Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

Päivänvaloa karttavien animeholistien ja Japanilaisesta popkulttuurista kiinnostuneiden kokoontumispaikka.

Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja unhola » 30.10.2008, 18:20

Joops, eli tässä triidissä puidaan cossaamista, coneja ja muuta oikeen elämän puolella harrasteltavaa perseilyä. Oletko cossannut? Jos olet, niin keitä (hahmoja) olet cossannut? Haluaisitko kenties kokeilla jatkossa? Kaikkea aiheen tiimoilta, omista cossauskuvista alkaen tähän aiheeseen. Erilaisia con-tapahtumia unohtamatta, tietenkin. Olitko viime animeconissa? Tai kenties jossain muussa tapahtumassa? Suunnitteilla meno ensi tapahtumaan? Jaa muistosi ja ajatuksesi muiden kanssa tässä triidissä.

Jos nyt jostain syystä et tiedä mitä cosplaying on, niin luepa vaikka oheinen artikkeli: Cosplay. (Tylsä wikipasteus, tiedän, mutta olettaisin ihmisten tietävän mistä on kyse, kun täällä kerta ovat! ^,^)
Con-tapahtumat ovat sen sijaan erilaisia fantasia/sci-fi tapahtumia, jonne ihmiset menevät cossaustamineissa, tai muuten vaan tapaamaan hengenheimolaisia. Suomen tunnetuin -con-tapahtuma on Finncon.


Tämä on siis yleiskeskustelu aiheesta, jos Runepolin porukalla laitetaan miittiä tai muuta pystyyn joskus, tehdään siitä oma aiheensa ajankohdan mukaisesti.
unhola
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
Kaartin upseeri
 
Viestit: 3694
Liittynyt: 28.04.2008, 23:43
Paikkakunta: Helsinki
IRC-nick: unhola

Re: Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja Tounis » 30.10.2008, 18:30

Conipaskaa yleisesti by Muusi

Mun ensimmäinen coni oli Animecon @ Helsinki (2006?). Lähin sinne kolmen tunnin varotusajalla yhdeks päiväksi hengailemaan japsifriikkikavereiden, Matronin ja Earwenin kanssa (Jrocksuomi-porukkaa). En ollu koskaan kuullutkaan cosplaysta, enkä yhtään tienny millasta nuissa on, onko niissä edes ketn jne. joten voitte kuvitella millanen yllätys oli, kun astuin Helsingissä alueelle ja se oli täynnä Narutoja, friikkejä, sekopäitä ja ylipäätään ties millasia hörhöjä, ja niitä oli vieläpä ihan vitusti. Hienoa oli se! Avas silmät toltakin ajalta. J-musiikki oli siinäkohtaa jo tuttua tosin.

Siitä seuraava oli varmaan sitten seuraava Animecon jyväskylässä. Tälläkertaa oli tutumpi porukka mukana, eli tyttöystävä siskoineen. Piti cossatakin, muttei sitten jaksanukkaan, eli meni hengailuks taas. Meininki oli ehkä hitusen parempi vielä, ja muutenkin tykkäsin kyllä olla siellä. Tuntu, että con-kulttuuri alko kunnolla leviään normikansankin puolelle.

Tampereen conit (Tracon III ? ja Animecon 2008) olivat mulle semmoset conien conit tähänasti. Traconista en muista paljoa, paitsi että tilat oli hauskimmat ikinä, kun oli jotenkin mielenkiintosen ahdasta ja urpoa. Animeconissa sitten cossasin ensimmäistä kertaa, vuorossa oli Tim Burtonin ja Johnny Deppin tunnetuksi tekemä Saksikäsi Edward (mie eetuna..). Hienoa oli, ehkä kesän hienoimpia päiviä.

Ei noi ohjelmat coneissa kiinnosta, hieno meininki on, cosseja on kiva kattoa ja animeconeissa on aina hyvä ilma. : D
Tounis
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 856
Liittynyt: 29.04.2008, 19:05
IRC-nick: Tounis

Re: Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja unhola » 31.10.2008, 01:12

Muusi kirjoitti:Animeconissa sitten cossasin ensimmäistä kertaa, vuorossa oli Tim Burtonin ja Johnny Deppin tunnetuksi tekemä Saksikäsi Edward (mie eetuna..)


Vallan mainio cossi.

Itsehän en tosiaan ole vielä pahemmin cossannut, lukuunottamatta sellasia vähemmän huomiota herättäviä cosseja, kuten Rental Magican Itsukia. Ihan oman laiskuuden takia lähinnä näin, kun ei mitään prameita outfittejä oo jaksanu kyhäillä. Parit conit tosin itsellä myös alla, valitettavasti en oo miitannu niissä merkeissä ketään polista vielä.

Ensi vuonna ois suunnitelmissa käydä ainakin tuolla Helsingissä järjestettävässä animeconissa, miksei muuallakin. : )
Jotain miittiä voisi siellä toki kyhätä, tosin se on sen ajan murhe se. : D
unhola
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
Kaartin upseeri
 
Viestit: 3694
Liittynyt: 28.04.2008, 23:43
Paikkakunta: Helsinki
IRC-nick: unhola

Re: Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja Hekate » 31.10.2008, 09:58

Viime kesänä tuli ensimmäinen conikokemus meikämannellekin kun olin molempina päivinä paikalla Tampereen Finncon/Animeconissa. Alle viikon varoitusajalla (päätin ylipäätään näyttää siellä naamani ~3 päivää ennen varsinaista tapahtumaa) ei paljoo cosseja tehdä enkä oo muutenkaa löytäny ku yhden hahmon (Lloyd, Code Geass) jota mun naamalla vois uskottavasti cossia. Helsinkiin asti en ihan viitsisi lähteä conittamaan niukan talouden ja majoituksen puutteen vuoksi, mutta aina kun Tampereella järjestetään jotain niin yritän olla paikalla. Seuraavaksi olisi kai tuo Tracon helmikuussa, mua saa ettiä sieltä. Who knows, saatan jopa cossata jos saan halvalla tarvittavat romppeet.

Eka coni oli melko riemukas tapahtuma. Polilaisia tuli tavattua liuta, irkkikavereita pari ja yksi luokkalainenkin amiksesta. Velikultakin kuulemma oli paikalla (en tosin spotannut) ja sitä rataa. Tapahtumia, luentoja ja yleistä häröilyä siellä pihalla tuli harrastettua melko tasapuolisesti ja lauantaina tietysti Elffi & Co:n kanssa jatkoille. :cool::

Ettäjoo, aikaisintaan Traconissa nähdään seuraavan kerran, moikataan jos tavataan.
Hekate
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 2213
Liittynyt: 29.04.2008, 16:24
Paikkakunta: Seinäjoki
RS -hahmo: Hekate125
IRC-nick: HeVi / HeVii

Re: Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja Muzuzu » 31.10.2008, 16:59

Itsellä ei valitettavasi ole näistä mitään kokemusta. Ei coneista eikä cossauksesta. Tosin olen äärimmäisen alustavasti suunnitellut pääni sisällä johonkin tapahtumaan osallistumista joskus. Tuo Tracon voisi olla ihan jees, varsinkin jos polimitti olisi suunnitelmissa.

Cossauksesta sen verran, että en usko ikinä sitä harrastavani. Muiden pukujen katselu vaikuttaa allekirjoittaneesta mielenkiintoisemmalta kun sellaiseen itse sonnustautuminen. Tosin eihän sitä tiedä jos innostuisi sitten kun sitä näkee oikeassa elämässä.
Muzuzu
Köydenpunoja
Köydenpunoja
Avatar
 
Viestit: 445
Liittynyt: 29.04.2008, 19:01

Re: Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja Kapteeni Sinikarhu » 31.10.2008, 17:16

Ei oo tullu ravattua. Kaapelin coniin kylläki tulossa, kun se kerran on tossa ihan nurkilla
Kapteeni Sinikarhu
Talonpoika
Talonpoika
Avatar
 
Viestit: 367
Liittynyt: 04.05.2008, 12:48
IRC-nick: Sinikarhu

Re: Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja Nunza » 31.10.2008, 20:06

Hohoo, kolmessa conissa on jo tullu käytyä eikä loppua näy.
Ylivoimaisesti paras coni on ollut tämän kesän Animecon VI, jossa oli mahtavaa ohjelmaa, kuten "kovat koiraat" (ainakin Scor oli sitä mun kanssa kattomassa) ja FF Faitoo!!.
Polilaisia tuli miitattua enemmän kuin laki sallii mm. Elffin, Scor, Teukku, Daikiba, Pehmolelu, HeVi, Puskamies, Enaj ja ehkä vielä joku.
Animecon V ja Tracon III tuli myös käytyä ja näistä Tracon oli kyllä parempi (jyväskyläs sato kauheesti :( ).
Traconiin helmikuussa tulen aika varmasti taas, ellei wanhojentanssit ole juuri silloin.
Animeconista en oo varma jaksaako helsinforssiin mennä.
Itse en ole vielä cossannut kertaakaan, mutta uskon että sekin päivä tulee (tai ainakin toivon).
Nunza
Renki
Renki
Avatar
 
Viestit: 182
Liittynyt: 30.04.2008, 18:00
Paikkakunta: Tampere
RS -hahmo: jackfinland
IRC-nick: Nunza

Re: Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja dyyz » 31.10.2008, 21:31

en oo enne käyny coneis mut 09 kaapelin conii menos, tavatkaamme siellä siis. tällä hetkellä suunnitellin tulla sinne pussi pääse tai hankin znt saito asusteet. (ehkä)
dyyz
Karnevaaliritari
Karnevaaliritari
Avatar
 
Viestit: 736
Liittynyt: 29.04.2008, 19:32
Paikkakunta: hesa,pukinmäki ??¿¿
RS -hahmo: thyys
IRC-nick: dyyz,auth:dyyz
Klaani: Runepoli Karnevalistit

Re: Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja Elffi » 01.11.2008, 22:16

Njo, kolme vuotta suunnilleen tullut cossailtua.
Lähes kaikki puvut ompelen täysin ite, miekat tehty myös itse.

Animecon -06 --- Ichigo Kurosaki Shinigamiasussa
Tracon II --- Inner Hollow Ichigo Bankai version
Animecon -07 --- Ichigo Kurosaki Bankai costume with mask
Tracon III --- Yondaime Hokage
Nekocon -08 --- Ichigo Kurosaki Execution Ground Costume
Animecon -08 --- Kamina from Tengen Toppa Gurren Lagann

Kuvia cosseista voi tsiigailla: http://elffi.deviantart.com/
Sieltä klikkailette gallery, niitä kuvia on pari sivua. Kiitos.

Pukuja vaan värkkäämään ja cossailemaan jos pokka riittää ;D Porukka kattoo aina aika ihmeissään kun kaupungeilla kävelee tollasissa kuteissa.
Elffi
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 75
Liittynyt: 29.04.2008, 15:18
Paikkakunta: Vaasa
RS -hahmo: Jalo Haltia
IRC-nick: Elffin

Re: Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja Manteli » 02.11.2008, 12:14

Vielä en ole itseäni saanut raahattua vastaaviin tapahtumiin, mutta EHKÄ! ens kesän animeconiin tulisin. Saa nähdä cossaanko, ja jos cossaan niin silloin väännän itteni Sabaku No Gaaran kaksoisolennoks. :neutral:: Varmaan miitti olis poikaa?

E: Enköhän tuu Traconille, puvun vääntämisen oon jo alottanu...
Viimeksi muokannut Manteli päivämäärä 14.11.2008, 11:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Manteli
Karnevaaliritari
Karnevaaliritari
Avatar
 
Viestit: 302
Liittynyt: 29.04.2008, 19:47
RS -hahmo: Jaakko hopo
IRC-nick: NonGrata

Re: Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja Elffi » 02.11.2008, 13:11

Joo, kesän coneissa on useasti pyöritty poliporukan kanssa, polilaisia ollut vaihtelevasti 1-10 kappaletta kaikissa coneissa.
Sovitaan sitten lähempänä joku parempi ajankohta ja paikka, jos porukka ei muuten löydä 8)
Elffi
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 75
Liittynyt: 29.04.2008, 15:18
Paikkakunta: Vaasa
RS -hahmo: Jalo Haltia
IRC-nick: Elffin

Re: Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja Chocobo » 03.11.2008, 18:41

Kuulun tähän "säälittävään" porukkaan jotka aina jättää asiat viime tippaan, joten paria viimeisintä cossia vois luonnehtia kahdella sanalla: EPIC FAIL
Viimeisimmän cossini tekemiseen meni semmoset 6 tuntia ja sitä tuli tehtyä koko yö.. (nukuin tasan tunnin sinä yönä).
Menin kyllä silti kirjamessujen cosplay-kisan Show-sarjaan siinä surkeasti onnistuneessa cossissa...

Seuraavassa Traconissa ois tarkotus cossata Franziska von Karmaa ja tällä kertaa sen cossin tekemisen vois aloittaa vähän aikasemmin ku päivää ennen conia... Esim. NYT!
Chocobo
Renki
Renki
Avatar
 
Viestit: 221
Liittynyt: 09.06.2008, 20:13
Paikkakunta: Espoo
IRC-nick: Lapini

Re: Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja Tounis » 06.11.2008, 19:01

Lul, ollakko ens conissa (tracon) Willy Wonka (Charlie and the Chocolate factory) vai Sweeney Todd (Sweeney Todd - Demon barber of Fleet street) ? : E

Sweeney on coolimpi, mutta Willy Wonka on enemmän ehkä mun tyyppiä. : D
Tounis
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 856
Liittynyt: 29.04.2008, 19:05
IRC-nick: Tounis

Re: Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja Kapteeni Sinikarhu » 07.11.2008, 18:00

Kaverin kanssa päätettiin cossit kaapelille. Mä olen Sailor Moon ja hän lonkerohirviö.
Kapteeni Sinikarhu
Talonpoika
Talonpoika
Avatar
 
Viestit: 367
Liittynyt: 04.05.2008, 12:48
IRC-nick: Sinikarhu

Re: Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja Uchiha Itachi » 08.11.2008, 09:31

En ole ikinä kokeillut cosplayta, mutta homma kuulostaa kiinnostavalta :thinking::
Uchiha Itachi
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 349
Liittynyt: 30.04.2008, 14:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja LightOne » 08.11.2008, 09:44

En ole kokeillut, enkä missään Animeconissakaan ole käynyt. Voisin kyllä joskus kokeilla.
LightOne
Maanviljelijä
Maanviljelijä
Avatar
 
Viestit: 669
Liittynyt: 30.04.2008, 12:57
RS -hahmo: Light--One

Re: Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja unhola » 08.11.2008, 21:14

Muusi kirjoitti:Lul, ollakko ens conissa (tracon) Willy Wonka (Charlie and the Chocolate factory) vai Sweeney Todd (Sweeney Todd - Demon barber of Fleet street) ? : E

Sweeney on coolimpi, mutta Willy Wonka on enemmän ehkä mun tyyppiä. : D

I vote Wonka.
unhola
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
Kaartin upseeri
 
Viestit: 3694
Liittynyt: 28.04.2008, 23:43
Paikkakunta: Helsinki
IRC-nick: unhola

Re: Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja Danskuu » 08.11.2008, 22:45

Unhola kirjoitti:
Muusi kirjoitti:Lul, ollakko ens conissa (tracon) Willy Wonka (Charlie and the Chocolate factory) vai Sweeney Todd (Sweeney Todd - Demon barber of Fleet street) ? : E

Sweeney on coolimpi, mutta Willy Wonka on enemmän ehkä mun tyyppiä. : D

I vote Wonka.

I vote Sweeney Todd. Paljon coolimpi :ninja::
Danskuu
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
 
Viestit: 2956
Liittynyt: 29.04.2008, 20:20
Paikkakunta: Turku
RS -hahmo: Danskuu
IRC-nick: Jax`
Klaani: Generation Finland

Re: Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja Lahis » 09.11.2008, 00:08

Kapteeni Sinikarhu kirjoitti:Kaverin kanssa päätettiin cossit kaapelille. Mä olen Sailor Moon ja hän lonkerohirviö.

Selvä voittajacombo cossikisaan :D
Lahis
Hieroglyfisti
Hieroglyfisti
Avatar
 
Viestit: 1497
Liittynyt: 29.04.2008, 19:09
Paikkakunta: Herwood
IRC-nick: Lahis

Re: Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja Tounis » 16.11.2008, 22:33

Cpt.kovakalu kirjoitti:mitä järkee pukeutuu johonki pellepukuihi ja men tapaamaa samanhenkisiä juntteja jotka heiluu jollain vitun naurettavil puumiekoil ja leikkipyssyil?

Se on
a) mukavaa
b) vapauttavaa
c) hienoa toimintaa : D

kävisit joskus : ( ei ne miekat oo mun mielestä yhtään naurettavia, oli puusta tai muovista : O paljon kiinnostavampi ja antoisampi harrastus coneissakäynti ja cosplay on, kuin vaikka mopoilu tms mitä normijuntit harrastaa.

Lisäksi liittäisin säännöistä pätkän

Postailu on hyvästä ja rohkaistavaa, mutta tämän boardin kohderyhmä on asiasta oikeasti kiinnostuneet, joten asiasta välittämättömät voivat poistua. Ennakko-odotus on, että jos olet tänne boardille eksynyt, niin olet myöskin kiinnostunut aiheesta siinä määrin, että sinulla on jotain kiinnostavaa sanottavaa sekä mielipiteitä, eri asioista. Hyvässä hengessä kuitenkin mennään.
Tounis
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 856
Liittynyt: 29.04.2008, 19:05
IRC-nick: Tounis

Re: Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja Danskuu » 17.11.2008, 13:44

Cpt.kovakalu kirjoitti:ok laittakaa kuvii sit niist tapahtumist ni voin joskus men kattoo sellaseen kans jos sattuu lähel olee vai pitääks sin pukeutuu sit jos menee?

No ei sinne mikään pakko ole pukeutuu :E
Danskuu
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
 
Viestit: 2956
Liittynyt: 29.04.2008, 20:20
Paikkakunta: Turku
RS -hahmo: Danskuu
IRC-nick: Jax`
Klaani: Generation Finland

Re: Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja Manteli » 22.11.2008, 12:04

Olen menossa Tracon IV:hen ja samalla vedän ensimmäisen cosplayn.
Puku rupeaa olemaan valmis, mutta nyt kysysin muutaman kysymyksen puvun kanssa sählääsmisestä conissa.
1. Miten ilmoittautuminen cosplay-kisaan tapahtuu?
2. Miten itse kilpailu toteutetaan?
3. Itse asun lyhyen automatkan päässä paikalta, joten kannattaako tulla valmiiksi puku päällä vai laittaa normi vaatteet ja vaihta sitten tapahtumassa?
4. Luin noilta tapahtuman sivuilta, että propit pitäisi jättää narikkaan, onko siis niin, että proppeja ei saa käyttää kuin kisan aikana. (Itselläni on Gaara ruukku koko karkeasti 1mX½mX½m, eli onko tämä liian iso koko ajan kanniskeltavaksi?)

Kiitos vastanneille.

E: Kiitoksia Latiaz, Chocobo ja Elffi
Viimeksi muokannut Manteli päivämäärä 24.11.2008, 16:09, muokattu yhteensä 2 kertaa
Manteli
Karnevaaliritari
Karnevaaliritari
Avatar
 
Viestit: 302
Liittynyt: 29.04.2008, 19:47
RS -hahmo: Jaakko hopo
IRC-nick: NonGrata

Re: Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja Chocobo » 22.11.2008, 19:36

Manteli kirjoitti:Olen menossa Tracon IV:hen ja samalla vedän ensimmäisen cosplayn.
Puku rupeaa olemaan valmis, mutta nyt kysysin muutaman kysymyksen puvun kanssa sählääsmisestä conissa.
1. Miten ilmoittautuminen cosplay-kisaan tapahtuu?
2. Miten itse kilpailu toteutetaan?
3. Itse asun lyhyen automatkan päässä paikalta, joten kannattaako tulla valmiiksi puku päällä vai laittaa normi vaatteet ja vaihta sitten tapahtumassa?
4. Luin noilta tapahtuman sivuilta, että propit pitäisi jättää narikkaan, onko siis niin, että proppeja ei saa käyttää kuin kisan aikana. (Itselläni on Gaara ruukku koko karkeasti 1mX½mX½m, eli onko tämä liian iso koko ajan kanniskeltavaksi?)

Kiitos vastanneille.


1. Cosplay-kisoihin pitää ilmottautua etukäteen netin kautta (itse ilmottaudun aina netin kautta, en tiedä onko muita tapoja). Sitten vielä siinä varsinaisessa tapahtumassa pitää käydä ilmottautumassa hyvissä ajoin ennen kisaa, että saa kaikki numerolaput sun muut. Ilmottautuneille tulee sähköpostissa tarkemmat ohjeet jossain vaiheessa ennen tapahtumaa.

3. Riippuu vähän puvusta ja missä päin asuu.. Jos kerta asut lyhyen automatkan päässä niin puvun voi ihan hyvin pistää päälle jo kotona. Traconissa on siis pukuhuoneet erikseen cosplay-kisaan osallistuville joten kai sitä voi ihan hyvin tulla normivaatteissa paikalle (itse aattelin tulla paikalle ihan normivaatteissa ja vaihtaa sitten paikan päällä).

(sori, en osaa vastata kaikkiin kymysyksiin ^^")
Chocobo
Renki
Renki
Avatar
 
Viestit: 221
Liittynyt: 09.06.2008, 20:13
Paikkakunta: Espoo
IRC-nick: Lapini

Re: Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja Latiaz » 23.11.2008, 03:17

Manteli kirjoitti:Olen menossa Tracon IV:hen ja samalla vedän ensimmäisen cosplayn.
Puku rupeaa olemaan valmis, mutta nyt kysysin muutaman kysymyksen puvun kanssa sählääsmisestä conissa.
1. Miten ilmoittautuminen cosplay-kisaan tapahtuu?
2. Miten itse kilpailu toteutetaan?
3. Itse asun lyhyen automatkan päässä paikalta, joten kannattaako tulla valmiiksi puku päällä vai laittaa normi vaatteet ja vaihta sitten tapahtumassa?
4. Luin noilta tapahtuman sivuilta, että propit pitäisi jättää narikkaan, onko siis niin, että proppeja ei saa käyttää kuin kisan aikana. (Itselläni on Gaara ruukku koko karkeasti 1mX½mX½m, eli onko tämä liian iso koko ajan kanniskeltavaksi?)

Kiitos vastanneille.


2. Kilpailijat menevät keskelle yksi kerrallaan ja heitä kuvataan muutaman sekunnin ajan. Viime Traconissa ainakin kysyttiin myös jokin kysymys. Tarkemmat jutut ovat yleensä ihan tapahtumakohtaisia. Viime Traconin kisa löytyy Youtubesta, tässä ensimmäinen osa. Alussa kerrotaan myös miten kisa etenee.

3. Yleensä puku pistetään jo valmiiksi päälle. Näkeehän niitä cossaajia aina ympäri kaupunkia con-päivinä. Toki paikanpäällä vaihtaminen onnistuu myös.

4. Kyllähän siellä niitä näkyy joillain olevan. Sanoisin, että jos luulet sen olevan oleellinen osa cossiasi niin ota se mukaan. Liikkumistahan kaikki tuollainen vaan haittaa, ja sen vapaan tilan määrän näkee vasta siellä. Luulisi, että sitä saa siellä kantaa, kunhan siinä ei ole mitään erityisen teräviä kulmia jne. Tätä voi vaikka kysyä järjestäjiltä sähköpostissa, jos välttämättä varmistuksen haluaa.
Latiaz
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 34
Liittynyt: 29.04.2008, 19:19
IRC-nick: Latiaz

Re: Cosplaying, -con-tapahtumat yms.

ViestiKirjoittaja Elffi » 24.11.2008, 02:20

Manteli kirjoitti:Olen menossa Tracon IV:hen ja samalla vedän ensimmäisen cosplayn.
Puku rupeaa olemaan valmis, mutta nyt kysysin muutaman kysymyksen puvun kanssa sählääsmisestä conissa.
1. Miten ilmoittautuminen cosplay-kisaan tapahtuu?
2. Miten itse kilpailu toteutetaan?
3. Itse asun lyhyen automatkan päässä paikalta, joten kannattaako tulla valmiiksi puku päällä vai laittaa normi vaatteet ja vaihta sitten tapahtumassa?
4. Luin noilta tapahtuman sivuilta, että propit pitäisi jättää narikkaan, onko siis niin, että proppeja ei saa käyttää kuin kisan aikana. (Itselläni on Gaara ruukku koko karkeasti 1mX½mX½m, eli onko tämä liian iso koko ajan kanniskeltavaksi?)

Kiitos vastanneille.

E: Kiitoksia Latiaz ja Chocobo


1. Cosplay-kisat olivat ainakin tänä vuonna kaikki Cosplay Finland - yhteisön alaisuudessa. Eli ilmottautumaan pääsi: http://cosplay.animeunioni.org/, jossa on linkki CF Tour 2008 (http://2008.cft.fi/index.html). Sinne täytyi rekisteröidä käyttäjä, ja sieltä voi osallistua kisoihin. Yleensä ilmottautuminen avattiin hieman yli kuukausi ennen varsinaista conia, ja muutamassa päivässä kisat olivat buukattu täyteen. Itse osallistuin vuonna 2007 Traconin cosplay-kisaan ja sijoituin kisassa ensimmäiseksi.
Luulen, että ensi kevään traconissa homma toimii samalla tavalla, kannattaa siis seurailla traconin ja cosplay tourin sivuja, ja odotella milloin ilmottautuminen avataan.

2. Tähän oli vastattu jo.

3. Tähän oli vastattu jo.

4. Itselläni on aina ollut isot miekat ja propit mukana coneissa. Puistoissa ja pihoilla niiden kanssa voi pyöriä vapaasti, mutta sisätiloissa ne joutuu usein luovuttamaan narikkaan. Gaaran ruukku on tosin selässä pysyvä pyöreä ja kiinteä asuun kuuluvua proppi, joka muodostaa siis poikkeuksen, eikä sitä tarvitse luovuttaa narikkaan.
Elffi
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 75
Liittynyt: 29.04.2008, 15:18
Paikkakunta: Vaasa
RS -hahmo: Jalo Haltia
IRC-nick: Elffin

Seuraava

Paluu Otakuluola

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa