Invention

Yleistä keskustelua Runescapeen liittyen
Alueen säännöt
viewtopic.php?f=18&t=71

Mikä sinua kiinnostaa inventionissa eniten?

Työkalujen/aseiden/varusteiden/yms. kehittäminen
9
39%
Esineiden kustomoitavuus
2
9%
Lisää monipuolisempia esineitä/ominaisuuksia
4
17%
Item sink
3
13%
Uudet kehitysmahdollisuudet
4
17%
Muu
1
4%
 
Ääniä yhteensä : 23

Invention

ViestiKirjoittaja Voya » 08.04.2015, 13:18

Jagexin The Dukes- tiimi on juuri aloittanut inventionin työstämisen, joten nyt sen odotus voi kunnolla alkaa! :)

Mikä ihmeen "invention"?

Vuoden 2013 Runefestillä Jagex ilmoitti suunnitelmistaan tulevalle taidolle, jota silloin kutsuttiin nimellä "Inventor". Tämän uuden taidon ideana olisi ollut uusien keksintöjen keksiminen. Tämän oli tarkoitus olla divinaation "kumppanitaito", joka hyödyntää erityisesti divinaatiolla saatuja energioita. Tämän taidon oli myös tarkoitus tukea muista valmistustaitoja, hieman kuten divinaatio oli tukenut keräystaitoja.

Vuoden 2014 alkupuolella Jagex laittoi Player power -äänestyksen, jossa pelaajat äänestivät inventionin ja Prifddinaksen välillä - Prifddinas voitti. Tämän jälkeen Jagex alkoi miettimään uudestaan, että kannattaako invention toteuttaa omana taitonaan vai ei, sillä kaiken siihen liittyvän pystyisi toteuttamaan nykyisiäkin taitoja käyttämällä. Jagex kertoi tästä julkisesti vuoden 2014 Runefestillä, mutta ei tehnyt vielä virallista päätöstä.

19.3.2015 julkaistussa blogissa Jagex paljasti, että he ovat nyt päättäneet toteuttaa inventionin lisäyksenä olemassaoleviin valmistustaitoihin. Yksi isoimmista perusteluista tälle on se, että suurin osa Jagexin suunnitelmista inventorille on suunnattu korkeatasoisille pelaajille - jos he tekisivät siitä taidon, siinä pitäisi olla sisältöä kaiken tasoisille pelaajille.

Koska invention ei ole taito, Jagex pystyy julkaisemaan sen helpommin osissa. Tämä tarkoittaa sitä, että ensimmäiset invention-päivitykset voidaan julkaista hieman aikaisemmin. Tällä hetkellä Jagex suunnittelee julkaisevansa ensimmäisen invention-päivityksen vuoden 2015 lopulla.

Mitä invention sisältää?

Huom.: Nämä ovat eräitä Jagexin mainitsevia alustavia suunnitelmia, joihin voi tulla isojakin muutoksia.

Invention on joukko lisäyksiä olemessaoleviin valmistustaitoihin (oletettavasti smithing/crafting/fletching/construction/summoning), jotka tarjoavat sekä uusia palkintoja että kehitysmenetelmiä korkeatasoisille pelaajille (lvl 80-99). Inventionilla saatujen palkintojen on tarkoitus olla hyvin monipuolisia ja tarjota vaihtelua kehittämiseen - esimerkiksi taistelemiseen ei ole yhtä parasta asetta, vaan ne ovat hyviä eri asioissa.

Vaikka invention ei ole taito, siihen liittyy kuitenkin kehittämistä. Korkeatasoiset pelaajat eivät esimerkiksi pysty suoraan tekemään parhaimpia invention-esineitä, vaan heidän täytyy avata kyky tehdä niitä. Yksi inventionin merkittävä osa on työkalujen/aseiden/familiarien kehittäminen - mitä enemmän niitä käyttää, sitä paremmaksi ne tulevat. Silläkin voi olla merkitystä miten niitä käyttää - jos esimerkiksi käyttää tiettyä asetta tiettyjä vihollisia vastaan, se voisi saada damage bonuksen (tai jotain muuta) niitä vastaan.

Kustomointi on myös olennainen osa inventionia. Ideana on, että valmistetuista esineistä voi tehdä omanlaisiaan - niin kyvyiltään kuin ulkonäöltään.

Invention käyttää raaka-aineina divinaatioenergioita (kaikkia niistä) sekä monien muiden skillien esineitä. Sillä yritetään antaa käyttötarkoitusta eräille vähemmän hyödyllisille esineille.

Inventionissa tullaan hyödyntämään monia RuneScapella uudempia tai harvinaisempia teknologioita, kuten dorgeshuunien sähkö, dwarfien höyrykoneet ja divinaatioenergia. Inventionilla saattaa olla isompikin rooli Godlessien tarinassa, jossa he voisivat käyttää sitä jumalia vastaan.
_______________

Mitä te haluaisitte nähdä inventionin mukana tulevan? :)
Voya - the Quest Master, owner of three quest capes and the lore expert of RuneScape
Voya
Valtuutettu
Valtuutettu
Avatar
Vanhempi kartoittaja
 
Viestit: 2039
Liittynyt: 19.07.2009, 18:27
Paikkakunta: Tampere
RS -hahmo: Voya
IRC-nick: Voya
Klaani: Runepoli
Discord nick: Voya

Re: Invention

ViestiKirjoittaja Vulle » 09.04.2015, 10:50

Eniten tuossa kiinnostaa uudet kehitystavat, agilityn uudistaminen kun sai kannatusta siinä toisessa pollissa niin voisi vaikka toteutua. Sitten toki vielä se jos kaikenlaista roinaa mitä pelatessa/questatessa kertyy voisi hyödyntää paremmin. Pankissa edelleen paljon turhaa roinaa, vaikka paljon on tullut viime aikoina heitettyä pois.
Vulle
Kulkuri
Kulkuri
Avatar
 
Viestit: 5
Liittynyt: 19.03.2012, 18:18
RS -hahmo: Tmvv
IRC-nick: Vulle

Re: Invention

ViestiKirjoittaja Pulla » 09.04.2015, 11:08

Mistä questeista sä saat roinaa jota haluat hyödyntää? Ja en käsitä miten kukaan tervejärkinen votee niitä agility polleja kun varmaan 90% voteejista ei ole edes lukenu sitä ehdotusta. Miten mä nään asian niin siitähän se ehdottaja haluis entistäkin vittumaisempaa ja typerää. Ei mitään järkeenkäyvää että agi expaa sais vähän mistä vaan radan juoksemisen sijaan. Eikä se ehdotus ollu mikään agi-span että afkais ja sais expaa myöskään. Sitä varmaan moni voteejista luuli.

Ite inventionista en tiedä, saa nähdä. Ei mua larppaus kiinnosta. Item sinkit tai jotkut voi olla ihan hyviä kun tuohon kerta niitä resursseja menee näin saadaan hinnat jotenki pysymään aisoissa. Kaikki vaan laskee ja halpenee vaikka mikä on. No ainakin voi bankkaa helposti expaa.
You know how they say it's been a pleasure? It hasn't.
- Mike Ehrmantraut

ᄽὁȍ ̪ őᄿ
Pulla
Puuseppä
Puuseppä
Avatar
 
Viestit: 1975
Liittynyt: 05.05.2008, 14:19

Re: Invention

ViestiKirjoittaja Wb_ » 09.04.2015, 12:29

Ei sinänsä juurikaan kiinnosta, mutta hyvin toteutettu item sink olis vissiin aina ihan tervettullut päivitys.
Ever to Excel
Wb_
Kaartilainen
Kaartilainen
Avatar
 
Viestit: 2392
Liittynyt: 10.04.2011, 15:27

Re: Invention

ViestiKirjoittaja possu 67 » 09.04.2015, 14:27

Itseä pelottaa, että homma räjähtää Jagexilla käsiin, jolloin ulos saadaan vain puoliksi kohonnut ja paistunut pulla, jota ei sitten niin mukava olekaan syödä.
掌中の物 必ずしも 掌中の物ならず
possu 67
Jumala
Jumala
Avatar
Vanhempi kartoittaja
 
Viestit: 2209
Liittynyt: 16.07.2008, 10:42
Klaani: Runepoli

Re: Invention

ViestiKirjoittaja Voya » 09.04.2015, 20:48

Vulle kirjoitti:Eniten tuossa kiinnostaa uudet kehitystavat, agilityn uudistaminen kun sai kannatusta siinä toisessa pollissa niin voisi vaikka toteutua. Sitten toki vielä se jos kaikenlaista roinaa mitä pelatessa/questatessa kertyy voisi hyödyntää paremmin. Pankissa edelleen paljon turhaa roinaa, vaikka paljon on tullut viime aikoina heitettyä pois.

En usko, että agility tulee saamaan inventionin kanssa päivityksiä - siinä kun painotuksena on uudet keksinnöt ja valmistustaidot (crafting/smithing/fletching/construction/jne.). Tai itse en ainakaan keksi miten agility sopisi inventioniin (juoksumatto? :P ). Pidän kylläkin mahdollisena, että agilitypäivityksiä voisi tulla jonkin inventionista erillisen päivityksen yhteydessä.

Inventionin pääpainotus taitaa kuitenkin olla palkinnoissa, eikä kehitysmenetelmissä, joten on hankala sanoa kuinka kannattavia ne ovat pelkän xp:n kannalta.
Voya - the Quest Master, owner of three quest capes and the lore expert of RuneScape
Voya
Valtuutettu
Valtuutettu
Avatar
Vanhempi kartoittaja
 
Viestit: 2039
Liittynyt: 19.07.2009, 18:27
Paikkakunta: Tampere
RS -hahmo: Voya
IRC-nick: Voya
Klaani: Runepoli
Discord nick: Voya

Re: Invention

ViestiKirjoittaja Voya » 04.06.2015, 09:08

Mod Osborne kertoi toissapäiväisessä Q&A streamissa lisää tämänhetkisistä suunnitelmista inventionin suhteen. Nyt aikomuksena olisi, että siitä tulisi "eliittiskilli". Tämä tarkoittaa sitä, että vain korkeatasoiset pelajaajat voivat alkaa kehittämään sitä - mahdollinen vaatimus voisi olla esim. 70+ kaikissa taidoissa, tai jotain vastaavaa. Tämä luultavasti näkyisi skill-listassa kuten muutkin taidot ja sen kehittäminen kasvattaisi overall-tasoa.

Eliittiskillissä on vielä monia asioita, joita ei ole päätetty - esimerkiksi onko se perinteisesti lvl 1-99, kehitetäänkö sitä xp:llä vai jollakin muulla tavalla, jne. Ideana on, että Jagex voisi tulevaisuudessa tehdä muitakin eliittiskillejä. Koska eliittiskillit olisivat erikoistuneempia kuin nykyiset taidot, niiden tekeminen olisi nopeampaa ja siten niitä voisi tulla useammin.

Huom: toistaiseksi eliittiskilli on vain vahva idea, ja mihin tahansa tässä mainitusta voi tulla isoja muutoksia.
Voya - the Quest Master, owner of three quest capes and the lore expert of RuneScape
Voya
Valtuutettu
Valtuutettu
Avatar
Vanhempi kartoittaja
 
Viestit: 2039
Liittynyt: 19.07.2009, 18:27
Paikkakunta: Tampere
RS -hahmo: Voya
IRC-nick: Voya
Klaani: Runepoli
Discord nick: Voya

Re: Invention

ViestiKirjoittaja Voya » 14.06.2015, 11:31

Jagex paljasti Invention podcastissa muutama päivää sitten tarkempia suunnitelmia inventionin suhteen. Tämänhetkinen suunnitelma on, että invention on suunnattu lvl 80-99 taidoille ja sen kehittämisen aloittaminen vaatii ainakin lvl 80 kolmessa tietyssä taidossa.

Inventionia (ja luultavasti muitakin eliittitaitoja) kehitetään välillä 1-120. Kehitystahti voi kuitenkin poiketa merkittävästi nykyisistä taidoista - tasojen saamistahti saattaa olla tasaisempi, eli seuraavaan tasoon vaadittu xp-määrä ei kasva niin nopeasti. Invention tulee olemaan vaatimus sekä max että completionist capelle. Completionist capeen vaaditaan myös inventionilla tehtyjen esineiden käyttämistä. Invention saa oman skill capensa.

Inventionia kehitetään siten, että siinä hajotetaan olemassaolevia muiden taitojen tuotteita osiin (esim. boweja puunpalasiksi). Osia on lukuisia eri tyyppejä, ja ne on luokiteltu eri harvinaisuusluokkiin. Hajotetuista tuotteista voi osien lisäksi saada "ominaisuuksia", joita voi käyttää tuotteisiin - esimerkiksi kalasta ja potioneista voi saada parantavia ominaisuuksia, miekoista "terävyys"-ominaisuuden, jne. Esineitä tullaan tarvitsemaan suuria määriä, joten tämän pitäisi tuoda runsaasti item sink.

Kun invention julkaistaan, siihen ei voi tämänhetkisten suunnitelmien mukaan saada bonus xptä kolmeen kuukauteen. Tämän lisäksi aikomuksena on, että inventioniin ja muihin eliittiskilleihin ei voi saada myöhemminkään xptä prismatic-lampuilla tai muilla sellaisilla, joissa voi valita mihin taitoon xp menee.

Invention aiotaan edelleen julkaista osissa. Aikomuksena on, että ensimmäinen osa sisältäisi inventionin perusjutut, dwarf-teknologiaa ja dorgeshuun-teknologiaa.

Disclaimer: Nämä ovat vain tämänhetkisiä suunnitelmia/ideoita ja niihin voi tulla muutoksia.
Voya - the Quest Master, owner of three quest capes and the lore expert of RuneScape
Voya
Valtuutettu
Valtuutettu
Avatar
Vanhempi kartoittaja
 
Viestit: 2039
Liittynyt: 19.07.2009, 18:27
Paikkakunta: Tampere
RS -hahmo: Voya
IRC-nick: Voya
Klaani: Runepoli
Discord nick: Voya

Re: Invention

ViestiKirjoittaja Gothim » 22.10.2015, 17:22

Hieman lisätietoa inventionista, jonka aluperäinen versio englaniksi löytyy täältä. Kokoan tähän hieman tiivistetymmän version.

Invention tulee olemaa elite skilli, joka saa levelit 1 - 120 mutta ensimmäisessä osassa tulee sisältöä levelille 99 asti. Tämä vaatii muutamat normaali skillit olevan levelillä 80 muuten se näkyy harmaana, etkä voi aloittaa sitä. Invention on suunniteltu tammikuulle 2016.

Kuva

Miten sitä sitten pitäisi treenata? Tähän on monia tapoja eli sitä ei tehdä vain tietyssä paikassa kuten woodcuttingia. Seuraava kuva antaa tietoa siitä, miten paljon mikäkin tapa painottaa xp:n saantia. Kuva voi olla aluksi hieman sekava mutta invention antaa kaksi selvää tapaa kehittää skilliä. Ensimmäisenä purat (disassembly) tavaroita ja saat etuja (perks), joita voit laittaa combat verusteisiin, jotka ovat vähintään lvl 70 tasolla. Näitä uudistettuja varusteita voit kehittää eteenpäin ja tulla niiden mestariksi.

Toinen tapa on tehdä puretuista tavaroista uusia tavaroita (device building), jonka seurauksena saat apuja muihin skilleihin. Tarkoituksena on tähdätä 80 levelistä ylöspäin, jotta hyöty olisi huomattava.

Kuva

Disassembly:
Ensimmäinen askel, jossa purat tavaroita. Purettavat tavarat ovat pääasiassa semmoisia, joita et muuten tarvitsisi ja niitä voi alchata. Myös tavaroita, joit ei voi alchata, on mahdollista käyttää disassemblya kuten charmit. Käytännössä tämä tapahtuisi siten, että money pouchin viereen (inventoryssa) ilmestyy uusi ikoni, johon purettava tavara raahataan. Tämän jälkeen saat tavaroita, jotka pienempi tasoisilla tavaroilla ovat melko turhia mutta korkeampi tasoisilla tavaroilla saat enemmän käyttömahdollisuuksia. Esimerkiksi rune 2h swordi antaa teräosia ja zamorak 2h swordi antaa myös teräosan mutta lisäksi zamorak aiheisen tavaran.

Perks & augments:
Aluksi teet "tinker" koneen, jolla saat varusteesta augment version. Augment versio kehittyy sitä mukaan, kun sitä käyttää. Saadaksesi verusteeseen perk lisän täytyy rakentaa "gizmo" koje, johon lisäät materiaaleja ja tutkit mahdollisia lopputuloksia. Kun olet tyytyväinen mahdolliseen lopputulokseen niin käynnistät kojeen ja toivot parasta. Alla olevassa kuvassa on tähän mennessä keksittyjä perk ominaisuuksia ja lisää on tulossa. Toisessa kuvassa on tavaroita, joita on mahdollisusu käyttää augmentissa.

Kuva
Kuva

"Augmentoidut" tavarat kuluvat käytössä ja kaikki käyttää siihen tarkoitettua divination energiaa. Voit ladata työkaluvyöhön tulevaan "patteriin" latauksia ja näin varmistaa augmentoitujen tavaroiden käytön. Käyttännössä tämä tarkoittaa sitä, että mitä enemmän tavaroita on käytössä samaan aikaan, sitä nopeammin lataukset kuluvat. Augmentoidut tavarat tulevat näyttämään hieman erilaisilta kuin normaalit ja näistä on pari esimerkki kuvaa alhaalla.

Kuva
Kuva

Xp:tä tulee edellämainitun lisäksi tavaroiden käytöstä sekä niiden kehityksestä slayerin tapaan. Inevntionin kehitys poikkeaa kuitenkin hieman perinteisestä skillien kehityksestä eli xp:tä tulee nopeammin pienemmillä leveleillä mutta myös xp rajat ovat isommat jokaisen levelin saavuttamiseksi. Esimerkiksi level 99 vaatii 40m xp:tä ja level 120 vaatii 80m xp:tä. Tästä on alhaalla pari kuvaa, jotka näyttävät vanhan ja uuden xp nopeuden (suurinpiirtein) sekä paljonko xp:tä mikäkin leveli vaatii.

Kuva
Kuva

Discovery:
On prosessi, jossa keksit uusia asioita ja käyttää niitä olemassa oleviin varusteisiin tai kehittää disassemblya. Tämä voi tapahtua itse skilliä treenatessa ja tai jotain muuta tehdessä. Discoveryn tapahtuessa, voit rakentaa työpöydän ja alkaa ratkeisemaan pulman tapaista minipeliä. Kun saat ratkaistua pulman niin voit käyttää keksimääsi kojetta siitä eteenpäin. Kaikki kojeet eivät siis aukea automaattisesti, kun saat uuden levelin vaan joudut keksimään ne, jotta saat ne käyttöösi.

Devices:
Kojeet tulevat olemaan käyttötarkoitukseltaan sellaisia, että voit helpottaa jokapäiväistä pelaamistasi. Nämä muistuttavat hieman divination portentteja, jotka ovat kertakäyttöisiä mutta hyödyllisiä. Alussa käyttöön saat ihmisen, dwarfin ja cave goblin tech treen (erikoistumisen). Jokainen aloittaa ihmisen tech treellä ja myöhemmin saat valita joko dwarf tai cave goblin tech treen mutta lopuksi saat kaikki käyttöösi. Alhaalla muutama esimerkki.

Cave goblin:
Stealth Module - Näyttäää minimapissa pisteesi NPC:nä kaksi tuntia
Dungeoneering Automapper - Täyttää dungeoneering kartan sinulle
Mind-controlled monkey butler - Demon-nopeudella POH:ssa toimiva ilmainen palvelija
Flashbomb – Stunnaa pickpocket kohteen ja nostaa thieving mahdollisuuksia

Dwarven:
Sprinkler - Kastelee ja pitää taudit kasvimaalta loitolla.
Mining Accumulator – saat varauksen aina kun epäonnistut miningissa ja jonka voit ottaa xp:nä
Book switcher - Pocket slot versio Ancient Hymnal (kirjasta) ja Alttarista
Mind-leeching device - muuttaa combat XP:n skillaus XP:ksi
Kuva
Gothim
Kartoitusvastaava
Kartoitusvastaava
Avatar
Kaartilainen
 
Viestit: 1959
Liittynyt: 09.08.2011, 16:33
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
RS -hahmo: Cyna
IRC-nick: Gothim
Klaani: Runepoli
Discord nick: Cyna#8232

Re: Invention

ViestiKirjoittaja Kaizu » 27.12.2015, 05:23

25. tammikuuta tulee Invention skilli

https://youtu.be/jRIrZj6_Bp0?t=267
Kuva
Kaizu
Kaartin kenraali
Kaartin kenraali
Avatar
 
Viestit: 427
Liittynyt: 16.03.2012, 08:48
RS -hahmo: Kaizu
IRC-nick: Kaizu
Discord nick: Kaizu


Paluu Kapakka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa