TARINA: Sokeitten valtakunnassa... [Non-RS]

Asukkaiden kertomia tarinoita ja runoja.
Alueen säännöt
viewtopic.php?f=18&t=60

You know the drill

Hyvä
4
100%
Keskiverto
0
Ei ääniä
Huono
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä : 4

TARINA: Sokeitten valtakunnassa... [Non-RS]

ViestiKirjoittaja Hawkolf » 01.02.2011, 21:17

En tiedä muistuuko enää allekirjoittaneen nimi kenenkään mieleen, mutta vaikka olen foorumien selaamisen jättänyt (Trubaduuri tilanteen tarkastelua lukuunottamatta) päätin häiritä teitä vielä kerran yhdellä tarinallani.
Tämä tarina on siis Lovecraftin tarujen, etenkin "Shadow Over Innsmouthin" inspiroima kauhutarina. Jos jollekin Lovecraftin teokset eivät ole tuttuja, tämän pitäisi olla silti luettava teos.
Jatkoa tulee kiinnostuksen mukaan. Antakaa jokin syy olla valmistautumatta kirjoituksiin!
Kuten ennenkin, stage is yours.
(Ilmeisesti sisennys ei polissa toimi vieläkään, korjatkaapas asia!)
E: Niin se vain vanhat tavat unohtuu. Äänestys lisätty.

Prologi:

Innsmouth... Toivoin ettei minun olisi koskaan täytynyt palata sinne enää. Kun paikka suoraan sanoen tuhottiin vuonna 1928 uskoin jättäneeni mädän kalan hajun, ahdistavan ilmapiirin ja kauheuden jota tavattiin kutsua "Innsmouthin ilmeeksi". Tunsin inhon väreitten kutittelevan selkääni ajatellessani hirvittäviä, mulkosilmäisiä ja kuivaihoisia kasvoja, jotka loivat raivoisia katseita minuun minun ja poliisikollegoihini saapuessamme tutkimaan paikkaa sillä olime kuulleet vahvoja viittauksia alkoholin salakuljetuksesta.
Ja siitä huolimatta Alfa Romeoni ajeli kuoppaista hiekka- tai pikemminkin mutatietä pitkin kohti Massachusettsin viheliäisintä paikkaa, jazzin siivittäessä matkaani. Pidin katseeni tiessä sillä ympärillä ei ollut mitään nähtävää. Viime päivien sateet olivat muuttaneet avoimet alueet mutaisiksi rämeiksi ja puut näyttivät kuolleilta ja uhkaavilta. Nytkin sade ropisi autoni kuomukattoon, kuin lyöden tahtia musiikin kanssa.
Kaivelin hajamielisesti taskustani tupakan ja sytytin sen, raottaen ikkunaa sen verran että savu pääsi ulos. Eihän siitä ollut pitkä aika kun luin lehdestä herra Fritz Lickint kirjoituksen joka yritti todistaa tupakan yhteyden keuhkosyöpään. Jos olisin muutenkaan sellaisesta huolehtinut, ensimmäinen henkonen hävitti ajatukseni maistuvan savun sekaan. Samassa aloin kerrata tietojani Innsmouthista. Hallitus oli lähettänyt poliisit, joiden riveissä minäkin olin, tutkimaan alkoholin salakuljetus epäilyitä, jotka todistimme nopeasti tosiksi. Tämän jälkeen meidät kutsuttiin pois ja hallitus lähetti uudet miehet asialle.
Ja Innsmouth tuhottiin.
Tai no, tuhottiin ja tuhottiin. Suurin osa kaupunkilaisista vietiin vankilaan, mutta kukaan ei koskaan kertonut minne. He vain katosivat. Myös perusteet pidättämiselle olivat epämääräiset. Itseäni tämä ei juurikaan vaivannut. Varmasti hallitus löysi kaupungista jotain mitä me emme ja heillä oli hyvät syyt pyyhkiä koko kirottu kaupunki kartalta.
Valitettavasti joku kävi piirtämässä sen takaisin.
Olin jo päättänyt jättää poliisinhommat taakseni vaikka olinkin vasta kolmissakymmenissä. Isäukkoni kuollessa sain mittavan perinnön, joka kattaisi minulle mukavan pikku talon jostain etelävaltioista. Ylikonstaapelinä sain kuitenkin pian kohtalokkaan puhelun, joka viivästyttäisi varhaiseläkettäni ainakin toisaiseksi. Innsmouthissa oli kuulemma taas liikettä. Hallitus oli pitänyt paikkaa hyvänä kalastuspaikkana ja oli määrännyt sinne omia kalastajiaan, yrittäen herättää kaupungin uudelleen. Nyt siellä huhuttiin taas oudoista sattumista. Minulle ei välitetty kertoa tarkemmin, käskettiin vain painua kaupunkiin, katsella ympärilleni ja raportoida.
Ja juuri sen aioin tehdä. Mennä sisään, hoitaa hommani nopeasti ja painua hemmettiin. Metodi oli osoittautunut hyödylliseksi ainakin naisväen kanssa.
Ajatukseni katkesivat nähdessäni ränsistyneiden talojen siluetit tihkusateen keskeltä. Heitin tupakantumppiin ikkunasta ja hengitin syvään.
Oli aika palata Innsmouthiin.
Hawkolf
Rahanlyöjä
Rahanlyöjä
Avatar
 
Viestit: 576
Liittynyt: 29.04.2008, 20:18
Paikkakunta: Itäraja (Hekate was TOTALLY here, and there's no reason for anyone to deny it. Cthulhu fhtagn!)
IRC-nick: Hawkolf

Re: TARINA: Sokeitten valtakunnassa... [Non-RS]

ViestiKirjoittaja lambert » 25.04.2011, 14:08

Äänestin hyvä- vaihtoehtoa, koska tarina oli mielenkiintoinen ja otteessaan pitävä. Idea ihan ok, toteustus hyvä. Tarina loi hyvän tunnelman ahdistavan tapahtuma paikan avulla. Nimi oli hieman harhaanjohtava, sillä odotin keskiaikaista seikkailua nimen perusteella, mutt whatever, ite jään ainakin odottamaan jatkoa. ;)
lambert
Maanviljelijä
Maanviljelijä
Avatar
 
Viestit: 620
Liittynyt: 02.05.2008, 22:04
RS -hahmo: (Unknow)

Re: TARINA: Sokeitten valtakunnassa... [Non-RS]

ViestiKirjoittaja Paramore » 28.05.2011, 21:37

Vaikuttaa hyvältä, vaikka nimi tosiaankin oli vähän harhaanjohtava. Kyllä sä kirjottaa osaat. (:
Paramore
Savenvalaja
Savenvalaja
Avatar
 
Viestit: 1210
Liittynyt: 16.07.2008, 16:49
RS -hahmo: Gaga Addict


Paluu Tarina- ja Runoiluteltta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa