Pessimisti vaiko optimisti?

Ilkeiden baarinpitäjien hirmuvallan alla oleva majatalo, jossa he kuuntelevat kaikkien huolet ja murheet koskien sitä toista, joidenkin mukaan oikeaa elämää.

Optimismi, pessimismi vai realismi?

Optimisti
23
19%
Pessimisti
43
36%
Realisti
54
45%
 
Ääniä yhteensä : 120

Re: Pessimisti vaiko optimisti?

ViestiKirjoittaja Tukkimies » 09.06.2010, 16:58

Optimistinen minä olen. Välillä olen pessimistinen. No, elämä on mitä on.
Tukkimies
Aseenkantaja
Aseenkantaja
Avatar
 
Viestit: 481
Liittynyt: 26.05.2008, 17:00
Paikkakunta: Anjalankoski

Re: Pessimisti vaiko optimisti?

ViestiKirjoittaja jogis » 27.10.2010, 21:29

kommunisti :lol::

eiwa kai mä iha realisti oon
jogis
Raudanvalaja
Raudanvalaja
 
Viestit: 323
Liittynyt: 17.10.2010, 12:33

Re: Pessimisti vaiko optimisti?

ViestiKirjoittaja Hanhilintu » 01.10.2012, 18:41

Pessimisti/Realisti

Melkee aina suhtaudun kaikkee asioihin negatiivisesti, ja siitä on kyl huomautettuki. :confused::
Hanhi on lintu
Hanhilintu
Karjapaimen
Karjapaimen
Avatar
 
Viestit: 64
Liittynyt: 03.09.2011, 08:42
RS -hahmo: Hanhi

Re: Pessimisti vaiko optimisti?

ViestiKirjoittaja Hekate » 02.10.2012, 08:15

Peruspessimisti ei pety kiperimmässäkään tilanteessa. :neutral::

Harvana poikkeuksena unholan voinokareet, ne saa mut aina optimistiseksi.
"Tahtoisin vaan vähän paijata Bubbaa. ;_;" -Kapteeni
Hekate
Eläkejäsen
Eläkejäsen
Avatar
 
Viestit: 2213
Liittynyt: 29.04.2008, 16:24
Paikkakunta: Seinäjoki
RS -hahmo: Hekate125
IRC-nick: HeVi / HeVii

Re: Pessimisti vaiko optimisti?

ViestiKirjoittaja RasseG » 02.10.2012, 17:18

Pessimisti ei pety ja sitä rataa
RasseG
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 1001
Liittynyt: 23.11.2009, 16:18
RS -hahmo: RasseZ
IRC-nick: Northernlights

Re: Pessimisti vaiko optimisti?

ViestiKirjoittaja Nasir Jones » 02.10.2012, 18:31

Realisti, mutta painottuu pessimismin puolella. :roll:
Nasir Jones
Torppari
Torppari
Avatar
 
Viestit: 123
Liittynyt: 12.07.2012, 18:21
Paikkakunta: Stadi
RS -hahmo: The Nas

Re: Pessimisti vaiko optimisti?

ViestiKirjoittaja Rahka » 04.10.2012, 23:18

Vahva realisti
Rahka
Uurtaja T1
Uurtaja T1
Avatar
 
Viestit: 422
Liittynyt: 01.07.2011, 11:42
RS -hahmo: Electric wiz
Klaani: Agility Finland

Re: Pessimisti vaiko optimisti?

ViestiKirjoittaja Makkara » 05.10.2012, 03:11

Ite kanssa kovin rationaalisena ihmisenä taivun realismin puolelle hyvin vahvasti, mutta tilanteessa, jossa ei järkeily ja realismi enää auta, niin rupean kovin usein pessimistiksi. Tämä johtuu varmasti vahvasti siitä oletuksesta, että pessimisti ei ainakaan pety lopputuloksesta. Kuinka väärässä sitä onkaan usein tullut oltua...
[22:55] <The_Rest> Autismi onki omegan suojakeino #1. Muuten kaikki roikkus jojossa.
Makkara
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
 
Viestit: 1502
Liittynyt: 13.08.2011, 13:29
RS -hahmo: Makkara
IRC-nick: Makkara
Klaani: Generation Finland

Re: Pessimisti vaiko optimisti?

ViestiKirjoittaja Odly » 06.10.2012, 01:37

nisti
mitä kullu
Odly
Banned
Avatar
 
Viestit: 664
Liittynyt: 23.07.2008, 11:50
RS -hahmo: -
IRC-nick: -

Re: Pessimisti vaiko optimisti?

ViestiKirjoittaja Smogeh » 07.10.2012, 21:55

Pojat muistaa sitte et pessimisti ei pety ;)
Smogeh
Rotanpyytäjä
Rotanpyytäjä
 
Viestit: 32
Liittynyt: 10.07.2012, 15:20
RS -hahmo: Smogeh
IRC-nick: SMogee

Re: Pessimisti vaiko optimisti?

ViestiKirjoittaja Piglet Jr » 08.10.2012, 20:57

Luinpahan huvikseni koko topicin ja ihan pakko mainita et on kokonaisuuten ehkä retardeimmat vastaukset mitä oon ikinä nähny missään. Postanneista 2 suurinta ryhmää on ryhmä a: "pessimisti ei pety" ja toinen vastaava ryhmä b: "pessimisti tai realisti :D!!!! sama asia :D:PD:S". Eihän siinä, jatkakaa vain omaan yksilölliseen malliinne.

Itse sanoisin olevani suurimmalta osin optimisti. Asiat kuitenki kääntyy jossain vaiheessa aina parempaa suuntaa, joten turha mun omaa aikaani tuhlata angstaamisee ja turhaa murehtimisee. Mikäli mä pystyn vaikuttamaan asiaan, niin sittenhän mulla ei oo mitään hätää. Mikäli en, niin turha siitä on sitten stressata. Siinä kohtaa ku asiat ei enää käänny enää parempaa suuntaa ni todennäkösesti alkaa jo tekemään kuolemaa ja sen jälkeenhän ei tarvitse enää välittää mistään.
Kuva
Piglet Jr
Mylläri
Mylläri
Avatar
 
Viestit: 787
Liittynyt: 03.05.2008, 01:51
Paikkakunta: Mikkeli
RS -hahmo: Piglet Jr
IRC-nick: Piple
Klaani: Runite knights of Finland

Re: Pessimisti vaiko optimisti?

ViestiKirjoittaja Lightdragon4 » 09.10.2012, 21:14

Piglet Jr kirjoitti:Luinpahan huvikseni koko topicin ja ihan pakko mainita et on kokonaisuuten ehkä retardeimmat vastaukset mitä oon ikinä nähny missään. Postanneista 2 suurinta ryhmää on ryhmä a: "pessimisti ei pety" ja toinen vastaava ryhmä b: "pessimisti tai realisti :D!!!! sama asia :D:PD:S". Eihän siinä, jatkakaa vain omaan yksilölliseen malliinne.

Itse sanoisin olevani suurimmalta osin optimisti. Asiat kuitenki kääntyy jossain vaiheessa aina parempaa suuntaa, joten turha mun omaa aikaani tuhlata angstaamisee ja turhaa murehtimisee. Mikäli mä pystyn vaikuttamaan asiaan, niin sittenhän mulla ei oo mitään hätää. Mikäli en, niin turha siitä on sitten stressata. Siinä kohtaa ku asiat ei enää käänny enää parempaa suuntaa ni todennäkösesti alkaa jo tekemään kuolemaa ja sen jälkeenhän ei tarvitse enää välittää mistään.

En mä pessimisti ole, vaan realisti.
Ero on siinä, että aina miettii tilanteiden kaikki maholliset lopputulokset ja sitten todennäkösyydet niille. Mikäli tulee negatiivista sou what paskatsägä sellasta se maailma välillä eteen tuo, mutta ei se musta optimistia tee ku ne hyväksyn, mutta en niitä aina tuijottele niin en kyllä ole angstaava pessimistikään.

Lue toi, sisäistä ja kerro sopiiko mainitsemiisi kategorioihin?
Lightdragon4
Leipuri
Leipuri
 
Viestit: 944
Liittynyt: 29.07.2008, 11:25
RS -hahmo: XpelleX
IRC-nick: -.-
Klaani: Runepoli Karnevalistit

Re: Pessimisti vaiko optimisti?

ViestiKirjoittaja Piglet Jr » 09.10.2012, 22:02

Lightdragon4 kirjoitti:
Piglet Jr kirjoitti:Luinpahan huvikseni koko topicin ja ihan pakko mainita et on kokonaisuuten ehkä retardeimmat vastaukset mitä oon ikinä nähny missään. Postanneista 2 suurinta ryhmää on ryhmä a: "pessimisti ei pety" ja toinen vastaava ryhmä b: "pessimisti tai realisti :D!!!! sama asia :D:PD:S". Eihän siinä, jatkakaa vain omaan yksilölliseen malliinne.

Itse sanoisin olevani suurimmalta osin optimisti. Asiat kuitenki kääntyy jossain vaiheessa aina parempaa suuntaa, joten turha mun omaa aikaani tuhlata angstaamisee ja turhaa murehtimisee. Mikäli mä pystyn vaikuttamaan asiaan, niin sittenhän mulla ei oo mitään hätää. Mikäli en, niin turha siitä on sitten stressata. Siinä kohtaa ku asiat ei enää käänny enää parempaa suuntaa ni todennäkösesti alkaa jo tekemään kuolemaa ja sen jälkeenhän ei tarvitse enää välittää mistään.

En mä pessimisti ole, vaan realisti.
Ero on siinä, että aina miettii tilanteiden kaikki maholliset lopputulokset ja sitten todennäkösyydet niille. Mikäli tulee negatiivista sou what paskatsägä sellasta se maailma välillä eteen tuo, mutta ei se musta optimistia tee ku ne hyväksyn, mutta en niitä aina tuijottele niin en kyllä ole angstaava pessimistikään.

Lue toi, sisäistä ja kerro sopiiko mainitsemiisi kategorioihin?

Sä teet tässä eron pessimistin ja realistin välille, valtaosa postaajista ilmoittaa niiden olevan sama asia. Onhan optimistikin poikkeuksetta aina realisti, koska jossain paistaa kuitenkin aurinko. Kukaan optimistiksi itsensä luokitteleva ei vaan tee näin naiivia johtopäätöstä.

Itsensä ja muiden kategoreoiminen johonkin näistä vaihtoehdoista on muutenkin äärimmäisen mustavalkoista. Kukaan ei ole 100% angstiahven tai extaasipilleri. Kukaan ei punnitse kaikkia valintojaan pelkästään ja ainoastaan puhtaalla järjellä. Omassa vastauksessani kerroin suuntaa antavasti mitä kategoriaa lähemmäksi osun ja perustelin perään, että miksi minun ei kannata ajatella asioita yhtään sen negatiivisemmin. Lisäksi kannattaa myös huomioida kritiikkä koskien viestien yksilöllisyyttä. Sama fraasi toistuu kolmen viestin välein ja jokainen kuvittelee olevansa kekseliäs sen sanoessaan.

Mikäli edellämainittu aihe olisi niin mustavalkoista kuin jotkut antavat olettaa sen olevan voitaisiin sanoa, että 82% suomalaisista on optimisteja. Miksikö? Koska 82% ihmisistä sanoo lottoavansa sillointällöin. Joku realisti voisi tulla nyt sanomaan, että eihän siinä ole mitään järkeä, koska mahdollisuus voittoon on ~1/15000000. Pessimistien tuskin tarvitsee edes avata suutansa, eihän kukaan lue sitä tekstiä kuitenkaan. Silti 82% suomalaisista istuu aina joskus telkkarin edessä lauantai-iltana 20:45 puristaen lottokuponkia kädessään ja ympyröiden numeroita paperilla.
Kuva
Piglet Jr
Mylläri
Mylläri
Avatar
 
Viestit: 787
Liittynyt: 03.05.2008, 01:51
Paikkakunta: Mikkeli
RS -hahmo: Piglet Jr
IRC-nick: Piple
Klaani: Runite knights of Finland

Re: Pessimisti vaiko optimisti?

ViestiKirjoittaja Lightdragon4 » 10.10.2012, 10:16

Piglet Jr kirjoitti:
Lightdragon4 kirjoitti:
Piglet Jr kirjoitti:Luinpahan huvikseni koko topicin ja ihan pakko mainita et on kokonaisuuten ehkä retardeimmat vastaukset mitä oon ikinä nähny missään. Postanneista 2 suurinta ryhmää on ryhmä a: "pessimisti ei pety" ja toinen vastaava ryhmä b: "pessimisti tai realisti :D!!!! sama asia :D:PD:S". Eihän siinä, jatkakaa vain omaan yksilölliseen malliinne.

Itse sanoisin olevani suurimmalta osin optimisti. Asiat kuitenki kääntyy jossain vaiheessa aina parempaa suuntaa, joten turha mun omaa aikaani tuhlata angstaamisee ja turhaa murehtimisee. Mikäli mä pystyn vaikuttamaan asiaan, niin sittenhän mulla ei oo mitään hätää. Mikäli en, niin turha siitä on sitten stressata. Siinä kohtaa ku asiat ei enää käänny enää parempaa suuntaa ni todennäkösesti alkaa jo tekemään kuolemaa ja sen jälkeenhän ei tarvitse enää välittää mistään.

En mä pessimisti ole, vaan realisti.
Ero on siinä, että aina miettii tilanteiden kaikki maholliset lopputulokset ja sitten todennäkösyydet niille. Mikäli tulee negatiivista sou what paskatsägä sellasta se maailma välillä eteen tuo, mutta ei se musta optimistia tee ku ne hyväksyn, mutta en niitä aina tuijottele niin en kyllä ole angstaava pessimistikään.

Lue toi, sisäistä ja kerro sopiiko mainitsemiisi kategorioihin?

Sä teet tässä eron pessimistin ja realistin välille, valtaosa postaajista ilmoittaa niiden olevan sama asia. Onhan optimistikin poikkeuksetta aina realisti, koska jossain paistaa kuitenkin aurinko. Kukaan optimistiksi itsensä luokitteleva ei vaan tee näin naiivia johtopäätöstä.

Itsensä ja muiden kategoreoiminen johonkin näistä vaihtoehdoista on muutenkin äärimmäisen mustavalkoista. Kukaan ei ole 100% angstiahven tai extaasipilleri. Kukaan ei punnitse kaikkia valintojaan pelkästään ja ainoastaan puhtaalla järjellä. Omassa vastauksessani kerroin suuntaa antavasti mitä kategoriaa lähemmäksi osun ja perustelin perään, että miksi minun ei kannata ajatella asioita yhtään sen negatiivisemmin. Lisäksi kannattaa myös huomioida kritiikkä koskien viestien yksilöllisyyttä. Sama fraasi toistuu kolmen viestin välein ja jokainen kuvittelee olevansa kekseliäs sen sanoessaan.

Mikäli edellämainittu aihe olisi niin mustavalkoista kuin jotkut antavat olettaa sen olevan voitaisiin sanoa, että 82% suomalaisista on optimisteja. Miksikö? Koska 82% ihmisistä sanoo lottoavansa sillointällöin. Joku realisti voisi tulla nyt sanomaan, että eihän siinä ole mitään järkeä, koska mahdollisuus voittoon on ~1/15000000. Pessimistien tuskin tarvitsee edes avata suutansa, eihän kukaan lue sitä tekstiä kuitenkaan. Silti 82% suomalaisista istuu aina joskus telkkarin edessä lauantai-iltana 20:45 puristaen lottokuponkia kädessään ja ympyröiden numeroita paperilla.

Kyllähän pelkällä järjellä voi punnita kaikkia päätökset, jos on tunteeton kusipää tai psykopaatti.
Ja kyllähän realistikin voi lotota kahdestakin syystä: 1) Voittopotti on yli 15,76M niin jäät voitolle enemmän kun sijoitat 2) Ei kaikkea tarvitse tehdä rahallisen hyödyn takia, myös jännitys ja mahdollisuus voittaa voivat aiheuttaa hyvää oloa ja näin ollen euro hyvästä olosta ei ole paljoa.

P.S. Kusipäät pärjää aina ja kattelen isompaa vastausta joskus kun ehtii.
Lightdragon4
Leipuri
Leipuri
 
Viestit: 944
Liittynyt: 29.07.2008, 11:25
RS -hahmo: XpelleX
IRC-nick: -.-
Klaani: Runepoli Karnevalistit

Re: Pessimisti vaiko optimisti?

ViestiKirjoittaja Muistimetalli » 04.11.2012, 01:51

Sekä että. Usein puhun optimistisesti mutta ajattelen pessimistisesti.
Jes Belgia
Muistimetalli
Rahanlyöjä
Rahanlyöjä
Avatar
 
Viestit: 566
Liittynyt: 01.05.2008, 10:23
Paikkakunta: Nurmijärvi
RS -hahmo: Phegeman590
Klaani: Runepoli Karnevalistit

Re: Pessimisti vaiko optimisti?

ViestiKirjoittaja Ryuk » 05.11.2012, 01:08

Realisti, uskoisin.
Ryuk
Hieroglyfisti
Hieroglyfisti
Avatar
 
Viestit: 909
Liittynyt: 26.01.2010, 18:52
Paikkakunta: Lande

Edellinen

Paluu Tomuisen tien majatalo

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa