3), onko siitä mitään apua vai kannattaisiko pyytää apua.

Itse olen aina ihmetellyt, miten koulu kiusauksesta voi masentua niin paljon, että tekee itsemurhaa/yrittää tehdä.
Vaihtoehtoja on monia ja yksi suuri syy tähän on varmaan se, että pelätään niin paljon sen asian kertomista.
Itsekin luulin joskus aikoinaan, kun minua kiusattiin niin asia vain pahenisi, jos kertoisin siitä.
Sitten eräänä päivänä sain koottua itseni kokoon ja kerroin siitä. Asia saatiin selvitettyä ja sen jälkeen minua ei ole kiusattu.

Myös jotkut koulukiusaajat voivat tehdä itsemurhan, koska heillä ei ole ystäviä lainkaan.
He miettivät, että ovat pilanneet elämänsä ja sitä ei voi enään saada takaisin.
Se on valetta! Aina voi muuttaa tapansa ja pyytää anteeksi niiltä, joita on kiusannut.


Itse en ole ikinä miettinyt tehdä itsemurhaa.
Kukaan kavereistanikaan ei ole yrittänyt, eikä miettinyt(ei sitä koskaan tiedä).
Verine
Köydenpunoja
Köydenpunoja
 
Viestit: 412
Liittynyt: 30.04.2008, 12:00

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Santru » 03.08.2008, 18:49

Mitä ideaa tehdä itsemurha kun voi muuttaa muualle ja aloittaa kaiken alusta? Itse en ole koskaan ajatellutkaan sellaista, mutta tiedän erään suvun jossa jo olisiko ollut kolme sukupolvea on jo tehnyt itsemurhan.
Santru
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 2392
Liittynyt: 29.04.2008, 16:25
IRC-nick: Santru

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Übergekko » 03.08.2008, 21:12

Santru kirjoitti:Mitä ideaa tehdä itsemurha kun voi muuttaa muualle ja aloittaa kaiken alusta?

Jos on moiseen rahaa niin ei elämä yleensä ole niin perseestä että tarttes tuollaista tehdä.
Übergekko
Talonpoika
Talonpoika
Avatar
 
Viestit: 355
Liittynyt: 01.05.2008, 12:18
RS -hahmo: Drosdrain

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja RiDDi » 03.08.2008, 23:32

Mutsin veli lähti köyden kanssa. Mutsi oli se joka sen sitte sattu löytämää, taino oikeestaa talkkari ku se oli tullu avaa oven sille ja kävi kylppärissä sitte ja löys jannun.
Omaa elämää ei oikeestaa oo painanu ku en ollu syntynykkää sillo viellä.
Mut jos ny välttämättä tahtoo itsarin tehä ni tehkööt, mitä sille sitte. Jokasen oma päätös miten tahtoo käyttää elämänsä.
RiDDi
Sikopaimen
Sikopaimen
 
Viestit: 42
Liittynyt: 30.04.2008, 14:21
RS -hahmo: r4nge 3m 4ll
IRC-nick: carrioN

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Ti0 » 05.08.2008, 05:11

x warrior kirjoitti:En ole ajatellut. Kavereistani en tiedä, eivät luultavasti nekään.

Suicide. It's the cowards way out
Kuvittele tilanne. Vanhempasi narkkaavat. Koulusi ei suju, sinua hakataan siellä. Itsekin sorrut aineisiin. Elät psykooseissa. Et erota todellisuutta ja kuvitelmiasi. Harhat ja pelot ovat elämääsi. Äitisi käyttää sinua päivittäin hyväkseen. Isä tappaa itsensä. Sama paska näyttää jatkuvan samaa rataa tulevaisuudessakin.

:neutral:: No emt. Mutta vituttaa kun jotkut ei ihan aina tajua miten kurjaa pitää olla jotta joku tappas ittensä. Ja kun kyse ei ole mistään pelkuruudesta. Traumat, seksuaalinen hyväksikäyttö, huumeet, harhat ja ylenpalttinen paska meininki ei vaan kuulosta semmoselta, että siinä vaiheessa joku itsari olis jotain pelkuruutta. Varsinkin kun sen tekisi huumeissa tai kun on muuten vaan päästään vialla.

Itselläni siis menee elämä ihan hyvin.
Ti0
Karjapaimen
Karjapaimen
Avatar
 
Viestit: 65
Liittynyt: 29.04.2008, 20:30
RS -hahmo: Tio.11
IRC-nick: Ti0

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Vellamo3 » 05.08.2008, 07:10

Kyllähän tällaiset varmaan kaikilla joskus jollain tasolla mielessä käy. Mutta en mäkään usko että tämä olisi ehkä se paras paikka alkaa asiaa vatvomaan, täältä ei varmaan suurta tukea kenellekään irtoaisi.

Mun yksi lapsuudenystävä tappoi itsensä muutama viikko sitten, ja olen kyllä tosi järkyttynyt siitä. Pahinta on ehkä se ihmisten tuominta jälkikäteen, vaikka myönnän kyllä että pidin raukkamaisena sitä tekoa itsekin. On luultavasti äärimmäisen raskasta perheellensä. Edes lähimmät ihmiset eivät tienneet syytä, joten arvoitukseksi jäänee ikiajoiksi, oliko kenties hetken mielijohde vai pitempäänkin harkinnan alla ollut teko.

Kurjaa kumminkin, ja toivoisin että tällaisia asioita hautovat ihmiset saisivat hoitoa ja elämänsä järjestykseen.

Übergekko kirjoitti:Olet kyllä tosi reilu kaveri!


Jaa. onhan se vähän perseestä että itsensä tappaa. Ja vaikka pidänkin itsemurhaa raukkamaisena vetona, niin olen kumminkin velvollinen pitämään turpani kiinni sen sijaan että sanoisin näin kyseisen ystävän perheelle. Mun mielestä oli oikeesti hirveää ihmisiltä puida julkisesti mahdollisia syitä tähän valintaan, ja mautonta repostella asiaa perheen nenän edessä. Reilusta en tiedä sen enempää kun epäreilustakaan. mun mielestä vaan ihmisillä pitäisi olla sen verran käytöstapoja ettei menisi enää lisää tuskaa perheelle tuottamaan muutenkin vaikeassa tilanteessa. Oma suhtauminen asiaan on kuitenkin edelleen työn alla, ja toivoisinkin että osaisin tehdä jotain perheen hyväksi, mutta muuta en voi kun käskeä niitä jotka asiaa vielä penkovat pitämään nokkansa omissa ongelmissaan ja jättämään toiset rauhaan. Olishan se tosi jees, jos osaisi tähänkin suhtautua "juuri oikein", mutta mitähän sekin sitten mahtaisi olla...
Viimeksi muokannut Vellamo3 päivämäärä 06.08.2008, 17:02, muokattu yhteensä 1 kerran
Vellamo3
Ojankaivaja
Ojankaivaja
Avatar
 
Viestit: 162
Liittynyt: 04.05.2008, 08:19
RS -hahmo: Vellamo3

EdellinenSeuraava

Paluu Ikuisuusjaarittelut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 240 vierailijaa