Uutta puhelinta hankkimassa.

Keskustelua tietotekniikan aiheista niin ohjelmista ja laitteiden vertailuista kuin uuden elektroniikan hankinnasta. Täällä voit myös tiedustella apua tietoteknisiin ongelmiin.

Uutta puhelinta hankkimassa.

ViestiKirjoittaja Tikru » 26.11.2011, 19:41

Mulla on tällä hetkellä tälläinen vanha nokialainen (ei varmaa koskaan mene rikki, koska ennen puhelimet rakennettiin kestämään), mutta mielenkiintoa hankkia tollanen puhelin missä vois selailla nettiä yms. Paljoa en pysty maksamaan uudesta luurista joten pakko melkeen sanoa että haarukka on 100-150€. Onko mitään järkeä ostaa näin halpaa kosketusnäyttöpuhelinta, vai päteekö sanonta halvalla ei saa hyvää kaikkeen?

Tälläsen saisin elisalta 99e ja pitäis tietää nopsaa et hakeeko ku rajotettu erä siel.. (Etukuponki tuli puhelinlaskun mukana) http://www.expert.fi/Tuotteet/Puhelimet ... HITE-BLACK
Tikru
Renki
Renki
 
Viestit: 216
Liittynyt: 30.04.2008, 15:59
Paikkakunta: Vaasa
Klaani: LeatherBoys

Re: Uutta puhelinta hankkimassa.

ViestiKirjoittaja tima267 » 26.11.2011, 19:51

En tiedä onko tarjous enää voimassa, mutta itse ostin muutama viikko sitten veikon koneesta samsung galaxy gion. Kannattaa hommata jos tarjous on voimassa 125e.
tima267
Ojankaivaja
Ojankaivaja
Avatar
 
Viestit: 168
Liittynyt: 17.10.2011, 15:14

Re: Uutta puhelinta hankkimassa.

ViestiKirjoittaja Tikru » 26.11.2011, 19:57

tima267 kirjoitti:En tiedä onko tarjous enää voimassa, mutta itse ostin muutama viikko sitten veikon koneesta samsung galaxy gion. Kannattaa hommata jos tarjous on voimassa 125e.
Saunalahti ainakin näyttää kyseistä luuria myyvän 119e. Mielellään hakisin uuden kännykkäni saunalahden puljusta kun siellä jo puhelinliittymä ja mokkula on niin saattaa hieman alea saada ja muutenkin helpompaa.

Oon jokatapauksessa menossa elisan puljussa käymässä ensi viikolla, mutta haluisin kuulla käyttäjien kokemuksia halvemmista alypuhelimista. Liikkeissä yleensä tavataan vain kertoa puhelinten hyvät puolet ja huonot puolet käyttäjän täytyy itse etsiä.
Tikru
Renki
Renki
 
Viestit: 216
Liittynyt: 30.04.2008, 15:59
Paikkakunta: Vaasa
Klaani: LeatherBoys

Re: Uutta puhelinta hankkimassa.

ViestiKirjoittaja tima267 » 26.11.2011, 20:11

Tikru kirjoitti:
tima267 kirjoitti:En tiedä onko tarjous enää voimassa, mutta itse ostin muutama viikko sitten veikon koneesta samsung galaxy gion. Kannattaa hommata jos tarjous on voimassa 125e.
Saunalahti ainakin näyttää kyseistä luuria myyvän 119e. Mielellään hakisin uuden kännykkäni saunalahden puljusta kun siellä jo puhelinliittymä ja mokkula on niin saattaa hieman alea saada ja muutenkin helpompaa.

Oon jokatapauksessa menossa elisan puljussa käymässä ensi viikolla, mutta haluisin kuulla käyttäjien kokemuksia halvemmista alypuhelimista. Liikkeissä yleensä tavataan vain kertoa puhelinten hyvät puolet ja huonot puolet käyttäjän täytyy itse etsiä.

Mitä nyt pari viikkoa käytelly niin ihan hyväksi puhelimeksi todennu hinta laatusuhde 4/5. Ainoo miinus niin huono kamera.
tima267
Ojankaivaja
Ojankaivaja
Avatar
 
Viestit: 168
Liittynyt: 17.10.2011, 15:14

Re: Uutta puhelinta hankkimassa.

ViestiKirjoittaja Jondree » 26.11.2011, 20:57

ZTE Bladeakin taitaa nykyään saada alle 150e, joten jos halpaa älypuhelinta olet ostamassa, olisi Blade todennäköisesti yksi parhaista vaihtoehdoista. Modaamalla kyseiseen puhelimeen saa Android 2.3.4 -käyttöjärjestelmän, ja prosessorin saa kellotettua jopa 790 megahertziin. Näyttö on Bladessa Galaxy GIO:a isompi ja resoluutio on parempi. Muutenkin ZTE:n puhelin on hinta-laatusuhteeltaan Samsungin vastaavaa parempi. Kamerakin on keskitasoa, ja normivalaistuksessa kuvaaminen onnistuu hyvin. Itse olen ollut Bladen omistaja jo puoli vuotta, ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Nokian Symbian-sähellyksiin en koskisi pitkällä tikullakaan.
Jondree
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
 
Viestit: 1943
Liittynyt: 29.04.2008, 19:01
Paikkakunta: Oulu
RS -hahmo: Jex Thoth
IRC-nick: Jondree

Re: Uutta puhelinta hankkimassa.

ViestiKirjoittaja Tikru » 26.11.2011, 21:13

Tätäkö tarkoitatte? http://saunalahti.fi/puhelimet/puhelin. ... ndsetmodel
Pitää miettiä, oon muutenkin harkinnut jonkun muun puhelimen hommaamista kuin ainaisen nokialaisen. Oon itse vannoutunut prepaidin käyttäjä mutta eikös näihin saa sellasia paketteja että esim netti 5e/kk ja saa käyttää rajattomasti? Muistelisin ennen että megatavujen mukaan lasku määräytyy.. Ja sitten puhe/text paketti tai normaalihinnoilla.
Tikru
Renki
Renki
 
Viestit: 216
Liittynyt: 30.04.2008, 15:59
Paikkakunta: Vaasa
Klaani: LeatherBoys

Re: Uutta puhelinta hankkimassa.

ViestiKirjoittaja Jondree » 26.11.2011, 21:23

Tikru kirjoitti:Tätäkö tarkoitatte? http://saunalahti.fi/puhelimet/puhelin. ... ndsetmodel
Pitää miettiä, oon muutenkin harkinnut jonkun muun puhelimen hommaamista kuin ainaisen nokialaisen. Oon itse vannoutunut prepaidin käyttäjä mutta eikös näihin saa sellasia paketteja että esim netti 5e/kk ja saa käyttää rajattomasti? Muistelisin ennen että megatavujen mukaan lasku määräytyy.. Ja sitten puhe/text paketti tai normaalihinnoilla.


Juuri tuota tarkoitamme.

Itselläni on DNA:lta 500 paketti, olisikohan 15e/kk, ja puolen megan netti 90 senttiä/kk. Tuo puoli megaa riittää hyvin perussurffailuun, Spotifyyn ja normaalilaatuisiin YouTube-videoihin, ja sitä saa käyttää rajattomasti. Ainakin Soneralla ja TeleFinlandilla nuo nettipaketit on 1 giga tai vähemmän, mutta DNA ainakin tarjoaa ilman rajoituksia.

Itselläni ei noita Haribon mainitsemia lagausongelmia ole ollut kuin joskus puhelinta käynnistäessä. Käytän nimittäin ES Task Manager -widgetiä, jolla saa suljettua kaikki käyttämättömät sovellukset yhdellä klikkauksella. Sitä kun painaa aina näyttölukituksen avattuaan, ei lagaamistakaan tule puhelimessa esiintymään.
Jondree
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
 
Viestit: 1943
Liittynyt: 29.04.2008, 19:01
Paikkakunta: Oulu
RS -hahmo: Jex Thoth
IRC-nick: Jondree

Re: Uutta puhelinta hankkimassa.

ViestiKirjoittaja Tikru » 28.11.2011, 16:08

Joo tosiaan kävin tuon zte blade whiten hakemassa. Saunalahden myymälä oli inventaarion takia kiinni, noh, matka jatkui kohti dna:ta jostai ei löytynyt kuin kalliita nokia puhelimia kun myyjältä vielä erikseen kysyin. Soneran liikkeessä sitten oli tarjous että puhelin 19e kertamaksulla ja sitten 24kk sopimus ja otin sitten 100 minuuttia, 50 tekstaria ja 300mt netin ja ylimenevä osuus superhitaalla yhteydellä. Lasku on 20e~/kk. Paljoonko tuo 300mt sitten riittää /kk? En vaan millään viihtiny ottaa ylihinnoiteltua 20e/0,5megan nettiä kännykkään, kun en sillä muuta surffailua tee kuin ehkö facebook ja uutisia. Kuluuko noihin kuinka paljon? ;)

ps. Hitto unohdin siellä myymälässä kysyä tuohon luuriin jotain suojakoteloa?? Kaverilla on iphonessa sellanen, mutta kaipa vähä jokaseen kännyyn löytyy? Tietääkö joku? On menny yks näyttö kerran rikki nokian kännykästä kun jotenkin taskussa pääsi painautumaan jotenkin.
Tikru
Renki
Renki
 
Viestit: 216
Liittynyt: 30.04.2008, 15:59
Paikkakunta: Vaasa
Klaani: LeatherBoys

Re: Uutta puhelinta hankkimassa.

ViestiKirjoittaja tima267 » 28.11.2011, 18:17

Vinkki jos ei ole suojamuovia laita puhelin näyttö reiteen päin taskussa niin ei tule niin helposti niitä näyttö vikoja.
tima267
Ojankaivaja
Ojankaivaja
Avatar
 
Viestit: 168
Liittynyt: 17.10.2011, 15:14

Re: Uutta puhelinta hankkimassa.

ViestiKirjoittaja Tikru » 28.11.2011, 18:26

tima267 kirjoitti:Vinkki jos ei ole suojamuovia laita puhelin näyttö reiteen päin taskussa niin ei tule niin helposti niitä näyttö vikoja.

Justiinsa tilasin suojamuovin hudomishopista. On kyllä sitten omituinen puhelin kertakaikkiaan, pelejä en oo löytänyt? En mä tätä pelien takia ostanut mutta olis se mukava jos pelejä olisi. Tietääkö joku saman luurin omaava onko tässä pelejä?
Tikru
Renki
Renki
 
Viestit: 216
Liittynyt: 30.04.2008, 15:59
Paikkakunta: Vaasa
Klaani: LeatherBoys

Re: Uutta puhelinta hankkimassa.

ViestiKirjoittaja Juuhansson » 28.11.2011, 18:32

Tikru kirjoitti:
tima267 kirjoitti:Vinkki jos ei ole suojamuovia laita puhelin näyttö reiteen päin taskussa niin ei tule niin helposti niitä näyttö vikoja.

Justiinsa tilasin suojamuovin hudomishopista. On kyllä sitten omituinen puhelin kertakaikkiaan, pelejä en oo löytänyt? En mä tätä pelien takia ostanut mutta olis se mukava jos pelejä olisi. Tietääkö joku saman luurin omaava onko tässä pelejä?


Pelit pitää luultavasti lataa. Android shopista niitä saa, jotkut ilmaisia tai maksullisia.
Juuhansson
Mylläri
Mylläri
 
Viestit: 797
Liittynyt: 08.10.2010, 20:02

Re: Uutta puhelinta hankkimassa.

ViestiKirjoittaja Tikru » 28.11.2011, 18:59

Juup.. Yritin ladata mutta herjaa: "Tähän tiliin ei ole liitetty yhtään Android-puhelinta. Kirjaudu sisään toiseen tiliin.".. Miten voin liittää puhelimeni tonne et voisin ladata..?
Tikru
Renki
Renki
 
Viestit: 216
Liittynyt: 30.04.2008, 15:59
Paikkakunta: Vaasa
Klaani: LeatherBoys

Re: Uutta puhelinta hankkimassa.

ViestiKirjoittaja Jondree » 28.11.2011, 19:08

Tikru kirjoitti:Juup.. Yritin ladata mutta herjaa: "Tähän tiliin ei ole liitetty yhtään Android-puhelinta. Kirjaudu sisään toiseen tiliin.".. Miten voin liittää puhelimeni tonne et voisin ladata..?


Kokeile mennä ihan puhelimellasi Android Markettiin, toimii paljon helpommin sitä kautta. Marketin pikakuvake pitäisi löytyä puhelimen sovellusvalikosta. Tämän jälkeen puhelimesi pitäisi rekisteröityä myös koneella käytettävään Markettiin, kunhan kirjaudut sisään Gmail-tililläsi, jonka annoit puhelimen ensikäynnistyksen aikana.
Jondree
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
 
Viestit: 1943
Liittynyt: 29.04.2008, 19:01
Paikkakunta: Oulu
RS -hahmo: Jex Thoth
IRC-nick: Jondree

Re: Uutta puhelinta hankkimassa.

ViestiKirjoittaja Tikru » 28.11.2011, 19:32

Joo nyt lataa. 10mt 1 peli, ja 300mt/kk. :confused:: Onnistuuko se että lataa nää läppäril ja sit usbkaapelin kautta siirtää? :D

EDIT; Itse huomannut että akku ei näytä olevan mikään paras? Vai eikö sen pitäisi kestää jatkuvaa puhelin räpellystä? Olen ehkä n. 1h. räpeltänyt kännykkää ja akku on tippunut 100%--->79%
Tikru
Renki
Renki
 
Viestit: 216
Liittynyt: 30.04.2008, 15:59
Paikkakunta: Vaasa
Klaani: LeatherBoys

Re: Uutta puhelinta hankkimassa.

ViestiKirjoittaja Jondree » 28.11.2011, 20:46

Tikru kirjoitti:Joo nyt lataa. 10mt 1 peli, ja 300mt/kk. :confused:: Onnistuuko se että lataa nää läppäril ja sit usbkaapelin kautta siirtää? :D

EDIT; Itse huomannut että akku ei näytä olevan mikään paras? Vai eikö sen pitäisi kestää jatkuvaa puhelin räpellystä? Olen ehkä n. 1h. räpeltänyt kännykkää ja akku on tippunut 100%--->79%


Android Marketista sovelluksia ei saa ladattua suoraan koneelle, mutta esimerkiksi Panda Appsista ja Lisvidista kyseinen homma onnistuu.

Akun keston parantamiseen kannattaa ladata Battery Defender, jolla saat säädettyä ohjelmien käyttöä, esimerkiksi näytön ollessa suljettuna myös nettiyhteys katkeaa.
Jondree
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
 
Viestit: 1943
Liittynyt: 29.04.2008, 19:01
Paikkakunta: Oulu
RS -hahmo: Jex Thoth
IRC-nick: Jondree

Re: Uutta puhelinta hankkimassa.

ViestiKirjoittaja Tikru » 28.11.2011, 21:24

^ Kokeilin ladata läppärillä ja siirtää puhelimeen mutta puhelin ei suostu avaamaan niitä ja herjaa että turvallisuussyistä vain androidista ladatut toimivat. :/
Tikru
Renki
Renki
 
Viestit: 216
Liittynyt: 30.04.2008, 15:59
Paikkakunta: Vaasa
Klaani: LeatherBoys

Re: Uutta puhelinta hankkimassa.

ViestiKirjoittaja Jondree » 29.11.2011, 00:55

Tikru kirjoitti:^ Kokeilin ladata läppärillä ja siirtää puhelimeen mutta puhelin ei suostu avaamaan niitä ja herjaa että turvallisuussyistä vain androidista ladatut toimivat. :/


Asetukset > sovellukset > raksi kohtaan "tuntemattomat lähteet" niin jo alkaa pelittämään.
Jondree
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
 
Viestit: 1943
Liittynyt: 29.04.2008, 19:01
Paikkakunta: Oulu
RS -hahmo: Jex Thoth
IRC-nick: Jondree

Re: Uutta puhelinta hankkimassa.

ViestiKirjoittaja Tikru » 29.11.2011, 16:14

Juup kiitoksia. Entä sitten jos tahtoo poistaa asennettuja sovelluksia miten homma siten pelittää?
Tikru
Renki
Renki
 
Viestit: 216
Liittynyt: 30.04.2008, 15:59
Paikkakunta: Vaasa
Klaani: LeatherBoys


Paluu Teknokraattien kilta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa