Pienet kysymykset tietotekniikasta III

Keskustelua tietotekniikan aiheista niin ohjelmista ja laitteiden vertailuista kuin uuden elektroniikan hankinnasta. Täällä voit myös tiedustella apua tietoteknisiin ongelmiin.

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja Adveko » 04.07.2013, 21:49

Nik0-91 kirjoitti:
Karvavarvas kirjoitti:http://www.rtwincustomize.net/index.php?option=com_content&id=1360

Toimivuudesta ei oo takeita, koska microsoftin mukaan vaan ultimateen ja enterpriseen pystyy vaihtaan kielen.

Myös professionaliin voi vaihtaa kielen.


Mulla premium, eikä onnistunut.
Adveko
Karjapaimen
Karjapaimen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 05.04.2013, 16:48
RS -hahmo: Adweko

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja Nik0-91 » 05.07.2013, 14:05

Premiumiin ei tosiaan voi vaihtaa kieltä. Epävirallisia kielipaketteja voi olla saatavilla, mutta niissä saattaa esiintyä käännösvirheitä tai bugeja.
Nik0-91
Metalliseppä
Metalliseppä
Avatar
 
Viestit: 2934
Liittynyt: 30.04.2008, 13:51
Paikkakunta: Hollola
RS -hahmo: Nik0

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja Smaiiap » 16.07.2013, 22:45

Ei mitää tietoa et kuuluuko tänne mut ko rs on päällimmäisenä välilehtenä ja kun koittaa vaihtaa johonkuhun toiseen niin älyttömällä viiveellä. Ja kun menee takaisin RS välilehteen niin pitää oottaa 10-30sek että voi liikkua tai tehä jotain..?
Selaimena on Chrome

E: Tällä HTML5 betalla ei ole tälläistä ongelmaa? :o
Viimeksi muokannut Smaiiap päivämäärä 18.07.2013, 21:23, muokattu yhteensä 1 kerran
Smaiiap
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 307
Liittynyt: 29.04.2008, 19:20

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja Onzy » 17.07.2013, 15:13

Ite siirtyisin suoraan käyttämään clienttiä ^
Onzy
Kynttiläntekijä
Kynttiläntekijä
 
Viestit: 1369
Liittynyt: 16.07.2012, 15:54
RS -hahmo: Onzym

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja nikozu » 18.07.2013, 17:16

Miksi "taskhost.exe" käyttää kaiken prossun? :o
Yritin googlettaa mutta mitää ratkaisua en saanu selville.
nikozu
Rahanlyöjä
Rahanlyöjä
Avatar
 
Viestit: 617
Liittynyt: 14.05.2008, 14:44
Paikkakunta: Kemijärvi
RS -hahmo: Lappilainen

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja Adveko » 21.07.2013, 14:32

Miksei mulla toimi katsomo.fi videot firefoxilla, mutta kun kokeilen chromella niin toimii. Mikä lisäosa/laajennus pitää hankkia / päivittää?

Ja saako windowsilla joihinkin kansiohin salasanan? että kyseinen kansio aukee vain salasanalla?
Adveko
Karjapaimen
Karjapaimen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 05.04.2013, 16:48
RS -hahmo: Adweko

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja Giant » 21.07.2013, 14:56

Katsomo on tarvinnu ainaki joskus menneisyydessä silverlightin että videot pyörii.
Viimeksi muokannut Giant päivämäärä 22.07.2013, 07:52, muokattu yhteensä 1 kerran
Giant
Räätäli
Räätäli
 
Viestit: 1526
Liittynyt: 03.05.2009, 12:13
Paikkakunta: helsinki sity poi
RS -hahmo: Quitti
IRC-nick: On paras

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja Pehmolelu » 21.07.2013, 19:45

Silverlightilla, Flashilla tai HTML5:llä ne yleensä pyörii. Nykysin enemmin Silverlightilla ja HTML5.
Kuva
Pehmolelu
Kehitys- ja sisältövastaava
Kehitys- ja sisältövastaava
Avatar
 
Viestit: 2065
Liittynyt: 28.04.2008, 22:17
Paikkakunta: Pori
RS -hahmo: Lelu
IRC-nick: Pehmolelu

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja rang3 suomi1 » 25.07.2013, 16:31

En saa jostain syystä mikkiä toimimaan koneellani. Kuulokkeista tulee kyllä äänet mutta kun menen skypeen niin ihmiset eivät kuule mua vaikka mä kuulen ne. Skypen asetusten mukaan mulla ei ole edes mikkipiuhaa sisässä. Multa löytyy realtek hd audio manager ja oon sen kautta yrittäny säätää mutta ei onnistu. Oon myös koittanu toisilla kuulokkeilla.
Time flies like an arrow, fruit flies like banana.
rang3 suomi1
Rotanpyytäjä
Rotanpyytäjä
Avatar
 
Viestit: 23
Liittynyt: 27.05.2009, 20:40
RS -hahmo: salama908

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja Pehmolelu » 01.08.2013, 23:31

rang3 suomi1 kirjoitti:En saa jostain syystä mikkiä toimimaan koneellani. Kuulokkeista tulee kyllä äänet mutta kun menen skypeen niin ihmiset eivät kuule mua vaikka mä kuulen ne. Skypen asetusten mukaan mulla ei ole edes mikkipiuhaa sisässä. Multa löytyy realtek hd audio manager ja oon sen kautta yrittäny säätää mutta ei onnistu. Oon myös koittanu toisilla kuulokkeilla.


Meneppäs right click tuolta oikeesta alakulmasta siit ääni iconista ja valitte tallennuslaitteet. Aukee ääniasetukset jossa näkee mikronift yms. Katso että sun mikrofoni on oletuslaite ja oletusarvoinen viestintälaite.
Kuva
Pehmolelu
Kehitys- ja sisältövastaava
Kehitys- ja sisältövastaava
Avatar
 
Viestit: 2065
Liittynyt: 28.04.2008, 22:17
Paikkakunta: Pori
RS -hahmo: Lelu
IRC-nick: Pehmolelu

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja Vesinokka » 05.08.2013, 19:05

Onko "vaarallista" jos PC:n johdot on sotkuiset, jos ne ei kuitenkaan osu tuulettimiin?
Vesinokka
Metalliseppä
Metalliseppä
 
Viestit: 2958
Liittynyt: 07.02.2009, 12:46

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja Nik0-91 » 05.08.2013, 22:01

Vesinokka kirjoitti:Onko "vaarallista" jos PC:n johdot on sotkuiset, jos ne ei kuitenkaan osu tuulettimiin?

Eipä siitä mitään haittaa ole, jos ne eivät ota tuulettimiin kiinni. Esteettisiä asioita lähinnä. Ilmankierron kannalta ei ole juurikaan mitään merkitystä.
Nik0-91
Metalliseppä
Metalliseppä
Avatar
 
Viestit: 2934
Liittynyt: 30.04.2008, 13:51
Paikkakunta: Hollola
RS -hahmo: Nik0

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja rang3 suomi1 » 07.08.2013, 18:14

Pehmolelu kirjoitti:
rang3 suomi1 kirjoitti:En saa jostain syystä mikkiä toimimaan koneellani. Kuulokkeista tulee kyllä äänet mutta kun menen skypeen niin ihmiset eivät kuule mua vaikka mä kuulen ne. Skypen asetusten mukaan mulla ei ole edes mikkipiuhaa sisässä. Multa löytyy realtek hd audio manager ja oon sen kautta yrittäny säätää mutta ei onnistu. Oon myös koittanu toisilla kuulokkeilla.


Meneppäs right click tuolta oikeesta alakulmasta siit ääni iconista ja valitte tallennuslaitteet. Aukee ääniasetukset jossa näkee mikronift yms. Katso että sun mikrofoni on oletuslaite ja oletusarvoinen viestintälaite.

Aina kun laitan kuulokkeet sisää voin valita, otanko line in, mic in vai headphones. Jos otan noista minkä tahansa muun ku headphones, äänet katoo. Ja jos otan headphones ja meen tonne sun neuvomaan paikkaan se näyttää ettei mul oo ees mikkii kytkettynä. Jos taas vaihan "mic in" nii sit se kyl löytää mikin mut kuten sanoin sit ei oo äänii...
Time flies like an arrow, fruit flies like banana.
rang3 suomi1
Rotanpyytäjä
Rotanpyytäjä
Avatar
 
Viestit: 23
Liittynyt: 27.05.2009, 20:40
RS -hahmo: salama908

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja rang3 suomi1 » 08.08.2013, 16:08

rang3 suomi1 kirjoitti:
Pehmolelu kirjoitti:
rang3 suomi1 kirjoitti:En saa jostain syystä mikkiä toimimaan koneellani. Kuulokkeista tulee kyllä äänet mutta kun menen skypeen niin ihmiset eivät kuule mua vaikka mä kuulen ne. Skypen asetusten mukaan mulla ei ole edes mikkipiuhaa sisässä. Multa löytyy realtek hd audio manager ja oon sen kautta yrittäny säätää mutta ei onnistu. Oon myös koittanu toisilla kuulokkeilla.


Meneppäs right click tuolta oikeesta alakulmasta siit ääni iconista ja valitte tallennuslaitteet. Aukee ääniasetukset jossa näkee mikronift yms. Katso että sun mikrofoni on oletuslaite ja oletusarvoinen viestintälaite.

Aina kun laitan kuulokkeet sisää voin valita, otanko line in, mic in vai headphones. Jos otan noista minkä tahansa muun ku headphones, äänet katoo. Ja jos otan headphones ja meen tonne sun neuvomaan paikkaan se näyttää ettei mul oo ees mikkii kytkettynä. Jos taas vaihan "mic in" nii sit se kyl löytää mikin mut kuten sanoin sit ei oo äänii...

E: Nyt toimii! laitoin piuhat koneen takana oleviin reikiin kun aiemmin pidin niitä edessä ja se autto!
EE: Oho piti muokkaa mut vahingos lähetin uuden viestin :D
Time flies like an arrow, fruit flies like banana.
rang3 suomi1
Rotanpyytäjä
Rotanpyytäjä
Avatar
 
Viestit: 23
Liittynyt: 27.05.2009, 20:40
RS -hahmo: salama908

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja Pehmolelu » 08.08.2013, 17:21

rang3 suomi1 kirjoitti:E: Nyt toimii! laitoin piuhat koneen takana oleviin reikiin kun aiemmin pidin niitä edessä ja se autto!
EE: Oho piti muokkaa mut vahingos lähetin uuden viestin :D


Siellä samaisissa asetuksissa on sellainen raksitus kohta joka pitää raksittaa jos tahtoo et se ohjataa sielt takaa siihe etee
Kuva
Pehmolelu
Kehitys- ja sisältövastaava
Kehitys- ja sisältövastaava
Avatar
 
Viestit: 2065
Liittynyt: 28.04.2008, 22:17
Paikkakunta: Pori
RS -hahmo: Lelu
IRC-nick: Pehmolelu

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja Vesinokka » 09.08.2013, 23:20

näyttis kuumenee ~35 -> ~65 celsiukseen pelatessa ja samalla saa tuulettimensa huutamaan kovasti (riippuu tietysti pelin raskaudesta miten kovaa)

muut komponentit ei nouse paljoa (CPU n. 10 astetta ja muut ei melkein yhtään)

näyttiksenä gigabyte amd 7950 windforce

mitä teen
Vesinokka
Metalliseppä
Metalliseppä
 
Viestit: 2958
Liittynyt: 07.02.2009, 12:46

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja nikozu » 10.08.2013, 00:05

Ostat näyttikseen hyvän tuulettimen? ;)
nikozu
Rahanlyöjä
Rahanlyöjä
Avatar
 
Viestit: 617
Liittynyt: 14.05.2008, 14:44
Paikkakunta: Kemijärvi
RS -hahmo: Lappilainen

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja Giant » 10.08.2013, 07:49

Eikös silloi takuut lähe veks kaikil muil valmistajil paitsi evgalla(?)
Giant
Räätäli
Räätäli
 
Viestit: 1526
Liittynyt: 03.05.2009, 12:13
Paikkakunta: helsinki sity poi
RS -hahmo: Quitti
IRC-nick: On paras

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja Nik0-91 » 10.08.2013, 09:50

Vesinokka kirjoitti:näyttis kuumenee ~35 -> ~65 celsiukseen pelatessa ja samalla saa tuulettimensa huutamaan kovasti (riippuu tietysti pelin raskaudesta miten kovaa)

muut komponentit ei nouse paljoa (CPU n. 10 astetta ja muut ei melkein yhtään)

näyttiksenä gigabyte amd 7950 windforce

mitä teen

Tuo jäähy on kyllä hyvä. Yritä katsoa onko näyttis pölyinen. Tämän jälkeen voit koittaa itse säätää tuulettimen nopeutta. Monesti tuuletinprofiilit ovat turhan agressiivisia. Tuo 65 astetta ei ole kovin paha lämpötila, kun referenssimallit lämpiää 80 asteeseen. Voit laskea tuulettimen nopeutta, vaikkapa Catalyst Control Centteristä ja tarkkailla lämpötiloja pelatessa.

Edit: On tuo lämpö ja meteli kyllä liian kovia. Onko kotelossasi hyvä tuuletus? http://www.hardwarecanucks.com/forum/ha ... ew-18.html
Nik0-91
Metalliseppä
Metalliseppä
Avatar
 
Viestit: 2934
Liittynyt: 30.04.2008, 13:51
Paikkakunta: Hollola
RS -hahmo: Nik0

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja Pehmolelu » 10.08.2013, 10:54

Itel lämpes Geforcet 85 asteesee ku oli vähä pölyy mut siivoamisen jälkee ne oli silti viel 70-75 astet. Ne alkaa ite varoittelee 85 astees et nyt alkaa lämpöö ol liikaa. Luulis et Radeonil on kans joku tälläne systeemi et varoittelee ku lämmöt nousee liikaa.
Kuva
Pehmolelu
Kehitys- ja sisältövastaava
Kehitys- ja sisältövastaava
Avatar
 
Viestit: 2065
Liittynyt: 28.04.2008, 22:17
Paikkakunta: Pori
RS -hahmo: Lelu
IRC-nick: Pehmolelu

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja Vesinokka » 10.08.2013, 11:47

kotelo on fractal r4 ja ei ole sen lisäksi muita tuulettimia kun mitä kotelon mukana tuli valmiina
Vesinokka
Metalliseppä
Metalliseppä
 
Viestit: 2958
Liittynyt: 07.02.2009, 12:46

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja nikozu » 17.08.2013, 07:31

Tässä ihan vasta ostin humblebundlesta medal of honorin ja se on espanjaksi. Eli voiko sen jotenki vaihtaa?
E: jaa mä taisinki saada tän korjattua: Steamissa right click siihen peliin > ominaisuudet > kieli :S
nikozu
Rahanlyöjä
Rahanlyöjä
Avatar
 
Viestit: 617
Liittynyt: 14.05.2008, 14:44
Paikkakunta: Kemijärvi
RS -hahmo: Lappilainen

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja Dai5yKukko » 25.08.2013, 00:47

apua pls. En voi avata mun kannettavaa, kun laitan sen avautumaan siitä kuuluu 5 sekunnin päästä BEEP BEEP BEEP BEEP ihan uskomattoman kovalla äänellä, niin että kuuluu kilometrin päähän. Toi BEEP tulee sekunnin välein toisistaan ja sitä tulee ainakin 22 kertaa, sen pidemmälle en voi odottaa koska noi muut asukkaat täällä kerrostalossa varmaan soitti jo poliisit, se meteli on ihan käsittämätön. Oon tässä tunnin googletellut ongelmaa mutta mikään ei tunnu auttavan.
Kuva
Jos et oksenna se ei oo treeni ollenkaa
Dai5yKukko
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 957
Liittynyt: 12.01.2011, 22:13

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja Kaizu » 25.08.2013, 02:39

Skyrimkukko kirjoitti:apua pls. En voi avata mun kannettavaa, kun laitan sen avautumaan siitä kuuluu 5 sekunnin päästä BEEP BEEP BEEP BEEP ihan uskomattoman kovalla äänellä, niin että kuuluu kilometrin päähän. Toi BEEP tulee sekunnin välein toisistaan ja sitä tulee ainakin 22 kertaa, sen pidemmälle en voi odottaa koska noi muut asukkaat täällä kerrostalossa varmaan soitti jo poliisit, se meteli on ihan käsittämätön. Oon tässä tunnin googletellut ongelmaa mutta mikään ei tunnu auttavan.


Mikä noista sopii parhaiten? http://koti.mbnet.fi/pau/bios_koodit.html

Yks pieni piippaus on normaalia käynnistyksen yhteydessä mut jos muita piippauksia alkaa kuulua ni jotain on pahasti vialla, virtalähde, emolevy, näytönohjain, tuulettimet.

e: äkkiä ku kattoo tota listaa ni toi sopis parhaiten: Jatkuva piippaus: Virtalähde- tai emolevyongelma
Kuva
Kaizu
Kaartin kenraali
Kaartin kenraali
Avatar
 
Viestit: 427
Liittynyt: 16.03.2012, 08:48
RS -hahmo: Kaizu
IRC-nick: Kaizu
Discord nick: Kaizu

Re: Pienet kysymykset tietotekniikasta III

ViestiKirjoittaja Dai5yKukko » 25.08.2013, 03:34

Ongelma korjattu. Se piippaus johtui siitä että mun backspace-nappi, josta tosin se ulkoinen nappi on irronnut jo kuukausia sitten, oli jäänyt pohjaan kun olin käyttänyt sitä painamalla sitä metallilevyä siinä sen napin alapuolella. Eli käytännössä kun jotain nappia painaa niin se ei avaa sitä konetta siinä avauksessa vaan piippaa vaan loputtomiin. Eli ongelma oli se että backspace nappi oli painettuna pohjaan mutta sitä nappia ei edes ole siinä eli mitenkäs sen saa laitettua niin ettei se ole painettuna pohjassa? Noh, otin keittiöveitsen ja kaiversin, revin ja raavin sillä siitä backspace napin kohalta 2 kerrosta metallilevyjä pois jonka jälkeen se ei ollut enää painettuna pohjassa ja pystyin käynnistämään koneen. Siinä raapiessa vaan hajotin samalla läppiksen näppiksen niin että nyt mikään nappi f9 9 O L . näppäinrivistiön oikealla puolellla ei toimi ollenkaan, eli reilu 1/3 näppäimistöstä. Bindasin sitten kaikki tärkeät näppäimet oikealta puolelta kaikkiin vähemmän tärkeisiin nappeihin vasemmalla puolella, onhan tässä totuttelemista mutta minkäs teet.
Kuva
Jos et oksenna se ei oo treeni ollenkaa
Dai5yKukko
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 957
Liittynyt: 12.01.2011, 22:13

EdellinenSeuraava

Paluu Teknokraattien kilta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 350 vierailijaa