Itsemurha

Majatalon takahuoneen höperöt jaarittelemassa samoista asioista päivät pitkät.

Oletko miettynit/yrittänyt?

Yrittänyt
42
7%
Olen miettinyt
91
16%
En ole miettinyt
274
47%
Joskus kävässy mielessä
131
22%
Kaveri on yrittänyt/miettinyt
23
4%
Kaveri on tehnyt
25
4%
 
Ääniä yhteensä : 586

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja unhola » 07.05.2009, 14:03

Yks kysymys: miten et voi pelata runea, jos voit muuten vaan päivät pitkät hengata koneella? :O

Mut kirja on kyl hyvä idea.
unhola
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
Kaartin upseeri
 
Viestit: 3694
Liittynyt: 28.04.2008, 23:43
Paikkakunta: Helsinki
IRC-nick: unhola

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Leviathan » 07.05.2009, 14:20

roope123 kirjoitti:Kyllä on käynyt mielessä.

Koska olen yksinäinen (ei ole kavereita), laiha, typerä, epäsosiaalinen ja vihaan itteäni. Pelasin vain RuneScapea ja chattailin virtuaalikavereiden kanssa, mutta vanhemmat ei enää katellu sitä ku tuhlaan nuoruuttani huoneessani joten kielsi pelaamisen. En tiedä enää mitä teen, täytän päiväni vaa kuuntelemalla musiikkia, käymällä täällä, mesettämällä, mutta se alkaa jo vähän kyllästyttämään.

Kyllä mä sen vielä joku päivä teen, ku oon kurkkuuni myöten täynnä tätä paskaa. En kestä... En jaksa... I hate myself.


Kavereita saa. Eri asia millaisia. Laihuuteen auttaa syöminen, tosin laihuus ei taida olla syynä kaverittomuuteen. Yleensä laihat on enemmän in ja läskit out. Epäsosiaalisuudestakin pääsee eroon, vaatii vain työtä. Ei sun kannata ittees vihata,ainakaan ulkonäköä. Mitä mä sun kuvaas tsiikasin IRL-kuvat topicissa, niin et sä ruma mies ole. Otat vaan itteäs niskasta kiinni ja menet jauhamaan paskaa luokkatovereiden kanssa ja siitähän se lähtee. Huumorintaju on aika hyvä valttikortti.

Jos sä pidät itteäs typeränä, funtsi millanen on "viisas" ihminen. Jos sua ei kukaan jaksa kuunnella ja olet rasittava pelle, niin tee hyvä mies asialle jotain, muutakin kun osotat lelupyssyllä ohimoa. Vähän radikaalisti asia ilmaistu, mutta mitä sitä suotta kiertelemään.

Olen itsekin ollut sun tilanteessas ja nyt elossa ollaan ja hyvinvoipana. Vaatii vain vähän motivaatiota ja panostusta asian eteen.

Tsemppiä kaveri!
Leviathan
Tiilenpolttaja
Tiilenpolttaja
Avatar
 
Viestit: 263
Liittynyt: 29.04.2008, 19:34
Paikkakunta: Imatra
RS -hahmo: Taalasbiili
IRC-nick: Sathanas
Klaani: Future of Old Style

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Corn » 07.05.2009, 19:00

Ei oo koskaan tullu mieleenkään, eikä tuukkaa, jos tää meno jatkuu. :applause::
Corn
Sikopaimen
Sikopaimen
 
Viestit: 47
Liittynyt: 10.06.2008, 08:03
RS -hahmo: Flamac

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja roope123 » 08.05.2009, 16:40

unhola kirjoitti:Yks kysymys: miten et voi pelata runea, jos voit muuten vaan päivät pitkät hengata koneella? :O

Siinä se mun vanhempien järki taas nähää.
roope123
Banned
Avatar
 
Viestit: 74
Liittynyt: 06.05.2008, 14:30
Paikkakunta: Espoo
RS -hahmo: Soivio
IRC-nick: Soivio

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Freedomfighter » 10.05.2009, 01:17

Itsemurhan ajatteleminenkin on näin nuorena niin turhanpäiväistä kun mikään voi olla. Ihan turha murrosiässä olevien ongelmien takia ruveta heittämään kirvestä kaivoon. Nuorena ollaan kuitenkin terveimpiä ja kyllä noista ongelmista pitää pystyä pääsemään eroon. Olin kanssa ylipainoinen siinä nelisen vuotta sitten ja kiusattiin, mutta pääsin yli ja nykyään harrastan liikuntaa päivittäin, sixpack löytyy ja kavereita riittää. Itsemurhan tekeminen nuorena on itsekkyyttä ja luovuttamista, kukin voi kuitenkin vaikuttaa vielä nuorena tulevaan elämäänsä ja löytämään vaikka kavereita.

Vanhuksien itsemurhat voin hyväksyä jotenkin, kun kaikki omaiset ovat kuolleet ja yksin elellään jossain vanhainkodissa tai kotona ympärillä tuntemattomia ihmisiä ja elämänlaatu lähellä sitä kuuluisaa nollaa.
Freedomfighter
Karjapaimen
Karjapaimen
 
Viestit: 83
Liittynyt: 29.04.2008, 19:15
RS -hahmo: FinZero
Klaani: Runite knights of Finland

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Effi » 10.05.2009, 10:49

Freedomfighter kirjoitti:Itsemurhan ajatteleminenkin on näin nuorena niin turhanpäiväistä kun mikään voi olla. Ihan turha murrosiässä olevien ongelmien takia ruveta heittämään kirvestä kaivoon. Nuorena ollaan kuitenkin terveimpiä ja kyllä noista ongelmista pitää pystyä pääsemään eroon. Olin kanssa ylipainoinen siinä nelisen vuotta sitten ja kiusattiin, mutta pääsin yli ja nykyään harrastan liikuntaa päivittäin, sixpack löytyy ja kavereita riittää. Itsemurhan tekeminen nuorena on itsekkyyttä ja luovuttamista, kukin voi kuitenkin vaikuttaa vielä nuorena tulevaan elämäänsä ja löytämään vaikka kavereita.

Vanhuksien itsemurhat voin hyväksyä jotenkin, kun kaikki omaiset ovat kuolleet ja yksin elellään jossain vanhainkodissa tai kotona ympärillä tuntemattomia ihmisiä ja elämänlaatu lähellä sitä kuuluisaa nollaa.


^Näin.

Itse en ole tosissaan miettinyt koskaan, eikä tarviikkaan, paljon kavereita löytyy ja muutenki elämä hymyilee. :smile::
Effi
Köydenpunoja
Köydenpunoja
 
Viestit: 413
Liittynyt: 26.06.2008, 17:02

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Thigan » 10.05.2009, 20:49

Effi kirjoitti:Itse en ole tosissaan miettinyt koskaan, eikä tarviikkaan, paljon kavereita löytyy ja muutenki elämä hymyilee. :smile::

Jokseekin näin. :whip::
Thigan
Maanviljelijä
Maanviljelijä
 
Viestit: 692
Liittynyt: 30.04.2008, 06:19
IRC-nick: Uiiy

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Stamlert » 11.06.2009, 01:17

Itsemurha on niin laaja-alainen ja monikantainen asia että hyvin vaikea sitä on yhdessä topikissa, saati yhdessä ainoassa postauksessa suuremmin puida. Jokaisen itsemurhan henkilökohtaisista syistä (ei arvomaailman painosta) tehneen syy on eri, ettei sinänsä mitään totuuksia vedenpitävästi voi ladella.

Teineillä on sitä ja tätä ilmiötä ja monilla touhut ärtyvät hyvin radikaaleiksi ja konkreettisiksi, näin myös itsetuhoisuuden osalta. Internet on onneksi nykyajan ihme ja netistä löytää halutessaan ainakin jonkintasoista apua, myös kaikessa yksinkertaisuudessaan sosiaalista kontaktia, sillä se monille on hyvin ratkaisevaa. Kääntöpuolena tälläkin on vain se tyydyttämättä jäävä fyysinen kontakti, sillä näytön sammuttua jäljelle jää vain pimeä huone.

Yhteiskuntamme ei ole onnistunut turvaamaan jokaiselle turvallista paikkaa asua. Erilaisissa mielentiloissa ihmiset tekevät toisilleen pahaa, monet alistuvat ja jäävät sieltä hautomaan yksin oloansa.

Minun on mahdoton uskoa että kukaan tekisi itsemurhaa harkitsematta ja pohtimatta sitä ensin hyvän tovin. Sekin, että tajuaa pisteen jossa kaikki sen hetken tärkeä, rakas on menetetty vie aikansa, ja tässä on yhteiskunnan paikka olla toimiva ja tukeva. Käytännössä rajusti tärkeänsä menettävät on helppo huomata ja tätä kautta huolehtia siitä että apua ja tukea löytyy.

Ongelmallisia on ne tapaukset joissa äärimmäisten itsetuhoisten ajatusten hautuminen tapahtuu kaikessa hiljaisuudessa - sitä meteliä lukuunottamatta mikä sen ahdistuksen ja tuskan aiheuttaa joka siihen äärimmäisyyteen on ajamassa.

Masennus on monille outo, tuttu mutta todellisuudessa outo ilmiä, vaikea ymmärtää mitä se todellisuudessa on. Masennus tuo kynnyksen itsemurhaan alemmas, tuudittaa epätoivoon ja ennenkaikkea väsyttää elämään. Ihminen väsyy ja kyllästyy. Ei vain halua enää yrittää uudelleen, ei ponnistella. Ei välitä. Masennuksen ja itsemurhan suhde on molemminpuolinen (tietenkin "itsemurhan hautominen -> masennus") mutta ei tietenkään absoluutti.

Pointtina masennuksen korottamisessa on se, että se vie sen pohjan siltä että 'miksi joku tekee niin älytöntä, sehän on järjetöntä tappaa itsensä'. Ei masentuneelle ole väliä yleisen normiston sanelemalle mikä on järjetöntä ja mikä ei. Minusta on ärsyttävää että sitä hoetaan järjettömänä ja tyhmänä tekona ja perään kysymystä miksi kukaan? Ei se ole heille jotka niin tekevät, tyhmää tai järjetöntä. Ja näettekö miten syyllistätte? Totta kyllä toteamus, että itsemurha on äärimmäisen itsekästä, mutta kuitenkin.

Yhteiskunnan ja uskonnollisten ryhmien painostus itsemurhan kielteisyydellä tuskin sinänsä auttaa yhtään ketään. Kuvitelkaa ihminen seisomassa sillalla, onko ylipäätään mahdollista että sinne asti kavunnut enää voisi saada mieleensä mitä joku tärkeilevä on paksujen kansien väliin kirjoittanut noudatettavaksi? Saati sitten että siitä enää välittäisi, oma näkemykseni kun edelleen on se ettei kukaan tee itsemurhaa hetken mielijohteesta.

Kivan romaanin minäkin taas väsäsin... :rolleyes::
Stamlert
Banned
 
Viestit: 22
Liittynyt: 06.06.2009, 19:56
Paikkakunta: Yli-Ii
IRC-nick: Stamlert
Klaani: Assailant Knights of Wilderness

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja chained fist » 11.06.2009, 16:36

Erittäin säälittävä tapa poistua täältä.
Pari kaveria tehny ja en kyllä tule ymmärtämäänkään syitä.
chained fist
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 12
Liittynyt: 01.07.2008, 16:27
RS -hahmo: chained fist

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Volkkis » 14.06.2009, 01:36

En tunne ketään joka olisi tehnyt.. :rolleyes::
Suomiha on virallisesti kärkikolmikossa näissä itsemurhissa, syitäki voisi löytyä esim telvisiosta, jotku mainokset voi tehdä ihmiset masentuneiksi, jote.... :neutral::
Volkkis
Eläkejäsen
Eläkejäsen
 
Viestit: 1129
Liittynyt: 30.04.2008, 06:14
Paikkakunta: Ivalo
RS -hahmo: volga34
IRC-nick: Volkkis

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Argetlam » 14.06.2009, 12:12

Gilgames kirjoitti:Joskus oikein angstipäällä olen harkinnut, mutta varmaan enemmänkin vitsinä. Kyllä se varmaan ihmisiä kiehtoo tuo kuolemanjälkeinen maailma, mutta eri asia on että haluaako sinne heti vai ajallaan.
Jos tuota maailmaa nyt ylipäätänsä on..Itse oon ruennu nykyään miettimään sellastakin vaihtoehtoa että me kuoleman jälkeen vaan "sammutaan",eli vajotaan ikuisuudeks sellaseen tietämättömyyteen.Aika ahdistava ajatus,mutta tälläsiä oon nykyään miettiny,mehän on vaan kehitytty jostain siittiöstä,kasvettu isoks ja nyt meillä on iso ruumis jota aivot pyörittää?Ja sitten kuollaan kun keho on niin vanha ja kulunut,tai sitten tuon itsemurhan kautta.En tosin haluis itekkään näin uskoa,mutta vaihtoehtohan tuokin on.

Mutta joo,Ihan turha ois näin nuorena edes väittää että oon jotain itsemurhaa harkinnut edes,liikun paljon ja kavereitakin on,ei mitään syytä lopettaa näin hyvää elämää ennen aikojaan :wink::
Argetlam
Raudanvalaja
Raudanvalaja
Avatar
 
Viestit: 284
Liittynyt: 03.05.2008, 15:51
RS -hahmo: öö..emt
IRC-nick: Argetlam

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja AhMaTTi » 14.06.2009, 12:30

Njoo.. en oo hirveesti ajatellu, eikä mulla oo syytä, on kavereita, on koti, on ruokaa.
Oli ala-asteen lopulla sellanen ongelma, et mulla ei kauheesti ollu frendejä, sit yläasteella, menin vaa rohkeesti messiin, ja sit niitä kavereita rupes tulemaan.
Nykyään oon ehkä vähän liikaa koneella, mutta jos on kavereita, kyllä mä niitten kanssa oon, jos ei, menee hyvinkin kokopäivä koneella.

ns pieni offtopic, itseäni kiinnostaa tuo mitä ihmiselle käy kuoleman jälkeen, mutta en ole valmis uhraamaan elämääni vain saadakseni tietää, mitä silloin tapahtuu.
AhMaTTi
Banned
 
Viestit: 642
Liittynyt: 30.04.2008, 17:24
Paikkakunta: Jyväskylä
RS -hahmo: Fsoulfry
IRC-nick: Ahmatti

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Mae » 14.06.2009, 12:32

Ärmätti kirjoitti:Njoo.. en oo hirveesti ajatellu, eikä mulla oo syytä, on kavereita, on koti, on ruokaa.
Oli ala-asteen lopulla sellanen ongelma, et mulla ei kauheesti ollu frendejä, sit yläasteella, menin vaa rohkeesti messiin, ja sit niitä kavereita rupes tulemaan.
Nykyään oon ehkä vähän liikaa koneella, mutta jos on kavereita, kyllä mä niitten kanssa oon, jos ei, menee hyvinkin kokopäivä koneella.

ns pieni offtopic, itseäni kiinnostaa tuo mitä ihmiselle käy kuoleman jälkeen, mutta en ole valmis uhraamaan elämääni vain saadakseni tietää, mitä silloin tapahtuu.


Täysin sama juttu.
Mae
Mylläri
Mylläri
Avatar
 
Viestit: 740
Liittynyt: 11.09.2008, 19:11
Paikkakunta: Raisio

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja zuidj. » 15.06.2009, 00:32

Joo ei tuu mieleeen koskaa, sen verran hyvin menee laiffi täl hetkel.
zuidj.
Lukkoseppä
Lukkoseppä
Avatar
 
Viestit: 1697
Liittynyt: 29.04.2008, 19:17
RS -hahmo: Muuttanut:
IRC-nick: 09 Marras 2005

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Uniqueue » 15.06.2009, 10:35

Moro.
Viimeksi muokannut Uniqueue päivämäärä 04.03.2010, 16:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Uniqueue
Uurtaja T1
Uurtaja T1
Avatar
 
Viestit: 988
Liittynyt: 30.04.2008, 15:00
IRC-nick: USSR/Uniqueue

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Kirby » 15.06.2009, 13:29

Eilen mietin viimeks, on ollu elämä aika paskaa viimeset pari viikkoa. Kavereita on ihan ok määrä, mutta silti kaikki vituttaa. En nyt rupea tekemään itsemurhaa, mutta en usko että se ketään myöskään haittaisi :neutral::
Kirby
Kelloseppä
Kelloseppä
Avatar
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 04.05.2008, 16:26
Paikkakunta: Espoo

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Magic123170 » 15.06.2009, 18:00

Itse en ole koskaan yrittänyt itsaria, muutamat kaverit on useastikin. En siis suosittele itsemurhaa ratkaisemaan asioita. Jos esim. Ei ole kavereita, miettikää miksei ole ja tehkää asialle jotain. Puhukaa vaikka koulun terveydenhoitajalle, varmaan voi viedä asiaa eteenpäin. Ei oikein tietoa, itse kun en ole ajatellut mitään itsetuhoista.
Magic123170
Rotanpyytäjä
Rotanpyytäjä
 
Viestit: 21
Liittynyt: 22.04.2009, 13:29
Paikkakunta: Kajaani
RS -hahmo: S6 Audisti

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja LightOne » 16.06.2009, 11:43

En ole yrittänyt, enkä sen koommin kyllä tehnytkään. :D

Joo, itsemurhiahan tehdään nykyään aivan liikaa, kun asioista ei puhuta tarpeeksi. Vanhempien jankatus, ja päihdeongelmat, ym. ovat erittäin usein näiden takana, sillä asioista ei puhuta tarpeeksi. Vanhemmat kieltävät, lapsi kokeilee kaikkea, alkaa palaa jointti, ei yönä kotiin tulla, sammutaan metsään alkoholin ja huumeiden sekoittamana.

Jos ikinä ajattelettekin itsemurhaa vaihtoehtona, niin kannattaa miettiä oikeasti, että onko se loppujen lopuksi niin hyvä teko... Jos mieltäsi painaa, puhu asioista - yksin hautominen vain pahentaa asiaa. Mitä ikinä teettekin, jättäkää se itsemurha pois piireistä.

Kukaan läheisistäni ei ole itsemurhaa tehnyt, mutta tällä seudulla niitä kuitenkin tehdään melko paljon...
Päivittäin näkee nuoria vetämässä päihteitä, eikä se ole kovin edustavaa oman kotiseutunsa kannalta... :neutral::
LightOne
Maanviljelijä
Maanviljelijä
Avatar
 
Viestit: 669
Liittynyt: 30.04.2008, 12:57
RS -hahmo: Light--One

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Robotti113 » 29.07.2009, 23:10

Ihan turhaa...Täällä maan päällä ollaan sitä varten että eletään..
Robotti113
Torppari
Torppari
Avatar
 
Viestit: 120
Liittynyt: 14.06.2008, 21:44
RS -hahmo: Bad Heroe
IRC-nick: BadHeroe

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Hyvitys » 30.07.2009, 13:00

Kavereitten, joskus vähä huumori puolelta ollaa ajateltu. Tyylii mikä ois helpoin tapa "mennä sanomaan valkosen talon edessä partioiville turvamiehille obama ei ole kiva setä." Ja ei sillä ittesä tappamisella saavuta paljo mitää. Vaikka kuinka kusessa olis.
Hyvitys
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 896
Liittynyt: 02.05.2008, 10:22
Paikkakunta: Oulu
RS -hahmo: Kaleman6
IRC-nick: Hyvitys

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja 0dragula0 » 04.08.2009, 20:43

käynyt mielessä :neutral::
mut en usko että suurin osa oikeesti harkinneistta pystys tekemään, ja itsarin avustus on vakava rikos joka on lähes sama kun murha :sad::
0dragula0
Torppari
Torppari
Avatar
 
Viestit: 132
Liittynyt: 16.12.2008, 21:23
Paikkakunta: Rimington
IRC-nick: ei ole

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Riwer » 06.08.2009, 16:03

En ole miettinyt, sillä on niin paljon asiaa joita haluan vähäpitoisessa elämässäni vielä kokea.

- Riwer
Riwer
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 889
Liittynyt: 29.04.2008, 19:19
RS -hahmo: Riwer

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Letski » 31.08.2009, 13:49

Miksi ihmeessä tappaisin itseni jos on vielä koko elämä edessä, ei tod ole käväissyt mielessä. :P
Letski
Raudanvalaja
Raudanvalaja
Avatar
 
Viestit: 283
Liittynyt: 20.05.2008, 07:28

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Iltzy » 22.09.2009, 16:51

angstine topikki :arrow::
Iltzy
Karnevaaliritari
Karnevaaliritari
 
Viestit: 554
Liittynyt: 29.04.2008, 19:03
RS -hahmo: Quittasin :C

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Jyrzä P » 22.09.2009, 18:14

Mitenpä sitä itteään tappaan ku ei oo elämää ^^. (läppä, haha :| )

Mutta eipä oo sillai tosissaa mieles käyny, kyl sitä angstis tulee sanottua joskus mutta ei sillee tosissaa...
Jyrzä P
Aseenkantaja
Aseenkantaja
 
Viestit: 484
Liittynyt: 14.05.2008, 19:33
RS -hahmo: salainen

EdellinenSeuraava

Paluu Ikuisuusjaarittelut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa