15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

Tänne kantautuvat nopeasti uutiset RuneScapen kehityksestä.

Valvojat: Uutistoimittajat, Uutisvastaavat

Uudistus on mielestäni...

Hyvä
35
23%
Keskiverto
27
18%
Huono
87
58%
 
Ääniä yhteensä : 149

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Embleed » 16.07.2009, 12:54

Tankkirangejahan tää updeitti suosi ihan kivasti. 8-)
Embleed
Karjapaimen
Karjapaimen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 30.04.2008, 12:56
RS -hahmo: I Embleed I

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Ciryatur » 16.07.2009, 13:25

Hehe hehe oikeasti naurettavaa hommaa. Porukka itkee siitä että heidän kamojen hinnat laskee... Herra isä nähköön ketkäs tämän hintojen nousun aiheutti? Olisitte pk:ttanu ettekä hommanu kaverin kanssa hieman paalua, josta seuras hintojen nousu. Siitä että menettää itemin pvp:ssä niin onko se nyt niin kauhean paha. Pixeliähän ne vaan on, ei se elämä lopu siihen että kuolee jonkun 60m pixelin itemin... Onhan sitä mukava saada tappoja mutta itsehän aina olen tottunut siihen että pitää riskeeratakin jotain jos aikoo sitä pixeliä sieltä pvp:stä saada.
Ciryatur
Karjapaimen
Karjapaimen
 
Viestit: 67
Liittynyt: 29.04.2008, 23:10
RS -hahmo: Ciryatur
IRC-nick: Ciryatur

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Jolletzu » 16.07.2009, 14:52

Eipä tarvitse varoa pelaajia joilla on kädessä pelkkä ags tai clawit.
Jolletzu
Eläkejäsen
Eläkejäsen
 
Viestit: 418
Liittynyt: 30.04.2008, 14:30
RS -hahmo: Jolletzu
IRC-nick: Jolletzu
Klaani: Future of Old Style

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Fasaani » 16.07.2009, 15:49

This is so Fagex. Idea hyvä, mutta toteutus liian yksi oikoista. Itse keksin paremman (omasta mielestä) ratkaisun protecille kuin sen poistaminen:

Protec suojaisi risked wealthista (tai vaihtoehtoisesti arvokkaimmasta tavarasta) tietyn prosentin joka määräytyisi eksponentiaalisesti (eli mitä enemmän riskiä sitä enemmän prottaisi). Kuollessa protatun omaisuuden saisi takaisin tavarana/rahana.
Eli suoraan sanottuna 1-item olisi yhä kannattamatonta, mutta kalliilla gearilla/aseella vetäessä tappiot ei siltikään olisi 100% joka laskisi rimaa vetää kalliilla gearilla PK:ta.

Ja teille arvon herroille jotka puollatte näitä uudistuksia sen varjolla, että nykyään PK:lla erottuu jyvät akanoista. Tosiaan siellä erottuu nyt rikkaat ja köyhät. Itseäni ei todellakaan inspaa (eikä varmaan kovin monta muutakaan) kerätä monta tuntia rahaa millin geariin purella jotta voin kerätä sen taas parin tunnin päästä. Ja tosiaan vaikka lähtee kalliilla ja hyvällä gearilla liikkeelle ja valitsisi muita kalliimman gearin pureja vastaan ei silti ole takeita, että parista tapostakaan saisi sen verta loottia, että voisi huoletta PK:ttaa tietäen olevan rahaa uuteen geariin.

Safeaminen nousee köyhien keskuudessa arvoonsa. Ketä nyt haluaa kuolla 50% omaisuuttaan kun voi syödä hitusen aikaisemmin ja parantaa eloon jäämis odseja huikeasti.
Ja PJ. Siinä vaiheessa kun köyhät voiveitsi puret eivät vain pärjää PK:lla ruoskille nousee turhautuminen tappiin joka aiheuttaa epätoivoista PJtystä.

Ja mitä Jagexin trickaamisen estämiseen tulee. Tällä systeemillä trickaamista ei voi millään estää ellei vaikeuta itse PvP:tä huomattavasti.

Saa nähdä miten tämä itse PK:ta muuttaa. Kumminkin ollaan jälleen siinä kierteessä, että jokin kusee ja sitä rukataan vaikka nykyisellä PvP systeemillä (siis ennen näitä protec yms. muutoksia) oltiin taas lähellä kunnon PvP systeemiä.
Fasaani
Rahanlyöjä
Rahanlyöjä
Avatar
 
Viestit: 562
Liittynyt: 02.05.2008, 13:56
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
RS -hahmo: Joyc
IRC-nick: FaZuGGa^^

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Pehmolelu » 16.07.2009, 16:43

Fasaani, ennen vanhaahan PK oli juuri tuota että riskeerattiin paljon enemmän mitä oltaisiin edes voitu saada. Pointti olikin siinä että ei annettu kenenkää tappaa itseää. Pitää olla taitoa ettei kuole sielä. PK oli sellaista että uskottiin omaan kykyyn voittaa muut ja siihen ettei itse kuole. Sillähän saa profiittia.

Mielestäni paremmat lootit pitäisi siirtää tonne korkeampaan wildernessiin, jolloin trickaus vaikeutuisi. Pitäisi esim olla yli level 20 wildernessissä, jos mielii saada yli 1M rewardeja.
Pehmolelu
Kehitys- ja sisältövastaava
Kehitys- ja sisältövastaava
Avatar
 
Viestit: 2065
Liittynyt: 28.04.2008, 22:17
Paikkakunta: Pori
RS -hahmo: Lelu
IRC-nick: Pehmolelu

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Barahir » 16.07.2009, 16:50

0Itse en pk:ta koskaan ole harrastanut, enkä varmaan tule harrastamaankaan, Päivitys on toki surkea aatellen pureja.
Toki ainut plussa on, että joidenkin tavaroiden hinta laskee roimasti.
Barahir
Raudanvalaja
Raudanvalaja
Avatar
 
Viestit: 300
Liittynyt: 29.04.2008, 20:38

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Titani » 16.07.2009, 17:23

Pehmolelu kirjoitti:Fasaani, ennen vanhaahan PK oli juuri tuota että riskeerattiin paljon enemmän mitä oltaisiin edes voitu saada. Pointti olikin siinä että ei annettu kenenkää tappaa itseää. Pitää olla taitoa ettei kuole sielä. PK oli sellaista että uskottiin omaan kykyyn voittaa muut ja siihen ettei itse kuole. Sillähän saa profiittia.

Mielestäni paremmat lootit pitäisi siirtää tonne korkeampaan wildernessiin, jolloin trickaus vaikeutuisi. Pitäisi esim olla yli level 20 wildernessissä, jos mielii saada yli 1M rewardeja.

Pehmo sulla on vaan harvinaisen mustavalkoinen kuva pk:sta.

Kaikki asiat mitä olet maininnut pätevät kyllä high cmb pelaajille. Asia on kuitenkin täysin eri pureilla ja muilla low cb accounteilla.

edit. Enkä tosiaan usko, että aikaisemminkaan whipin menettäminen tuntui kovin suurelta asialta +120cbs joukossa, koska jo koko muu gear maksoi tuplasti sen whipin verran jne.
Titani
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 856
Liittynyt: 29.04.2008, 21:20

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Pehmolelu » 16.07.2009, 18:59

Luulis ny että pelin idea on se että iso levelisillä ja rikkailla on etu. Mitä järkee olis nostaa levuja tai hankkia rahaa jos kaikki on samalla viivalla.
Pehmolelu
Kehitys- ja sisältövastaava
Kehitys- ja sisältövastaava
Avatar
 
Viestit: 2065
Liittynyt: 28.04.2008, 22:17
Paikkakunta: Pori
RS -hahmo: Lelu
IRC-nick: Pehmolelu

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Extr4 » 16.07.2009, 19:05

Joo, en taida ostaa vähän aikaan enää mitn g.e.
Ja toi bh- ja pvp worldeissä Protect itemin poisto oli hyvä
1-itemereitten takia, mut toistaiseks kaduttaa ku ei uskalla olla
enää "kallis" kama pääl erämaas. :cry:
Extr4
Maanviljelijä
Maanviljelijä
Avatar
 
Viestit: 620
Liittynyt: 09.05.2008, 07:12

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Resistance » 16.07.2009, 19:05

Ei mitään eroa arkeen.

En koskaa prottaa esim. dark bowia, koska se nostaa riskeerattua rahaa joka taas nostaa lootin arvoa. Simple as it can be.
Resistance
Tiilenpolttaja
Tiilenpolttaja
Avatar
 
Viestit: 242
Liittynyt: 29.04.2008, 19:26
IRC-nick: -

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Pehmolelu » 16.07.2009, 19:56

Pehmolelu
Kehitys- ja sisältövastaava
Kehitys- ja sisältövastaava
Avatar
 
Viestit: 2065
Liittynyt: 28.04.2008, 22:17
Paikkakunta: Pori
RS -hahmo: Lelu
IRC-nick: Pehmolelu

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Titani » 16.07.2009, 20:01

Pehmolelu kirjoitti:Luulis ny että pelin idea on se että iso levelisillä ja rikkailla on etu. Mitä järkee olis nostaa levuja tai hankkia rahaa jos kaikki on samalla viivalla.

Eli jos aikoinaan joku pure tai vastaava on sattunut rikastumaan skillaamalla & stakeemalla häntä rangaistaan siitä, että hän ei ole nostanut cb leveliään tasolle jolla muut hänen "tasoisensa" liikkuvat?
Titani
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 856
Liittynyt: 29.04.2008, 21:20

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Gilgames » 16.07.2009, 20:06

Pehmolelu kirjoitti:Tein uuden ehdotustopicin asiasta.

http://forum.runescape.com/forums.ws?15,16,559,59189175
Toistaakseni ekaa vastaajaa, sinun pitäisi työskennellä Jagexille :)
Gilgames
Suutari
Suutari
Avatar
 
Viestit: 2106
Liittynyt: 22.12.2008, 19:30
Paikkakunta: Oulu
RS -hahmo: Enfegruz
IRC-nick: Gilgames

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Nekrawl » 16.07.2009, 20:09

Gf Jagex.
Me ketkä ei trickaila vaan pktetaan kuten kuuluu kärsitään tästä (Jos nyt ei lasketa paria trickiä joista tullut paskaa).
Ei voi mitää muutaku nauraa miten minun omaisuuteni laskee kokoajan. (Tänään laskenut 7m itemeitten hintojen laskun takia).
:lol::
Toi tools for games on aika turha minusta, paitsi sekunttikello on kätevä :3.
Huvittavaa myös katsoa miten porukat tekevät riotteja ja spammivät runescapen foorumeilla, näkee taas runen keski-iän.
:rolleyes:: .
Nekrawl
1v1 Fite me irl
Avatar
 
Viestit: 3091
Liittynyt: 29.04.2008, 20:12
Paikkakunta: Naantali / Espoo
RS -hahmo: Fastcaptain

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Pro1337 » 16.07.2009, 20:25

Pehmolelu kirjoitti:Tein uuden ehdotustopicin asiasta.

http://forum.runescape.com/forums.ws?15,16,559,59189175


Aika paska idea.
Pro1337
Banned
 
Viestit: 13
Liittynyt: 16.07.2009, 14:10

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Fasaani » 16.07.2009, 20:38

Pehmolelu kirjoitti:Tein uuden ehdotustopicin asiasta.

http://forum.runescape.com/forums.ws?15,16,559,59189175


Kuulostaa kyllä perskeleen hyvältä. Syön kyllä hattuni jos Jagex tommosia uudistuksia tulee tekemään.

P.S. Virtuaali hatun :mrgreen:
Fasaani
Rahanlyöjä
Rahanlyöjä
Avatar
 
Viestit: 562
Liittynyt: 02.05.2008, 13:56
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
RS -hahmo: Joyc
IRC-nick: FaZuGGa^^

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Pehmolelu » 16.07.2009, 20:39

Titani kirjoitti:
Pehmolelu kirjoitti:Luulis ny että pelin idea on se että iso levelisillä ja rikkailla on etu. Mitä järkee olis nostaa levuja tai hankkia rahaa jos kaikki on samalla viivalla.

Eli jos aikoinaan joku pure tai vastaava on sattunut rikastumaan skillaamalla & stakeemalla häntä rangaistaan siitä, että hän ei ole nostanut cb leveliään tasolle jolla muut hänen "tasoisensa" liikkuvat?


Eihän toki, mutta älä nyt väitä että pureilla pitäisi olla etu isolevelisiä vastaan?
Pehmolelu
Kehitys- ja sisältövastaava
Kehitys- ja sisältövastaava
Avatar
 
Viestit: 2065
Liittynyt: 28.04.2008, 22:17
Paikkakunta: Pori
RS -hahmo: Lelu
IRC-nick: Pehmolelu

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Jubaa » 16.07.2009, 20:53

http://forum.runescape.com/forums.ws?15,16,126,59188395
Siinä varsin mallikas selitys miksi tämä update oli hyvä 8)
Jubaa
Karjapaimen
Karjapaimen
 
Viestit: 81
Liittynyt: 30.04.2008, 15:40
Paikkakunta: Kangasala
RS -hahmo: Jubaa 8D
IRC-nick: Jubaa

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Titani » 16.07.2009, 20:57

Pehmolelu kirjoitti:Eihän toki, mutta älä nyt väitä että pureilla pitäisi olla etu isolevelisiä vastaan?

En ainakaan tietoisesti ole väittänyt näin?

Pointtini on vain se, että tuo update syrjii low cb accountteja joita puret nyt väistämättä ovat. Tankit taas saavat tästä lisää etua ja pelin taianomainen combatkolmio kärsii.
Titani
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 856
Liittynyt: 29.04.2008, 21:20

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Pehmolelu » 16.07.2009, 21:00

Titani kirjoitti:
Pehmolelu kirjoitti:Eihän toki, mutta älä nyt väitä että pureilla pitäisi olla etu isolevelisiä vastaan?

En ainakaan tietoisesti ole väittänyt näin?

Pointtini on vain se, että tuo update syrjii low cb accountteja joita puret nyt väistämättä ovat. Tankit taas saavat tästä lisää etua ja pelin taianomainen combatkolmio kärsii.


Miten se nyt niitä syrjii?
Low combat accoilla puret voivat tappaa pienempi levusimpia suurella hyödyllä. Mutta on toki luonnollista että 10 levua isompi tankki pärjää purelle. Mitenkä se combat kolmio tosta kärsii kun suurin osa pureista on kuitenkin meleitä niinkun tankitkin.
Pehmolelu
Kehitys- ja sisältövastaava
Kehitys- ja sisältövastaava
Avatar
 
Viestit: 2065
Liittynyt: 28.04.2008, 22:17
Paikkakunta: Pori
RS -hahmo: Lelu
IRC-nick: Pehmolelu

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Titani » 16.07.2009, 21:07

^
Tarkoitin sitä, että 1defulla kuolee huomattavasti helpommin kuin 99defulla. Eli tietyllä tavalla painotetut accountit pystyvät huolettomammin riskeeraamaan parempaa tavaraa.

Se, että monet eivät enää pk:ta whipillä ja paras melee ase on d scim koitui tankkien juhlaksi. Whipilläkin osuminen 80-90cb +90def tankkiin on vaikeaa, vertaa sitä d scimin vastaaviin att bonuksiin.
Titani
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 856
Liittynyt: 29.04.2008, 21:20

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Pehmolelu » 16.07.2009, 21:11

Titani kirjoitti:^
Tarkoitin sitä, että 1defulla kuolee huomattavasti helpommin kuin 99defulla. Eli tietyllä tavalla painotetut accountit pystyvät huolettomammin riskeeraamaan parempaa tavaraa.

Se, että monet eivät enää pk:ta whipillä ja paras melee ase on d scim koitui tankkien juhlaksi. Whipilläkin osuminen 80-90cb +90def tankkiin on vaikeaa, vertaa sitä d scimin vastaaviin att bonuksiin.


No eikö tuo ole ihan luonnollista? Pureilla on aina ollut suurempi riski kuolla. Nyt ne vain menettävät enemmän tavaraa. Pureilla on kuitenki yllätysetu ja max hit etu. Jos tuuri käy, pure iskee kauheata sarjaa ja saa nopean tapon, koska niiden tarkoitus on olla nopeita tappajia. Jos käy paskasesti kannattaa puren lähtee karkuu. Aina ei voi purekaan voittaa.
Pehmolelu
Kehitys- ja sisältövastaava
Kehitys- ja sisältövastaava
Avatar
 
Viestit: 2065
Liittynyt: 28.04.2008, 22:17
Paikkakunta: Pori
RS -hahmo: Lelu
IRC-nick: Pehmolelu

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Titani » 16.07.2009, 21:13

Pehmolelu kirjoitti:No eikö tuo ole ihan luonnollista? Pureilla on aina ollut suurempi riski kuolla. Nyt ne vain menettävät enemmän tavaraa. Pureilla on kuitenki yllätysetu ja max hit etu. Jos tuuri käy, pure iskee kauheata sarjaa ja saa nopean tapon, koska niiden tarkoitus on olla nopeita tappajia. Jos käy paskasesti kannattaa puren lähtee karkuu. Aina ei voi purekaan voittaa.

Jos käytetään sinun logiikkaasi myös tankkien pitäisi kuolla helposti? Näin ei kuitenkaan ole, vai mitä?

edit. Helpoin ratkaisu tähän ongelmaan omasta mielestäni olisi se, että item prottia voisi käyttää vain jos riskeeraa sen kanssa yli 75k. Näin päästäisiin eroon 1-itemereistä joita forum postauksen perusteella he yrittävät karsia.
Titani
Riistanvartija
Riistanvartija
Avatar
 
Viestit: 856
Liittynyt: 29.04.2008, 21:20

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Pehmolelu » 16.07.2009, 22:12

No ei sinunkaan ideasi huono ole.
Pehmolelu
Kehitys- ja sisältövastaava
Kehitys- ja sisältövastaava
Avatar
 
Viestit: 2065
Liittynyt: 28.04.2008, 22:17
Paikkakunta: Pori
RS -hahmo: Lelu
IRC-nick: Pehmolelu

Re: 15th July 2009 - Tools for Games & PvP Update

ViestiKirjoittaja Buah » 17.07.2009, 01:28

Se siitä 1/3/4 item pelailust ._.
Oli hauskaa joskus käydä vaa duelii ilman tuottoa, mutta ei ole enään mahdollista.. (f2p)
Buah
Karnevalisti
Karnevalisti
 
Viestit: 509
Liittynyt: 08.10.2008, 18:41
Paikkakunta: Oulu

EdellinenSeuraava

Paluu Uutistoimisto

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 164 vierailijaa