Pienet kysymykset grafiikasta, ohjelmista ja taiteesta

Graafisista virityksistä ja niihin liittyvistä asioista kiinnostuneet löytävät tiensä tänne.

Re: Pienet kysymykset grafiikasta, ohjelmista ja taiteesta

ViestiKirjoittaja Omppu91 » 06.12.2010, 06:35

Janda kirjoitti:[img]http://i2.ytimg.com/vi/O-9XWtOjPxM/0.jpg/img] Toi kuva hyvälaatuisena ja resoluutio vähintään 1024x768, mielellään yli 1280x1024, googlailemalla en löytänyt : <
Kuvan henkilö vissiinkin Vika Jigulina

http://www.tineye.com/

Okkultisti kirjoitti:...Jos joku sattuu tietämään, mikä tuon aiheuttaa, niin voisi kertoa, että vastaisuudessa sitten tietää...

Manuaalisesti olettaisin että homma olisi hoitunut Window>Animation ja jokaisesta kuvasta olisit yksitellen pimentänyt kaikki frameen kuulumattomat layerit.

jogiin kirjoitti:Mikä olis hyvä ja ilmanen helppo kuvanmuokkaus ohjelma?

Hyvä ja helppo ovat käänteisestiverrannollisia.

Ääripäitä edustanee Paint ja Photoshop.
Omppu91
Mäkitupalainen
Mäkitupalainen
Avatar
 
Viestit: 100
Liittynyt: 04.05.2008, 17:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienet kysymykset grafiikasta, ohjelmista ja taiteesta

ViestiKirjoittaja nikozu » 01.07.2011, 16:51

Minua kiinnostaa nämä pixel artit mutta miten ne tehään paintilla ja tietääkö joku hyvän suomen kielisen oppaan mistä voisin oppia tekemään hienoja pixel artteja?
nikozu
Rahanlyöjä
Rahanlyöjä
Avatar
 
Viestit: 617
Liittynyt: 14.05.2008, 14:44
Paikkakunta: Kemijärvi
RS -hahmo: Lappilainen

Re: Pienet kysymykset grafiikasta, ohjelmista ja taiteesta

ViestiKirjoittaja Aapelis » 07.03.2012, 13:14

Oon erittäin uusi kuvakäsittely ohjelmien käyttäjä joten haluaisin kysyä paria asiaa.

1. Monilla on avatareissaan kuva, joka ei ole tehty itse ohjelmalla. Miten sen saa liitettyä siihen tehtävään työhön? Miten sitä täytyy muokata että saan esimerkiksi koko kehosta vain pään jäljelle? Transutusta olen yrittänyt mutta sekään ei oikein tuntunut toimivan.

2. Olen lukenut Tsunin väritysvinkit jo useaan kertaan, mutta en oikein ymmärrä vieläkään miten tuo toimii. Minulla on suomalainen Gimp 2 joten kaipaisin ohjeita suomenkielisillä termeillä kyseiseen ohjelmaan.

E: 3. Kun Screenshottaan kuvan ja koitan leikata sen ympäriltä turhia kohtia pois siihen jää se valkoinen alue, miten sen saa pois?

E: Kiitos Haribo! Nuo olivat oikein selkeitä vastauksia!
Viimeksi muokannut Aapelis päivämäärä 31.03.2012, 15:37, muokattu yhteensä 2 kertaa
Aapelis
Riistanvartija
Riistanvartija
 
Viestit: 872
Liittynyt: 17.08.2010, 10:41
Paikkakunta: Helsinki
RS -hahmo: Aapelis
IRC-nick: Aapelis

Re: Pienet kysymykset grafiikasta, ohjelmista ja taiteesta

ViestiKirjoittaja Aapelis » 31.03.2012, 12:30

Saisinko linkin johonkin sivulle jossa olisi laaja valikoima ilmaisia fontteja gimppiin?(:

E: Kiitos Mekyi!
Viimeksi muokannut Aapelis päivämäärä 31.03.2012, 15:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Aapelis
Riistanvartija
Riistanvartija
 
Viestit: 872
Liittynyt: 17.08.2010, 10:41
Paikkakunta: Helsinki
RS -hahmo: Aapelis
IRC-nick: Aapelis

Re: Pienet kysymykset grafiikasta, ohjelmista ja taiteesta

ViestiKirjoittaja Mekyi » 31.03.2012, 13:24

Täältä niitä löytyy valtava määrä. Googlettamalla löytyy myös paljon muitakin saitteja.
Mekyi
Renki
Renki
Avatar
 
Viestit: 224
Liittynyt: 09.12.2010, 19:48
RS -hahmo: Mekyi
IRC-nick: Mekyi
Klaani: Runepoli

Re: Pienet kysymykset grafiikasta, ohjelmista ja taiteesta

ViestiKirjoittaja Aapelis » 10.06.2012, 21:46

Oon menny perhana unohtamaan sen näppäin yhdistelmän millä gimp 2 saa tasot näkyviin =D ehtiskö joku nopeasti kertoa sen?


E: Sehän se oli, kiitos.
Viimeksi muokannut Aapelis päivämäärä 11.06.2012, 08:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Aapelis
Riistanvartija
Riistanvartija
 
Viestit: 872
Liittynyt: 17.08.2010, 10:41
Paikkakunta: Helsinki
RS -hahmo: Aapelis
IRC-nick: Aapelis

Re: Pienet kysymykset grafiikasta, ohjelmista ja taiteesta

ViestiKirjoittaja Haribo » 10.06.2012, 21:58

Ei ole tullut käytettyä pitkään aikaan gimppiä, mutta uskon ohjelman loogisuuteen, ja siihen että yhdistelmä on ctrl+l.
(L=Layers, you know.)
Haribo
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 223
Liittynyt: 16.03.2012, 09:49
RS -hahmo: Haribo404
IRC-nick: Haribo`

Re: Pienet kysymykset grafiikasta, ohjelmista ja taiteesta

ViestiKirjoittaja Aapelis » 18.09.2012, 09:58

Noniin nyt otin photarin käyttöön hetki sitten ja tarkoitus olisi opetella saamaan cs kutosella borderit teksteihin.

http://www.youtube.com/watch?v=E_0KTcitN50

Käytän tuota opasta mutta koska kyseessä on vanhempi photari niin ikkunat ovat jonkin verran erinäköisiä eikä oikein suju. Kaikki menee ihan hyvin kunnes (video kohta 1:28 ja siitä eteenpäin)...

Liian iso kuva laitettavaksi suoraan.

Eli mitäs tossa pitäis tehdä? Ikkuna eroaa täysin videossa näytetystä ikkunasta :confused::

LMFAO Onnistuin iha vahingossa. D:::
Kuva
Aapelis
Riistanvartija
Riistanvartija
 
Viestit: 872
Liittynyt: 17.08.2010, 10:41
Paikkakunta: Helsinki
RS -hahmo: Aapelis
IRC-nick: Aapelis

Re: Pienet kysymykset grafiikasta, ohjelmista ja taiteesta

ViestiKirjoittaja Nicrative » 18.09.2012, 12:10

En käytä itse photaria, mutta tuossa videossahan painettiin stroke. Sinullakin on tuossa photarissa tuo stroke näppäin tuolla valikossa, tosin hieman eri paikassa. Painat siitä, silloin pitäisi aueta uusi valikko josta valitset värin ja koon. Näin ainakin itse luulisin sen menevän.

Edit: Tarkistin vielä yhtäläisyyden valikkojen välillä ja täysin sama valikko näyttäisi olevan. Ainoastaan valikot vasemmalla ovat hieman eri järjestyksessä.
Kuva
Nicrative
Mäkitupalainen
Mäkitupalainen
Avatar
 
Viestit: 114
Liittynyt: 10.01.2011, 17:32
Paikkakunta: Vääksy, Asikkala
RS -hahmo: Nicrative
IRC-nick: Nicrative

Edellinen

Paluu Taiteilijoiden galleria

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa