Itsemurha

Majatalon takahuoneen höperöt jaarittelemassa samoista asioista päivät pitkät.

Oletko miettynit/yrittänyt?

Yrittänyt
42
7%
Olen miettinyt
91
16%
En ole miettinyt
274
47%
Joskus kävässy mielessä
131
22%
Kaveri on yrittänyt/miettinyt
23
4%
Kaveri on tehnyt
25
4%
 
Ääniä yhteensä : 586

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja DerMeister » 05.03.2009, 15:21

joka ilta tulee mietittyy...
DerMeister
Banned
Avatar
 
Viestit: 18
Liittynyt: 04.03.2009, 20:09

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Axeliina » 07.03.2009, 21:55

5.3.2009 Meidän koulusta 7-luokkalainen kiusattu, anorektikko ja masentunut tyttö hyppäs Kokkolan halpa-hallin katolta, joka on about 20metriä korkea. :S Koitti kuulemma hypätä pää edellä mutta pyörähti ilmassa. Itse näin kaverin kanssa kun makasi veressä maassa ja sairaalatyypit elvytti. Jalat oli kääntynyt ympäri ja selkä parista kohtaa poikki. Tällä hetkellä on Oulussa kriittisessä tilassa.
Axeliina
Raudanvalaja
Raudanvalaja
 
Viestit: 318
Liittynyt: 21.05.2008, 14:26
RS -hahmo: Axeliina
IRC-nick: Axeliina

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Plo Koon » 08.03.2009, 17:19

Axuuh kirjoitti:5.3.2009 Meidän koulusta 7-luokkalainen kiusattu, anorektikko ja masentunut tyttö hyppäs Kokkolan halpa-hallin katolta, joka on about 20metriä korkea. :S Koitti kuulemma hypätä pää edellä mutta pyörähti ilmassa. Itse näin kaverin kanssa kun makasi veressä maassa ja sairaalatyypit elvytti. Jalat oli kääntynyt ympäri ja selkä parista kohtaa poikki. Tällä hetkellä on Oulussa kriittisessä tilassa.

Saattaa tyttöä lievästi kaduttaa, jos tuosta henkiin jää. Jos halvaantuu loppuelämäkseen niin voi toinen yritys olla vaikeampi toteuttaa ilman avustusta. En nyt vetoa ikään kyseenalaistaessani tytön harkintakykyä ennen tekoa, mutta tulee muistaa että itsemurha on pysyvä ratkaisu yleensä tilapäiseen ongelmaan. Samaten tulee muistaa, että yrityksen jälkeinen pysyvä tila ei aina ole kuolema :neutral::
Plo Koon
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 490
Liittynyt: 29.04.2008, 14:41
RS -hahmo: Ki-Adi-Mundi
IRC-nick: PloKoon

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Randurel » 08.03.2009, 17:23

Plo Koon kirjoitti:itsemurha on yleensä pysyvä ratkaisu

Joissakin tapauksissa itsemurhan tehnyt henkilö herää henkiin jälkeenpäin, ko?

Siirsin sanan 'yleensä' ennen sanaa 'tilapäiseen', konteksti muuttui ja ajatusvirhe korjaantui. -Koon
Randurel
Savenvalaja
Savenvalaja
Avatar
 
Viestit: 1228
Liittynyt: 29.04.2008, 19:14
IRC-nick: Front_slash

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Tanza Da Nub » 08.03.2009, 17:28

typerin ratkaisu ikinä ihan minkä asian takia. muistan et äiti about. 5v sit sano et joku kiinalnainen oli tehny itse murhan siinä toivossa et pääsis taivaaseen joka oli pelimailma ja hän olisi joku hahmo siellä. ei näin :toru::
Tanza Da Nub
Renki
Renki
Avatar
 
Viestit: 189
Liittynyt: 17.05.2008, 13:50
RS -hahmo: Skandinaviaa

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Plo Koon » 08.03.2009, 17:35

Hong Gon kirjoitti:typerin ratkaisu ikinä ihan minkä asian takia. muistan et äiti about. 5v sit sano et joku kiinalnainen oli tehny itse murhan siinä toivossa et pääsis taivaaseen joka oli pelimailma ja hän olisi joku hahmo siellä. ei näin :toru::

Vetää vertoja sille intialaistytölle, joka teki itsemurhan koska pelkäsi maailmanlopun tulevan rakenteilla olevan hiukkaskiihdyttimen johdosta.

JUOSKAA!
Plo Koon
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 490
Liittynyt: 29.04.2008, 14:41
RS -hahmo: Ki-Adi-Mundi
IRC-nick: PloKoon

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Temeee. » 13.03.2009, 20:43

Plo Koon kirjoitti:Sain hervottomat naurut löytäessäni itsemurhaoppaan. Saa vilkaista läpi jos ruotsi sujuu, aika kattavasti tietoa ovat jätkät keränneet. Hymyilyttäväähän tuossa ei ole itse aihe, vaan että sivuston ylläpitäjät kehtaavat ilmaista tabua rikkovia mielipiteitään ja "auttaa" ihmisiä. Avulla tässä tilanteessa ei tarkoiteta yllytystä itsemurhaan, vaan lähinnä opastusta varmempaan onnistumiseen halvaantumisen tai muun sijaan. Saa olla mitä mieltä tahansa, itse en lähtisi sivuston olemassaoloa vastustamaan.

No ainaki oli tekstiä, josta en älynnyt kuin pari sanaa. :lol::
Temeee.
Banned
 
Viestit: 2027
Liittynyt: 03.05.2008, 11:20

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Usp » 14.03.2009, 12:58

Elegant kirjoitti:
Plo Koon kirjoitti:Sain hervottomat naurut löytäessäni itsemurhaoppaan. Saa vilkaista läpi jos ruotsi sujuu, aika kattavasti tietoa ovat jätkät keränneet. Hymyilyttäväähän tuossa ei ole itse aihe, vaan että sivuston ylläpitäjät kehtaavat ilmaista tabua rikkovia mielipiteitään ja "auttaa" ihmisiä. Avulla tässä tilanteessa ei tarkoiteta yllytystä itsemurhaan, vaan lähinnä opastusta varmempaan onnistumiseen halvaantumisen tai muun sijaan. Saa olla mitä mieltä tahansa, itse en lähtisi sivuston olemassaoloa vastustamaan.

No ainaki oli tekstiä, josta en älynnyt kuin pari sanaa. :lol::


Itekki suurimmaks osaks kuvii kattelin ku tosta oikee jaksanu selvää ottaa vajaan kolmen vuoden ruotsin lukemisella. Mut iha kiitettävästi tietoo löytyy tosta oppaasta. :surprised::
Mut asiaan: Tuleehan sitä silloin tällöin aina välillä mietittyä, että mikä olisi tarpeeksi painava syy toteuttaa. Mutta itellä vielä aika kaukana mistää toteuttamisesta. On kyllä tullu sellasia fiiliksiä että onko enää mitää syytä olla täällä. Siihen se sitte onneksi jää.
Usp
Torppari
Torppari
Avatar
 
Viestit: 134
Liittynyt: 29.04.2008, 22:02
Paikkakunta: Turku > Länsikeskus
RS -hahmo: Usp93
IRC-nick: Usp

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Günther » 14.03.2009, 18:35

Ollessani 5 luokalla eräs 6 luokkalainen oppilas ampui itseään kiväärillä päähän... Tästä oli koulussa iso juttu ja oli erittäin valitettavaa, että vasta 12 vuotiaalla pojalla oli noin suuria ongelmia että piti ampua itsensä. R.I.P
Günther
Tiilenpolttaja
Tiilenpolttaja
 
Viestit: 277
Liittynyt: 30.04.2008, 14:38

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Antti Naali » 04.05.2009, 20:33

Tässä topikin läpi lukaistuani huomasin että useat haluavat auttaa puhumalla itsemurhaa ajattelevaa kaveriaan. Kuulostaa kyllä loogiselta mutta jos henkilö on oikeasti niin pohjalla, että harkitsee/yrittää itsemurhaa, olisi loogisinta ohjata kyseinen kaveri ammattiavun puoleen, eikä yrittää auttaa itse häntä puhumalla. Psykologit ovat koulutettuja masentuneiden ihmisten "kuuntelijoita", joten apu olisi näin huomattavasti suurempi. Toki täytyy tukena olla hoidon ohella.

Toiseksi, jos itsemurhaa ajattelevaa sanotaan itsekkääksi, tai itsemurhaa itsekkääksi teoksi, toimii asia myös toisin päin. Jos ihminen haluaa tehdä itsemurhan, ja muut estävät häntä, on sekin itsekästä. He haluavat ettei heihin itseensä satu, jolloin itsemurhaa hautova kelluu edelleen samassa tuskassaan.

Mutta joo, jokaisella on henkilökohtaiset näkemykset asiasta ja tämä on vain minun mielipiteeni.

-Antti
Antti Naali
Rotanpyytäjä
Rotanpyytäjä
 
Viestit: 31
Liittynyt: 03.05.2008, 12:32
RS -hahmo: Antti Naali

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja niti2 » 04.05.2009, 21:25

en oo kyl nähny enkä tunne et joku ois tehny itsarin mut kyl lehdest oon lukenu ja leffoist kattonu :D mut ei itsari oo ratkasu mihinkään.
niti2
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 1
Liittynyt: 26.10.2008, 10:18
RS -hahmo: niti2

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Tikru » 04.05.2009, 22:01

niti2 kirjoitti:en oo kyl nähny enkä tunne et joku ois tehny itsarin mut kyl lehdest oon lukenu ja leffoist kattonu :D mut ei itsari oo ratkasu mihinkään.
Omasta mielestä se on aika hyvä ratkaisu, ainakin tietyissä elämäntapauksissa. Jokaisella on oikeus päättää omasta elämästä minun mielestä. Ei mikään laki voi velvoittaa ihmistä elämään omassa tuskassaan päivästä toiseen. Eri asia ovat sitten nämä nuorten itsemurhat, jotka ainakin johtuvat paljon seurustelun päättymisestä. Ei saisi ikinä ottaa eroa niin vakavasti, että tekee itsemurhan, tyttöjä ja poikia tulee ja menee, ei niistä tarvitse ottaa sitä stressiä niin valtavasti että menee itsensä tappamaan. Mutta esim jos on kovassa velkakierteessä, eikä pelastusta näy, niin se on omasta mielestäni mainio ratkaisu. Tosin tässäkin tapauksessa joku ne rahat maksaa, pankki ei häviä ikinä. Tuli nyt vähän stooria, toivottavasti saatte selvää. ;)
Tikru
Renki
Renki
 
Viestit: 216
Liittynyt: 30.04.2008, 15:59
Paikkakunta: Vaasa
Klaani: LeatherBoys

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Kruik » 04.05.2009, 22:04

Tikru kirjoitti:Omasta mielestä se on aika hyvä ratkaisu, ainakin tietyissä elämäntapauksissa. Jokaisella on oikeus päättää omasta elämästä minun mielestä. Ei mikään laki voi velvoittaa ihmistä elämään omassa tuskassaan päivästä toiseen. Eri asia ovat sitten nämä nuorten itsemurhat, jotka ainakin johtuvat paljon seurustelun päättymisestä. Ei saisi ikinä ottaa eroa niin vakavasti, että tekee itsemurhan, tyttöjä ja poikia tulee ja menee, ei niistä tarvitse ottaa sitä stressiä niin valtavasti että menee itsensä tappamaan. Mutta esim jos on kovassa velkakierteessä, eikä pelastusta näy, niin se on omasta mielestäni mainio ratkaisu. Tosin tässäkin tapauksessa joku ne rahat maksaa, pankki ei häviä ikinä. Tuli nyt vähän stooria, toivottavasti saatte selvää. ;)

Mielenkiintosta, en ookkaan kuullu moisesta. Onkos sulla jonkusortin tutkimusaineistoa tjms. tuon pohjaksi? Kuulostaa aika tuulesta temmatulta, itsemurha ku yleensä tehään sillon ku yksinkertasesti kaikki menee päin persettä eikä tunnelin päässä näy valoa, ei jonku seurustelusuhteen päättymisen myötä. Näin minä oon ainaki ymmärtäny :rolleyes::
Kruik
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 1298
Liittynyt: 29.04.2008, 20:58
Paikkakunta: Tre
IRC-nick: Kruik

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Tikru » 04.05.2009, 23:26

Enemmän tarkoitin sitä että asiat menee jo valmiiksi paskasti, sitten tyttö/poika vielä jättää niin se on viimeinen naula arkkuun. Mitään tutkimusaineistoa minulla ei tälle ole, mutta tälläisiä tapauksia tiedän. Tosin en lähipiirissä. Itsellänikin tuossa syksyllä asiat meni paskasti + tyttöystävä jätti niin kyllä siinä aika haikeet olot oli. Itselläni on tosiaan ollut näitä itsemurha-ajatuksia jonkun verran viimeisen parin vuoden aikana. En väitä, että tietäisin ketään paremmin näitä asioita, mutta jonkun verran luulisin näistä asioista "tietävän". :)
Tikru
Renki
Renki
 
Viestit: 216
Liittynyt: 30.04.2008, 15:59
Paikkakunta: Vaasa
Klaani: LeatherBoys

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Justi » 05.05.2009, 00:17

niti2 kirjoitti:en oo kyl nähny enkä tunne et joku ois tehny itsarin mut kyl lehdest oon lukenu ja leffoist kattonu :D mut ei itsari oo ratkasu mihinkään.


Mieti asiaa siltä kannalta, että olisit vaikka korvia myöten veloissa, työtön, kaikki sukulaiset/ystävät/tutut jättänyt, eikä yhtään mitään omaisuutta. Itse tekisin tuossa tilanteessa. Tosin harvemmin kuulee ihmisistä, joilla olisi asiat noin huonosti..
Justi
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 822
Liittynyt: 02.05.2008, 13:49

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Kolu- » 05.05.2009, 05:47

Oon miettiny tätä asiaa silleen, että miltä se tuntuis vaikka esim seistä siinä sillan kaiteella tai olla veitsi valtimolla ja siitä sitten tappaa itsensä. En ole kyllä ajatellut, että itsemurhan tekisin.

Kerran olen kuullut, että tutun kaveri oli nii masentunu, että sitä ei olis voinu jättää yksin, tai se olis viilelly ranteensa auki.
Kolu-
Renki
Renki
 
Viestit: 206
Liittynyt: 30.04.2008, 07:01
IRC-nick: Kolu-

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja metallica rulez! » 05.05.2009, 16:48

joskus ku oikee paljo vituttaa ni käy mieles mutta en kyl ikinä tekis :twisted:
metallica rulez!
Kulkuri
Kulkuri
 
Viestit: 3
Liittynyt: 30.04.2009, 10:49
RS -hahmo: deivitdeivit

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Chocobo » 05.05.2009, 17:20

Harkinnut olen, useasti. Ja mulla on aika loistava idea miten sen teen, jos teen.
Mennään kouluun, vessaan, kirjotetaan jotain erittäin randomia vessan peiliin, otetaan terävä veitsi esiin, viilletään kurkku auki ja vuodetaan kuiviin ja tadaa: seuraava vessaan menijä löytää verisen ruumiin keskeltä lattiaa :D
Että toi ois loistavaa... XD
Chocobo
Renki
Renki
Avatar
 
Viestit: 221
Liittynyt: 09.06.2008, 20:13
Paikkakunta: Espoo
IRC-nick: Lapini

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja roope123 » 05.05.2009, 20:11

Kyllä on käynyt mielessä.

Koska olen yksinäinen (ei ole kavereita), laiha, typerä, epäsosiaalinen ja vihaan itteäni. Pelasin vain RuneScapea ja chattailin virtuaalikavereiden kanssa, mutta vanhemmat ei enää katellu sitä ku tuhlaan nuoruuttani huoneessani joten kielsi pelaamisen. En tiedä enää mitä teen, täytän päiväni vaa kuuntelemalla musiikkia, käymällä täällä, mesettämällä, mutta se alkaa jo vähän kyllästyttämään.

Kyllä mä sen vielä joku päivä teen, ku oon kurkkuuni myöten täynnä tätä paskaa. En kestä... En jaksa... I hate myself.
roope123
Banned
Avatar
 
Viestit: 74
Liittynyt: 06.05.2008, 14:30
Paikkakunta: Espoo
RS -hahmo: Soivio
IRC-nick: Soivio

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Lolieror » 05.05.2009, 20:24

roope123 kirjoitti:Kyllä on käynyt mielessä.

Koska olen yksinäinen (ei ole kavereita), laiha, typerä, epäsosiaalinen ja vihaan itteäni. Pelasin vain RuneScapea ja chattailin virtuaalikavereiden kanssa, mutta vanhemmat ei enää katellu sitä ku tuhlaan nuoruuttani huoneessani joten kielsi pelaamisen. En tiedä enää mitä teen, täytän päiväni vaa kuuntelemalla musiikkia, käymällä täällä, mesettämällä, mutta se alkaa jo vähän kyllästyttämään.

Kyllä mä sen vielä joku päivä teen, ku oon kurkkuuni myöten täynnä tätä paskaa. En kestä... En jaksa... I hate myself.

:cry:: :cry:: Kyl sää viel kavereita saat. En suosittele itsemurhaa.
Lolieror
Aseenkantaja
Aseenkantaja
Avatar
 
Viestit: 488
Liittynyt: 11.10.2008, 08:00

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja roope123 » 05.05.2009, 20:41

Lolieror kirjoitti:
roope123 kirjoitti:Kyllä on käynyt mielessä.

Koska olen yksinäinen (ei ole kavereita), laiha, typerä, epäsosiaalinen ja vihaan itteäni. Pelasin vain RuneScapea ja chattailin virtuaalikavereiden kanssa, mutta vanhemmat ei enää katellu sitä ku tuhlaan nuoruuttani huoneessani joten kielsi pelaamisen. En tiedä enää mitä teen, täytän päiväni vaa kuuntelemalla musiikkia, käymällä täällä, mesettämällä, mutta se alkaa jo vähän kyllästyttämään.

Kyllä mä sen vielä joku päivä teen, ku oon kurkkuuni myöten täynnä tätä paskaa. En kestä... En jaksa... I hate myself.

:cry:: :cry:: Kyl sää viel kavereita saat. En suosittele itsemurhaa.

Tässä vaiheessa elämää, ku oon nii kauan ollu yksin, se tuntuu mahdottomalta.
roope123
Banned
Avatar
 
Viestit: 74
Liittynyt: 06.05.2008, 14:30
Paikkakunta: Espoo
RS -hahmo: Soivio
IRC-nick: Soivio

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Avixz » 05.05.2009, 22:19

---
Viimeksi muokannut Avixz päivämäärä 28.01.2014, 17:26, muokattu yhteensä 3 kertaa
Avixz
Talonpoika
Talonpoika
 
Viestit: 348
Liittynyt: 29.04.2008, 19:05

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Hyyra » 06.05.2009, 15:57

roope123 kirjoitti:
Lolieror kirjoitti:
roope123 kirjoitti:Kyllä on käynyt mielessä.

Koska olen yksinäinen (ei ole kavereita), laiha, typerä, epäsosiaalinen ja vihaan itteäni. Pelasin vain RuneScapea ja chattailin virtuaalikavereiden kanssa, mutta vanhemmat ei enää katellu sitä ku tuhlaan nuoruuttani huoneessani joten kielsi pelaamisen. En tiedä enää mitä teen, täytän päiväni vaa kuuntelemalla musiikkia, käymällä täällä, mesettämällä, mutta se alkaa jo vähän kyllästyttämään.

Kyllä mä sen vielä joku päivä teen, ku oon kurkkuuni myöten täynnä tätä paskaa. En kestä... En jaksa... I hate myself.

:cry:: :cry:: Kyl sää viel kavereita saat. En suosittele itsemurhaa.

Tässä vaiheessa elämää, ku oon nii kauan ollu yksin, se tuntuu mahdottomalta.

No selvä, itsemurha ei ole tokin parhain vaihtoehto. Aivan identtinen ongelma minullakin, mutta istuskelussa ja television katsomisessa aikaa menee. Tylsältä ja pitkältä tuntuu, joten ei tämä elämäkään kovin häppöistä ole. ;)
Hyyra
Renki
Renki
Avatar
 
Viestit: 222
Liittynyt: 30.04.2008, 05:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja Gilgames » 06.05.2009, 19:25

Napatkaa hyvä kirja ja aika lentää kuin siivillä :D
Gilgames
Suutari
Suutari
Avatar
 
Viestit: 2106
Liittynyt: 22.12.2008, 19:30
Paikkakunta: Oulu
RS -hahmo: Enfegruz
IRC-nick: Gilgames

Re: Itsemurha

ViestiKirjoittaja roope123 » 07.05.2009, 13:53

Gilgames kirjoitti:Napatkaa hyvä kirja ja aika lentää kuin siivillä :D

Joo, ku en voi runee enää pelata, nii aattelin lukee Taru Sormusten Herrasta kesällä :P
roope123
Banned
Avatar
 
Viestit: 74
Liittynyt: 06.05.2008, 14:30
Paikkakunta: Espoo
RS -hahmo: Soivio
IRC-nick: Soivio

EdellinenSeuraava

Paluu Ikuisuusjaarittelut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa