Jonzi kirjoitti:Minun mielestä on itsemurha paras vaihto ehto silloinko ei oo muuta mahdollisuutta, sairaalat käyty jne.. Tai ei jaksa enään vaan jatkaa miksei sitten vaan lähtis jatkamaan matkaa sinne sukulaisten tykö? Miksi jäähä kärsimään tänne jos ei vaan huvita.
Itse olen miettinyt mutta ei ole syytä tappaa itteäni. Mutten ite meinaa elää yli 70 vuotiaaksi kun en halua elää niin että muut hoitaa minua ja ite vaan olen. Toivottavasti en tule koskaan halvaantumaan kun en halua vaan olla.
Jaakku kirjoitti:Jonzi kirjoitti:Minun mielestä on itsemurha paras vaihto ehto silloinko ei oo muuta mahdollisuutta, sairaalat käyty jne.. Tai ei jaksa enään vaan jatkaa miksei sitten vaan lähtis jatkamaan matkaa sinne sukulaisten tykö? Miksi jäähä kärsimään tänne jos ei vaan huvita.
Itse olen miettinyt mutta ei ole syytä tappaa itteäni. Mutten ite meinaa elää yli 70 vuotiaaksi kun en halua elää niin että muut hoitaa minua ja ite vaan olen. Toivottavasti en tule koskaan halvaantumaan kun en halua vaan olla.
Ei toi 70-vuotias nyt viel mikää hoitokoti potilas välttämättä ole. Mamma ja pappa 83-vuotiaita ja asuavat kahdestaan omassa kodissaan.
Asiaan! ei ole käynyt mielessä ja toivottavasti ei koskaan semmoista tilannetta tule.
Fin Exitium kirjoitti:Tää on vähä kulttuurilline asia, ku esim. tääl Suomessa sitä pidetään yleensä säälittävänä ja Japanissa se on kunniakas tapa lähteä.
unhola kirjoitti:Me emme elä Edo-kauden tai sitä esihistoriallisemman ajan Japanissa. Seppuku, kuten se oikeasti kirjoitetaan, oli sen aikainen itsemurharituaali vain Samuraille.
Miten helvetissä saat sen liittymään nyky-yhteiskuntaan?
XVII Q kirjoitti:Saattaa olla että en kunnolla ole kuunnellut ja puhuttiin tuosta Edo-kaudesta
XVII Q kirjoitti:meinaa Unhola on aina oikees.
Tepza kirjoitti:Hmm, miksi sitä itsemurhaa pitää aina suunnitella niin vaikeasti, että ottais hengen vaikka jollain lääkkeillä/hirttää itsensä/tukehduttaa jollain muovipussilla/polttaa itsensä kun mun mielestä kaikkein helpoin tapa nyt vaan ois hypätä korkealta pää edellä?
Anspi kirjoitti:Tepza kirjoitti:Hmm, miksi sitä itsemurhaa pitää aina suunnitella niin vaikeasti, että ottais hengen vaikka jollain lääkkeillä/hirttää itsensä/tukehduttaa jollain muovipussilla/polttaa itsensä kun mun mielestä kaikkein helpoin tapa nyt vaan ois hypätä korkealta pää edellä?
Tommoset paikat on pitkälti julkisii, enkä mä ainakaa haluis järkyttää vaikkapa jotain lasta kuolemalla sen silmien eteen. Tai jos ois joku ei-niin-julkinen paikka, niin voi joku lapsi sut sieltäki löytää makaamas kuolleena. En edes osais kuvitella sitä tunnetta jos mä löytäisin jonku kaverin kuolleena jostain, niin viel vaikeempi on kuvitella mitä se lapsi ajattelis
Anspi kirjoitti:Tepza kirjoitti:Hmm, miksi sitä itsemurhaa pitää aina suunnitella niin vaikeasti, että ottais hengen vaikka jollain lääkkeillä/hirttää itsensä/tukehduttaa jollain muovipussilla/polttaa itsensä kun mun mielestä kaikkein helpoin tapa nyt vaan ois hypätä korkealta pää edellä?
Tommoset paikat on pitkälti julkisii, enkä mä ainakaa haluis järkyttää vaikkapa jotain lasta kuolemalla sen silmien eteen. Tai jos ois joku ei-niin-julkinen paikka, niin voi joku lapsi sut sieltäki löytää makaamas kuolleena. En edes osais kuvitella sitä tunnetta jos mä löytäisin jonku kaverin kuolleena jostain, niin viel vaikeempi on kuvitella mitä se lapsi ajattelis
Sir Hevari kirjoitti:Mun mielestä aika säälittävä tapa lähteä...
Tristanix kirjoitti:Anspi kirjoitti:Tepza kirjoitti:Hmm, miksi sitä itsemurhaa pitää aina suunnitella niin vaikeasti, että ottais hengen vaikka jollain lääkkeillä/hirttää itsensä/tukehduttaa jollain muovipussilla/polttaa itsensä kun mun mielestä kaikkein helpoin tapa nyt vaan ois hypätä korkealta pää edellä?
Sillat. Jos johonkin jokeen hyppää 10-30m korkeelta, niin on aika varma kuolema, oli se sitten kesällä tai talvella. Tähänhän tietysti vaikuttaa se, minkälaisella paikkakunnalla asuu, mutta kyllä sitä vettä löytyy melko monseta paikkaa Suomea.
Itse ainakin mietin että jos tohon Kemijokeen kävis hyppäämässä, kun on suurin vitutus päällä.
On varmaa poliisillaki ja muilla pelastushenkilökunnalla siivoilla ruumista joka on tipahtanu jostai korkeelta suoraa asfalttii tai hirttäny ittensä johonki kuusen oksalle, cuul.salon kirjoitti:Anspi kirjoitti:Tepza kirjoitti:Hmm, miksi sitä itsemurhaa pitää aina suunnitella niin vaikeasti, että ottais hengen vaikka jollain lääkkeillä/hirttää itsensä/tukehduttaa jollain muovipussilla/polttaa itsensä kun mun mielestä kaikkein helpoin tapa nyt vaan ois hypätä korkealta pää edellä?
Luulen, että kovin moni joka meinaa itsensä tappaa, ei mieti sitä että voisi järkyttää jonkin lapsen teoillaan. Ja toisekseen, luulen, että kovin moni lapsi ei edes tajuaisi mitä näkisi. Tähänhän tosin vaikuttaa ikä jne.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa