KarppaajaPRO kirjoitti:Miksi kaikki keskustelu sitten sensuroidaan? Runepolin meno on pääasiassa:
-Admini tekee topickin
-Kirjoittaa alotusviestiin kaavakkeen mikä pitää copypastea ja täyttää vaaditut kohdat
-Jos joku poikkeaa kaavakkeesta, viesti poistetaan
-Jos joku haluaa keskustella jostain aiheeseen liittyvästä, viesti poistetaan
-Jos joku täten tekee melkein samasta aiheesta topickin ilman kaavaketta, missä on tarkoitus keskustella, topick lukotetaan
+Lolli-topickissa kaikki keskinäinen keskustelu kiellettyä
Tässä piilee ongelma. Kaavakkeilla ynnämuilla pystytään toki keräämään tilastoja, mutta keskustelualueella ne eivät yksinkertaisesti toimi, muuten kuin keskustelun aloittajana. Vapaa keskustelu on se, mikä ispiroi ihmisiä postaamaan, esittämään mielipiteitään, seuraamaan topikkeja, postaamaan uudestaan, tarkentamaan omia mielipiteitään, mikäli joku ei niitä käsittänyt jne. Ketään ei kiinnosta lukea viestiketjuja, joissa jokainen kertoo vain ja ainoastaan oman näkemyksensä asiasta. Ihmiset haluaa kommentoida niitä, kumota toisten perusteluja, aiheuttaa väittelyjä ja ottaa osaa niihin. Vaikkakin vain ensimmäiset postaajat vastaisivat kaavakkeen mukaan, ja loput vain kommentoisivat niitä ja virittelisivät keskustelua sitä kautta foorumeilla olisi jotain mielenkiintoista, oikeaa sisältöä, mikä toisi sitten uusiakin lukijoita, uusia postaajia, uusia mielipiteitä.
The_Rest kirjoitti:Fasaani kirjoitti:Tälläisen edistyksen eteen tarvitaan klaanien halua lähteä yhteisiin talkoisiin.
Tässä sattuu piilemään ideasi perimmäinen ongelma, harmittavasti. Klaanien tielle tähtäävä projekti vaatisi meiltä itseltämme resursseihin nähden aivan liikaa aikaa ja miesvoimaa, joten joudumme tyytymään muihin ratkaisuihin ainakin alustavasti.
Kuten jo värvärien teltassa ugalabugalan kanssa keskustellessani sanoinkin, klaaneilla ei ole mitään syytä olla mukana runepolin toiminnassa ja sen helpottamisessa, koska runepolista ei ole klaaneille lähes mitään hyötyä, johtuen suurilta osin edellämainitusta. Jos jotain kiinnostaa mitä siellä tapahtui lukekaa
tästä. Jos Runepoli on valmis muutoksiin niin mä voin hyvillä mielin lähteä ajamaan teidän asiaa, mainostamaan ja tukemaan sitä, mutta sillä kantilla mitä asiat on tällä hetkellä mulla ei oo tarvetta eikä halua laittaa tikkua ristiin asian eteen. Pelkästään RkoFin panostus johtaisi siihen, että muidenkin suomiklaanien olisi vastattava huutoon ja tuotava oma kontribuutionsa, mutta tällä hetkellä ketään ei yksinkertaisesti kiinnosta. Niille, jotka ihmettelee, että mitä mä voin yksinäni asian eteen tehdä tiedoksi, että olen ollut RkoFissa vuodesta 2006, ollut warlord, moderaattori, leader ja tällä hetkellä Legenda. Klaanien osalta kokemusta ja tietämystä löytyy kansainväliseltä kentältä sen verran, että olin myös TRWF Legendary warhunger.
Klaanien osalta myös jonkinlainen mahdollisuus tunnustautumiseen helpottaisi asiaa. Sigit, klaaniavatarit, tagit nimien edessä. Ihmisille selviäisi, mitä joukkuetta postaaja kannattaa, millaisia ihmisiä klaaneissa on ym. Klaanien edustaminen helpottuisi huomattavasti. Klaanien jäsenten panostus tulisi selvemmin esiin ja klaanitkin muuttuisivat sitä myötä houkuttelevammiksi.
Ei, tuo pieni tekstirivi nimen alapuolella ei riitä.
Polin johtoportaan asennoitumisessakin tuntuu aina välillä olevan ongelmia. Tässäkin topicissa aika moni ehdotus on kuitattu sillä, että "tämä on vain sinun mielipiteesi" tai muuten vaan olemalla erimieltä sitä sen suurempia perustelematta. Käyttäjät kuitenkin on niitä, jotka eniten kärsii siitä, että foorumit kuolee. Kuunnelkaa niitä ja toimikaa sen mukaa. Lisäksi myös pieni aivotyö modejen keskuudessa siitä, että näkevätkö he itse viestit rangaistuksen arvoisiksi vai ei (
esimerkki) sillä itsestäni ainakin tuntuu, että melko naurettavista syistä on historiassa tullut banneja, varoituksia ja suspendeja. Muunmuassa Tupselotilta voitte tiedustella näkemystä siitä, mihin asti asioita kannattaa laskea, sillä se kaveri osaa hallita foorumeitaan. Jossei jutut mee törkeesti henkilökohtasuuksii ni ei niitä sillon kannata alkaa estelemää.
Jonkunäkösiä uusia linjauksia voitte vaikka siellä henkilökunnan taukohuoneessa pohtia, sillä Pohjois-Korean malli sensuurista ja mielipiteiden rajoittamsiesta ei toimi. Nykyihminen ei enää itke käskystä.