Haluamme pelaajiemme käyttävän Evolution of Combat -järjestelmää siksi, että he haluavat, eikä siksi, että heidän on pakko. Viime viikolle kerroimme eräistä isoista päivityksistä EoC:hen, joiden uskomme parantavan järjestelmää. Olemme tämän lisäksi kuitenkin suunnitelleet vaihtoehtoista järjestelmää pelaajille, jotka eivät vain pidä EoC:sta ja haluavat sen sijaan vanhan taistelujärjestelmään.
Tänään laukaisemme äänestyksen Legacy-tilalle, joka toisi suurimman osan vanhoista pelimekanismeista ja pelinäytöistä nykypeliin EoC:n rinnalle. Äänestys alkaa tänään ja pelaajilla on kaksi viikkoa aikaa äänestää, että pitäisikö meidän alkaa tekemään Legacya.
Kirjaudu peliin äänestääksesi, tai lue eteenpäin saadaksesi lisätietoa aiheesta.
Miksi nyt?
Voima pelaajille ei ole vain iskulause, vaan meidän uusi toimintatapamme. Siinä on kyse siitä, että yhteisöllä on ääni, ja meidän tehtävänämme on tehdä mitä te haluatte.
Uuden vuoden vaihteessa kerroimme ensimmäistä kertaa pelinsisäisistä pelisisältöäänestyksistä ja palaute on ollut hyvin positiivista. Siitä huolimatta yksi asia on noussut jatkuvasti esille: te haluatte voiman valita mitä taistelujärjestelmää käytätte pelissä. Olemme kuunnelleet ja aiomme tehdä jotain sille. Olen pahoillani, että siihen on mennyt näin kauan.
Rehellisesti sanoen meillä on ollut hankaluuksia ratkaisun löytämisessä, joka voisi tuoda takaisin vanhat taistelumekanismit niin, että se ei vaikuttaisi niihin, jotka pitävät EoC:sta. Tarvitsimme ratkaisun, joka ei jakaisi yhteisöä ja jonka tukeminen onnistuisi hyvin tulevaisuudessakin. Mutta nähdessämme suuren kysynnän vanhoille taistelumekanismeille, tiesimme, että meidän piti löytää tapa tehdä se. Olen varma, että olemme löytäneet sen.
Mikä on Legacy-tila?
Ratkaisuna olisi luoda Legacy-tila, joka jälleenloisi vanhat taistelumekanismit nykypeliin, yhdessä EoC:n kanssa. Tämä tarkoittaisi, että sekä vanhat ja uudet taistelumekanismit olisivat samaan aikaan samassa pelissä, ja pystyisit vapaasti vaihtamaan niiden välillä.
Legacy-tilan aktivoiminen muuttaa pelimekanismit muistuttamaan vanhaa taistelujärjestelmää vuodelta 2012. Tämä sisältäisi erikoishyökkäykset (special attacks), ei action baria, ei abilityja ja pystyt kirjoittamaan chattiin suoraan. Siinä olisi vanha pelinäyttö, jossa taistelutiedot ja näppäimet ovat minimapin ympärillä, vanhat sivupaneelit oikeassa alareunassa, sekä mahdollisuus vanhaan kiinteään (fixed) pelinäyttöön. Sen aktivoimista ei rajoittaisi jäsenyystila, sijainti pelimaailmassa tai käyttämäsi serveri, ja useimmissa tilanteissa molempien järjestelmien pelaajat pystyvät pelaamaan yhdessä.
Muutamia muutoksia täytyy kuitenkin tehdä, jotta Legacy-tila olisi yhteensopiva (ja kilpailukykyinen) nykyisen pelin kanssa. Näihin sisältyy dual wielding, uudet taisteluvarusteet ja taistelukolmion jälleentasapainotus, joka paransi rangedia ja magicia. Eräät ominaisuudet, kuten vanha ”138”-taistelutasokaava, vaikuttavat asioihin Legacy-tilan ulkopuolellakin. Näiden asioiden kanssa meidän täytyy työskennellä yhteisön kanssa, jotta löytäisimme parhaan ratkaisut. Elikkä, tavoitteenamme on siis saada se näyttämään ja vaikuttamaan niin paljon vanhalta järjestelmältä kuin mahdollista.
Miten se tehdään?
Tämä on hyvin kunnianhimoinen näkemys, eikä meillä ole vielä kaikkia yksityiskohtia päätettynä. Tässä te tulette mukaan – me tarvitsemme opastusta yhteisöltä varmistaaksemme, että Legacy-tila antaa vanhat taistelumekanismit, joita olette kaivanneet. Jos Legacy-äänestys pääsee läpi, alamme tekemään sitä yhteistyössä teidän kanssanne. Julkaisemme työn alla olevaa etenemistämme beta-servereillä ja tarkkailemme palautettanne varmistaaksemme, että se vastaa teidän odotuksianne. Kuten tämänhetkinen taistelupäivitys-beta, sisäänpääsy on avoin myös ilmaispelaajille.
Mikäli Legacy-äänestys onnistuu, työskentelisimme sen kanssa samaan aikaan hiljattain julkistettujen EoC-taistelupäivityksien kanssa. Uskoisimme, että kestäisi vähintään muutama kuukautta ennen kuin saisimme Legacyn valmiiksi betaa varten, jota ennen EoC:n taistelupäivitykset ovat todennäköisesti valmistuneet ja julkaistu peliin.
Tämä vaatisi selvästi runsaasti työtä ja vähintään muutama ohjelmoijaa keskittymään Legacyn tekemiseen usean kuukauden ajaksi. Sen takia teemme äänestyksen ennen kuin aloitamme, ja laitamme vielä uuden äänestyksen myöhemmin varmistaaksemme, että Legacy on mielestänne tarpeeksi hyvä peliin laitettavaksi.
Miten voin olla tässä mukana?
Olen varma, että teillä on paljon kysymyksiä siitä miten tämä tulee toimimaan. Yritämme parhaamme mukaan vastata niihin foorumeillamme ja UKK:ssa, mutta on joitain asioita joita emme voi tietää ennen kuin tuotanto on edennyt pidemmälle, jolloin meidän täytyy tehdä yhteistyötä kanssanne ja tehdä oikeat päätökset.
Jos haluaisit lukea lisää siitä miten tulimme päätökseen tuoda vanha taistelujärjestelmä takaisin ja mitä vaihtoehtoja olemme harkinneet, lue minun blogini Legacy-tilasta, sekä Mod Markin blogi aiheesta Vanha vs uusi taistelujärjestelmä
Kiitos lukemisesta,
Mod Pips
Executive Producer, RuneScape
Valesuomentaja iskee jälleen!
- Voya