RuneLabs

Yleistä keskustelua Runescapeen liittyen
Alueen säännöt
viewtopic.php?f=18&t=71

RuneLabs

ViestiKirjoittaja Voya » 12.04.2015, 13:44

Tämä viestiketju on kaikkea RuneLabsiin liittyvää keskustelua varten, koski se sitten ehdotuksia, kriteerejä, äänestyksiä tai päivityksiä. Voitte vaikkapa kertoa löytämistänne mielenkiintoisista ehdotuksista tai mitä mieltä olette äänestyksiin päätyneistä ehdotuksista.

Yritän parhaani mukaan pitää tämän viestiketjun ajan tasalla kaikesta RuneLabsiin liittyvästä.

Mikä RuneLabs?

RuneLabs on vuoden 2015 alussa julkaistu järjestelmä, jossa pelaajat voivat ehdottaa RS3-päivityksiä ja äänestää niitä. Joka kuukausi Jagex valitsee muutama eniten ääniä saanutta ehdotusta ja laittaa ne Player power -äänestykseen pelin puolelle. Jagex sitten toteuttaa voittajaehdotuksen/-ehdotukset. Kaikki äänet resetoidaan jokaisen kuukauden jälkeen.

Jagexin tavoitteena on, että joka kuussa olisi ainakin yksi RuneLabsista otettu päivitys. Järjestelmä on ollut käytössä vielä sen verran vähän aikaa, että tämän toteutumisessa menee jonkin aikaa.

RuneLabsissa ei voi ehdottaa mitä tahansa, sillä Jagex valvoo sitä ja poistaa ehdotukset, jotka rikkovat peliä tai joiden toteutus ei ole muuten kannattavaa/mahdollista. Jagex myös varmistaa monipuolisen sisällön asettamalla RuneLabsiin kuukausittain kriteerin, jota ehdotusten täytyy noudattaa. Kriteeri sisältää useimmiten päivityksen koon (extra small/small/medium/large/extra large/extra, extra large) sekä lajin (skilling, combat, quest, jne.).

Päivitykset yritetään toteuttaa annetun ehdotuksen mukaisesti, mutta Jagex pitää itsellään oikeuden tehdä niihin muutoksia.

Tämänastiset RuneLabs-kriteerit ja voittajaehdotukset

RuneLabs-päivitysten tilannekatsaus (päivitetään sitä mukaan, kun uutta tietoa tulee)

Adamant ja rune dragonit

[youtube]_XBT2RoS-5A&start=62[/youtube]

Tämä on pienikokoinen combat-päivitys, joka lisää peliin kaksi uutta dragonia: adamant ja rune dragonit. Nämä käyttävät uusia taistelumekanismeja, mutta yksityiskohtia ei tiedetä.

[youtube]CGs-qhE3rvo&start=184[/youtube]

Nämä dragonit sijaitsevat kahdessa eri paikassa: adamant dragonit Brimhaven dungeonissa ja rune dragonit Ketshissä. Rune dragonien sijainti on uusi lisäys Ketshiin ja sinne mennään world gaten avulla. Ne vaativat siis questit Ritual of the Mahjarrat ja Fate of the Gods. Tämä paikka on tulivuori, jolla Jasin kiveä säilytettiin kauan sitten. Molemmista paikoista löytyy uutta dragon/dragonkin lorea. Videolta näkyy miltä nämä paikat tulevat näyttämään.

Julkaisuaika: kesäkuu



Farming timers

Tämä päivitys lisää farmingiin ominaisuuden, joka ilmoittaa pelaajalle automaattisesti kun kasvi on kasvanut kokonaan. Jagex aikoo tehdä tähän liittyviin esineisiin/loitsuihin (amulet of nature/remote farming) parannuksia, jotta ne olisivat käyttökelpoisia tämän päivityksenkin jälkeen.

Julkaisuaika: hieman kesäkuun jälkeen

Nopeat lodestone-teleportit

Tämä päivitys lisää lodestoneihin kyvyn teleportata niille välittömästi, pientä maksua vastaan. Tällä hetkellä suunnitelmana on, että se käyttää latauksia, joita saa vis waxilla. Tämän päivityksen yhteydessä saatetaan lisätä myös Keldagrim lodestone, joka oli eräs toinen melko suosittu RuneLabs-ehdotus.

Julkaisuaika: tuntematon

Seren quest & spells/prayers

Tämä on quest, jossa tutkitaan miten Seren voitaisiin koota uudestaan. Quest sijoittuisi ainakin osittain Prifddinakseen ja on mahdollista, että sen aikana käytäisiin Tarddiadissa, elfien kotimaailmassa. Questin vaatimuksena on oletettavasti Plague's End ja joitain Zaros questeja (Desert treasure/Temple at Senntisten/Fate of the Gods).

Quest antaa palkintona uusia loitsuja ja prayereita, jotka ovat oletettavasti lisäyksiä ancient-loitsukirjaan ja curses-prayereihin johtuen Serenin yhteydestä Zaroksen kanssa. Loitsut sisältäisivät luultavasti sekä taistelu- että skillaus-loitsuja.

Alkuperäisen ehdotuksen mukaan tämä quest olisi voinut sisällyttää Nomadin ja soul-alttarin, mutta Jagex hylkäsi nämä ideat tarinaristiriitojen takia.

Julkaisuaika: 2015

Julkaistut RuneLabs-päivitykset
Spoiler:
Slayer belt

Slayer belt mahdollistaa slayer-välineiden (slayer bell, rock hammer, bag of salt...) laittamisen tool belttiin, jolloin niitä ei tarvitse tuoda taskeille erikseen. Myös eräitä muita hyödyllisiä esineitä voi lisätä siihen (bonecrusher, charming imp, herbicide...), mutta kyky siihen täytyy ostaa slayer-pisteillä.

Julkaisuaika: kesäkuun alku
Voya - the Quest Master, owner of three quest capes and the lore expert of RuneScape
Voya
Valtuutettu
Valtuutettu
Avatar
Vanhempi kartoittaja
 
Viestit: 2015
Liittynyt: 19.07.2009, 19:27
Paikkakunta: Tampere
RS -hahmo: Voya
IRC-nick: Voya
Klaani: Runepoli

Re: RuneLabs

ViestiKirjoittaja Voya » 12.04.2015, 14:23

Viimeisimmässä Player power RuneLabs -äänestyksessä olivat ehdokkaana Seren quest, Armadyl/Abbinah quest, Farming guild ja agility-päivitys, joista Seren quest voitti. Itse äänestin tässä Armadyl questia, ja mielestäni on hieman harmillista, että se hävisi.

Tästä questista on kerrottu useita kertoja aikaisemmissa podcasteissa parin vuoden ajan ja se vaikuttaa oikein mielenkiintoiselta. Se olisi antanut täysin uudenlaisen maailman, jossa olisi ollut paljon tutkittavaa. Se olisi myös antanut mielenkiintoista uutta lorea koskien Armadylia ja aviansieja. Armadyl on tällä hetkellä ainoa "pääjumala", joka ei ole saanut omaa questiaan. Hänen historiassaan on monia aukkoja, jotka kaipaisivat täyttämistä - emme esimerkiksi tiedä vielä miten hän tuli jumalaksi. Tosin en ole yllättynyt, että pelaajat valitsivat palkintopainotteisen questin lorepainotteisen sijaan.

Olen kuitenkin tyytyväinen, että quest voitti tämän äänestyksen. Serenkin on oikein mielenkiintoinen jumala, vaikka hänen historiansa on jo melko tuttu Prifddinaksen mukana tulleiden memoryjen ja muiden tietolähteiden kautta. Hänessäkin on vielä asioita, joita emme tiedä, mutta ei läheskään niin paljoa kuin Armadylilla. Palkinnot ovat Seren questissa melko olennaisessa osassa, joten pitänee vain toivoa, että ne eivät vie liikaa aikaa itse questilta.

_______________


Tämän kuukauden RuneLabsin kriteerinä on "medium skilling update" ja tällä hetkellä viisi parasta ovat seuraavat:
1. Elf city waterfall fishing (1337 ääntä)
Korkeatasoinen fishing-lisäys Prifddinakseen, joka antaa nopeaa xptä ja saadut kalat stackaantuvat, mutta ne ovat untradeable.

2. New POH Room: Museum. Free up bank space & get xp! (1008 ääntä)
Uusi huone omaan taloon, jossa voi säilyttää quest-esineitä, katsoa uudestaan quest cutscenejä, saada xptä + muuta

3. Maridah, the Wandering Slayer Master (Slayer D&D) (864 ääntä)
Uusi slayer-mestari, joka kulkee paikasta toiseen ja antaa erikoispitkiä slayer taskeja, jotka voi suorittaa tavallisten taskien rinnalla. Hän antaa uusia slayer-palkintoja. Mukana uusi slayer dungeon.

4. The Elven Woods (Prifddinas Expansion) (824 ääntä)
Päivityksiä Prifddinasta ympäröiviin metsiin, kuten graafisia parannuksia ja uusia skillausmahdollisuuksia.

5. Faction Related Item Sink (466 ääntä)
Aktiviteetti, jossa pelaajat keräävät esineitä haluamalleen jumalalle - päivityksen päätarkoituksena item sink. Palkintoina overrideja, emoteja, bonus xp ja muuta.

Näistä päivityksistä oma suosikkini on museohuone, koska se tarjoaa mahdollisesti uutta lorea + säästää pankkitilaa quest-esineiltä.
Voya - the Quest Master, owner of three quest capes and the lore expert of RuneScape
Voya
Valtuutettu
Valtuutettu
Avatar
Vanhempi kartoittaja
 
Viestit: 2015
Liittynyt: 19.07.2009, 19:27
Paikkakunta: Tampere
RS -hahmo: Voya
IRC-nick: Voya
Klaani: Runepoli

Re: RuneLabs

ViestiKirjoittaja mars teemu » 12.04.2015, 17:24

Tähän asti ei tullut vielä hyviä ehdotuksia kuin armadyl quest ja farming guild.
toivoisin että jagex ei lisää rune bar rune dragonin dropiksi. Silloin rune bar ja armourin hinta laskee, koska kaikki pelaajat saavat tunnissa useita bareja. Jos näin tapahtuu silloin monien bossien rune dropit tulevat turhaksi. Voin olla että olen väärässä. (Sorry kun selitin huonosti)

Minulla olisi ehdotus mutta taitaa olla tosin turha. Selitän kuitenki täällä.

Magic päivitys.
Tässä päivityksessä olisi sillain että kaikki ennen eoc fight spell tarvitsee joko mind/body/death runet.
miksi? Koska nykyä noin runet ovat tosin turhia

Muutama uudet spellit.
power spell: tämä spell antaisi joka kymmenen minuutti välein adrenaline power 75%

Farming fast. Tässä spellissä voi kasvata hetkessä jonkun kasvi. Mutta voi käyttää kerran viikossa.

Uusi item

Rune pouch vähän samanlainen kuin osrssa. Ellei runet veisi turha tilaa

Turhin ehdotus ikinä :-D
Kuva
mars teemu
Torppari
Torppari
 
Viestit: 138
Liittynyt: 27.08.2012, 16:22
Paikkakunta: mars planeetta
RS -hahmo: Mars Teemu

Re: RuneLabs

ViestiKirjoittaja Pulla » 13.04.2015, 22:47

Ei rune barit ja rune dropit laske. Ne on alch hinnoissa/lähes alch hinnoissa.
You know how they say it's been a pleasure? It hasn't.
- Mike Ehrmantraut

ᄽὁȍ ̪ őᄿ
Pulla
Puuseppä
Puuseppä
Avatar
 
Viestit: 1975
Liittynyt: 05.05.2008, 15:19

Re: RuneLabs

ViestiKirjoittaja Voya » 28.04.2015, 14:24

Tämän kuukauden RuneLabs-kierros (medium skilling update) on nyt päättynyt ja 3 parasta tulevat torstaina äänestykseen. Nämä ehdokkaat ovat Maridah, the Wandering Slayer Master (Slayer D&D), New POH Room: Museum. Free up bank space & get xp! ja Elf city waterfall fishing!.

Ensi kuukauden kriteeri on small halloween/kauhu-teemainen päivitys.

Mod Ollie on keskustellut hieman foorumeilla ja twitterissä tulevasta Seren questista. Suunnitteludokumentti valmistui noin viikko sitten, joten sen työstämistä on varmaan jo hieman aloitettu. Ollie on vihjaillut, että voimme hyvinkin mahdollisesti käydä questin aikana elfien kotimaailmassa, Tarddiadissa, koska muut questin alueet ovat jo valmiina. Koska Fate of the Gods näyttää olevan questin vaatimuksena, sinne pääsyyn käytetään varmaankin World gatea. :)

Ollie on sanonut, että uusissa loitsuissa on sekä skillaus- että taistelukäyttöisiä loitsuja. Taisteluloitsut keskittyvät vahingon sijaan suojaamiseen/tukemiseen/ryhmätyöhön. Skillausloitsuista/prayereista pyritään tehdä hyödyllisiä monissa arkipäiväisissä askareissa.
Voya - the Quest Master, owner of three quest capes and the lore expert of RuneScape
Voya
Valtuutettu
Valtuutettu
Avatar
Vanhempi kartoittaja
 
Viestit: 2015
Liittynyt: 19.07.2009, 19:27
Paikkakunta: Tampere
RS -hahmo: Voya
IRC-nick: Voya
Klaani: Runepoli

Re: RuneLabs

ViestiKirjoittaja Voya » 08.05.2015, 20:59

Uusi RuneLabs-video on tullut:


Prifddinas Waterfall Fishing voitti huhtikuun RuneLabs-äänestyksen.

Mod Ollie on näyttänyt alustavia ideoita Seren-loitsuille ja prayereille. Ne voi lukea täältä.
Voya - the Quest Master, owner of three quest capes and the lore expert of RuneScape
Voya
Valtuutettu
Valtuutettu
Avatar
Vanhempi kartoittaja
 
Viestit: 2015
Liittynyt: 19.07.2009, 19:27
Paikkakunta: Tampere
RS -hahmo: Voya
IRC-nick: Voya
Klaani: Runepoli

Re: RuneLabs

ViestiKirjoittaja Voya » 27.05.2015, 09:15

Toukokuun RuneLabs-kierros lähestyy loppuaan ja nyt on valittu torstain äänestykseen pääsevät ehdotukset:

Sceptres of War - event
Toisen world eventin aikana kuolleet ovat nousseet kuolleista. Tässä vuosittain toistuvassa eventissä autetaan näitä henkiä palaamaan lepoon käyttäen combat- ja divination-taitoja. Palkintoina on asuja, divinatian-animaatio ja xptä.

Icthlarin vs Amascut - event
Icthlarin ja Amascut taistelevat alamaailman hengistä. Pelaajat voivat päättää auttavatko he pelastamaan henkiä yhdessä Icthlarinin kanssa, vai tuhoavatko he niitä Amascutin kanssa. Palkintoihin kuuluu prayer ja divination xptä, uusia prayer-animaatioita ja divine-asuja.

Broken minds - miniquest
Tämä pysyvä pelisisältö on jatkoa Broken home questille. Tässä seikkaillaan syvemmällä muinaisessa mielisairaalassa, saadaan selville mahjarrat-tutkimuksia ja taistellaan henkiä vastaan haastavissa puzzleissa. Palkinnot tekevät Broken home questin jälleenpelaamisesta helpompaa ja antavat sekä lorea että xp.
_______________

Kesäkuun ja heinäkuun RuneLabs-kriteerit on paljastettu. Kesäkuussa kriteerinä on korkeatasoiset viholliset (high level mobs) ja heinäkuussa medium size quest.
_______________

Tämän kuun äänestyksestä oma suosikkini on varmaankin tuo Broken minds, koska se on pysyvää pelisisältöä ja se muistuttaa eniten questia. Icthlarin vs Amascut vaikuttaa myös oikein mielenkiintoiselta ja voisi tarjota oikein mielenkiintoista uutta lorea.
_______________

Foorumeilla on kerrottu hieman tarkemmin millaisia suunnitelmia uusille Seren-loitsuille on tällä hetkellä.
Spoiler:
Forums kirjoitti:Spell Progress Update

So, here's where we currently stand. I have created working prototypes of the following spells:-

Offensive spells
Shield dome
- A channeled spell, the caster must remain motionless whilst casting this spell. Protects anyone stood within the shield from up to 50% of any damage they receive. Benefits of the spell drop by 10% for every shield dome effect you've been under recently, meaning that you should use them at the right time rather than chain them together. Stacks with other forms of damage reduction.
Intercept
- Wards a player meaning you will take the next attack they would receive. Currently lasts about 6 seconds, roughly. You no longer teleport to them.
Restoration totem
- Restores a little bit of familiar HP and familiar special attack energy each tick. Not as efficient as restore potions, but works over all familiars in the area.
Stockpile totem
- Needs a better name I know. Allows you to store your HP in the totem (hurting you) so that someone else can claim that health when they need it. The idea is to allow a couple of support roles who bring the food/healing effects, and allowing their allies to take the offensive stuff.
Decoy totem
- A totem that lures enemies attacking you into attacking it. The totem will get whaled on whilst you whale on the enemy. The totem has limited health and ends when it dies. Exact numbers subject to balancing. Does not heal from opal dart.
Opal dart*
- An offensive air based spell. Less damaging than the other ancient magic spells, but with a secondary effect that allows totems to stay around longer.
Sapphire dart*
- An offensive water based spell. Less damaging than other ancient magic spells, but with a secondary effect that buffs totems making their effects more powerful on the next tick.
Emerald dart*
- An offensive earth based spell. Less damaging than other ancient magic spells, but with a secondary effect that gives the caster damage reduction. Stacks for up to 5% damage reduction. This stacks with other forms of damage reduction.
Ruby dart*
- An offensive fire based spell. Less damaging than other ancient magic spells, but with a secondary effect that gives allies (but not the caster) a damage boost to all attack styles. Stacks up to 5% damage boost and stacks with other forms of damage boosting.

Planned but not developed yet:-
Sanctuary Totem
- Creates a totem that an ally can click on to immediately teleport to, so that they can escape damage.

*Please note that the dart spells are placeholder title names, feel free to suggest new names for them. I am not planning on adding enchanted bolts into requirements for them. I feel changes to enchanted bolts are for a different update, or perhaps a ninja fix. They're not really appropriate to this update.

Skilling Spells
Enrichment
- Converts all memories in your inventory into enriched versions of that memory. Single cost, does not scale based on how many memories in your inventory.
Crystal Mask
- Makes you way better at not being caught (current 25% boost, subject to balancing) and also makes it so that you have a chance not to be stunned if you somehow are caught. Stacks with other thieving boosts. Works in pyramid plunder.
Crystallise
- Cast on mining spots, trees, fishing spots or shaking box traps. You will gain an increase in xp when the effect is active, but no resources. Additionally the resource will not disappear whilst this spell is active, but only for you. If another player exhausts your resource whilst the spell is active, the spell will wait till the resource is back before continuing to count down. Lasts for 30 seconds. Note that the box traps have been balanced to offer better than current xp rate, but not the 1.3million xp per hour my earlier prototype did, sorry.
Rapid growth
- Planning to limit this to herb, trees and fruit trees. Can use once per day, per patch, stacks with the mole growth potion. Will advance the patch 1 stage of its current growth safe from disease. This is subject to balancing.
Voya - the Quest Master, owner of three quest capes and the lore expert of RuneScape
Voya
Valtuutettu
Valtuutettu
Avatar
Vanhempi kartoittaja
 
Viestit: 2015
Liittynyt: 19.07.2009, 19:27
Paikkakunta: Tampere
RS -hahmo: Voya
IRC-nick: Voya
Klaani: Runepoli

Re: RuneLabs

ViestiKirjoittaja Voya » 09.06.2015, 11:07

Toukokuun RuneLabs-äänestyksen voittajaksi päätyi Icthlarin vs Amascut event. Tämä julkaistaan oletettavasti halloweenin aikoihin.

Ensimmäinen RuneLabs-päivitys - slayer belt - julkaistiin eilen pelin puolelle. Adamant ja rune dragonien on varmistettu tulevan ensi viikolla.
Voya - the Quest Master, owner of three quest capes and the lore expert of RuneScape
Voya
Valtuutettu
Valtuutettu
Avatar
Vanhempi kartoittaja
 
Viestit: 2015
Liittynyt: 19.07.2009, 19:27
Paikkakunta: Tampere
RS -hahmo: Voya
IRC-nick: Voya
Klaani: Runepoli


Paluu Kapakka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 1 vierailijaa