Pelimekaniikka-opas v1.2 (18.4.2011)

Runepolin asukkaiden laatimia opastuksia erinäisiin puuhiin.
Alueen säännöt
viewtopic.php?f=18&t=68

Re: Runescapen pelimekaniikka-opas v1.1

ViestiKirjoittaja Nik0-91 » 03.04.2011, 22:00

Nyt tuli kyllä opittua paljon uutta. Erityisesti tuohon PIDiin liittyen. Eli miten saa duelilla sen ensimmäisen hitin. 8-)
Erilaisia pidejä on 2000 ja se vaihtuu aina logatessa. Serverissä voi olla maksimissaan juuri tuo 2000 pelaajaa. Tarkoittaako tämä sitä, että täydessä servussa jokaisella on eri pid? :roll:

E: Näköjään pelaajien määrällä ei ole merkitystä. Vaikka servussa olisi 1500 pelaajaa, niin pid voi olal mikä vain väliltä 1-2000
Nik0-91
Metalliseppä
Metalliseppä
Avatar
 
Viestit: 2934
Liittynyt: 30.04.2008, 13:51
Paikkakunta: Hollola
RS -hahmo: Nik0

Re: Runescapen pelimekaniikka-opas v1.1

ViestiKirjoittaja unhola » 06.04.2011, 19:23

Tiesin kyllä kaiken mitä tässä guidessa kerrottiin, mutta tälläsiä ns. teknisiä guideja lukee paljon mieluummin kuin noita muita guideja, jotka suurimmalle osalle täysin tuttua kauraa.

Ps. joitakin faktuellisia virheitä - tai ei niinkään virheitä, vaan urbaaneja legendoja löytyy tuolta, esmes. juurikin tuon void melee setin tuoma oikea bonus. (Viralliset lähteet toki väittävät 10%, mutta laskettavissa tietyissä tilanteissa ollaan huomattu tämän olevan väärin).

Pps. olisin toivonut pureutumista myös hittaus-todennäköisyyksiin yms., eli esim. miten vastakkainasettelussa toimii oma attack level, sekä vastustajan defence level, puhumattakaan gearien tuomista bonuksista ja siitä miten (välillisesti vai suoranaisesti) vaikuttavat todennäköisyyksiin. Onhan tuolla jotain muutakin. Tosin tosta jo joku kysyikin ekalla sivulla.

Ppps. vaikka tätä guidea näemmä olitkin submittaamassa muille sivuillekin, niin suosittelen pientä editointia ja url-tägien käyttöä noiden * -merkkien sijaan noissa referensseissäsi, sillä se parantaa luettavuutta.

Hieno guide jokatapauksessa kun kaikki on sanottu ja tehty.
unhola
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
Kaartin upseeri
 
Viestit: 3694
Liittynyt: 28.04.2008, 23:43
Paikkakunta: Helsinki
IRC-nick: unhola

Re: Runescapen pelimekaniikka-opas v1.1

ViestiKirjoittaja Pallosalama » 09.04.2011, 13:59

Hyvä opas oli! Voisit lisätät tuonne emerald bolt (e)-n poisonin, joka lähtee 58 poisonista. Myös voisi lisätä tuonne, että ranged, magic, slash, crush ja stab bonukset lisäävät ainoastaan tarkkuutta, eivätkä mitään muuta.
Pallosalama
Tiilenpolttaja
Tiilenpolttaja
Avatar
 
Viestit: 230
Liittynyt: 05.05.2008, 14:21

Re: Runescapen pelimekaniikka-opas v1.1

ViestiKirjoittaja Dai5yKukko » 09.04.2011, 14:16

Pallosalama kirjoitti:Hyvä opas oli! Voisit lisätät tuonne emerald bolt (e)-n poisonin, joka lähtee 58 poisonista. Myös voisi lisätä tuonne, että ranged, magic, slash, crush ja stab bonukset lisäävät ainoastaan tarkkuutta, eivätkä mitään muuta.


Juu emerald (e) tosiaan puuttuu, 2.0 päivitysten mukana olisi myös tarkoitus tulla lista kaikkien ei-daemonheimin monssujen poisoneista.

Voishan senkin joo mainita ettei noi tarkkuus bonukset vaikuta hitin suuruuteen, ei ole käynyt mielessä että olisi tarpeellista, mutta eipä siitä ainakaan haittaakaan olisi.

Kiitos erinomaisista korjaus/lisäys ehdotuksista kaikille, emmy (e)'t ja ton offencive bonus maininnan lisään lähipäivinä, antakaa vaan tulla lisää ehdotuksia. Laitan vaikka listan tonne oppaan loppuun kaikista auttajista^.
Dai5yKukko
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 957
Liittynyt: 12.01.2011, 22:13

Re: Runescapen pelimekaniikka-opas v1.1

ViestiKirjoittaja Dai5yKukko » 09.04.2011, 14:48

Oho, sori että double post, mutta Unholallahan onkin tuolla erinomaisia kommentteja. Meinasi mennä ihan ohi silmien.

Pps. olisin toivonut pureutumista myös hittaus- todennäköisyyksiin yms., eli esim. miten vastakkainasettelussa toimii oma attack level, sekä vastustajan defence level, puhumattakaan gearien tuomista bonuksista ja siitä miten (välillisesti va suoranaisesti) vaikuttavat todennäköisyyksiin Onhan tuolla jotain muutakin. Tosin tosta jo joku kysyikin ekalla sivulla.

Ok hyvä, tämän tyylinen kysymys oli joo ekalla sivulla, hyvä juttu tosiaan jos moni jää miettimään tätä -> huomaan itse että asia puuttuu tekstistä -> lisään sen.

Mutta tää osumistodennäköisyys homma pitää nimenomaan lisätä hyvinkin suurpiirteisesti, vähän niin kuin aiheen pintaa vain raapaisten. Koska käytännön ongelma tässä on se, että itse en ikinä pystyisi selvittämään Runescapen RNG'n tarkkoja arvoja, tai edes tarkkaa toiminta periaatetta (laskukaavat).

RNG'tä ei ikinä olla pystytty Runescapessa crackaamaan/manipuloimaan, koska Jagex pitää huolen ettei niin käy ja Runescape on helposti päivitettävissä oleva verkkopeli, niin ei ole vaikeaa. Jos joku onnistuisi esim. Corporeal beastin lootti RNG'tä manipuloimaan (selvittäisi miten se toimii) hän voisi vaikka saada Divine-sigilin tai pari päivittäin, tappamalla esim. Corporealin aina 4529 pelikellon viisarin liikahduksen välein, koska hän olisi selvittänyt, että beasti juuri silloin aina droppaa divinen.

Mutta kyllä mä ne alkeet ja perustiedot voin tosta osumisesta lisätä 2.0 päivityksiin, se perusidea onkin luettavissa muistaakseni aiemman sivun kommentistani, mutta lisäilen siihen vielä noita perusjuttuja leveleistä ja armoreista/aseista.

Ppps. vaikka tätä guidea näemmä olitkin submittaamassa muille sivuillekin, niin suosittelen pientä editointia ja url-tägien käyttöä noiden * - merkkien sijaan noissa referensseissäsi, sillä se parantaa luettavuutta.

Hyvä huomautus, mulla on vielä muutenkin totuttelemista noissa Runepolin hienoissa ominaisuuksissa, kuten tuo linkkien laittaminen, kuten kuvien ja videoidenkin ja alleviivaukset. Foorumeissa missä mä yleensä pyörin on korkeintaan <i></i> systeemit^. Graafiset hymiötkin näyttävät aika hirveiltä mun silmään.

Pistän noi linkit paremmaks ASAP, eli annan niille korkeimman prioriteetin yhdessä emmy (e)'itten ja hyökkäys bonusten kanssa, kun taas attackin osuminen tullee 2.0 päivitysten myötä.

Erittäin, erittäin suuret kiitokset Unholalle kun on jaksanut kirjoitella.
Dai5yKukko
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 957
Liittynyt: 12.01.2011, 22:13

Re: Runescapen pelimekaniikka-opas v1.1

ViestiKirjoittaja Meetu » 10.04.2011, 13:49

Eipä tullu mitään uutta oikeestaan, mut oli mukava lukea :P Hyvä opas kyl
Meetu
Mylläri
Mylläri
Avatar
 
Viestit: 710
Liittynyt: 30.04.2008, 13:10
RS -hahmo: Meetu13
IRC-nick: Meetu

Re: Runescapen pelimekaniikka-opas v1.1

ViestiKirjoittaja Sopulii » 18.04.2011, 17:36

Todella hieno ja opettavainen guide, tuli kyllä opittua paljon uutta, propsit sulle :)
Sopulii
Jalokivenleikkaaja
Jalokivenleikkaaja
Avatar
 
Viestit: 3639
Liittynyt: 28.02.2011, 15:37
Paikkakunta: Helsinki
IRC-nick: S`

Re: Pelimekaniikka-opas v1.2 (18.4.2011)

ViestiKirjoittaja Dai5yKukko » 18.04.2011, 18:46

Joo lisäilin 1.2 päivitykset, käytännössä lisäsin kaksi kappaletta, eli RNG'tä käsittelevä neloskappale (ja alakappale 4.1) jolle oli kommenttien perusteella selkeästi tarvetta, sekä kiitos-kappale. 4 Kappaleesta siis löytyy myös tuo Hitin osuminen, suosittelen tutustumaan. 2.0'aan säästin paljon tavaraa ja siihen liittyvät hahmotelmat ovat vielä hyvin vajaita ja erittäin sekavia.
Dai5yKukko
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 957
Liittynyt: 12.01.2011, 22:13

Re: Pelimekaniikka-opas v1.2 (18.4.2011)

ViestiKirjoittaja Korva´ » 20.04.2011, 15:24

Arvon 5 toimintoja:

Nämä siis vievät 3 sekuntia aikaa.

High ja Low level Alchemy spellit (loitsut) [5y]

low alch vie kyl vähemmän aikaa ku high alch, muuten iha jees
Korva´
feimi
Avatar
 
Viestit: 1758
Liittynyt: 16.11.2009, 10:34
RS -hahmo: Korvajuusto

Re: Pelimekaniikka-opas v1.2 (18.4.2011)

ViestiKirjoittaja Dai5yKukko » 20.04.2011, 17:26

Korva´ kirjoitti:low alch vie kyl vähemmän aikaa ku high alch


Oho, valtavat kiitokset. Hataran muistikuvan perusteella luulin sitä viitoseksi yhdessä high'n kanssa, mutta pitääpä käydä kokeilemassa.
Dai5yKukko
Leipuri
Leipuri
Avatar
 
Viestit: 957
Liittynyt: 12.01.2011, 22:13

Re: Pelimekaniikka-opas v1.2 (18.4.2011)

ViestiKirjoittaja The Beat » 02.06.2011, 10:22

"Woodcutatessa(eli hakatessa puuta tai Seinää)" lol wut?
The Beat
Talonpoika
Talonpoika
Avatar
 
Viestit: 334
Liittynyt: 30.10.2009, 22:09
RS -hahmo: Cilsy

Re: Pelimekaniikka-opas v1.2 (18.4.2011)

ViestiKirjoittaja Jondree » 02.06.2011, 11:26

joel1 kirjoitti:"Woodcutatessa(eli hakatessa puuta tai Seinää)" lol wut?


Verikukko lienee viitannut Ivyihin tällä pienoisella vitsillään. Ivyjen cuttaaminen meinaan näyttää täysin seinän hakkaamiselta.
Jondree
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
 
Viestit: 1943
Liittynyt: 29.04.2008, 19:01
Paikkakunta: Oulu
RS -hahmo: Jex Thoth
IRC-nick: Jondree

Edellinen

Paluu Asukkaiden neuvot ja oppaat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 251 vierailijaa